"TD 124- rem spille"
Der var jeg nok lige kort nok i forklaringen, fik måske stødt tilhængerne af mellemhjul - i min egen lille verden skelner jeg
mellem DD og drev med el-motor. Skelner også mellem om konstruktionen er spændt op på støbt metal, eller i en trækasse.
"Technics SL1000MK2 Har du haft en"
Nej, men har set konstruktionsbilleder + forklaring. 1200MKII er ( mener jeg selv ) en forbedring af 1000MKII. Den korte
version for læserne, SL1000MK2 er dimensioneret med tung tallerken, kraftig "motor", kraftigt leje kva den tunge tallerken
og det høje tourque, deraf lidt bedre wow/flutterspecs. 1200 er dimensioneret med en lettere tallerken, en deraf mindre
kraftig "motor", mindre leje kva den mindre vægt og det mindre tourque. Iøvrigt er der ikke noget moment på lejet i en DD.
Kort sagt, 1200 er en slankere version konstruktionsmæssigt, dertil er den et mere komplet og forfinet produkt, lille vægt (
14kg ) og footprint - hvor 1000 er en kolods og svulmende - du ved, moderen og datteren

... forskellen på specs er
lidt mindre wow/flutter, som ikke vil kunne høres, men holde "audiophiles" vågen om natten blot ved tanken. De der på 10.
år savler over en SP-10/15/1000, skulle hellere stoppe savleriet og købe en 1200 til 3.000 i dba.dk.
"Jeg foreslår stadig du"
Jo, det er hvad jeg har gang i

har ingen RIAA, men to phonoforstærkere i Marantzen - forforstærker er forbundet til
effektforstærkeren ved to eksterne lus, dvs kan kan nok måle på udgangen af phonoforstærkeren. At måle på phonostikket
fra pladespilleren kræver en støjfri opstilling, som jeg ikke lige var indstillet på at sætte op.
"Ortofon lidt konsulent bistand"
Jo, måske de tilgengæld kan forære mig en af deres PU, gerne en Blue til testen, istedet for den nuværende Audio Technica