| Forfatter |
|
Brian Kuus Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
TAk for alle inputs, det er sgu super fedt ;)
Hvad er KSB ??
Så det jeg vil Kigge efter er i følgende rækkefølge ;)
1. Avance 2. DALI 850 3. DALI 109
Tror det er disse højtalere der er belvet nævnt fleste gange i denne tråd, så der må jo være nogen om dem ;)
|
| Til top |
|
| |
DIYLars Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
KSB="Køb, Salg og Bytte" som du finder i menuen til venstre på HIFI4ALL's forside.
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 603
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skriv endelig tilbage når du har fået lyttet
Ps. Ikke alt avance er godt.. Styr uden om sigma, omega
|
| Til top |
|
| |
jukuluff Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft et sæt dali 850 sat til en onkyo tx-8050, som på papiret stort set levere samme effekt som din receiver. Min oplevelse var at receiveren ikke var kraftig nok til højtalerne. Bassen var mudret og ukontrolleret og diskanten var for skarp. Efter 3 uger blev det for meget og jeg gik ud og købte en brugt effektblok (HK siganture 1.5.) hvilket forbedrede resultatet markant.
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 603
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jukuluff skrev:
Jeg har haft et sæt dali 850 sat til en onkyo tx-8050, som på papiret stort set levere samme effekt som din receiver. Min oplevelse
var at receiveren ikke var kraftig nok til højtalerne. Bassen var mudret og ukontrolleret og diskanten var for skarp. Efter 3 uger blev det for meget og
jeg gik ud og købte en brugt effektblok (HK siganture 1.5.) hvilket forbedrede resultatet markant.
|
|
|
En god grund til at tage sin forstærker under armen.... De fleste sælgere vil nok gerne gå med til det
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 23 Marts 2013 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
et prisbilligt alternativ Dali 400 til 700 kr. (forgængeren til Dali 450, og stadig med gummiophæng)
http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-dali-400-180/id-90747087/
ellers er der også et sæt 850 til 2000 kr i Jylland hvor jeg kan se du kommer fra. NB: kan se at de lige er sat op til 2500 kr (?)
http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-850-pass/id-1000270589/
Vedr. forstærker, så prøv med bi-amping på din Onkyo - for at se om det giver bedre styr på bunden
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 24 Marts 2013 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv Dali 850, og den skal altså have en god forstærker bag sig, ellers bliver bassen slap og diskanten hidsig! Jeg har selv haft mange forskellige forstærkere på, og min gamle Sony surround dims blev pensioneret med det samme, min nuværende Denon avr-2105 på 90 watt har heller ikke fået lov til at trække dem. Derimod har jeg haft god held med både en 70 watt's rotel effektforstærker, nad 216, en gammel jvc på 80 watt og min nuværende Classic 6.6 på 160 watt i 8ohm. Det jeg prøver at sige er, at det ikke er til at sige om forstærkeren kan håndtere dem ud fra opgivet effekt på forstærkerne. Det gode ved at købe brugt, er at man ikke nødvendigvis mister penge ved et dårligt køb, man mister lidt tid, men bliver en erfaring rigere. Held og lykke med dit køb, og husk at selvom højttalerne måske kræver en bedre forstærker, er det jo bare en god grund til at gå et skridt op i niveau af anlægget
|
| Til top |
|
| |
Brian Kuus Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2013 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja enig, men nu ser vi hvad jeg finder;) JEg siger bare tak til alle for de gode indlæg..
jeg vender tilbage når jeg fundet noget på et tidspunkt ;)
|
| Til top |
|
| |
Brian Kuus Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2013 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg nye højtalere til Stuen, blev til Nogen Cerwin Vega Højtalere E-712, ere ;) og de har indfriet mine behov må jeg sige...
men tusind tak for alle indlæg ;)
|
| Til top |
|
| |