| Forfatter |
|
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maggie, "Den Thorens 2001 der er til salg på DBA" 3.800 er ret meget for en brugt af denne type, du kan risikere at stå med
noget du må smide ud, eller bruge et par tusinde mere på ! Er der ingen her der siger noget !!!!!!!!
Find en ny, du synes passer bedst ind i din stue - eller hvis det skal være brugt, en Direct Drive som denne SL-Q3 til typisk 500
kr i DBA, ellers drop brugt.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 06:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da godt skrive lidt  Er man i tvivl om at købe brugt kontra nyt, så hold dig til det sikre = nyt  , da man kan risikere at stå med noget der ikke virker... Men sælgeren skriver at remmen er skiftet ved KT, så må der være en regning, og man kan løfte tallerken af og se om gummiet ser frisk og spændstigt ud  , og så skriver han også den kan spille...? Jamen det må man da prøve...! Virker hastigheden? Print en stroboskop ud, og tag med, husk at det skal være en 50Hz! Når denne starter, sker der med et lille ryk, helt normalt, så kører motoren nemlig som den skal. Og når pladen er slut, vipper armen op, og spilleren slutter, så skal man selv bevæge kadaveret og trække armen tilbage til udgangspunktet. Virker disse ting? Ser den velholdt ud? Er den stille, også når den kører? Har sælgeren passet på den? Jamen er den så pengene værd, eller kan den godt tåle at komme lidt ned, som du syntes er rimeligt, også med køreturen taget i betragtning, og hvad man nu kan argumentere sig til?? Jamen så har du en af de pladespillere som mange mener er den bedste, til menneskepenge, som Thorens nogensinde har lavet, og også en af de sidste, det vil sige den er ca 20 år... Og ikke meget ældre, og hvor længe kan den så holde... Tja, kærlighed kan udrette mirakler  Men valget er dit...! Men jeg ville nok tage tegnedrengen med en tur ud i det blå med en plade eller 2... Og tage chancen... Og hvis den ikke arter sig nogenlunde som jeg har beskrevet, så kan han beholde den, og du er blevet det klogere. God jagt Mvh. Struktøren.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/pladespiller/annonce/1845 9784-micro-seiki-dqx-500-pladespiller
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/pladespiller/annonce/1896 1299-jvc-ql-y5f
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/pladespiller/annonce/1894 9242-pioneer-pl-500-x
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/pladespiller/annonce/1857 8289-luxman-pd-290-flot
Det er bare et lille udpluk fra GulogGratis, der er masser flere , der er nok at gå i gang med, jeg ville f.eks. gi´ link 2 og 4 et ekstra check. En bruger skriver, at hvis du ikke kan få brugt under 500,- så drop det. Det er simpelthen noget sludder. Hvis afstanden af sælger er indenfor rækkevidde, og han ikke er bange for demonstrere "dyret", så er der såmænd ikke så meget at være bange for . Nogle holder i evigheder, hvis de får lidt "alm. vedligeholdelse", en drivrem engang hver 10-20.ende år er helt alm. vedligeholdelse . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
Nå, men jeg står af diskussionen her, det der skulle skrives er skrevet af alle tror jeg
|
|
|
Dit bedste indlæg ever!!
Hvorfor ventede du ikke med at vende tilbage til om 5-10 år når / hvis du har fået noget erfarringsgrundlag at udtale dig på.
Til trådstarter:
A127 har Technics DD spammet samtlige vinyl tråde herinde i laaang tid. Så hvis du ignorere hans indlæg syntes jeg der er rimelig sammenhæng i andres råd og erfaringer.
Thorens laver fine pladespillere. Det værst tænkelig vil være at remmen skal skiftes efter 10-20 år..
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omsider er der nogen der vågner op - enten nyt, eller brugt Direct Drive - er der tvivl køb nyt.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
| Nå, men jeg står af diskussionen her, det der skulle skrives er skrevet. |
|
|
Den holdt nok ikke ret længe  , i øvrigt drop det der med at vågne op, det var ikke et cadeau til dig, mere for at vise trådstarter, at det er flintrende ligegyldigt, hvilket princip en god pladespiller er konstrueret efter, når bare den som brugt er i orden. Jeg er selv Megatilhænger af remtræk, at de fire links så var DD er et tilfælde på 4 også ganske gode pladespillere . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
... jeg er stået af at diskutere med boydk, stridsvogn mf. , de er hos mig sat på "ignore".
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt nedenstående skal forstås i bedste mening og er udelukkende et udtryk for hvad jeg ser i denne og andre tråde. Det er ikke ment som et personangreb, da jeg ikke kender personen, personligt :-)
Sagen A127, som jeg ser den, er at du udelukkende vil acceptere at DD er det eneste der dur, og du diskutere jo ikke med nogle herinde. Du fremfører kun dit eget udsagn og lader os andre stå som nærmest uvidende på området. Det er da klart der er nogle der reagerer på det til sidst. Din ildhu er da smittende og helt på sin plads, men du bør levne mere spillerum til andres synspunkter og mangeårige erfaringer end du udviser i de sidste tråde du har skrevet i.
På den måde er det jo fint med et modspil til alle "remtosserne" :-) Man må bare acceptere at ens udsagn ikke nødvendigvis står uimodsagt, samt at man er nødt til at have fakta meget på plads, hvis man dødsdømmer det ene princip i forhold til det andet. Her er det ikke nok med en holdning eller personlig præference, den forvirrer bare personen der i forvejen er i tvivl om hvilket valg man skal tage.
Når alt dette er sagt, er det jo bare en smule underligt, at alle de 20-40 årige remspillere stadig virker og sælges brugt. Det alene må jo antyde en hvis standard.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret hvis det var et råd til dig, boydk mf med godt kendskab og som kan skille den ad og skifte remmen, høre om
motoren er ok - men til en bruger der ikke ved noget om pladespillere, er det altså et rigtig dårligt råd at købe en brugt rem-
spille - det er den eneste grund til jeg blander mig i tråden. Kostede den 500 kr ok, det er måske chancen værd, men 3.800
som der her tales om, en bruger der ikke kender til pladespillere ......
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt nok var i lidt samme situation for 5 år siden, da jeg efter en vinylpause på ca. 8 år ville på den igen.
Her kom jeg frem til at den ekstra elektronik i en DD nok ville være dyrere at fixe, hvis det gik i stykker, men sådan er vores veje til Rom jo så forskellig
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mjaa, køber man en DD der virker, er det ret usandsynligt den går i stykker indenfor en hel del år, ellers finder man en ny til
600 kr - som er billigere end at få skiftet en rem på et værksted. Falder man over to til 600, køber man begge og sætter den
anden i kælderen som reserve.
Det er prisen sammenholdt med holdbarhed og pålidelig der er interessant - kostede en brugt DD med automatik 3.000 var det
måske ikke så interessant, måske bedre med en ny som den Denon jeg linked til i toppen af tråden..
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en kammerat med en Technics DD, kender ikke modelnr. Den er defekt, den svinger op og ned i hastighed. En fejl jeg endnu ikke er stødt på ved en remspille. Til gengæld har jeg da selv måtte skifte rem på dem jeg selv har haft.
På den ene var remmen så slap at den næsten faldt af selv, men den kunne stadig holde hastigheden, så vidt at jeg ikke kunne se noget med en stroposkobskive på pladetallerkenen.
Men igen. Alt kan gå i stykker og intet varer evigt, lige bortset fra Skat´s borende øjne .-)
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, men må se at komme videre - selv ville jeg indkøbe disse tre ( er selv i markedet for en automatisk DD ):
Pioneer PL-500-X kr. 1.000
Pioneer PL-400-X kr. 600
Technics SL-Q303 kr 850
= 2.450 kr. for tre pladespillere minus det man prutter ned
De to man ikke vælger, kan sælges eller sættes i kælderen, evt bruges som gave til konfirmand, ven, nevø etc.
De bruger vidst ovenikøbet samme udskiftelige head shell, dvs man kan skifte rundt og sammenligne tre forskellige PU og
vælge den bedste.
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
| ... jeg er stået af at diskutere med boydk, stridsvogn mf. , de er hos mig sat på "ignore". |
|
|
Det er også det nemmeste at ignore, hvis man ikke har viden til at argumentere.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, jeg er også kørt træt i A127-DD-evangelisten, men i sidste ende må det jo være trådstarter, der vurderer, om A127's prædiken kan bruges eller ej. Det mest bekymrende er sådan set, at han fremfører sine betragtninger som eviggyldige sandheder, men når der så spørges ind til grundlaget eller understøttende data, så er betragtningerne enten baseret på yderst begrænsede empiriske erfaringer (min Technicspladespiller er aldrig gået i stykker, så derfor går Technicspladespillere aldrig i stykker) eller tilsvarende empirisk-deduktive metoder, der efter små, raske køkkenbordseksperimenter gøres til universelle eller almene påstande (såkaldte hypoteser). Det spøjse er, at jeg endnu aldrig har hørt A127 tale om, hvordan en pladespiller egentlig lyder, dvs. evnen til fx at gengive et toneområde frekvenslineært og homogent eller evnen til at genskabe en optagelses rum i samtlige tre dimensioner. Det eneste jeg hører er ordene "støj", "omdrejningshastighed uden afvigelser" og "indbygget stroboskop". Underholdningsværdien antog dog nye højder, da den leje- og motorløse DD-pladespiller blev introduceret [sic!]. Jeg er i princippet fløjtende lige glad med, om en pladetallerken drives rundt af hvide mus - jeg kan dog godt ane, at det i længden kan give visse problemer - så længe det giver mig den lyd og de kvaliteter, som jeg efterspørger og værdsætter. Nå, men mit råd til denne verdens trådstartere er - og nu har vi ad omveje bevæget os tilbage til min åbningsreplik - at hvis I bliver trætte af den ene eller anden evangelists prædiken, så er jeg overbevist om, at hvis I venligt henstiller til vedkommende evangelist ikke at komme med indlæg i jeres tråd, så vil enhver evangelist med blot en smule almindelig pli og sociale kompetencer i øvrigt respektere og efterkomme det ønske. Rådet - som vel nærmest har karakter af opfordring - er hermed videregivet Tilbage til topic ...
|
| Til top |
|
| |
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke overraskende skrev A127
"Nå, men må se at komme videre - selv ville jeg indkøbe disse tre ( er selv i markedet for en automatisk DD ):
Pioneer PL-500-X kr. 1.000 Pioneer PL-400-X kr. 600 Technics SL-Q303 kr 850 = 2.450 kr. for tre pladespillere minus det man prutter ned "
Jeg vil så blot sige, hold dig fra dem hvis det er lyden du går efter. Havde engang en DD Denon DP 57 fra helt ny der vel nok var mindst ligeså god som de 3 nævnte her. Spillede som sådan udmærket indtil jeg købte en Thorens TD 321 med en mørch tonearm. Den spillede røven ud af bukserne på den direkte drevne Denon. Og sjovt nok havde jeg aldrig det mindste problem med den Thorens i 7 år jeg havde den. Købte iøvrigt senere en anden type pladespillerpå rem som også bare kørte derudaf.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kan jeg da så også lige sige, at jeg købte min Thorens 321 i 84'. Den har aldrig fået skiftet sin neopren rem og kører stadig som den skal. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der kan man se  , der var ellers en der postulerede, at med den alder svinger hastigheden som skalaen på en badevægt  , du ved det bare ikke, da der ikke er strobolys m.m. på   . Må sige, at det hér kinesergøgl indfrier forventningerne til fulde  , selv på trods af den laaaange rem   .  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 02 April 2013 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
Maggie, "Den Thorens 2001 der er til salg på DBA" 3.800 er ret meget for en brugt af denne type, du kan risikere at stå med noget du må smide ud, eller bruge et par tusinde mere på ! Er der ingen her der siger noget !!!!!!!!
Find en ny, du synes passer bedst ind i din stue - eller hvis det skal være brugt, en Direct Drive som denne SL-Q3 til typisk 500 kr i DBA, ellers drop brugt.
 |
|
|
Det er nok den dårligste anbefaling jeg har set længe  det ville være direkte tåbeligt at smide 500,- kr ud på en plastikgrammofon fra midten af 1980erne en sådan kan sikkert findes gratis på en genbrugsplads, så vil det være ok, for så kan man jo smide skidtet ud når man konstaterer at den ikke virker ordentligt alligevel  køb en god remdrevet grammofon istedet feks en Rega,Thorens,Dual til max 1000,- kr så er du startet ordenligt op  og skal det absolut være en DD så ville jeg kigge på Denon DP 57 opad, eller en Kenwood KD-7 eller en af topmodellerne fra Tecnics SP10,1000 MK II/III glem alt om de gamle plastikmodeller fra 1980erne, det er ren skrot __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |