| Forfatter |
|
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
1200 er produceret for DJ's efterspørgslen, og egentlig efterfølgere til 1000 / 1100 modellerne.SP-1000 er en hel spiller, korrekt og sp-10 værket (sp-15, 20 og 25 spin-off af den), og vel Technics state of the art pladespiller.men 1200 modeller er lavet for DL's primært.SP-10 / sp-1000 er lydår foran de andre. |
|
|
LOL.. Jeg tror kun der er 1 person på dette forum der ikke vil give dig ret. Men som du sikkert ved, så skyldes det enten manglende erfaring eller indlæringsproblemer..
SL 1200 har altid været fin til prisen og det behov den er konstrueret til at udfylde. Men vi er stadig i slutningen af entry level segmentet. Både andgående pris og performance. Medmindre vi kigger på DJ behovet.
SP drevene var på et tidspunkt at finde i de fleste studier.. De er helt igennem en anden konstruktion, og klasser bedre motorstyring tallerken leje osv.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
har sgu da selv haft en 1100 i min første studie tid, efterfølger til Lenco L78, så det...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
| har sgu da selv haft en 1100 i min første studie tid, efterfølger til Lenco L78, så det... |
|
|
Jeg har en SL110 stående..
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
stridsvognen skrev:
allanowich skrev:
Dette med, at en metal tallerken ringer, har vel ikke den store betydning i praksis. Lyden fra anlægget kan vel ikke anslå denne, på samme måde som en slag med hånden eller anden genstand. Og når der så måske er måtte på, så har den jo ikke en kinamands chance for at ringe.  |
|
|
Der findes mange frekvenser på en plade, og hvis du rammer telerknens resonans, vil du sagtens kunne starte den.
Men så er der jo heldigvis en plademåtte på de fleste spillere der kan hjælpe.
Du kan selv teste det.. smid en plade på spillen.. lad den være stoppet og sænk nålen. skru volumen op på det maximale du normalt spiller, og så kan du påvirke plint talerken med forskellige små store høj lavfrekvente signaler og høre hvad der når ud i højtaleren.
Eller smid et scop på tape out.. og lad en gå rund i huset.. smække med døre, spille musik osv. |
|
|
Ok. Men synes dog jeg er rimeligt dækket ind, da jeg på min Thorens har dæmpet bundpladen med Bitumen og så har jeg et vacuum sug, der er fast gjort til tallerkenen. Så jeg mener jeg holder de værste problemer ude. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft mange pladespillere - flest med rem eller mellemhjul, men også et par dd. Selv om jeg ikke kan hamle op med de lækre plinte der blev linket til tidligere, så kan mindre gøre det. At lave en "kasse" er der nok ikke nogen som kaster sig ud i. Personligt husker jeg min SP10 mkII som meget nøgterne og super stabil. Den spillede super lækket og vil meget gerne have en sådan igen, men så skal den være i lidt pænere stand end den jeg havde. Har også haft et par DIY DD pladespileren baseret på Dual Pabs motoren som Goldmund også anvendte. Har stadig 2 motorer så der kommer nok noget op at køre igen på et tidspunkt. LINK - SP10
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der igrunden ikke rimelig enighed om at det er lidt underordnet om det er DD eller remdrev, man andre parametre der er betydeligt vigtigere.?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
stridsvognen skrev:
allanowich skrev:
Dette med, at en metal tallerken ringer, har vel ikke den store betydning i praksis. Lyden fra anlægget kan vel ikke anslå denne, på samme måde som en slag med hånden eller anden genstand. Og når der så måske er måtte på, så har den jo ikke en kinamands chance for at ringe.  |
|
|
Der findes mange frekvenser på en plade, og hvis du rammer telerknens resonans, vil du sagtens kunne starte den.
Du kan selv teste det.. smid en plade på spillen.. lad den være stoppet og sænk nålen. skru volumen op på det maximale du normalt spiller, og så kan du påvirke plint talerken med forskellige små store høj lavfrekvente signaler og høre hvad der når ud i højtaleren.
Eller smid et scop på tape out.. og lad en gå rund i huset.. smække med døre, spille musik osv. |
|
|
Ok. Men synes dog jeg er rimeligt dækket ind, da jeg på min Thorens har dæmpet bundpladen med Bitumen og så har jeg et vacuum sug, der er fast gjort til tallerkenen. Så jeg mener jeg holder de værste problemer ude.  |
|
|
De Thorens pladespillere jeg har mødt, der skal man bare finde en passende plademåtte så syntes jeg den er så neutrale som et værk kan være.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disse Thorens I her ophøjer fra familie-spille til det ypperste, blir jo aldrig high-end uanset hvad I gør ved dem. Uanset hvor
stor en udstødning og fælge man kommer på en Fiat Uno, blir det aldrig til en F1.
Dette er en high-end rem-spille:
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prismæssigt er den nok high end. Om den lyder godt er et åbent spørgsmål, til jeg eller du har hørt den.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK A 127.. Hvilke Thorens spillere er det du har.? Og er det muligt at komme forbi og høre din high end rem spille.?
Fordelene ved de fleste Thorens er at de er født Audi med lidt kedelig lakering..
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
stridsvognen skrev:
Er der igrunden ikke rimelig enighed om at det er lidt underordnet om det er DD eller
remdrev, man andre parametre der er betydeligt vigtigere.? |
|
|
Jeg er enig. __________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
1966 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vil jeg gerne have at vide af A127 hvornår det bliver highend det er ikke prisen og det er heller ikke udstråling af produktet
vad er det så når du nu vil være på første række. 1966
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er det præcis mig der skal afgøre hvad en high-end rem-spille er - det må være en intern diskussion for rem-folket.
Grundlæggende iht de fysiske love, kræves en vis mekanisk konstruktion og masse for en pladespiller kan levere high-end
specs, uanset hvor meget savsmuld man kommer i motoren, vingummibamser i kassen etc.
Men kan godt se det smarte i man simplethen beslutter, når man mener den lyder "high-end" er den også high-end. Og
Haleluja
med det, blot man er tilfreds og synes det "lyder" godt, jeg skal ikke punke andre for hvad de bruger og hvorfor.
Selv er jeg lettet over at slippe for alle problemerne jeg havde igennem tiderne - idag begrænser vinylen sig til
hvilken PU der skal vælges, og record clamp eller ej. Ultimativt en tilsvarende med automatik. Vil jeg ha en F1, er det et
spørgsmål om nogle få ændringer, sandsynligvis blot en PU til 4.000 kr.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Sjovt som pladespillere bliver vejet efter hvor kraftige konstruktionerne er... Hvorledes om kassen er udført i træ, akryl plastic eller
panserstål... Armen er en biting og pickuppen er ikke eksisterende...? High-End, så er det cifrene på prissedlen der afgør hvor på rangstigen produktet
er...? Hvorfor nogen foretrækker rem i forhold til DD...?
Ak ja... Jeg har nu brugt 3500 kr på den Thorens 2001, i træ jeg har købt, brugt... Og nej, jeg hører ikke kassen... Og remmen heller ikke, og jeg
tænker det ej heller en tanke... Og hvorfor skulle jeg...? Når jeg hører en musiker som Kim Sjøgren spille på en Stradivarius, så er det helheden jeg
hører... Også eventuelle fejl  selvom den kasse han spiller på, er lavet for hundreder år siden af en håndværker, der værdsatte musikken og de
for ham forhåndenværende materialer... At disse instrumenter så for eftertiden står for det ypperligste, er da godt for dem der ejer sådanne, og jeg
kan som lytter nyde dem, ligesom pladespilleren i dag i forhold til dem der blev fabrikeredes før digitale medier slog igennem... Men er de da bedre?
Dyrere ja... Ingen tvivl om det... Men der er endnu flere faktorer man herefter skal have med, kabler, forstærker, RIAA, flere kabler, højttalere,
lytterum, og dem der til sidst lytter...
Men hvad der er bedst...? Tjah... Er det ikke op til den enkelte at gøre sig til dommer, for hvad vedkommende vil anskaffe sig...?
Så kan vi andre tænke vores
Mvh. struktøren
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
DD kontra remdrev, i sandhed et eksplosivt område
Tør jeg næsten kaste endnu et drevsystem ind i debatten? mellemhjulsdrevet som det jeg selv anvender i det daglige
det anvendes bla i Lenco,Garrard,Thorens 124 som er udbredte diy projekter rundt om i verden som iøvrigt kan realiseres
for relativt beskedne beløb, hvis man ved hvor svaghederne er i et mellemhjuls baseret drev
man kan sige at alle driftstyper kan lyde fremragende hvis grundkonstruktionen er iorden, man skal bare selv vælge type hvilken man foretrækker
at bruge
Jeg har tidens løb haft bla. Linn,Thorens,Pierre Lurne,Technics SL 3,Lenco L78,Rega Planet,ældre DD typer fra slut 1970erne bla Sony,Pioneer og er
endt op med den nuværende Garrard 301 som lige skulle have en kærlig hånd for at komme i topform, hvilket er lykkedes meget godt, samt en
TDK remdrevet til mit mm setup
alle havde fordele og ulemper  og til sidst vælger man så de systemer man bedst forstår at udnytte rent lydmæssigt og forstår funktionen af
__________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
stridsvognen skrev:
allanowich skrev:
stridsvognen skrev:
allanowich skrev:
|
|
|
|
Ok. Men synes dog jeg er rimeligt dækket ind, da jeg på min Thorens har dæmpet bundpladen med Bitumen og så har jeg et vacuum sug, der er fast gjort til tallerkenen. Så jeg mener jeg holder de værste problemer ude.  |
|
|
De Thorens pladespillere jeg har mødt, der skal man bare finde en passende plademåtte så syntes jeg den er så neutrale som et værk kan være.
|
|
|
Nemlig...  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Mattheis Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 April 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
Vil jeg ha en F1, er det et spørgsmål om nogle få ændringer, sandsynligvis blot en PU til 4.000 kr.
|
|
|
Og med sådan en pickup vil du så have en såkaldt high-end pladespiller?
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
Disse Thorens I her ophøjer fra familie-spille til det ypperste, blir jo aldrig high-end uanset hvad I gør ved dem. Uanset hvor
stor en udstødning og fælge man kommer på en Fiat Uno, blir det aldrig til en F1.
Dette er en high-end rem-spille:
 |
|
|
er du tilhænger af overdrivelse øger forståelsen, ved at vise en grotesk udformet, "high end"pladespiller som iøvrigt ikke har meget med Thorens
at
gøre
hvor vil du hen med det eksempel ? den type pladespiller produceres i små styk til dem der har alt og gerne understrege at nu har de altså
indkøbt en "highend" pladespiller og i mange tilfælde lyder de faktisk fremragende, jeg har selv fornylig haft mulighed for at høre af denne type
pladespillere i Hamburg, men adgangsbilletten ligger oppe i de pæne 5-6 ciffrede eurobeløb og hører som sådan ikke med i debatten her, da
ingen eller ganske få har eller vil investere så meget i et analogt afspillesystem __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, high-end, er det når der er bruges meget tid på forarbejdningen? .....
Den GyroDec jeg har haft kørende igennem de sidste 24år (på samme silicone rem i øvrigt), fik et for mig overraskende løft,
med en G. Pedersen modifikation. Vangerne blev udfyldt med noget "metal masse" og øvrige hulrum fik med rund hånd fyldt
sand på. Lyd signaturen blev utrolig slank og kontant, nok den fedeste mod. jeg har fået lavet..
De D.D. maskiner jeg har haft igennem "fingerne" var en Beogram 8000 med sin hvirvelstrøms motor (for 30år siden) men
detaljer kan jeg ikke huske ud over jeg var meget glad for den (gik ikke i rundhyl som den første D.D. i plastik, en Sony).
Indtil jeg hoppede på mod. af GyroDec var mit indtryk at flydende ophæng kunne være lidt "bløde" i gengivelsen (har ikke
nogen D.D. erfaring af nyere dato sååå)..
Det var lige mit besyv... __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 07 April 2013 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mattheis skrev:
A127 skrev:
Vil jeg ha en F1, er det et spørgsmål om nogle få ændringer, sandsynligvis blot en PU til
4.000 kr.
|
|
|
Og med sådan en pickup vil du så have en såkaldt high-end pladespiller? |
|
|
Ligner dette high-end ? Altså ikke "high-end", men professionel high-end ....
|
| Til top |
|
| |