Emne: DD vs. Rem? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Ramma, er du sikker på, at den er død = afbrudt???
223mV på en trafovikling er altså ikke ret meget, selvom det er noget mere end det input, den er beregnet til. En anden mulighed kunne være, at
dine (små) trafokerner er blevet mættede ved dit stunt, så den trænger til en GROV afmagnetisering i stedet???? |
|
|
det er meget sandsynligt at den er blevet mættet, men jeg har ikke umiddelbart noget der kan afmagnetisere dem og kender heller ikke nogen der
kan, når man prøver at bruge den, kommer der kun brum ud, umiddelbart et tegn på kortslutning og ødelagte spoler, eller? __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
En tråd med fantastisk meget deja-vu fra 70-80èrn…!
Og diskussionerne er fuldstændigt de samme- stiv, blød, tund, MC,MM, lige-arm, S-arm, et-punkt, kniv, kugle lejre, direkte-drev, rem-drev, svinghjul, luft, for ikke at forglemme plademåtter ect ect
Personligt syntes jeg faktisk slet ikke at en SL-1200 er så tosset en grammofon, den blev oprindeligt bygget som en mid-high end model, men den gode motor betød og overbygget kvalitet betød at den i dag, er spredt ud over alle natklubber og pladestudier. Det nok den pladespiller der har betydet mest for vinylen, tror meget få plader kan sige sig fri for at være blevet testet/lyttet på en SL-1200.
Og faktisk lyder den hæderligt, jeg tror på- den kan modificeres til noget rigtigt godt, da grund materialet er et godt udgangspunkt.
For mange år siden var jeg på besøg hos Oracle i Canada.!? Den gode Marcell viste mig en ekstrem simpel grammofon test (man tager en mikrofon, sætter til en eks. Båndoptager, tager hovedtelefoner på, så sætter man mikrofonen forskellige stæder på ens pladespiller, plint, center-leje, på tonearmen, og man kan lige så tydeligt høre motorstøj, eller hvor meget mere støj der kommer fra lejet over i chassiset, ved brug af tung pladestrammer) og i mange år efter brugte jeg en sådan opsæt, til at teste. Tror mange vil blive chokeret over hvor ringe, selv højt estimeret grammofoner klare sig (her vil jeg ikke nævne navne) Prøv selv.
En ting der ofte slår mig, før i tiden stødte man ofte på store tunge pladespillere, sådan stive boreplatforme med 10-20 kg plade tallerkener. Disse havde svært dengang, men i dag rangerer de som high-end..? de flydende ophængte var dyrest at producerer, da de er noget mere kompliceret, grunden til man ikke ser så mange af den slags mere er vel fordi der ikke er salgstal nok til at berettige en produktion. Japanerne har altid haft, medium tunge plade spillere der var stive, og skulle nok mest af alt se godt ud, Europa var det ofte teknisk opbygget, hvor man skulle justerer sig ihjel.
Og så var der dem der tog et spækbræt og knalder en tallerken og arm på. Eller dem der udviklede pladespiller hvor de kunne høre forskel på 3 forskellige plademåtter (altså fra samme producent = ens) eller en kunde jeg en gan diskuterede med der kunne høre om det var Australske elle Syd Afrikanske industri diamanter.
Men det jo det fantastiske ved grammofoner- det er så simpel teknik, at enhver der har haft legetøjsbiler kan med lidt lomme filosofi, stå på sin ide’ som værende den evige sandhed.
Sind i kog over den slags, er sand entusiasme- der holder liv i vores hobby..? man skal bare aldrig blive personlig, det er jo blot vores hobby og ikke religion, selv om et Skotsk firma i 80-90èrne, næsten kunne få folk til at begå jihad for deres måde at gøre det på..;o)
Peter
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
det er meget sandsynligt at den er blevet mættet, men jeg har ikke umiddelbart noget der kan afmagnetisere dem og kender heller ikke nogen der
kan, når man prøver at bruge den, kommer der kun brum ud, umiddelbart et tegn på kortslutning og ødelagte spoler, eller? |
|
|
Kortsluttede spoler = 0 brum overhovedet. Afbrudte spoler ja, men synes nu alligevel, du skulle gi den en chance  , skil den ad, en gammeldags afmagnetiserinsring til gode, gammeldags billedrør skulle nok fjerne alt, hvad der måtte være af permanent magnetisme i de to små trafo´er  .
Ellers få den smidt herop, så skal jeg gerne gi´ den et forsøg
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
en sådan spole kan jeg få fat i  det vil jeg lige prøve du har muligvis ret, det kan være en løs forbindelse, jeg skiller lige ad for at se hvad der er op ned her __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R
Du nævner en bil i dit indlæg. Det fik mig til, at tænke på, at man for lirens skyld for en del år tilbage, havde lavet en lille bil med indbygget pick up og højttaler (mono). Denne kunne man så lade køre rundt på en lp og afspille denne. Bilen kørte på batteri. Kom lige i tanke om den. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Nullergøj Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja et folkevogns rugbrød, spøjs ting. Jeg har selv en.
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
En tråd med fantastisk meget deja-vu fra 70-80èrn…!
Og diskussionerne er fuldstændigt de samme- stiv, blød, tund, MC,MM, lige-arm, S-arm, et-punkt, kniv, kugle lejre, direkte-drev, rem-drev,
svinghjul, luft, for ikke at forglemme plademåtter ect ect
Personligt syntes jeg faktisk slet ikke at en SL-1200 er så tosset en grammofon, den blev oprindeligt bygget som en mid-high end model, men
den gode motor betød og overbygget kvalitet betød at den i dag, er spredt ud over alle natklubber og pladestudier. Det nok den pladespiller der
har betydet mest for vinylen, tror meget få plader kan sige sig fri for at være blevet testet/lyttet på en SL-1200.
Og faktisk lyder den hæderligt, jeg tror på- den kan modificeres til noget rigtigt godt, da grund materialet er et godt udgangspunkt.
For mange år siden var jeg på besøg hos Oracle i Canada.!? Den gode Marcell viste mig en ekstrem simpel grammofon test (man tager en
mikrofon, sætter til en eks. Båndoptager, tager hovedtelefoner på, så sætter man mikrofonen forskellige stæder på ens pladespiller, plint, center-
leje, på tonearmen, og man kan lige så tydeligt høre motorstøj, eller hvor meget mere støj der kommer fra lejet over i chassiset, ved brug af
tung pladestrammer) og i mange år efter brugte jeg en sådan opsæt, til at teste. Tror mange vil blive chokeret over hvor ringe, selv højt
estimeret grammofoner klare sig (her vil jeg ikke nævne navne) Prøv selv.
En ting der ofte slår mig, før i tiden stødte man ofte på store tunge pladespillere, sådan stive boreplatforme med 10-20 kg plade tallerkener. Disse
havde svært dengang, men i dag rangerer de som high-end..? de flydende ophængte var dyrest at producerer, da de er noget mere kompliceret,
grunden til man ikke ser så mange af den slags mere er vel fordi der ikke er salgstal nok til at berettige en produktion. Japanerne har altid haft,
medium tunge plade spillere der var stive, og skulle nok mest af alt se godt ud, Europa var det ofte teknisk opbygget, hvor man skulle justerer
sig ihjel.
Og så var der dem der tog et spækbræt og knalder en tallerken og arm på. Eller dem der udviklede pladespiller hvor de kunne høre forskel på 3
forskellige plademåtter (altså fra samme producent = ens) eller en kunde jeg en gan diskuterede med der kunne høre om det var Australske elle
Syd Afrikanske industri diamanter.
Men det jo det fantastiske ved grammofoner- det er så simpel teknik, at enhver der har haft legetøjsbiler kan med lidt lomme filosofi, stå på sin
ide’ som værende den evige sandhed.
Sind i kog over den slags, er sand entusiasme- der holder liv i vores hobby..? man skal bare aldrig blive personlig, det er jo blot vores hobby og
ikke religion, selv om et Skotsk firma i 80-90èrne, næsten kunne få folk til at begå jihad for deres måde at gøre det på..;o)
Peter |
|
|
ja sjovt nok er stadig nogen der bruger tid og energi på at arbejde med teknik fra dinosauerenes tid, hvorfor mon det
et godt bud er at lyden faktisk er bedre på dette gode gamle medie  i forhold til det skrammel man må lægge øre til nu(ikke alt er skrammel,
selvfølgelig, men det meste er faktisk noget makværk)
stor masse er iøvrigt ikke lig med god lyd  der er mange faktorer der spiller ind, noget man finder ud af når man gør i Diy pladespillere, hvor
man selv har indflydelse på hvad det endelige resultat skal være og blive.
Det stærkeste kort i en Technics SL 1200 er motor og motorstyring og den aluframe som de er sat i, man kunne jo prøve at skrælle en SL 1200
og så bygge et chassis(flere prototyper af forskellige matrialer) at sætte den i og se om man kan finde en kombination der udnytter det gode
motor setup, jeg er faktisk lidt interresseret i at forsøge noget sådant, da jeg mangler et rent DD setup for at have drevsystemer komplet
det tænker jeg lige lidt over
Jeg er også ved at afprøve streamning for at finde af hvad der kan hentes ud af et sådant system
jeg er notorisk nysgerrig og afviser ikke noget før det er afprøvet i mit eget system i tilstrækkelig lang tid til at vide hvad der er op og ned på
mediet __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
DIYLars Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
>1966: Thorens TD 321 MKII, overgangen mellem inder- og ydertalerken er "dæmpet" med malertape, så der ikke er risiko for resonanser der. Ydertalerkenen er dæmpet med 2 mm blyfolie på indersiden af kanten - det tager den værste ringning og forbedrer inertien uden at tilføre ekstrem belastning af lejet. Der er også sat tre strimler bly - en mellem hver af "nøglehullerne. Det fjerner også ringning. Så er den originale måtte klæbet fast med tynd dobbbeltklæbende tape (ikke den tykke til spejle), til selve mtaltalerkenen. Oven på denne er så, igen med den tynde dobbeltklæbende tape, limet en måtte af læder med den lodne side op. Jeg skal hilse og sige at det er noget, der tager fat i vinylen! Det kræver at resten af systemet opleves som ret dynamisk, da det i første omgang lyder som om, det suger noget dynamik ud af gengivelsen og klangbalancen bliver mørkere. Fordelene kommer til udtryk i flere detaljer, tydeligere perspektiv og en "dramatisk" - ja hifi er farligt! - intertransientstilhed. På gode indspilninger er bassen (heldigvis) entydigt bedre på alle parametre. Men indrømmet så kan jeg godt have tendens til at lade mig irritere lidt af bassen på mindre heldige indspilninger.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R - interessant kommentar den med vægten på lejet fra plade strammer, forsøgte igår at høre forskel på med og uden,
kunne ikke høre forskellen. Din kommentar har truffet den endelige konklusion, der bli ingen strammer. Tror strammer mest
er en "fordel" i trækonstruktioner, for at tilføre masse - men det er pest eller kolera, den øgede vægt mener jeg vil nedslide
lejer og motor på rekord tid, især på konstruktioner med et moment. På 1200 er der ingen forskel formoder jeg pga
strammeren ikke ændre på resonanser fra plinth og resten, der er jo ingen resonanser fra basen. Resonans fra selve pladen
presses mod tallerken ... tja det ved jeg ikke, kan ikke høre det.
Mht lejer, er alle lejer hvor der er et moment konstrueret med et slup, alle mekaniske konstruktioner der "forbinder" med et
moment er med et slup og frigang, ellers ryster motor, lejer, konstruktionen i stykker - dvs der er altid frigang og slup i
konstruktioner med et moment - hvor der er frigang og slup er der også slid og vibrationer.
Mikrofon ideen var et godt input - når man nu har gang i mikrofonen, er en god "lytteform" til sammenligning at man optager
på bånd og bagefter sammenligner.
Har i tiderne været en del rundt i de forkellige mods man siger er "livsnødvendige", men har hver gang konkluderet der
enten var minimalt at hente som ikke stod mål med omkostnigen, eller ingen forskel. Eksempelvis mener jeg ikke det er det
værd at skifte standardarmen, og mistet den geniale kostruktion, hellere bruge de 4.000 på en high-end PU. Jeg tror ofte det
mere er øjet end ørene der lytter
Har simplethen valgt at stole på det produkt Matush**ta i sin tid udviklede cost-no-issue harmonerer sammen, man kan let
rykke rundt på nogle forhold der skaber en negativ effekt istedt for en positiv, og valgt at holde alt originalt uden mods. Blot
det at plademåtten er produceret med et kostbart custom tool, i et custom materiale - det har Matush**ta ikke gjort
tilfældigt, men udfra nøje overvejelser i harmoni med den øvrige konstruktion. Mente man der skulle plade strammer til, er
jeg sikker på den var pakket med en særlig custom plade strammer ....
Jeg bliver konstant punktet for at nævne 1200, men man kan ikke tale pladespiller uden samtidig af sammenligne/nævne
1200, som er den spille der har betydet mest for vinylen igennem tiderne, som CPH-R omtaler. Og lidt uforståeligt flere ikke
har taget basen til sig med dens fulde support i billige og ultra tilgængelige spareparts ned til sidste skrue, og bygger ovenpå
i alle afskygninger.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Somme tider fatter jeg ikke, hvor du får det fra, den fantastiske indsigt  :
En pladestrammers hensigt har ALDRIG været at tilføre masse  , men at skabe mest mulig kontakt mellem vinylskive og pladetallerken. Nogle spændes, andre skrues og nogle presser i kraft af deres vægt, hvilket måske ikke er helt ønskeligt ved en "svag" lejekonstruktion.
"Som den spille der har betydet mest for vinylen gennem tiderne"???? Hvor får man den slags fra??
Det er jo en påstand, der er fuldstændig umulig at dokumentere, og gælder derfor ikke  .
Dit udsagn om lejer skal jeg holde mig fra, da det er dig, der er ingeniøren, har bare svært ved at fatte, at et præcisionsleje/præcisions aksel-bøsning med lige akkurat plads til oliefilmen og intet andet, skulle ryste i stykker, fordi det blev trukket af en momentsvag motor og kun én rem.
Du har da ret i, at Matsush*tas koncept er indlysende, masser af tilgængelighed, selv i dag, billige spareparts "en masse", så må der jo være en eller anden grund til at HiFi/HighEnd vinylfolket ikke har taget den til sig, nicht wahr??? __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
stridsvognen skrev:
Jeg har kigget tråden igennem, og konkluderet at der er bred enighed om at det ikke er den måde man driver værket på der
er afgørende, og man må sige at der også er bred enighed omkring SL1200.. Pånær en enkel meget vedholdene person.
Jeg har så en ny bold jeg godt kunne tænke mig at vende... Pladestrammere..
Jeg har nogle forskellige, men min foretrukne/ eneste jeg overhoved vil bruge er en Michell.
Den er af sort pom eller lignende, med en alu skrue på toppen.. Std. Lyder den ganske grusom.
Jeg har monteret en skive kunstlædder under min, som kobler den blødt til pladen, og spænder den næsten ikke, vil påstå at den faktisk kun skal
trykke med sin egenvægt.
Alle andre lidt tungere clamps har for mig at se den effekt at pladen letter en anelse, som er tydeligt at se hvis man kigger mellem plade og
plademåtte,
Så generelt vil jeg sige ingen clamp..
http://www.homemedialimited.co.uk/michell-record-clamp.html |
|
|
Hvis pladen "letter" pga. en pladestrammer - er der brugt en forkert plademåtte.
Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Sub100 Udelukket fra forum

Dobb. prof. Heltny/Cujo m.fl.
Bruger siden: 31 Marts 2013 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og/eller elendig pladetallerken
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
Må sige det har været informativt at læse rem-folkets viden og forståelse af vinyl, bla. véd jeg nu, at alle rem-spillere er "high-
end", og resten er ikke - især de såkaldte familie-spillere der stod i alle hjem i sin tid er det ypperste man kan få fat på.
Beslutningen om at noget er "high-end" når man mener det lyder "high-end" er jo genial - hele branchen kan pakke sammen,
ingen yderligere produktudvikling, radiofonier behøver ikke længere investere i dyrt udstyr, SME udviklede deres high-end serie
forgæves, en brugt familie-spille er nok.
Vil herfra overlade tråden til man kan uddybe og sole sig yderligere.
Link high-end turntables |
|
|
DU bør nok afholde dig fra at forsøge dig med ironi. Det ender altid med en maveplasker.
N.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
"HiFi/HighEnd vinylfolket ikke har taget den til sig, nicht wahr??? "
High-end har, andre ikke. Det mange påstår de er, ved og kan, synes jeg ikke altid harmonerer med det de skriver og måden
de debattere på ....
Link base
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127
så er du på banen igen med dit credo SL 1200 = verdens bedste pladespiller
du giver ikke så let op og griber enhvert strå, være det nok så lille for at forsøge bevise at du har ret, hvor kommer den indædte stædighed fra
mht til din betragtning om at der er slup i lejer, det er der altså kun i dårlige lejer som er ved at være slidt, pga af et dårligt udgangspunkt
der må ikke være slup i lejet overhovedet, hvis der er skal det skiftes
hvis et leje er konstrueret korrekt, så er der ikke slup i det og det bliver ikke påvirket af man bruger en tung pladestrammer eller ej.
hvis det er et relativt spinkelt leje som det der sidder i en SL 1200, skal man ikke belaste det med en tung pladestrammer, det er det
overhovedet
ikke konstrueret til, hverken DJs eller radiofonier bruger pladestrammere ved afspilning.
om bruger en pladestrammer afhænger jo helt af den konstruktion man anvender, nogen pladespillere kan drage fordel af en pladestrammer
andre
kan ikke, det er noget man må afprøve og så finde den løsning der giver det bedste resultat, nogen gange er det ingen pladestrammer
mht til at lytte til støj i lejer og motor chassis etc, kan man anvende et lægestestoskop så hører man hvor man evt har problemer henne i
konstruktionen, prøv det med din SL1200, du vil nok blive lidt overrasket over hvor meget en DD pladespiller støjer alene fra motoren, ikke
mindst fordi lejet er så spinkelt opbygget, samt de store spoler der driver det hele rundt, du vil høre en dejlig høj vislen fra denne del af din
SL1200 og hvis dit leje ikke er helt 100% også nogle fine skurelyde, altsammen vil forplante sig op i armen og pickuppen og påvirke lyden
Det er en metode jeg har brugt til min ældgamle Garrard 301, som i den grad støjede da jeg fik den i sin tid,efter grundig renovering og afkobling
er der ingen støj tilbage i stetoskopet hverken fra leje eller den meget voldsomme AC motor der driver det hele,lejet er iøvrigt dimensoneret så
det i praksis er ligeglad om man sætter en 200 grams pladestrammer på eller en på 1 kg.
jeg overvejer iøvrigt at indkøbe en SL1200 for at skrælde den helt og flytte løbeværk og motor/motorstyring over i et bedre chassis for prøve om
det kan lade sig gøre at løfte den middelmådige performance op på et højere niveau, du synes sikkert det er helligbrøde, men prøves skal det
__________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
"mht til din betragtning om at der er slup i lejer, det er der altså kun i dårlige lejer som er ved at være slidt, pga af et dårligt udgangspunkt "
Jeg foreslår du konsulterer et ingeniørfirma inden du udtaler dig - der er altid frigang/slup i et leje og dens modpart - ellers ryster det hele i stykker !
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
Jeg foreslår du konsulterer et ingeniørfirma inden du udtaler dig - der er altid frigang/slup i et leje og dens modpart - ellers
ryster det hele i stykker !
. |
|
|
Nu må du stoppe. Der er ikke noget der ryster i stykker. Hvis ikke der er spillerum (læs tolerance-frigang) Så kan skidtet ikke køre rundt.
Man arbejder med pasninger, hvor hullet er lidt større end akslen. Her findes forskellige standardiserede tolerancetabeller, som man konstruerer efter. Den mest kendte er nok H7 for hul og h7 for aksel.
For en 12H7 er tolerancen +0,012 -0,0 mm.
|
| Til top |
|
| |
Nullergøj Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
svendborg@email
Glem det han er udenfor rækkevidde. Han vil bare lave ballade.
A127 lad være med at kommentere dette direkte til mig for jeg GIDER ikke svare dig.
Men du gør det nok alligevel for kan ikke lade være.
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
"mht til din betragtning om at der er slup i lejer, det er der altså kun i dårlige lejer som er ved at være slidt, pga af et dårligt
udgangspunkt "
Jeg foreslår du konsulterer et ingeniørfirma inden du udtaler dig - der er altid frigang/slup i et leje og dens modpart - ellers
ryster det hele i stykker !
Resten har jeg ikke lige tid til at læse, der plejer ikke at være noget brugbart i det du skriver - ikke for at være uhøflig, når jeg
læser noget hvor de første linjer viser forfatteren ikke har forstand på det han skriver om, plejer jeg at skippe resten. |
|
|
det gælder kun hvis det leje man anvender er underdimensoneret og noget billigt l**t, vil der naturligt være slup, gælder det også for hjullejer i
biler,så bliver det sgu hyggeligt at køre over 100 km i timen med de rystelser man så vil få fra lejerne med slup i, hvor fanden trækker du din
store
viden fra,pseodovidenskab , eller
Du skal iøvrigt ikke trække dit ingenør kort igen, for at fortælle andre at de er idioter, det eneste fjols her i tråden er faktisk dig, du ved det bare
ikke
iøvrigt lovede du ikke stridsvognen at afholde dig fra at udtale dig om noget du egentlig ikke forstår materien af, det er på tide du opfylder den
aftale  du bidrager ikke med noget brugbart for andre end dig selv, det var ordene __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 09 April 2013 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|