Emne: Svindel på nettet ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Denims Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 15 Maj 2013 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Paypal har besvaret mine spørgsmål med følgende mail:
Kære Dennis Jakobsen
Tak for din henvendelse vedrørende vores Sælger- og Køberbeskyttelse.
Jeg kan forstå på din e-mail, at du er bekymret for, at PayPal ikke dækker eventuelle salg eller køb. Som du selv skriver, så
har vi en Sælger- og Køberbeskyttelse, som altid vil beskytte, så længe kriterierne er opfyldt. Nedenstående er et udsnit af
vores Sælgerbeskyttelse:
Vores Sælgerbeskyttelse beskytter dig mod krav, tilbageførsler og tilbagetrækninger, medført af uautoriserede køb eller
varer din køber ikke fik. PayPals Sælgerbeskyttelse omfatter alle beskyttelsesberettigede transaktioner med det fulde beløb.
Hvis en transaktion er berettiget til Sælgerbeskyttelse, vil den blive markeret som berettiget på siden Transaktionsdetaljer.
Her er nogle yderligere krav, du skal opfylde for at være berettiget til Sælgerbeskyttelse:
• Send varen til adressen, som du finder på siden Transaktionsdetaljer.
• Varen/varerne skal være fysiske genstande, som kan sendes med post.
• Fremlæg bevis på levering. Vi kræver online sporingsnummer for at kunne bekræfte levering.
• Reager på vores anmodninger om dokumentation og andre oplysninger.
Hvis du vil vide mere om PayPals politik for Sælgerbeskyttelse, skal du klikke på ”Juridiske aftaler” nederst på en Paypal-
side og derefter klikke på ”Brugeraftale”.
Nedenstående er et udsnit af vores Køberbeskyttelse:
Hvis du køber noget, som du aldrig modtager eller du modtager en vare, som er væsentlig anderledes end beskrevet, er du
berettiget til en fuld refundering gennem PayPal Køberbeskyttelse.
Du er berettiget til PayPal Køberbeskyttelse, hvis du:
har brugt PayPal, en eBay faktura eller klikket på ”Betal nu” for at købe varen.
har betalt for varen med en samlet betaling. Varer der er betalt med flere betalinger er ikke berettiget til PayPal
Køberbeskyttelse.
har åbnet tvisten for en håndgribelig vare, som kan sendes med post og som ikke overtræder PayPals regler for køb.
Betalinger for uhåndgribelige varer, tjenester, licenser og digitale varer er ikke beskyttet.
har åbnet tvisten via ”Løsningcentret” inden for 45 dage efter din betaling. Dér kan du også løse tvisten sammen med
sælger.
Du kan også bede os om at åbne en tvist for dig, hvis ikke du kan løse problemet med sælger.
Hvis du vil vide mere om PayPal Køberbeskyttelse, skal du klikke på ”Juridiske aftaler” nederst på en PayPal-side og derefter
klikke på ”Brugeraftale”.
Som du selv skriver, så er det svært at vide hvem der har ret, når man skriver på et forum. Jeg kan forsikre dig, at vi altid
gennemgår det bevismateriale vi får af vores kunder meget grundigt. Vi har desuden en hel afdeling, som udelukkende
beskæftiger sig med den slags sager, vi lægger stor vægt på at hjælpe både sælgere og købere.
Jeg håber jeg har gjort dig rolig i forhold til brugen af PayPal, det er en ekstrem sikker tjeneste. Du finder ikke bedre
Sælger- og Køberbeskyttelse nogen steder.
Det var en fornøjelse at hjælpe dig. Tak fordi du valgte PayPal.
Med venlig hilsen
Nicolai
PayPal
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 15 Maj 2013 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette stiller jeg stort ? ved.
Denims skrev:
Paypal har besvaret mine spørgsmål med følgende mail:
• Fremlæg bevis på levering. Vi kræver online sporingsnummer for at kunne bekræfte levering.
PayPal |
|
|
Har jeg prøvet 2 gange lige meget hjælp det, paypal ville have jeg skulle betale køber tilbage selvom pakker var på et tysk posthus, alle papir og det var sendt som paypal for skriver jeg valgte ikke at betale men at skrive til køber og paypal at jeg ville køre ned og afhente pakken og levere den personligt,, så blev problemet løst lige med et var alt ok fra køber side. Har en sag med en nu der skulle betale mig af to gange på 900eur og alt er skrevet ind i faktura som er lavet med paypal, han skulle have betale sidste gange 900eur har skrevet til paypal og køber, men hørte ikke noget fra paypal,, så skrev til køber jeg kommer ned og afhenter min vare og han får penge retur, og lige med et blev der betalt. Hvis du køber noget, som du aldrig modtager eller du modtager en vare, som er væsentlig anderledes end beskrevet, er du berettiget til en fuld refundering gennem PayPal Køberbeskyttelse. Den der er ikke noget værd, køber kan sige han slet ikke har modtaget noget og det der var i pakken var ikke det han købte.. kender mange der har oplevet dette, paypal forlanger penge tilbage af sælger og han ser aldrig sin vare, så når du er sælge så tag en masse fotos af det du sender og når de pakker det, det kan bruges som bevis. Men når man ellers slipper fri fra de svingler så er paypal ok, men alt for dyrt at bruge. Jeg bruger altid en 3 mand hvis det er dyre vare jeg køber. Jeg købte nogle org fælge til min BMW på E-bay og skulle betale 3000eur jeg sendte en af mine kunder ned for at se og hente dem, det var kopi vare, min kunde tog fotos af dem sendte dem til mig, jeg nægtet at betale dem, e-bay tog fat i mig,, den sag blev aldrig løst, e-bay lader den sælge sælge fælge endnu på deres side som kopi vare selvom han skriver org. Så man kan på ingen måde skule på e-bay.
|
| Til top |
|
| |
Denims Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 21 Maj 2013 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se i det beskrevet, at du ikke har mistet dine penge/effekter, og derved ikke er blevet snydt!! Køber har begge gange valgt at betale alligevel. Det kan godt være at du har haft en oplevelse af at Paypal ikke har hjulpet dig, det har de måske heller ikke kunnet fordi du måske har henvendt dig for tidligt i processen.
Jeg forstår godt at Paypal i første omgang forsøger at få dig til at betale. Hvis du havde urent mel i posen, ville du måske hurtigt blive skræmt af deres hendvendelse og tilbage-betale beløbet. Men din sag var god nok, og du valgte det modsatte, hvilket også sendte et klart signal til Paypal og de gav dig senere hen medhold.
Jeg synes ikke at der er noget af det du fortæller, der giver grundlag for at have mistillid til Paypal, for du er ikke blevet snydt!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 21 Maj 2013 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo jeg har mistet vare og penge, en SPU gold og 480eur,, og ser udtil jeg nu også mister 900eur,, har lige idag givet ham sidste Chance idag til min paypal konto,, igen svar det vil sige bilen starter op snart...
Så snakket jeg med en anden dansk forhandler der har gjort alt rigtig ved salg den kunde han har solgt til har lavet nummer med flere forhandler i Tyskland og Holland og de bliver stillet overfor et samlet krav på 100000eur, køber har fået varen og han har betalt til paypal, men ham har for mået at svingle til til at paypal har betalt ham tilbage og nu har han deres vare, og paypal stillet krav om at sælger skal betale penge til dem....
Lige meget hvad paypal svar så er de med til at gøre det let for dem der snyder.
Sjovt nok så har jeg også oplevet at det tit er svært at trække sine penge ud når det er store beløb, så blive de ved med igen og igen og skal bevise det er ens konto, det kan der let gå flere uger med, også lige med et er alt ok...
På søndag køre jeg til Sydtyskland med nogle brugte ting han er også blevet snydt,, flere og flere oplever det, men det er altid store beløb jeg høre om...
|
| Til top |
|
| |
DIYLars Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 22 Juni 2013 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved et tilfælde har jeg opdaget et første filter, til at afsløre svindlerne på nettet: Jeg har tilfældigvis to KØBE-annoncer på KSB på samme tid; to fuldstændigt forskellige produkter. Nu modtager jeg så, næsten simultant to emails fra samme afsender, med samme ordlyd, der lover guld, billeder, data og grønne skove. Så svindlerne har altså lavet en form for automatisk annoncescanner og email- konfigurator/sender. Jeg går ud fra, at hvis man svarer på mail, så er det en person med noget mellem ørerne, der tager sig af den videre "behandling" derfra, så man kan blive snydt grundigt. Jeg kan godt se at KSB ville blive noget rod, hvis vi alle sammen orettede en "snydefilterannonce", for hver rigtig annonce. Men pas på engelsksprogede emails; dem jeg fik så således ud:
Good day my name is Julien Le ,i reside in Spain,i am Contacting you regarding your advert..if still interested in buying..As soon as i hear from you,i will email you some pics and Details,good price is accepted.. thanks and hope to hear from you soon.
Greeting from Spain
------------------------------------------------------------ -------------------------------------------- Denne beskeden er sendt via HIFI4ALL.DK´s Køb Salg Bytte marked, idet du har indrykket en privat annonce!
Afsenderinformation:
Afsender: jul01101 Brugerprofil: jul01101 Svaradresse: julienle78@gmail.com Sendt: 18. juni 2013 | 12:32:54
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 22 Juni 2013 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
DIYLars: Prøv at kigge i denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=72984&T PN=7
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|