| Forfatter |
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 26 April 2004 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mindes iøvrigt, vistnok i Peter Rahbæk-tidende (vi med hus og hifi), at have læst om et chip-sæt, til vistnok 10.000kr engang sidst i 1980´erne, som var justeret til MSB hele vejen igennem. Justeringen foregik på et modstandsnetværk med laser-skalpel under mikroskop og holdt kredsen ikke 20 grader celsius og den rette luftfugtighed, ja så var justeringen forgæves!!! Det blev vist ikke til noget i serieproduktion!!!
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 26 April 2004 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
AD797 er en ren bipolar kreds med gode audio data.....
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 26 April 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
PCM58 er ikke den sammen konstruktion som en 1702. Mens 63 og 1702 på papiret minder en del om hinanden. Jeg vil mene at 63 har nogle tekniske fortrin frem for 1702 hvis den udnyttes på den rigtige måde. Forskellen i lyd mellem 3560 og stammer vel derfra. Afkoblingen af konverteren er vel enorm betydningsfuld.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 26 April 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=MiiB]
Øhhe Jeg var af den opfattelse at Maskine med problemer ikke var overgået af noget som helst på markedet. jvf tidliger Mju tråd.
[/QUOTE]
Jeg siger ikke at der ikke er noget der overgår den eller er lige så godt!!..
Kun at den begår rigtig fint sig blandt det bedste når den har undergået div. tweaks & modefikationer!!...
Og at der IKKE! er nogen DVD maskiner ( og her mener jeg sgu ALLE!! DVD maskiner!! der er at få uanset pris!! ) eller SACD maskiner ( under eks. Accuphase DP77 og lignende ) der spiller 16/44 format skiver lige så godt!!
Ligeledes at selv umodeficeret begår den sig fint med helt nye maskiner rundt 10 - 12000 kr...
At dette er således betyder heller ikke at den er 100% optimal og fejlfri eller ikke kan blive bedre!.. ( det kan ALT!!!!! )
De "ting" eller den lyd Kurt Von Kubik jager, er i småtings afdelingen! og det der skulle bringe den HELT!! op ved siden af det aller bedste og dyreste!!..
Om dette er muligt?? skal jeg ikke kunne udtale mig om!... det vil tiden vise!..
Kurt mener at den KAN! spille bedre end selv maskiner som Linn cd12!!.. og at den faktisk allerede nu gør det!..
Dette skal jeg ikke kunne udtale mig med så stor sikkerhed om!.. det må stå for hans egen regning!!.. ( det skulle dog ikke undre mig!!)
MEN!! for min del så.. hvis den komer til at spille lige så godt som de 15 - 20000 kr. maskiner jeg ellers ville kunne købe med de økonomiske resurser jeg nu har.. så er det ganske nok og fint for mig!!.. og det gør den faktisk nu på rigtig mange områder!..
Kan den blive endnu bedre så er det jo kanon!!! og får den så lige lige de sidste mangler med? er det bare helt vildt! så gnubber den skuldre med det BEDSTE!! der er at få til 16/44 afspilning !! uanset pris!!...
En ting er sikkert!! den er som den er med de modefikationer jeg har beskrevet her inde.. så god som nogen anden ny maskine jeg har råd til! ( i mine øre!!) og det er godt nok til mig!..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
| [QUOTE=MiiB]
Øhhe Jeg var af den opfattelse at Maskine med problemer ikke var overgået af noget som helst på markedet. jvf tidliger Mju tråd.
|
|
|
Jeg siger ikke at der ikke er noget der overgår den eller er lige så godt!!..
Kun at den begår rigtig fint sig blandt det bedste når den har undergået div. tweaks & modefikationer!!... Den klarer sig ganske udmærket.
Og at der IKKE! er nogen DVD maskiner ( og her mener jeg sgu ALLE!! DVD maskiner!! der er at få uanset pris!! ) eller SACD maskiner ( under eks. Accuphase DP77 og lignende ) der spiller 16/44 format skiver lige så godt!!
Ligeledes at selv umodeficeret begår den sig fint med helt nye maskiner rundt 10 - 12000 kr...
At dette er således betyder heller ikke at den er 100% optimal og fejlfri eller ikke kan blive bedre!.. ( det kan ALT!!!!! ) et kan 3560 også, men den lider ikke af den overfladiske og glatte lyd, som det meste gør i dag.
De "ting" eller den lyd Kurt Von Kubik jager, er i småtings afdelingen! og det der skulle bringe den HELT!! op ved siden af det aller bedste og dyreste!!.. Jeg ville godt nok gerne have det sidste spark fra den, men det ved jeg såmænd ikke rigtigt hvor du ellers får.
Om dette er muligt?? skal jeg ikke kunne udtale mig om!... det vil tiden vise!.. Yes Yes!
Kurt mener at den KAN! spille bedre end selv maskiner som Linn cd12!!.. og at den faktisk allerede nu gør det!.. Jeg mener i bund og grund ikke, at CD 12 fortjener den opmærksomhed og respekt den får. Det har den tiltusket sig alene pga. design og prissætning. Der er jo ingen der tør at råbe "han har jo ikke noget tøj på". I mine ører lyder CD12 som ganske almindeligt udstyr der er fyld med FET´s - glat, overfladisk, udynamisk og temmeligt ensfarvet. Den er ganske enkelt gaaaab!
Dette skal jeg ikke kunne udtale mig med så stor sikkerhed om!.. det må stå for hans egen regning!!.. ( det skulle dog ikke undre mig!!)
MEN!! for min del så.. hvis den komer til at spille lige så godt som de 15 - 20000 kr. maskiner jeg ellers ville kunne købe med de økonomiske resurser jeg nu har.. så er det ganske nok og fint for mig!!.. og det gør den faktisk nu på rigtig mange områder!..
Kan den blive endnu bedre så er det jo kanon!!! og får den så lige lige de sidste mangler med? er det bare helt vildt! så gnubber den skuldre med det BEDSTE!! der er at få til 16/44 afspilning !! uanset pris!!...
En ting er sikkert!! den er som den er med de modefikationer jeg har beskrevet her inde.. så god som nogen anden ny maskine jeg har råd til! ( i mine øre!!) og det er godt nok til mig!.. Den skulle ihvert tilfælde gerne hyle den ZAP dims helt ud af den . Hvis du får muligheden en dag, så prøv med DACén fra S1, hvis du flipper helt ud, så prøv også DAS1, men dem er der ikke mange af i dette land eller denne verden for den sags skyld. Det er en herredac, som jeg godt gad eje. Spillestilen er dog meget i retning af S1, men DAS1 er diskret opbygget - det borger gerne for dynamik og uanstrengthed ud over de vanlige - tilmed er de aktive komponenter leadede (de sidder godt nok ikke med en præcission på 0,1 mm de nøjes bare med at lyde langt bedre end SMD) .
mvh. [/QUOTE]
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
DAS1 ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes Yes! S1 serien består af: DCDS1 integreret CDspiller baseret på 1702K og Denons eget high end løbeværk DPS1 High End løbeværk af samme slags som DCDS1, men med en lidt tungere pladestrammer og lidt mere robust (gad vide hvad den kan bruges til) lejring + diverse småting. I øvrigt som om DCDS1 ikke var totalt overdimensioneret i forvejen. DAS1 High end konverter baseret på 1702K, her med speciel vægt lagt på interface til løbeværket og jitter fri overførsel. Har bl.a. High speed optokoblere mellem digitalafdelingen og audiodelen. Har også Alpha kredsløb. Hertil kunne du få PMAS1 integreret amp på 50Watt POAS1 300Watt 80 Kg monoblok i ballanceret design PRAS1 40 kg. preamp med separat strømforsyning. Imponerende udstyr og endda var en del af det særdeles vellydende. Har hørt godt om POAS1 og PMAS1. PRAS1 kender jeg ikke. DAS1 er wonderfull DPS1 og løbeværket i DCDS1 har et sjovt problem med det øvre register, her mister den koncentrationen og bliver bred, behagelig og ufokuseret. Det gør løbeværket i 3560 til gengæld ikke. Så en DAS1 og en 3560 kunne være et scoop af de større.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr von Auspuff, sidder der en formodstand ved laseren, den har vi før luset over på en Denon 1035 eller hed den 1045??? Det gav luft i gengivelsen!!! Seriespoler ved analogudgangen er garanteret fjernet, ikke??? CE-mærkning !!!
PCM69 er en 18-bits hybrid, hvor de nederste 8 bit kører bitrate, den har jeg hørt i en Arcam black box 5 og der var også godt med hug i gengivelsen!!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Hr von Auspuff, sidder der en formodstand ved laseren, den har vi før luset over på en Denon 1035 eller hed den 1045??? Det gav luft i gengivelsen!!! Seriespoler ved analogudgangen er garanteret fjernet, ikke??? CE-mærkning !!! Jeg kender en bette svend der hedder 1015. Seriemodstand ved laseren?? Hvorfor skulle der det? Det vil jo bare attenuere digitalsignalet en smule. Hvor skal jeg finde den? Laseren er en KSS151A, som bruges i DCDS1, DPS1 og 3560. Den sidder vist ikke i flere Denon maskiner. Allignment justeringen sidder på printet i maskinen - ikke på laserunit.
PCM69 er en 18-bits hybrid, hvor de nederste 8 bit kører bitrate, den har jeg hørt i en Arcam black box 5 og der var også godt med hug i gengivelsen!!! 3560 har PCM58PK, som også er 18 bit. |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så hed den nok 1015!!! Næh, formodstanden sammen med en var. modstand skulle reducere laserens lysstyrke i følge CE-norm for klasse 1 laser-udstyr. Den sad på et lille print bag/nedenunder drevet!!!
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
PCM69 og PCM58 er to forskellige størrelser hr. Kubik. Jeg vil mene at den første er en ren l**te konverter, men der er da lavet rimeligt gode dac med den i - jeg har engang haft en Parasound dac800, og den spillede ok fornøjeligt. Det viser bare at det er godt at spare på konverteren.
Hvad de begge to har tilfældes er dog, at ingen af dem har reel 18 bits opløsning. PCM58 havner vel et sted mellem 15 og 16 med meget god vilje, mens den første nok ikke når så langt. ha-ha. Det kan bl.a. ses på monotricity målinger af skidtet, der indikerer dette. Endnu har ingen fabrikant heller givet dokumentation for, at den indbyggede vref, kunne levere den nødvendige præcision til 16 bit. Ej heller et clock indput som faktisk kan levere den nødvendige vare i forhold til kvantiseringsfrekvensen. Ikke engang i et laboratorium - he-he. Men hva faen, hvis folk vil have digital opløsning i op til 24 bit, og ikke analogt så lad dem bare få det. ha-ha.
Så meget for det bits fis.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Yes Yes! S1 serien består af: DCDS1 integreret CDspiller baseret på 1702K og Denons eget high end løbeværk DPS1 High End løbeværk af samme slags som DCDS1, men med en lidt tungere pladestrammer og lidt mere robust (gad vide hvad den kan bruges til) lejring + diverse småting. I øvrigt som om DCDS1 ikke var totalt overdimensioneret i forvejen. DAS1 High end konverter baseret på 1702K, her med speciel vægt lagt på interface til løbeværket og jitter fri overførsel. Har bl.a. High speed optokoblere mellem digitalafdelingen og audiodelen. Har også Alpha kredsløb.
Hertil kunne du få PMAS1 integreret amp på 50Watt POAS1 300Watt 80 Kg monoblok i ballanceret design PRAS1 40 kg. preamp med separat strømforsyning.
Imponerende udstyr og endda var en del af det særdeles vellydende. Har hørt godt om POAS1 og PMAS1. PRAS1 kender jeg ikke. DAS1 er wonderfull DPS1 og løbeværket i DCDS1 har et sjovt problem med det øvre register, her mister den koncentrationen og bliver bred, behagelig og ufokuseret. Det gør løbeværket i 3560 til gengæld ikke. Så en DAS1 og en 3560 kunne være et scoop af de større.
|
|
|
Hmm, hvad skulle gøre DA-S1 konv.Bedre end din DCDC S1, er det ikke de samme komponenter der egnetlig sidder i dem stort set. Tror forskellen ikke er så stor lydmæssigt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så et par nye i USA til 2.500,- USD..
Karsten
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Yes Yes! S1 serien består af: DCDS1 integreret CDspiller baseret på 1702K og Denons eget high end løbeværk DPS1 High End løbeværk af samme slags som DCDS1, men med en lidt tungere pladestrammer og lidt mere robust (gad vide hvad den kan bruges til) lejring + diverse småting. I øvrigt som om DCDS1 ikke var totalt overdimensioneret i forvejen. DAS1 High end konverter baseret på 1702K, her med speciel vægt lagt på interface til løbeværket og jitter fri overførsel. Har bl.a. High speed optokoblere mellem digitalafdelingen og audiodelen. Har også Alpha kredsløb.
Hertil kunne du få PMAS1 integreret amp på 50Watt POAS1 300Watt 80 Kg monoblok i ballanceret design PRAS1 40 kg. preamp med separat strømforsyning.
Imponerende udstyr og endda var en del af det særdeles vellydende. Har hørt godt om POAS1 og PMAS1. PRAS1 kender jeg ikke. DAS1 er wonderfull DPS1 og løbeværket i DCDS1 har et sjovt problem med det øvre register, her mister den koncentrationen og bliver bred, behagelig og ufokuseret. Det gør løbeværket i 3560 til gengæld ikke. Så en DAS1 og en 3560 kunne være et scoop af de større.
|
|
|
Hmm, hvad skulle gøre DA-S1 konv.Bedre end din DCDC S1, er det ikke de samme komponenter der egnetlig sidder i dem stort set. Tror forskellen ikke er så stor lydmæssigt. |
|
|
Hej Slips! DAS1 er diskret opbygget - altså 0 opamps. Dernæst har den optokoblere mellem digi og audio. Det eneste den har fælles med DCDS1 er konverterchipsene.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
|
Hmm, hvad skulle gøre DA-S1 konv.Bedre end din DCDC S1, er det ikke de samme komponenter der egnetlig sidder i dem stort set. Tror forskellen ikke er så stor lydmæssigt.
|
|
|
Hej Slips! DAS1 er diskret opbygget - altså 0 opamps. Dernæst har den optokoblere mellem digi og audio. Det eneste den har fælles med DCDS1 er konverterchipsene. |
|
|
Aha.......jamen det ku´da være man så skulle købe den til mit Proceed drev. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Aha.......jamen det ku´da være man så skulle købe den til mit Proceed drev. |
|
|
Too late!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Aha.......jamen det ku´da være man så skulle købe den til mit Proceed drev.
|
|
|
Too late! |
|
|
ha-ha, nå, du ku ikke styre dig . Jeg havde nu heller ikke købt den selvom den sikkert er pissegod. Den er dig vel ondt, tilykke med den. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Den er bestilt pr. mail, eftersom telefonen ikke besvares. Skal blot lige sikre mig, at ingen har haft fingrene i den.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|