| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Søren
Har du købt den jeg har linket til ? |
|
|
Yepper!
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Søren
Har du købt den jeg har linket til ?
|
|
|
Yepper! |
|
|
Jamen dog, min kære Søren ! Tillykke med den, hvornår har du den i hænderne ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Søren
|
|
|
Yepper! |
|
|
Jamen dog, min kære Søren ! Tillykke med den, hvornår har du den i hænderne ? |
|
|
De har endnu ikke svaret på min mail, men med lidt held hatr jeg den vel i næste uge en gang.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Alex E Nielsen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Søren
|
|
|
Yepper! |
|
|
|
|
|
De har endnu ikke svaret på min mail, men med lidt held hatr jeg den vel i næste uge en gang. |
|
|
Kanon ! meld endeligt tilbage når du ved mere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Alex E Nielsen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Søren
|
|
|
Yepper! |
|
|
|
|
|
De har endnu ikke svaret på min mail, men med lidt held hatr jeg den vel i næste uge en gang. |
|
|
Kanon ! meld endeligt tilbage når du ved mere. |
|
|
Har talt med dem i dag. Det drejer sig om en DAC fra 2000, som de sælger for en gut - sikkert for at sælge noget andet til ham. Jeg afventer nu kontakt fra ham, så hvis jeg er lidt heldig, så skulle sagen være bøf. Jeg tror grundlæggende på den DAC, så mon ikke det bliver fint.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Alex E Nielsen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Alex E Nielsen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
Hej Søren
|
|
|
Yepper! |
|
|
|
|
|
|
|
Kanon ! meld endeligt tilbage når du ved mere.
|
|
|
Har talt med dem i dag. Det drejer sig om en DAC fra 2000, som de sælger for en gut - sikkert for at sælge noget andet til ham. Jeg afventer nu kontakt fra ham, så hvis jeg er lidt heldig, så skulle sagen være bøf. Jeg tror grundlæggende på den DAC, så mon ikke det bliver fint. |
|
|
Jeg er meget enig i at den DAC sikkert kan noget, iøvrigt så er prisen slet ikke så afskrækkende, kun 17000,- sek det er sgu da til at føle på !
Jeg har fået et lunt øje til Metronome CD player ... men det er jo off topic ... sååå mere om det en anden gang.
Jeg venter spændt at høre vidre fra dig når du har mere håndgribelige nyheder at fortælle, det bliver spændende om DA-S1 kan gøre underværker.
|
| Til top |
|
| |
Jens J Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har talt med dem i dag. Det drejer sig om en DAC fra 2000, som de sælger for en gut - sikkert for at sælge noget andet til ham. Jeg afventer nu kontakt fra ham, så hvis jeg er lidt heldig, så skulle sagen være bøf. Jeg tror grundlæggende på den DAC, så mon ikke det bliver fint.[/QUOTE]
Hej Søren
Her et lille citat fra Denon:
Analog Output Stage
The quality of the sound that is ultimately heard, based on the analog signal reproduced from the digital signal, depends to a great extent on the analog output stage. The sound quality of the buffer amp in the DA-S1 has been cultivated to a mature level. A discrete, non-NFB, Class A DC amp with FET input has been incorporated to obtain low output impedance and wide dynamic range. Distortion in the output stage has thus been significantly reduced, achieving superior transient characteristics. Direct current components have also been cut through the use of a DC servo circuit, protecting the speakers and amp from damage.
Den har jo Fet's i analog del !! Hvordan vil du kunne leve med det ?
mvh Jens
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgeligt skal udgangsdelen være diskret - hvis det ikke er rør. Det er jo tydeligt at hvis der er penge til det, spares der ikke ved at bruge opamp.
Og det skal også være FET. Der er nok gode muligheder for at lære at leve med det ift. den tidligere løsning :) mon ikke
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
Selvfølgeligt skal udgangsdelen være diskret - hvis det ikke er rør. Det er jo tydeligt at hvis der er penge til det, spares der ikke ved at bruge opamp.
Og det skal også være FET. Der er nok gode muligheder for at lære at leve med det ift. den tidligere løsning :) mon ikke
|
|
|
Hej Kramer.
Jeg mindedes at du ville lave lyttetest mellem FET og bipolar transistorer, sammen med din bror.
Er det korrekt ? og hvordan gik testen ?  __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi kunne ikke lave den under kontrollerede forhold. Hans forforstærker trin gik fra 4 bipolare til 1 fet per kanal. I følge konstruktøren skulle det selvfølgeligt være skide godt...men det kan vi ikke sige noget om da der gik for lang tid imellem. Godt lyder det. ha-ha. Jeg skal spørge til transerne, men det er efter anbefaling og konstruktion af Georgios Fevgidis, og han har både ører og hjerne.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|

Jens J skrev:
|
Har talt med dem i dag. Det drejer sig om en DAC fra 2000, som de sælger for en gut - sikkert for at sælge noget andet til ham. Jeg afventer nu kontakt fra ham, så hvis jeg er lidt heldig, så skulle sagen være bøf. Jeg tror grundlæggende på den DAC, så mon ikke det bliver fint. |
|
|
Hej Søren
Her et lille citat fra Denon:
Analog Output Stage
The quality of the sound that is ultimately heard, based on the analog signal reproduced from the digital signal, depends to a great extent on the analog output stage. The sound quality of the buffer amp in the DA-S1 has been cultivated to a mature level. A discrete, non-NFB, Class A DC amp with FET input has been incorporated to obtain low output impedance and wide dynamic range. Distortion in the output stage has thus been significantly reduced, achieving superior transient characteristics. Direct current components have also been cut through the use of a DC servo circuit, protecting the speakers and amp from damage.
Den har jo Fet's i analog del !! Hvordan vil du kunne leve med det ?
mvh Jens
[/QUOTE] Hejsa! Egentlig må den gerne have røget medister i indgangen, uden at det for alvor generer mig, men jeg gider ikke høre lyden af FET´s som den typisk er. Derfor har jeg i én eller anden tråd, udtrykt en slet skjult skepsis omkring DACén, men nu synes jeg vi prøver alligevel. Hvis den lyder af FET´s, som de plejer at lyde, så bliver den ikke i mit set-up. Så enkelt er det. Jeg mener at kunne sige, at jeg er næsten sikker på, at den ikke lyder af FET´s, hvordan de så har båret sig ad med det hos Denon?  . Den helt typiske FET klang finder man dog også mest, når de sidder i opamps, her sidder der nemlig mange FET´s og sådan lyder de også - totalt overromantiske, slaskede og glatte i lyden. Bambi ser jo ikke ud i virkeligheden som han gør i tegnefilmen - vel?  Mht. generaliseringer, så er der altid også lige en dark horse eller 2 at tage hensyn til. Jeg tror ikke, at man kan designe sig ud af lyden af de FET baserede opamps der er på markedet, men jeg har hørt enkelte eksempler på, at nogen har fået f.eks. MOSFET´s til at virke i et udgangstrin. Det ville jeg selv have forsvoret kunne lade sig gøre, men man bør vare sig en kende - ja man gør. De FET jeg har ført et korstog i mod, er således mest erfaringer med FET´s i opamps. Af yderligere store forskelle på DCDS1 og DAS1 er der DC beskyttelsen. I DAS1 er der servoer i DCDS1 er der et ordentligt batteri af lytter bypasset af film. Dem har jeg bypassed allesamen og det er nok det vigtigste enkelt trin i retning mod en neutral spille. Det er det eneste jeg har gjort ved DCDS1, alt andet er of the box, men det rykker så man ikke tror det. Eneste problem ved det er, at visse skiver kan indeholde samples der giver DC på udgangen, så man bør være lidt varsom hvis resten af kæden er følsom overfor DC.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornår lander den lille søde konverter hos dig kurt fetski.? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Hvornår lander den lille søde konverter hos dig kurt fetski.? |
|
|
Hopefully soon!
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjda for pokker, Deres Højvelbårenhed Prof. dr. benz. Kurt von der Vergaser und Auspuff Kubik!
Nu ved jeg godt, at tråden handler om MSB justering. Men da mine nye, ståltrådsmonterede cola-bunde tillod mig at læse dit indlæg om FET's vs. bipolare trans'er i OpAmps, så bliver man en smule nysgerrig.
Jeg står minsandten og skal have opgraderet et gammelt (men ikke surt) CD-pladeaftastningsapparat med bl.a. nye OpAmps. Kunne man i denne forbindelse antage, at du kunne føle dig fristet til at pege på en (gerne flere) bipolare muligheder...?
Med velantændt hilsen
G&S
Juleønsker: Virksomhedsbesøg hos SA, Zippo lighter
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen da! Oldsag med lav PH!  . I skrivende stund har jeg intet bedre bud end NE typerne fra Texas og Phillips. NE5532/34AN fra Phillips og NE5532/34AP fra Texas. 5532 er dual opamps og 5534 er single. Så alt efter hvad du skal bruge, så er det de to typer du sikkert skal vælge mellem. Ud over at være single/dual, så har 5534 som er den single af dem, mulighed for ekstern frekvens kompensation. Det gør den sværere at bruge end den mest alm. dual. Sørg dog for at vælge AP eller AN, de er specielle til audio brug og har meget lav støj. Ellers har du jo altid muligheden for at prøve OPA627 og OPA2134 hvis det er kedelig lyd, der passer bedst til dit beviseligt småexentriske og lettere perverse gemyt  . Få nu fyret den speaker fabrik af, så juleønskerne kan nå et rimeligt format - please
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo Kurt bund gas !! Smid den ud og køb en pladespiller
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 03 Maj 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften i stuen, hr Auspuff!
Fy-da-føj, for et væmmeligt humør, vi er i idag, hva'ba'...? Er der nogen, der har piftet Tomos'en...?
Men tak for råd, jeg vil kontakte min elektronikpusher og se, hvad han kan byde på af disse herligheder. Kedelig lyd skal det i hvert fald ikke være!
Med beleven hilsen
G&S
Juleønsker: brugt Tomos, vinkelsliber
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Maj 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Godaften i stuen, hr Auspuff!
Fy-da-føj, for et væmmeligt humør, vi er i idag, hva'ba'...? Er der nogen, der har piftet Tomos'en...?
Men tak for råd, jeg vil kontakte min elektronikpusher og se, hvad han kan byde på af disse herligheder. Kedelig lyd skal det i hvert fald ikke være!
Med beleven hilsen G&S
Juleønsker: brugt Tomos, vinkelsliber |
|
|
Fy - føj for en kogt hundehvalp  ! En Tomos og en vinkelsliber    Hvilken planet befinder jeg mig på  Jeg fik min whisky galt i halsen, kom til at sluge tænderne i overmunden og faldt over min stok da jeg læste det. Efter en tur på skadestuen med rektaludtrækning af gebisset - udpumpning og en gibsindstøbning af mit berømte højreben - scorede ret tit i halvtredserne - er jeg nu tilbage ved tasterne. Stadig chokeret med deraf følgende åndenød, dobbelte systoler og ujævn hjerterytme. Jeg tror virkelig snart enden er nær  . Jeg hører allerede hvinet fra skæreskiven tage fat i topstykket - arrghh.! I øvrigt var der da ikke noget i vejen med mit humør
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Maj 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Hallo Kurt bund gas !! Smid den ud og køb en pladespiller  |
|
|
Hej hej! Sæt dig King  ! Hvem er det jeg skal smide ud?  Jeg er vist lidt storslem for tiden
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 06 Maj 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Signetics laver også en NE5532-34, den skulle være "high grade"???
|
| Til top |
|
| |