Emne: PU og arm ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 27 Juni 2013 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
CARS10 skrev:
JohnDee skrev:
Suk suk suk......sprog skaber sammenhæng men også kløfter..... Fantastiske,
gigantiske, klare og væsentlige fremskridt....Highend grammofoner fremstilles idag oftest af noget der minder om 1 mands virksomheder hvorfor
stykprisen bare skal være oliesheik høj. Hvis i vinyl entusiaster så hvor patetisk små nye "store navne" indenfor pladespilere er, ville I forstå at der
ikke ligger megen forskning men snarere en enkelt mands vid, hobbytid og forsøg til grund for disse "eksotiske" produkter. Franck Kuzma er jo ikke
ligefrem en kæmpe fabrik med en udviklingsafdeling. Selv hæderkronede SME der nok er blandt de største er jo ikke ligefrem en kæmpekoncern.....
Så vidt jeg husker er Project når den største producent på styk af spånplader med tallerken, og mon ikke Rega er godtmed også. Længe leve
spånplade, metalspindel og plastik indertallerken. Jo jo sikke en udvikling indenfor vinyl, det er sgu nonsens. Hadcock unipivot er mange årtier
gammel, at schrøder bruger sjælden cigartræ er sgu ikke forskning, og at en amerikaner klasker meget kraftige magneter tæt på tonearmkablet for at
stabilisere unipivot lejet i en Graham...whhhhoooooooohhoooooooo for en forskning og kvantespring....Undskyld men det tangerer simpelthen det
patetiske, og viser en niche af en niche af en niche af nødder....Drop nu de ulideligt selvhøjtidelige gyldne ører og mærk jorden under jer. Jeg ser kun
latterlige pladespillere der baserer sig på masse og masser af materiale istedetformingeniør kunst. har selv været vognen rundt med pilsæve TW
Acustic Raven plint der stod og blev skæv med tiden i sit nye materiale der betød at tallerken og arm var ude af plan....og hvor er det en
hypetnHighend grammofon, hvor herre bevares...Husk at bestille din Schrøder amrm nu for ser er mere end 1 år ventetid fordi hr. Schrøder har travlt
med at spinde tåbeguld...  |
|
|
Super godt indlæg, jeg er tilbøjelig til et give dig ret. 
carsten |
|
|
Ditto her.  |
|
|
Kan ikke lige se hvorfor alle skal skydes over en kam? Lige så vel i denne branche som i andre brancher er der gode producenter som dårlige Man skal
også lige huske på at afsætnings potentialet for en pladespiller producent er begrænset. Især for de tunge afspillere. Derfor vil det jo naturligvis mere
være at betragte som en nicheproduktion. En niche produktion der er fremstillet med en entusiasme og hådværkersnilde med løsninger der ikke
nødvendigvis behøver at være ingeniørudregnet, kan sagtens munde ud i et færdigt produkt der flytter grænser. Det er der mange eksempler på
igennem tiderne. Så hvorfor skulle der ikke også være eksempler på det inden for de sidste 20 år? Se iøvrigt dette billede frar bagsiden af Thin Lizzy,
Bad Reputation. Tilfældigvis opdagede jeg at de sørme sidder ved siden af et headquarter. Måske man skulle opsøge dette sted (eksisterer næppe
mere - 1977) og spørge til råds vedr. denne tråds spørgsmål!!
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 28 Juni 2013 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke bare
fantastisk- hvor gode vi er til at argumenterer for ens personlige holdninger.
Det det der gør
hi-fi entusiaster til et rigtigt hobby folk, og tråde som denne til god underholdning.
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 28 Juni 2013 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det er farligt at blande sig i denne tråd, man skal nok være diplomatisk. Men med mere end 150 pickupper til rådighed de sidste 3 år, har jeg prøvet lidt af hvert. Der er flere af de nyeste og en hel del af hvad der var referencen for 10, 20 eller 30 år siden. Bedømt ud fra det udvalg - mener jeg - at der afgjort er sket noget. Ikke altid en hel masse, men der har været en kontinuerlig udvikling - både teknologisk og lydmæssigt. Om denne udvikling så falder i alles smag er jo noget helt andet. Jeg lytter gerne til en ældre EMT, Audio Technica, Accuphase, Dynavector eller Ortofon, som alle har masser af kvaliteter, men skal jeg rigtigt trække detaljer og information ud af rillerne så er det min Sumiko Palo Santos Presentation eller Transfiguration Orpehus der kommer på. Der findes sikkert andre som er endnu bedre .. har kun sporadisk lyttet til nogle stykker af dem - f.eks. Audio Note, Koetsu. VdH og Lyra. En anden ting er at kvalitet er blevet billigere. Det man i dag får fra f.eks. en Ortofon Rondo Bronze eller en Benz L2s er imponerende. For få år siden ville det have været lig med toppen af toppen. Hele debatten omkring arme og værk vil jeg slet ikke blande mig i!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3048
|
| Sendt: 28 Juni 2013 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej janils.
det du så gjorde her, var at skrive om din egen hifi-udvikling hvilket ikke er det samme som hele markedes.
tilbage i midt 80érne havde jeg bl.a. en vdh mc 10 pu. da jeg i 1988 får en grasshopper, føler jeg et tilbageskridt med hensyn til dynamik men ikke på andre områder. alligevel syntes jeg at de nye top-vdh puér er bedre nu idag. men de områder de i dag er bedre på, er områder andre puér dengang var bedre på. så nok er vdh blevet bedre, men market som helhed er ikke man har blot fået opsumeret nogle flere af de kvaliteter som før lå på markedet i samme pu.
dette var et konkret eks.men det samme gør sig gælende for andre pu-mærker. så kan man mene at der trodsalt er en fremgang i at man nu har samlet nogle flere kvaliteter i samme pu, ja måske. det hele er trodsalt ikke kun sort på hvidt men måske også både-og. alligevel vil jeg mene at udviklingen med hensyn til vinylmediet har stået stille de sidste 20 år.
mvh nils
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 28 Juni 2013 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Tror det er farligt at blande sig i denne tråd, man skal nok være diplomatisk.Men med mere end 150 pickupper til rådighed de sidste 3 år, har jeg prøvet lidt af hvert. Der er flere af de nyeste og en hel del af hvad der var referencen for 10, 20 eller 30 år siden.Bedømt ud fra det udvalg - mener jeg - at der afgjort er sket noget. Ikke altid en hel masse, men der har været en kontinuerlig udvikling - både teknologisk og lydmæssigt. Om denne udvikling så falder i alles smag er jo noget helt andet. Jeg lytter gerne til en ældre EMT, Audio Technica, Accuphase, Dynavector eller Ortofon, som alle har masser af kvaliteter, men skal jeg rigtigt trække detaljer og information ud af rillerne så er det min Sumiko Palo Santos Presentation eller Transfiguration Orpehus der kommer på. Der findes sikkert andre som er endnu bedre .. har kun sporadisk lyttet til nogle stykker af dem - f.eks. Audio Note, Koetsu. VdH og Lyra.En anden ting er at kvalitet er blevet billigere. Det man i dag får fra f.eks. en Ortofon Rondo Bronze eller en Benz L2s er imponerende. For få år siden ville det have været lig med toppen af toppen.Hele debatten omkring arme og værk vil jeg slet ikke blande mig i!
|
|
|
Jeg er ikke helt sikker jeg forstår meningen i det du skriver.
Du mener at feks. VDH og Koetsu er blandt referencerne idag, men ikke for 20 år siden.?
Hvilke VDH grashoppere og større koetsu pickupper har du haft til rådighed i den 20-30 år gamle referece samling.?
Jeg har både nye og gamle VDH og Koetsu, jeg kan ikke rigtig få øje på forskellen, andet end de gamle er defekte på grund af møre ophæng, og de nye VDH er bare elendige grundet umanerlig dårlig samlekvalitet.
Koetsu er kvalitet, men passer ikke helt til min smag. Ny eller gammel.
Udviklingen.. ?
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 29 Juni 2013 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget uening med Nils. Man kan altid finde noget som er blevet mindre godt, det gælder såvel hifi, som biler, vin, kvinder, musik, film og meget andet. Men generelt har der været en stor udvikling i materialer, nåleslbninger, optimering via CAD og andre simulationer. Lydmæssigt mener jeg afgjort det har gjort en forbedring. Det samme er sket på arme og værker.
Er mere på højde med "Stridsvognen". Koetsu og VdH var nok også referencen for år tilbage og er det også på visse områder. Men det har en "sound" som jeg mener er tilstræbt. Især de Koetsu jeg har hørt hælder over mod den den lyd som jeg mener er god SPU gør langt bedre. På den måde kan man godt sige, de er gået lidt i stå og har holdt til den lyd, de mener der skal være fra deres produkter.
Mener dog ikke det er retfærdigt at tage udviklingen på et eller to produkter som bevis for, at alle har stået stille. Mener så afgjort både Benz og Ortofon har vist en udvikling. Om ikke andet er der komme en ny konstruktør Leif Johannsen til efter Per Winfeld gik på pension. A90, Expression og Anna lyder væsentlig anderledes end de tidligere pickupper. Mindre fokus på detaljerne og mere fylde. Det samme kan siges om Cadenza serien. Benz pickupperne (som jeg har et par ældre af samt een ny) er også gået fra det meget runde og varme til lidt mere transparens og luft i gengivelsen.
Samtidig er der kommet mange nye producenter til, som gør tingene på deres egen måde.
Om det så blot skal tolkes som en "ændring" og ikke en reelt forbedring, må være op til hver enkelt at tolke.
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 29 Juni 2013 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels, du skal husker at MC 10 er lavet af en underleverandør, har været Benz, mener det er en anden der laver dem idag, og de er derfor ikke at sammenligne med det hr fumlefinger møjer sammen i laden.
Men jeg kan ikke gendkende det med dynamikken, er der noget en grashopper generelt kan er det at være extrem dynamisk. sansynligheden for du har hørt/ prøvet en syg/ defekt grashopper er så ca 97%.
Jeg syntes MC 10 og MC 10special er fine pickupper, ret ens at høre på, homogene, og for mig lidt som en NAD 3020, de genere ingen, men stadig en af de mere vellykkede.
Grashopperen har som regel så skæv samle geometri at det kræver uanede mængder af tid og evner at ramme alle indstillinger, + at den skal spilles til i 200-300 timer før den slapper og bliver homogen. Og det er så ca omkring 320 timer ophænget plejer at kolapse, hvis spoletråden ikke knækker inden.. lol
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2013 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej janils. mit eks. med vdh var bare et enkelt eks. jeg kunne havde taget et hvilket som helst mærke. for det at Ortofon (og andre) laver bedre pu nu end tidligere fortæller jo bare at Ortofon på mange måder er blevet bedre end de var, men vinyl-market som helhed er væsentligt mere rummeligt end at man skal tro at bare fordi en pu er ny er den en nyudvikling og bedre. spørg dig selv, hører man ting på pladerne nu man ikke kunne høre tidligere? kunne man forestille sig at en decca plade fra 1964, var indspillet med hemmeligheder, det ikke var meningen man skulle kunne afspille med datidens udstyr? kunne du forestille dig at fløjtespilleren fra 3.række i orkestret, klagede til produceren, fordi man ikke kunne høre hans fløjte i den samlede begivenhed? der kom en problematisk periode fra slut-tresserne og til et stykke ind i halvfjerserne, pga man gik fra rør til transistorer.musikerne gik dengang rundt med ørepine pga en skrigende diskant, og producerne rettede til med tonekontrol. senere i halvfjerserne fandt man den rigtige vej og forsatte med at udvikle transistor forstærkerne til langt op i firserne( måske halvfemserne). hele denne udvikling kan man faktisk høre (også med firser-udstyr)på sine plader, hvis man har noget godt kram. i og med at indspillet vinylskiver er begivenheder der er sket, findes der jo en facitliste, og det rigtige facit er jo at man afspiller det der er indspillet og det har man kunnet i rigtig mange år ( har selv hørt det)så nyt udstyr kan jo ikke på den måde på ærligvis tilføje noget.
mvh nils ps hej stridsvogn jeg fik pluselig travlt, så jeg skriver igen senere på dagen.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 29 Juni 2013 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Jeg er meget uening med Nils. Man kan altid finde noget som er blevet mindre godt, det gælder såvel hifi, som biler, vin, kvinder, musik, film og meget andet. Men generelt har der været en stor udvikling i materialer, nåleslbninger, optimering via CAD og andre simulationer. Lydmæssigt mener jeg afgjort det har gjort en forbedring. Det samme er sket på arme og værker.
|
|
|
Tak for, at du med din erfaring gennem mange år med alverdens produkter inden for det analoge alligevel tør have en holdning, der ''ikke er populær'' her i tråden... Vi er ganske enige, og vi bruger samme argumentation for de forbedringer, der høres inden for analog afspilning... __________________ Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 29 Juni 2013 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
| spørg dig selv, hører man ting på pladerne nu man ikke kunne høre tidligere? . |
|
|
Ja, det er jo netop dét, der er pointen Nils..! Vi kan høre mere af dét, der er på pladerne, end vi kunne for 20 år siden..!
Du argumenterer med, at man for 20 år siden kunne høre 100% af det, der er indspillet på pladen, og da man ikke kan høre mere end 100% er der ikke sket en lydmæssig forbedring... Men hvor ved du fra, at man kunne høre 100% for årtier siden? Hvordan har du konstateret dét..? Er det ikke bare en forklaring du har skabt inde i dit eget hoved..!?
Jeg tror det var Ivor Tiefenbrun fra LINN der for 20 - 30 år siden udtalte, at han kun tror vi (dengang) kunne gengive 10% - 20% via vores stereoanlæg, af dét der skal til for at vi kan få en 100% naturtro oplevelse via vores stereoanlæg. En ganske fornuftig og sober betragtning... Hvis man spurgte ham i dag ville han sikkert sige, at vi er kommet nogle procent længere i retning af 100%, og det er jo den forbedring vi andre hører, når vi lytter til de bedste produkter på markedet. Det ville du sikkert også høre, hvis du lod være med at være fastlåst i, at man for årtier siden kunne aftaste og gengive 100% af, hvad det analoge medie indeholder.
Og endnu engang: NEJ, jeg taler ikke om, at nyt altid er bedst (som du tidligere har skrevet om mig). Jeg har eks netop købt en EMT pick up, der kan dateres tilbage til 1965 stort set uden ændringer. Den kommer til at sidde i en SME Series III tonearm, som jo også er tusse-gammel, en herlig kombination, men ikke i nærheden af den bedste lydkvalitet man kan opleve fra analogmediet i dag... __________________ Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 29 Juni 2013 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten sagde det meget tydelig. Jo, der ER mere i pladerne og nyere pickupper, arme m.v. afslører det. Hvis ikke man kan høre det, så nøjes man jo bare med de lidt ældre referencer, og lever lykkeligt med det.
Har man bare een gang hørt LP sammenlignet med et masterbånd, så ved man at der mangler noget. Men vi kommer hele tiden tættere på.
|
| Til top |
|
| |
Mattheis Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 April 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 29 Juni 2013 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
MortenB skrev:
Jeg har eks netop købt en EMT pick up, der kan dateres tilbage til 1965 stort set uden ændringer.
Den kommer til at sidde i en SME Series III tonearm, som jo også er tusse-gammel, en herlig kombination, men ikke i
nærheden af den bedste lydkvalitet man kan opleve fra analogmediet i dag... |
|
|
Har du indtryk af hvordan denne EMT ligger i forhold til f.eks. en Denon 103R?
Jeg har til min sekundære pladespiller (Kenwood KD-990) købt en 103R, og har fået flyttet den over i et titan-hus.
Men den har nogle klare betoninger som jeg måske ikke kan leve med på lang sigt, nu hvor forskellen til min Lyra Kleos
(på Roksan Xerxes 20plus og Artemiz2) er temmelig tydelig. 103R er mildtest talt temmelig fyldig.
Jeg har derfor overvejet en Ortofon SPU Royal N, i håb om at den har noget af det en 103R har, men forhåbentlig
knap så fyldig, og lidt mere åben - men alligevel ikke så "præcis" som Kleos. Ortofon har dog åbenbart undergået en
markant prisstigning, så jeg kigger på alternativer.
Derfor kunne jeg godt bruge nogle indtryk at 103(R) vs. EMT vs måske også SPU. Så hvis du har noget indtryk her
ville jeg være taknemmelig
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 29 Juni 2013 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mattheis skrev:
MortenB skrev:
Jeg har eks netop købt en EMT pick up, der kan dateres tilbage til 1965 stort set uden ændringer. Den kommer til at sidde i en SME Series III tonearm, som jo også er tusse-gammel, en herlig kombination, men ikke i nærheden af den bedste lydkvalitet man kan opleve fra analogmediet i dag...
|
|
|
Har du indtryk af hvordan denne EMT ligger i forhold til f.eks. en Denon 103R?
|
|
|
EMT og SME er også en ''arm + pick up 2'' i mit system, dog på samme pladespiller som første-kæden. Jeg har desværre ingen DENON erfaringer, så det kan jeg ikke sige noget om. Måske kan du få indtryk af forskellen på EMT og DENON i denne anmeldelse: http://www.6moons.com/audioreviews/emt/1.html
__________________ Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2013 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej forum og hej janils. iforhold til dit indlæg (bortset fra den første fjerdedej)kl.11.57, ser jeg ingen modsætninge mellem det du skriver og mine indlæg. at du senere holder lp som reference for hele markedet, er flot gjort. benz vil elske dig.
hej morten. jo selvfølgelig kan du forbedre din lyd, men andre har været der før. det jeg siger er, at ingen af dine forbedringer skyldes ny udvikling eller ny viden. du ved jeg er ham der ikke tror ,der har været nogen udvikling indenfor vinyl-afspilning de sidste 20 år. en hvis fyr som kalder sig for noget i stil med analogmanden, siger at jeg ikke har noget konkret argument for min påstand, men det er jo lidt svært at argumenterer om noget der ikke har været der. når du så spørger om jeg kan bevise, at man kunne høre det hele før, tvinger du jo mig til at spørge dig,kan du bevise at man ikke kunne høre det hele før.
med hensyn til ivor kan jeg kun sige: han er sikkert ikke født som et fuldt oplyst menneske. han er startet et sted ligesom alle andre og med tiden blev han klogere end de fleste. men hans berømte omtalte udtalelse siger jo kun noget om hans egen daværende hifimæssige erfaringspunkt.
en af de største hurdler i hifi-verdenen er , når folk har brugt 300000kr på hifi og stadig ikke føler de er i mål, så bliver de lette ofrer for sælgere. for de får at vide at de bare skal købe et hvist kabel til 50000kr.for det er det der mangler.men efterfølgende kom de stadig ikke i mål. til de mennesker er der kun tiden til hjælp, efter 10 år vil de sikkert føle at udstyret er afskrevet og så kan de med større klarhed begynde at genskabe det der var.
med venlig hilsen nils valla
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 29 Juni 2013 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
når du så spørger om jeg kan bevise, at man kunne høre det hele før, tvinger du jo mig til at spørge dig,kan du bevise at man ikke kunne høre det hele før.
|
|
|
Nu er det jo dig, der påstår at man i flere årtier har kunnet aftaste 100%, hvad der er på pladerne, og at lydkvaliteten i den analoge aftastningskæde derfor ikke har kunne udvikle sig yderligere siden da... Så jeg synes egentlig du skal forklare, hvordan du kan sige, at man i årtier har kunnet aftaste og formidle 100% af informationen på pladerne? Hvor ved du det fra? Det er dig, der har holdningen, så jeg synes egentlig du skal svare i stedet for bare at vende bevisbyrden mod os andre.
Hvordan jeg ved der er sket en lydmæssig udvikling..!? Jamen Nils for pokker, det er jo helt utrolig enkelt, og præcis ligesom Jan også skriver: Det ved vi fordi vi kan høre en positiv udvikling i lydkvalitet. Det kan alle jeg kender, der har high end pladespillere. Vi har alle været med i mange år, og vi bruger ørerne... Det er ikke særlig kompliceret... __________________ Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
|
| Sendt: 29 Juni 2013 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken lp som reference? Nu forstår jeg slet ikke hvad Nils Valla referer til.
Jeg har mange Benz pickupper og mange lp'er, men hvilken mener du? At jeg nævnte Benz var bare et eksempel, kan jo ikke skrive en hel roman.
|
| Til top |
|
| |
Mattheis Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 April 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 29 Juni 2013 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
andre har været der før. det jeg siger er, at ingen af dine forbedringer skyldes ny udvikling eller ny
viden. |
|
|
Det jeg hører dig sige er at alt har været der før, transparens, live-fornemmelse, renhed, osv. Men du antyder også at
disse evner har været der, men ikke alle i samme produkt. Er det så ikke udvikling jo flere af disse evner man kan samle i
et og samme produkt?
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2013 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
undskyld janils, jeg ser med et halvt øje. men da du skrev lp troede jeg du skrev om puén af samme navn.
morten og mattheis, hvorfor er det så svært at tro, at man før i tiden kunne høre det samme som i genopdager nu?
mvh nils
|
| Til top |
|
| |
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 29 Juni 2013 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
undskyld janils, jeg ser med et halvt øje. men da du skrev lp troede jeg du skrev om puén af samme navn.
morten og mattheis, hvorfor er det så svært at tro, at man før i tiden kunne høre det samme som i genopdager nu?
mvh nils |
|
|
Fordi det der er blevet lagt ned i rillerne ikke i samme grad kunne hentes op igen som det er muligt med top udstyr idag. Læg mærke til jeg skriver
muligt!! Jeg kan være nysgerrig for at høre hvad den bedste analog opsætning er du har hørt? Her tænker jeg på PU, arm, værk, evt.separat motor,
RIAA
forstærker og evt. kabel?
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 29 Juni 2013 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist ikke mere at sige Nils... Du påstår udviklingen i den analoge kædes lydkvalitet stoppede for årtier siden fordi man allerde dengang kunne aftaste og gengive 100% af indholdet på pladerne. Du kan dog ikke svare for dig, hvorfor det skulle forholde sig sådan, du glider bare af... Derfor er dilalog jo ret meningsløs...
Jeg anerkender dog fuldt og helt, at du ikke selv kan (eller vil) høre en udvikling, og det er naturligvis helt OK. Som Jan skrev tidligere; så kan du jo leve lykkeligt med ældre grej i din egen overbevisning om, at analog aftastning og gengivelse ikke kan være bedre, end det grej du selv har. Tillykke...
Men at du ikke kan (eller vil) høre udvikling, det er absolut ikke det samme som at udvikling i lydkvalitet er gået i stå for årtier siden. Slet ikke... __________________ Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|