Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 04:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: SD fødder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 September 2013 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Ultralyd skrev:
Min oplevelse er blot at kabinet bevæger sig som en følge af SD fødder giver efter når der er transienter i de dybere frekvenser. Kun ganske lidt bevægelse synes jeg er nok til at skabe upræcision af formidlingen af dybe toner.Jeg vælger at bruge SD fødder under forstærkere, spolebåndoptagere, CD afspillere, RIAA etc. Men under pladespiller har jeg Solid Tech Sound of Silence og under højttalere har jeg spikes.Jeg har tidligere forsøgt forskellige kombinationer af SD fødder, spikes og mellemplader af hårdt træ og af Marmor. Hver gang SD fødder blev involveret i noget under højttalerne blev præcisionen i perspektiv og placering af instrumenter som bærer de dybere oktaver uklar.Men vi kan jo sagtens have hver vores oplevelser.

Okay Hvilket gulv har du?

Ultralyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2010
Lokalitet: Stor-K�benhavn
Sendt: 09 September 2013 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

akseldalgard skrev:
Ultralyd skrev:
Min oplevelse er blot at kabinet bevæger sig som en følge af SD fødder giver efter når der er transienter i de dybere frekvenser. Kun ganske lidt bevægelse synes jeg er nok til at skabe upræcision af formidlingen af dybe toner.Jeg vælger at bruge SD fødder under forstærkere, spolebåndoptagere, CD afspillere, RIAA etc. Men under pladespiller har jeg Solid Tech Sound of Silence og under højttalere har jeg spikes.Jeg har tidligere forsøgt forskellige kombinationer af SD fødder, spikes og mellemplader af hårdt træ og af Marmor. Hver gang SD fødder blev involveret i noget under højttalerne blev præcisionen i perspektiv og placering af instrumenter som bærer de dybere oktaver uklar.Men vi kan jo sagtens have hver vores oplevelser.

Okay Hvilket gulv har du?

Massivt Merbau.

Kan du nu trylle en fantastisk løsning frem til mig hvor jeg kun skal skifte gulvet og akustisk dæmpe loftet og bygge en ny garage for at gøre at jeg kan drage fordel af SD fødder under højttalerne?
lol
Til top Vis Ultralyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ultralyd

akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2013 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

nej jeg troede bare at sd fødder var den bedste løsning på trægulv.

Kim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 September 2013 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Træklodser giver ro i perspektivet, fordi højttaleren står fast/stille - Lyde i mellemtonen og bas bliver mere nuanceret,
og lydene står mere præcist i lydbilledet. Hvis en sanger har et udbredelses-felt eller en mund på ca. 60 cm, med f. eks
kork eller gummi under højttaleren, så vil træklodser minimere dette område - og netop på trægulv fungerer det godt !

Hvis du kan lide forbedringen, kan du måske opnå en endnu bedre løsning med W&M Symbio P-1, de giver et meget
punkt-formet perspektiv. Ulempen ved disse klodser, er at svagheder i elektronik og højttalere bliver fremvist. Hvis du
køber W&M Symbio P-1 hos Hificable, har du 14 dages returret, se link:   tilbehoer/145-wm-audio-symbio-p-1/">Hificable

akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2013 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Må prøve sådan nogle en dag

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes