Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Sprængfarligt i København (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Ævv!, koncerten er aflyst, forventes flyttet til sidst i april.. 

Søndag den 13. marts 2005 kl. 15.30
Viften, Rødovre

Dirigent: Jørgen Misser Jensen
Solister: Jeanette Balland, saxofon

Forårskoncert
Rødovre Concert Band

Entré 60 kr.

http://www.concertband.dk

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:

...
Nick Cave var f***in' frustrerende. Manden og bandet var tændt (lige før de overtændte) men lyden var nok det dårligste jeg har oplevet til dato .

Højt som ind i h***ede - faktisk så tæt på smertegrænsen som jeg har været nogensinde - og så var det et virvar af ttttsssscchcchsss og en bas der var så dyb at man ikke kunne høre den, men føle den det kunne man - faktisk så meget at det gav en dårlig fornemmelse i maven (nej det var ikke for mange øl, for det fungerede heller ikke - ville man have øl måtte man stå i kø i omkring 20 minutter)

Jeg har forsøgt at fortrænge oplevelsen, for musikken og fremførelsen fejlede bestemt ikke noget - jeg tør slet ikke begynde at tænke på hvor godt det kunne have været hvis lydmanden havde gjort sit arbejde ordentligt.
....

Så skal der tunes ind på sveriges P3 Live:

fredag 25 mars - Långfredag
NICK CAVE
Falconerteatret, Köpenhamn 2004-11-19
En exklusiv tvåtimmarskonsert kl.20.03 - 22.00!

Halløjsa, så kan jeg måske alligevel få lov at høre koncerten i en ordentlig kvalitet 

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Luksus Bumsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

kan nok være jeg er alene men hvad med GMS, Alien Project, Orion mm. LIVE den 2. april på Halvandet!! er jeg den eneste der skal med der?

Til top Vis Luksus Bumsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luksus Bumsen

andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

BRAND NEW HEAVIES på TRAIN....i morgen...i  BÅTHUS
Til top Vis andersls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersls

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2005 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

Efter en herlig koncertoplevelse med Omar and the Howlers i Portalen i fredags og endnu en -med Monday Night Bigband i Vognporten i mandags (surprise!) er min opmærksomhed nu faldet på:

Tirsdag den 26. april 2005 kl. 19.30
Viften, Rødovre

Forårskoncert
Rødovre Concert Band

Christoffer Marshall L'Homme Armé
- Variations for Wind Ensemble
Darren W. Jenkins Concertino for Alto Saxophone
and Wind Ensemble
Pause
Søren Hyldgaard H. C. Andersen Suiten
- The Noble Poet
- Europe by Railway
- The Little Match-Girl
- Constantinopel
- Dream Waltz
- Tinderbox
Andrew Lloyd Webber The Phantom of the Opera

L'Homme Armé (den bevæbnede mand). Den New Zealandske komponist Christopher Marshall skrev dette værk i 2003. Musikken var bestilt af den engelske dirigent Timothy Reynish som reaktion på sønnens tragiske død i en bjergbestigningsulykke.

Værket består af et tema efterfulgt af en række variationer, som bliver stadig mere komplicerede både teknisk og rytmisk. Musikken er baseret på en gammel sang fra 1500-tallet. Komponisten skrev musikken samtidig med urolighederne i Irak, hvilket inspirerede ham til i musikken at udtrykke sin foragt for krig.

“You should be afraid of the armed man! Everywhere people are saying that you should protect yourself with a coat of armour.”

Flere historiske kilder hævder dog at sangen L´Homme Armé oprindeligt var en skålesang, så komponisten kombinerede det dystre krigstema med mere muntre elementer fra sang og dans.

Concertino for Saxofon. Darren W. Jenkins (f. 1967) skrev sin saxofonkoncert til den amerikanske saxofonist Ken Ticknor. Musikken er meget lyrisk og baserer sig på to grundmotiver.

Det første motiv er indledningens messingfanfare, og det andet motiv er den langsomme del af første sats, som danner basis for hele anden sats. Værket afsluttes med en forrygende og virtuos finale.

H. C. Andersen Suiten. Søren Hyldgaard komponerede dette værk i 1996 på bestilling af Rødovre Concert Band. Ved denne koncert opføres fem af satserne. Værket indledes med en præsentation af digteren. Musikken maler et billede af en meget nobel person.

H. C. Andersen elskede at rejse, og den nye opfindelse damplokomotivet gjorde det muligt at komme vidt omkring. I denne sats er man aldrig i tvivl om, at vi kører i tog med fuld fart. Vi hører signalerne fare forbi, og togets fløjte giver ekko i bjergene.

Et af H. C. Andersens meget kendte eventyr er Den lille Pige med Svovlstikkerne. Det er en meget sørgelig historie, og det fornemmes straks på stemningen i musikken. Vi hører den kolde vind hyle om hjørnerne, vi hører håbet, når ilden giver et øjebliks varme, og til sidst dør musikken ud.

Som kontrast hertil besøger vi Constantinopel sammen med digteren. Vi hører straks på musikken, at vi er langt østpå, og vi fornemmer virkelig at stå på byens markedsplads med trængsel og råbende mennesker.

Suiten afsluttes med eventyret om Fyrtøjet. Indledningsvis hører vi soldaten komme marcherende, og senere møder vi både heksen, det hule træ og de store hunde, og som vi ved, hugger soldaten hovedet af heksen. Med slutakkorderne fortæller komponisten, at det hele jo bare var et eventyr.

The Phantom of the Opera. Andrew Lloyd Webber er komponisten bag koncertens sidste værk, som er et sammendrag af musikken fra den kendte musical, der i øjeblikket er biografaktuel. Musicalen blev første gang opført i Her Majesty's Theatre i London i 1986.

Historien udspiller sig i katakomberne under operaen i Paris. Her lusker et mystisk og musikalsk spøgelse rundt og driver sangerne til vanvid. Spøgelset forelsker sig i korpigen Christine og skyer ingen midler i sine forsøg på at fremme hendes position på scenen, så hun kan blive førstesopran. Samtidig forelsker Christine sig i barndomsvennen Raul, men den slags utroskab finder fantomet sig ikke i!

Jeanette Balland (f. 1968) begyndte at studere hos Aage Voss i 1985. Senere kom hun til Det Kgl. Danske Musikkonservatorium og Conservatoire de Lausanne i Schweiz, hvor hun afsluttede sine studier i 1995. Efter flere studier hos Christer Johnsson og Arne Bornkamp debuterede hun fra Det Kgl. Danske Musikkonservatoriums solistklasse i 1998.

Som kammermusiker har Jeanette Balland først og fremmest gjort sig bemærket I DuoDenum, som hun stiftede sammen med janitsharen Christian Utke i 1992. I 1994 modtog duoen Rødovre Musikpris, i 1996 vandt de 2. pris i Danmarks Radios Kammermusikkonkurrence og senere samme år 3. pris i Nordisk Kammermusikkonkurrence.

Jørgen Jensen (f. 1947) har dirigeret Rødovre Concert Band siden 1970. Han begyndte at spille klaver som 5-årig og fortsatte sin musikalske uddannelse i Tivoli-Garden, hvor han spillede klarinet. Derefter studerede han hos professor Tage Scharff på Det kgl. Danske Musikkonservatorium og hos professor Anthony Pay i London.

I 1975 blev Jørgen Jensen soloklarinettist i Sjællands Symfoniorkester. I dag er han alternerende soloklarinettist i Danmarks Radios Symfoniorkester og underviser på Det kgl. Danske Musikkonservatorium. Ved flere lejligheder har han desuden været gæstedirigent for udenlandske concertbands og dommer ved internationale konkurrencer for blæserorkestre.

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 06 April 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Efter en herlig koncertoplevelse med Omar and the Howlers i Portalen i fredags og endnu en -med Monday Night Bigband i Vognporten i mandags (surprise!) er min opmærksomhed nu faldet på:

Tirsdag den 26. april 2005 kl. 19.30
Viften, Rødovre

Forårskoncert
Rødovre Concert Band

Christoffer Marshall L'Homme Armé
- Variations for Wind Ensemble
Darren W. Jenkins Concertino for Alto Saxophone
and Wind Ensemble
Pause
Søren Hyldgaard H. C. Andersen Suiten
- The Noble Poet
- Europe by Railway
- The Little Match-Girl
- Constantinopel
- Dream Waltz
- Tinderbox
Andrew Lloyd Webber The Phantom of the Opera

L'Homme Armé (den bevæbnede mand). Den New Zealandske komponist Christopher Marshall skrev dette værk i 2003. Musikken var bestilt af den engelske dirigent Timothy Reynish som reaktion på sønnens tragiske død i en bjergbestigningsulykke.

Værket består af et tema efterfulgt af en række variationer, som bliver stadig mere komplicerede både teknisk og rytmisk. Musikken er baseret på en gammel sang fra 1500-tallet. Komponisten skrev musikken samtidig med urolighederne i Irak, hvilket inspirerede ham til i musikken at udtrykke sin foragt for krig.

“You should be afraid of the armed man! Everywhere people are saying that you should protect yourself with a coat of armour.”

Flere historiske kilder hævder dog at sangen L´Homme Armé oprindeligt var en skålesang, så komponisten kombinerede det dystre krigstema med mere muntre elementer fra sang og dans.

Concertino for Saxofon. Darren W. Jenkins (f. 1967) skrev sin saxofonkoncert til den amerikanske saxofonist Ken Ticknor. Musikken er meget lyrisk og baserer sig på to grundmotiver.

Det første motiv er indledningens messingfanfare, og det andet motiv er den langsomme del af første sats, som danner basis for hele anden sats. Værket afsluttes med en forrygende og virtuos finale.

H. C. Andersen Suiten. Søren Hyldgaard komponerede dette værk i 1996 på bestilling af Rødovre Concert Band. Ved denne koncert opføres fem af satserne. Værket indledes med en præsentation af digteren. Musikken maler et billede af en meget nobel person.

H. C. Andersen elskede at rejse, og den nye opfindelse damplokomotivet gjorde det muligt at komme vidt omkring. I denne sats er man aldrig i tvivl om, at vi kører i tog med fuld fart. Vi hører signalerne fare forbi, og togets fløjte giver ekko i bjergene.

Et af H. C. Andersens meget kendte eventyr er Den lille Pige med Svovlstikkerne. Det er en meget sørgelig historie, og det fornemmes straks på stemningen i musikken. Vi hører den kolde vind hyle om hjørnerne, vi hører håbet, når ilden giver et øjebliks varme, og til sidst dør musikken ud.

Som kontrast hertil besøger vi Constantinopel sammen med digteren. Vi hører straks på musikken, at vi er langt østpå, og vi fornemmer virkelig at stå på byens markedsplads med trængsel og råbende mennesker.

Suiten afsluttes med eventyret om Fyrtøjet. Indledningsvis hører vi soldaten komme marcherende, og senere møder vi både heksen, det hule træ og de store hunde, og som vi ved, hugger soldaten hovedet af heksen. Med slutakkorderne fortæller komponisten, at det hele jo bare var et eventyr.

The Phantom of the Opera. Andrew Lloyd Webber er komponisten bag koncertens sidste værk, som er et sammendrag af musikken fra den kendte musical, der i øjeblikket er biografaktuel. Musicalen blev første gang opført i Her Majesty's Theatre i London i 1986.

Historien udspiller sig i katakomberne under operaen i Paris. Her lusker et mystisk og musikalsk spøgelse rundt og driver sangerne til vanvid. Spøgelset forelsker sig i korpigen Christine og skyer ingen midler i sine forsøg på at fremme hendes position på scenen, så hun kan blive førstesopran. Samtidig forelsker Christine sig i barndomsvennen Raul, men den slags utroskab finder fantomet sig ikke i!

Jeanette Balland (f. 1968) begyndte at studere hos Aage Voss i 1985. Senere kom hun til Det Kgl. Danske Musikkonservatorium og Conservatoire de Lausanne i Schweiz, hvor hun afsluttede sine studier i 1995. Efter flere studier hos Christer Johnsson og Arne Bornkamp debuterede hun fra Det Kgl. Danske Musikkonservatoriums solistklasse i 1998.

Som kammermusiker har Jeanette Balland først og fremmest gjort sig bemærket I DuoDenum, som hun stiftede sammen med janitsharen Christian Utke i 1992. I 1994 modtog duoen Rødovre Musikpris, i 1996 vandt de 2. pris i Danmarks Radios Kammermusikkonkurrence og senere samme år 3. pris i Nordisk Kammermusikkonkurrence.

Jørgen Jensen (f. 1947) har dirigeret Rødovre Concert Band siden 1970. Han begyndte at spille klaver som 5-årig og fortsatte sin musikalske uddannelse i Tivoli-Garden, hvor han spillede klarinet. Derefter studerede han hos professor Tage Scharff på Det kgl. Danske Musikkonservatorium og hos professor Anthony Pay i London.

I 1975 blev Jørgen Jensen soloklarinettist i Sjællands Symfoniorkester. I dag er han alternerende soloklarinettist i Danmarks Radios Symfoniorkester og underviser på Det kgl. Danske Musikkonservatorium. Ved flere lejligheder har han desuden været gæstedirigent for udenlandske concertbands og dommer ved internationale konkurrencer for blæserorkestre.

Jeg har i sinde at misbruge min hævdvundne kratluskerrabat på dig og Direktören. 3 pladser er bestilt

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Tak herr Bjørn, vi glæder os som børn, til trut og bommelom!

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 06 April 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:
Tak herr Bjørn, vi glæder os som børn, til trut og bommelom!

Og en lille én til halsedissen

Og vi ska' lokke Direktören til at bruge alle sine lommepenge hos trompet-Flemming.

Og just sidder jeg og lytter til

MONDAY NIGHT BIG BAND

plays the music of Thad Jones under ledelse af Jörgen Nilsson. Optaget af Sveriges Radio 1996/97. Jo jo, svensken ka'os  

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Zaka glæd dig til Lou Reed koncerten

- Og mange tak for dine overskuds reservationer

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Macwerk skrev:

Zaka glæd dig til Lou Reed koncerten

- Og mange tak for dine overskuds reservationer

Uhhh jeg har allerede svært ved at koncentrere mig om arbejdet .

Jeg er igang med at forberede mig. Jeg lytter til Raven (den lange 2cd version). Af en eller anden grund har jeg på fornemmelsen at der kommer flere numre fra den i aften...det sidste par interviews jeg har læst med ham, har han fremhævet den som noget af det han er mest glad for.

2. række midtfor på gulvet .

Smilte han? Det gjorde han sidst jeg så ham i Falkoner. Han sagde også tak flere gange. Han er ikke så grumpy længere.

- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Du vil bare ha et smil

Jeg siger ikke noget, men glæd dig 

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Macwerk skrev:

Du vil bare ha et smil

Hehe ja det ville da være cool. Lige siden jeg så ham første gang i Falkoner i 1992, sammenbidt og fåmælt og et lille bitte smil til sidst, har det været min målestok for om han selv var tilfreds med koncerten. I 1996 var der lidt mere snak og endog flere smil og i 2003 var han ligefrem snakkesaglig .

Macwerk skrev:

Jeg siger ikke noget, men glæd dig 

Det gør jeg - trust me!

- Frank Zappa

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Slap bare af, det er en anden Lou du taler om

Ohhh such a perfect day, I'm glad I spend it with YOU
hvorefter Lou peger demostrativt på publikum

Tilbage til musikken. Uden at sige for meget ....
Den bliver IKKE lireret af på rutinen - der tages chancer, masser af chancer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes