Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Opgradering af Nad/Dali (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 September 2013 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

HBP405 skrev:

okay men er Onkyo TX NR 818  ikke udgået???

Nævnte 818 frem for 828 da den et stykke tid har kunne købes ned til 6000 kr. 828 koster 8.000 men er efter min mening
stadig bedste køb i klassen.

Efter at have set din stue og hørt dine behov ville jeg dog overvejer at bruge pengene anderledes. Når du bruger telefonen
som kilde ville jeg overveje trådløs streaming, har du en iPhone ligger Airplay lige til højrebenet og du behøver ikke at skifte
receiver, du kan fx. nøjes med at købe en Apple TV den vil give dig
denne mulighed plus en masse andet, Airport express vil også være en mulighed hvis det kun er lyd du vil streame. Der
findes også mulighedder via bluetooth. En receiver med hdmi, nyeste formater og Airplay vil dog være nemmeste/enkleste
løsning.

Endelig kunne de 10 kilo bruges på en projektor, her ville du virkelig få en seriøs opgradering og følesen af ægte home
cinema. Din stue ser fin ud til sådan et projekt.

Mht. afspiller kan du roligt bruge din Ps 3, den er en udmærket til BD og vil æde min hat på du ikke kan se forskel mellem
den og en oppo.

Akustikfrobedringer og eksperimentering med placering af fronter og sub vil som en anden er inde på være oplagt i den
stue/opstilling.

Centerhøjtaleren er meget vigtig og en opsætning hvor centerkanalens spor bliver ført til fronterne duer kun hvis de
står tæt og er stadig ikke optimalt, i dit tilfælde ville jeg ikke råde dig til det. Din center ville stå mere optimalt i midte lige
under dit TV, men det er du
nok klar over.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 September 2013 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:
HBP405 skrev:

Mht. afspiller kan du roligt bruge din Ps 3, den er en udmærket til BD og vil æde min hat på du ikke kan se forskel mellem
den og en oppo.

Centerhøjtaleren er meget vigtig og en opsætning hvor centerkanalens spor bliver ført til fronterne duer kun hvis de
står tæt og er stadig ikke optimalt, i dit tilfælde ville jeg ikke råde dig til det. Din center ville stå mere optimalt i midte lige

Hvad andgår lyd, har du så prøvet OPPO vs PS3.?

Og kan du forklare mig hvorfor højtalere skal stå tæt for at simulere en center.?

Hvad gør du så når du laver Q sound.?

Hvis du har styr på dit setup kan du uden problemer lave megen nøjagtig placering mellem de 2 fronthøjtalere, er det ikke til stede er det enten din opstilling/ akustik eller kilde der kludre dit lydspor, for det meste akustikken.
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 September 2013 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

ups
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

HBP405
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2006
Sendt: 11 September 2013 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

hmm, i snakker om at jeg skal forbedre mine lydkilder, og gerne gennem en OPPO, kan jeg så overfører musik trådløs fra f.eks Tdc play osv???

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 September 2013 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

HBP405 skrev:
hmm, i snakker om at jeg skal forbedre mine lydkilder, og gerne gennem en OPPO, kan jeg så overfører musik trådløs fra f.eks Tdc play osv???

Gå på recordere, og læs om oppo 103.. jeg har ikke helt styr på hvordan alle de der smarte features fungere på de nye oppo, men den har feks hdmi indgange så du kan bruge den til at tilslutte andre HDMI kilder, også tlf.

Og så kan du køre coaxial SPDIF ud til din NAD reciver. istedet for toslink.

Hvis det har interesse kan jeg sende et link hvor den kan købes billigere i England.. på PB..

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2013 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:
Morten A skrev:
HBP405 skrev:

den og en oppo.

Og kan du forklare mig hvorfor højtalere skal stå tæt for at simulere en center.?

Hvis du har styr på dit setup kan du uden problemer lave megen nøjagtig placering mellem de 2 fronthøjtalere, er det ikke til
stede er det enten din opstilling/ akustik eller kilde der kludre dit lydspor, for det meste akustikken.

Jeg har prøvet løsningen, hvor 2 fronter tog sig af centerkanalen. Det var ikke det samme som at
have én center imellem fronterne. Afstanden mellem højttalerne er meget afgørende for oplevelsen. Der er visse rammer
der skal overholdes, hvis du ser på seriøse hjemmebiografer bruger de fleste efterhånde AT-dug for at opnå at lyden
kommer
så præcist som muligt fra billede, specielt dialogen på film skal selvfølgelig komme derfra.

Lad os antage trådstarter har fået kalibreret sit nu 4.1 setup så centerlyden kommer fra lærrede/midten uden center og med
stor afstand mellem fronterne (siddende i sweet spot), hvad tror du så sker hvis flere ser film og nu sidder på række? jo
dem der sidder yderst for en noget skæv oplevelse af dialogen, dette kan til dels undgås hvis fronterne står tæt ved lærret,
men det slår ikke en center. Ud over overstående vil man miste dynamik.

De færreste vil kunne høre forskel på filmlyd fra en Ps 3 og en alm. oppe, har selv haft Nuforce versionen af den første og
der var heller ikke nogen forskel for mig, kan i det hele taget ikke forstå hvad den oppo skal bruges til når trådstarter
streamer?

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2013 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

HBP405 skrev:
hmm, i snakker om at jeg skal forbedre mine lydkilder, og gerne gennem en OPPO, kan jeg så overfører
musik trådløs fra f.eks Tdc play osv???

Hvis du bruger TDC-play så køb en ATV eller Airport express og tilslut den din receiver via en optisk indgang, har du ikke en
iPhone eller iPad så køb en, der er rigeligt råd i dit budget hvis du dropper den oppo. Med en iPad for du samtidig så meget
andet, har du ATV kan du ud over at streame leje film, se Netflix, skærmdublere m.m.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 September 2013 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:
stridsvognen skrev:
Morten A skrev:
HBP405 skrev:

den og en oppo.

Hvis du har styr på dit setup kan du uden problemer lave megen nøjagtig placering mellem de 2 fronthøjtalere, er det ikke til
stede er det enten din opstilling/ akustik eller kilde der kludre dit lydspor, for det meste akustikken.

Jeg har prøvet løsningen, hvor 2 fronter tog sig af centerkanalen. Det var ikke det samme som at
have én center imellem fronterne. Afstanden mellem højttalerne er meget afgørende for oplevelsen. Der er visse rammer
der skal overholdes, hvis du ser på seriøse hjemmebiografer bruger de fleste efterhånde AT-dug for at opnå at lyden
kommer
så præcist som muligt fra billede, specielt dialogen på film skal selvfølgelig komme derfra.

Lad os antage trådstarter har fået kalibreret sit nu 4.1 setup så centerlyden kommer fra lærrede/midten uden center og med
stor afstand mellem fronterne (siddende i sweet spot), hvad tror du så sker hvis flere ser film og nu sidder på række? jo
dem der sidder yderst for en noget skæv oplevelse af dialogen, dette kan til dels undgås hvis fronterne står tæt ved lærret,
men det slår ikke en center. Ud over overstående vil man miste dynamik.

De færreste vil kunne høre forskel på filmlyd fra en Ps 3 og en alm. oppe, har selv haft Nuforce versionen af den første og
der var heller ikke nogen forskel for mig.

Hvordan er det lige spredningen er på en center højtaler..?..

Og hvordan er spredningen på en alm fronthøjtaler.?

Det er muligt at mange højtalere har svært ved at lave center perspektiv, men det har aldrig været et problem for Dali, selv med extrem stor afstand mellem højtalerne.

http://en.wikipedia.org/wiki/Midwoofer-tweeter-midwoofer

Hvad gør en Dappolito der ligger ned.? / hvordan får man 2 forskellige konstruktions principper til at spille sammen så det ikke kan høres. Og hvordan fungere det uden for sweetspot.?

Og hvilken kanal er det der klipper/ forvrænger først i et normalt surround setup.?

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 September 2013 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:
HBP405 skrev:
hmm, i snakker om at jeg skal forbedre mine lydkilder, og gerne gennem en OPPO, kan jeg så overfører
musik trådløs fra f.eks Tdc play osv???

Hvis du bruger TDC-play så køb en ATV eller Airport express og tilslut den din receiver via en optisk indgang, har du ikke en
iPhone eller iPad så køb en, der er rigeligt råd i dit budget hvis du dropper den oppo. Med en iPad for du samtidig så meget
andet, har du ATV kan du ud over at streame leje film, se Netflix, skærmdublere m.m.

Atv kan køre lyd ud via HDMI, og er fint at tilslutte OPPO og derfra videre med coax til reciveren.. Toslink har aldrig været godt til noget andet end fattigmangs anlæg.. Det er første forhindring til vellyd.

Men så vidt vides tilbyder OPPO samme features som ATV.. måske enda mere flexibelt, og ikke låst til samme udbydere som ATV.

Jeg bruger selv både OPPO og ATV, og foretrækker streaming fra ATV da jeg kan force den til at outputte 422 60 Hz som fungere med mindst judder til de film jeg ser, men kan passe dårligt til feks tv serier, alt efter hvilken framerate de sendes i.

E30NA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2011
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 September 2013 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Concept 6 er ikke en dårlig højttaler, selvom den ikke var voldsomt dyr som ny. Den har det bare bedst med strømstærk effekt forstærker. Har altid synes at de lød lidt tynde i lyden, indtil jeg hørte dem spændt bag to brokoblede NAD 214 med 230 wat, hvor de leverede en rimelig stram og dyb bas med god kontrol.

Du kunne evt prøve og låne en effekt forstærker et sted, og så køre 4.1 med godt med power til dine DALI Concept 6. Tror at du vil blive positivt overrasket.

Vil også mene at en coax digital vil være et godt upgrade, i forhold til den Toslink du bruger nu.

Til top Vis E30NA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af E30NA

Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 September 2013 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

E30NA skrev:

Concept 6 er ikke en dårlig højttaler, selvom den ikke var voldsomt dyr som ny. Den har det bare bedst med strømstærk effekt
forstærker. Har altid synes at de lød lidt tynde i lyden, indtil jeg hørte dem spændt bag to brokoblede NAD 214 med 230 wat, hvor de leverede en
rimelig stram og dyb bas med god kontrol.

Du kunne evt prøve og låne en effekt forstærker et sted, og så køre 4.1 med godt med power til dine DALI Concept 6. Tror at du vil blive positivt
overrasket.

Vil også mene at en coax digital vil være et godt upgrade, i forhold til den Toslink du bruger nu.

Det ændre bare ikke på at trådstarter gerne vil have bedre mellemtone, samt diskant. Så må det være nye højttalere.

---------------------

Til gengæld giver det absolut mening at der er megen bulder med al den træbeklædning i stuen!

LÆNGERE ud fra bag/side med højttalerne og få noget kork, gummidutter, granit etc. Under dine fronter. Det må alt andet lige, give noget godt for
akustikken og så er det en billig opgradering!

Tror stadig på at nye/andre højttalere med bedre mellemtone/diskant + effektforstærker, kan give bedre lyd, end det andet der bliver foreslået. Du
har en budget på 10k... Senere vil det absolut være en god idé med anden receiver.

Men der er jo utroligt mange meninger om din tråd, svært hvilken der reelt giverden største forbedring til pengene, du vil putte i det.

Btw. Har selv haft concept 10. Diskant og mellemtone er ikke det bedste i dem. Og du siger du gerne vil have mere KLAR mellemtone og der er din
kammerats B&W, jo en anden klasse.
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda

E30NA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2011
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 September 2013 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Andromeda skrev:
E30NA skrev:

Concept 6 er ikke en dårlig højttaler, selvom den ikke var voldsomt dyr som ny. Den har det bare bedst med strømstærk effekt
forstærker. Har altid synes at de lød lidt tynde i lyden, indtil jeg hørte dem spændt bag to brokoblede NAD 214 med 230 wat, hvor de leverede en
rimelig stram og dyb bas med god kontrol.

Du kunne evt prøve og låne en effekt forstærker et sted, og så køre 4.1 med godt med power til dine DALI Concept 6. Tror at du vil blive positivt
overrasket.

Det ændre bare ikke på at trådstarter gerne vil have bedre mellemtone, samt diskant. Så må det være nye højttalere.

---------------------

Til gengæld giver det absolut mening at der er megen bulder med al den træbeklædning i stuen!

LÆNGERE ud fra bag/side med højttalerne og få noget kork, gummidutter, granit etc. Under dine fronter. Det må alt andet lige, give noget godt for
akustikken og så er det en billig opgradering!

Tror stadig på at nye/andre højttalere med bedre mellemtone/diskant + effektforstærker, kan give bedre lyd, end det andet der bliver foreslået. Du
har en budget på 10k... Senere vil det absolut være en god idé med anden receiver.

Men der er jo utroligt mange meninger om din tråd, svært hvilken der reelt giverden største forbedring til pengene, du vil putte i det.

Btw. Har selv haft concept 10. Diskant og mellemtone er ikke det bedste i dem. Og du siger du gerne vil have mere KLAR mellemtone og der er din
kammerats B&W, jo en anden klasse.

Efter hvad tråd starter skriver i hans indlæg, så efterlyser han bedre lyd fra bas til diskant. Jeg er helt overbevist om at han vil nå rigtig langt ved at opgradere på forstærker siden. Både receiveren og en effektforstærker. Det jeg mente var at tråd starter kunne låne en effekt forstærker hjem, og se om han var på rette vej, inden han brugte penge på nye højttalere, forstærker, receiver osv. Evt en NAD 375BEE eller en Vincent. En 50w receiver vil hurtigt komme til og lyde presset når der er gang i action scenerne.

Til top Vis E30NA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af E30NA

HBP405
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2013 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

hmm.... Det er da ikke bare lige sådan :-), fedt i gider komme med alle jeres inputs, det giver også lidt at tænke over.

Mit første forsøg bliver altså fjerne Subben, gulvtæppe under fronterne og sætte dem længere fra bagvæg og sidevæg. Vi har gulvtæppe under bordet så det giver vel også en form for dæmpning.

Jeg går ud fra at alle indstillinger diskant, bass osv. skal stå på nul og at alle den enkelte kanal udgange skal også stå på nul. man kan skrue op for hver enkelt kanal, sikkert for at kunne nærmere sig mere sweet spot.

Jeg skal have fundet en bedre måde at kunne overfører mig lyd. Alt lyd jeg hører fra film og tv, går gennem fjernsynet altså Ps3 via hdmi til tv. og Optisk kabel fra tv til Reciver. på samme måde er det med min homebox hdmi til tv og optisk til reciver. Er det ikke optimalt på den side????

Så det jeg kan optimere er hvis jeg høre streamet musik f.eks fra telefon Samsung galaxy s3, så skal jeg have en form for boks eller Oppe hvor jeg overfører lyden trådløs og som går over i en optisk til reciver, er det forstået rigtig.

Så, mine højtalere er fine til mit forbrug og det samme er mit Nad reciver? og hvis jeg så evt. skulle opdatere min reciver ville jeg stadig kunne bruge mine højtalere til den dag jeg har 70000 og smide i det komplette sæt?

Kan man ikke evt. få en sådan reciver jeg kan streame musikken fra telefonen direkte???

mvh Henrik

boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 September 2013 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Yamahas receivere kan via deres app til android afspille musikken fra telefonen direkte. Og det fungere efter min mening overbevisende. Samtidigt kan du betjene alle funktioner i receiveren via samme app

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 September 2013 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

HBP405 skrev:

hmm.... Det er da ikke bare lige sådan :-), fedt i gider komme med alle jeres inputs, det giver også lidt at tænke over.

Mit første forsøg bliver altså fjerne Subben, gulvtæppe under fronterne og sætte dem længere fra bagvæg og sidevæg. Vi har gulvtæppe under bordet så det giver vel også en form for dæmpning.

Jeg går ud fra at alle indstillinger diskant, bass osv. skal stå på nul og at alle den enkelte kanal udgange skal også stå på nul. man kan skrue op for hver enkelt kanal, sikkert for at kunne nærmere sig mere sweet spot.

Jeg skal have fundet en bedre måde at kunne overfører mig lyd. Alt lyd jeg hører fra film og tv, går gennem fjernsynet altså Ps3 via hdmi til tv. og Optisk kabel fra tv til Reciver. på samme måde er det med min homebox hdmi til tv og optisk til reciver. Er det ikke optimalt på den side????

Så det jeg kan optimere er hvis jeg høre streamet musik f.eks fra telefon Samsung galaxy s3, så skal jeg have en form for boks eller Oppe hvor jeg overfører lyden trådløs og som går over i en optisk til reciver, er det forstået rigtig.

Så, mine højtalere er fine til mit forbrug og det samme er mit Nad reciver? og hvis jeg så evt. skulle opdatere min reciver ville jeg stadig kunne bruge mine højtalere til den dag jeg har 70000 og smide i det komplette sæt?

Kan man ikke evt. få en sådan reciver jeg kan streame musikken fra telefonen direkte???

mvh Henrik

Du skal så vidt som muligt direkte fra kilden og i din reciver, og de bedre lydkilder har coaxial SPDIF.

OPPO vil jeg mene du kan koble op til din tlf via wifi, og streame trådløs, og derfra coaxialt til din reciver.

Du skal huske at holde styr på din netfase ind i apparaterne, så find en polsøger, og sørg for at fasen er i højre side af apparatstikket når du kigger ind i hullerne på kablet med de skrå sider opad.

Nerfasen først, kontroler højtalerfasen, og forbindelser, se at termineringer er pæne og spændt hårdt.

Derefter kan du lege med højtaler placering og akustik.

Første reflektionen er vigtigst, der er der hvor du kan se enhederne hvis du har et spejl på væg gulv eller loft, det er sidevæge, væg bag højtaler, og væg bag lyttepos, altså alle 4 væge.

Hos dig ser det ud som om det vigtigste er førstereflektionen på dit gulv, det er den hårdeste, og mest glatte overflade i dit rum, samt vinduet i siden.

Når alt det er på plads vil du have mulighed for at vurdere evt anden kilder forstærkere og højtalere. Men indtil da er det meningsløst, og umuligt at høre hvad der er op og ned i et anlæg.

HBP405
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2013 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Hej igen :-)

Jeg har prøvet at flytte lidt rundt på højtalerne, umidelbart var jeg meget tæt på det optimale, er dog stadig i forhandling med hensyn til centerhøjtaleren. jeg har rodet lidt med forstærkerindstillingen, og har fundet ud af jeg får god ren lyd hvis jeg sætter den på EARS, ved ikke lige hvad det betyder, men lyder bedst :-) kørte før med enhanced st men kan forstå det er stereo. ups :-(

Samtidlig fik jeg i weekenden købt eller fruen havde besluttet at vi skulle have en tablet/ipad så det blev en Samsung Galaxy Note 10.1, da vi har Samsung i alt andet. Så apple tv er jo udlukket. Men er Oppo bdp-103 stadig en mulighed for direkte stremming af musik????

Ledninger og stik, Jeg kører optisk nu, er det bedre at konvetere til coxial ??

Hvis jeg skal lave kabelhelvede om skal jeg eller synes i/du jeg skal lave så jeg har coxial kabel fra homeboksen til reciveren og hdmi op til tvét og på samme måde med ps3éren??

Når du siger jeg skal få styr på netfasen, så kommer tumpen op i mig, desværre, og er nød til at spørge :-( hvad mener du???

Spørgsmålet er også om ikke min forstærker er kraftig nok, kan se de gamle specifikationer på den er den på 5x50 NAD Watt altså målt på alle kaneler på samme tid, som jeg har forstået?

på forhånd tak

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 September 2013 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Din reciver skal køre DTS eller Dolby Digital til film. Og stereo, eller Direct til stereo. Og hold dig fra THX mode osv hvis den har det.

Ears er en 5 kanals hokus pokus stereo.

Du skal ikke bruge nogle af de fancy modes,

Netfase er din strøm ud af stikkontakten, der er en fase og nul, det er vigtigt de er polariseret ens på alle apparater, og rigtigt.

Der er standarder for hvordan det bør vende i div stik.

Kigger du på din væg kontakt bør fase være i venstre side, og bruger du tysk standard shuko stik skal hullet i metal bøjlen være modsat det danske jord hul i kontakten.

For en sikkerheds skyld er det nemmest med en polsøger.

At dine højtalere skulle stå mest optimalt hvor de stod er jeg 99,95 sikker på ikke holder, måske det ser bedst ud, men der er helt sikkert et sted der kvitere med betydelig bedre kobling til rummet.

Start med ca 70-100 cm fea bagvæg til front baffel, og ca det samme til sidevæg.

Jeg tror jeg brugte ca 1½-2 år inden jeg fand optimal kobling i mit lytterum, så det er ikke noget der bare lige finder sig selv.. Men du er ikke i tvivl når du nærmer dig.

5x50w i alle kanaler drevet samtidigt er mere end så mange andre surround recivere, og er ikke der dit problem er til at starte med.

Men det hænger hårdt sammen med din højtaler placering, og akustik.

Hvis dine højtelere udfaser sig selv, eller hinanden, så er det ligemeget hvor stor forstærker du har.

Derimod er der meget at hente ved optimal placering, og optimal akustik.

Der hvor din højtaler kobler bedst er der hvor der skal mindst power til at levere et givent lydtryk, og mindre power = mindre membran udsving, = mindre forvrængning fra både enheder og forstærker.

Du har udstyr der er lang over middel, pånær dine lydkilder som er trash.
Så med bedre kilde er der potientiale for et setup der vil imponere de fleste, da stortset ingen har styr på nogle af overnævnte problemstillinger.

De fleste gør som du spørger til, de køber andet grej, og kan fortsætte med det i al evighed uden nogensinde at høre hvordan det kan lyde, eller skal lyde.

Der er flere tilgange til lyd, hvad er din...?

Skal det se godt ud, eller lyde godt.. Begge deler er en større udfordring.

Men helt sikkert er hjælp en god ting, og det er nok ikke på skrift.. At spørge på et forum som dette gør oftest forvirringen større, da der er lige så mange svar som der er brugere.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 September 2013 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hel klart få styr på din akustik, før du roder dig ud tosslink/coax osv- Det er ikke ting som batter nær så meget som
din akustik. Er akustikken ikke nogenlunde i orden, kan du opgradere højttalere, forstærkere, kabler, kilder osv i en
uendelighed, uden du vil opleve ret meget bedring.

Er du sikker på at du har din surroundforstæker stående på det rigtige, det er jo ret væsentligt
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

HBP405
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2013 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Er du sikker på at du har din surroundforstæker stående på det rigtige, det er jo ret væsentligt, hehe kan den stå forkert altså fysisk :-)

Ears kører jeg på når vi ser normal tv. Dolby skifter den selv over til når vi ser film/dvd over ps3.

Okay har aldrig tænkt over og netfasen skal vende rigtig :-), det skal jeg have tjekket op på og får styr på.

Højtaler plus og minus, tjekker jeg også op på :-) med hensyn til sub, så har jeg jo et subwooferkabel er der noget med at det skal være så kort som mulig??? eller kan jeg bare købe et længere kabel??

Skal jeg ikke bare tage mig sammen og købe den oppo 103 hvis altså den kan modtage via wifi/android??

Skal jeg så ikke køre hdmi fra ps3 og homeboks gennem oppoén og så bare coxial til recieveren og hdmi til tv så har jeg vel stortset perfekt opsætning, dertil har jeg en samsung doogle i tvét så jeg kan køre spejling fra tableten, hmm der skal jeg jo have noget lyd ned til reciveren :-)

HBP405
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2013 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Har også kigget lidt på alaternativ afspiller, kender i denne Samsung BD-ES7000

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/b lu-ray/BD-ES7000/XE

Er det noget skrammel eller hvad, det er jo et mega fedt design og har jo alt andet i samsung

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes