Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Opgradering af Nad/Dali (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 September 2013 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Som Blu-ray afspiller er den fin, men vil næppe gøre sig som cd-afspiller. 1500 kr er ikke meget for en afspiller der kan det hele, så der er nok ikke brugt mange penge på den analoge del.

Spar hellere pengene og skrab sammen til OPPO´en eller en bedre universal afspiller.

HBP405
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 September 2013 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

boyscoutdk: Kan oppoén streame fra min Samsung Galaxy note tablet???, for så er jeg jo selvfølgelig mest tændt på den selvom den er dyr, men det betyder ikke noget kontra jeg er fremtidssikret og det bare virker når det er sat op

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Sendt: 16 September 2013 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

HBP405 skrev:

<SPAN =bold>boyscoutdk: Kan oppoén streame fra min Samsung Galaxy note tablet???, for så er jeg jo selvfølgelig mest tændt på den selvom den er dyr, men det betyder ikke noget kontra jeg er fremtidssikret og det bare virker når det er sat op</SPAN>

<SPAN =bold></SPAN> 

Der er massere af fora hvor du kan spørge og læse om OPPO 103, tvivler på det er her på siden.

Jeg gør ikke selv i streaming og div trådløs overførsel, jeg bruger mine afspiller til blu ray skiver og ikke andet, så kan detsværre ikke hjælpe der, ved dog at OPPO er dem der levere de bedste løsninger og bedste support/ firmware opdateringer.

prøv på recordere.dk der er en OPPO 103 tråd
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Sendt: 16 September 2013 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

HBP405 skrev:

Er du sikker på at du har din surroundforstæker stående på det rigtige, det er jo ret væsentligt, hehe kan den stå forkert altså fysisk :-)

Ears kører jeg på når vi ser normal tv. Dolby skifter den selv over til når vi ser film/dvd over ps3.

Okay har aldrig tænkt over og netfasen skal vende rigtig :-), det skal jeg have tjekket op på og får styr på.

Højtaler plus og minus, tjekker jeg også op på :-) med hensyn til sub, så har jeg jo et subwooferkabel er der noget med at det skal være så kort som mulig??? eller kan jeg bare købe et længere kabel??

Skal jeg ikke bare tage mig sammen og købe den oppo 103 hvis altså den kan modtage via wifi/android??

Skal jeg så ikke køre hdmi fra ps3 og homeboks gennem oppoén og så bare coxial til recieveren og hdmi til tv så har jeg vel stortset perfekt opsætning, dertil har jeg en samsung doogle i tvét så jeg kan køre spejling fra tableten, hmm der skal jeg jo have noget lyd ned til reciveren :-)

Som tidligere sagt, så vil jeg anbefale du starter med dine fronthøjtalere, og først når det er perfekt, og alt andet er på plads kan du begynde at lege med sub, i de fleste setup ødelægger en sub mere end den gavner.

Og ja til at køre PS3 hdmi over i en oppo, og derfra coax til reciver. Dog ikke super vigtigt til spil,
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 September 2013 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

HBP405 skrev:

<SPAN =bold>boyscoutdk: Kan oppoén streame fra min Samsung Galaxy note tablet???, for så er jeg jo selvfølgelig mest
tændt på den selvom den er dyr, men det betyder ikke noget kontra jeg er fremtidssikret og det bare virker når det er sat op</SPAN>

<SPAN =bold></SPAN> 

Jeg har ikke selv en OPPO. Jeg har kigget i manualen men der står det ikke noget om det. Til gengæld kan du Google og der er masser af fora tråde
om OPPO, så der ville jeg prøve.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 September 2013 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

HBP405 skrev:

<SPAN =bold>boyscoutdk: Kan oppoén streame fra min Samsung Galaxy note tablet???, for så er jeg
jo selvfølgelig mest tændt på den selvom den er dyr, men det betyder ikke noget kontra jeg er fremtidssikret og det bare
virker når det er sat op</SPAN>

<SPAN =bold></SPAN> 

Nej. Når du vil bruge TDC Play, så er der kun Apple produkter der kan hjælpe, medmindre du permanent vil tilslutte en PC til
anlægget.

Alle de indgange du får i en Oppo afspiller, er efter min mening tåbeligt at kaste penge efter, hvis du ikke på forhånd ved
hvad du skal bruge dem til.

Den Cambridge vi har i sortiment kan det samme og bevares. En konge afspiller, men du skal sgu (undskyld sproget) bruge
dine penge rigtigt. Hvis du er på jagt efter bedre lyd, så mener jeg stadig en ny receiver vil være det første sted at starte.

Lige inden alle også kommer igang med at jagte en bedre cd-afspiller til dig....bruger du overhovedet cd'er eller benytter du
udelukkende TDC Play til musik-delen ?

Og du har en PS3 ? Så behold den til filmdelen. Det er en ganske fornuftig maskine til den slags, når den bare er sat korrekt
op. Og så koncentrer dig om receiver-delen.

Og når du så skal kigge og lytte og låne og ikke mindst købe, så find den lige i en butik der kan hjælpe med opsætning,
istedet for at kaste penge efter nethandel, som andre foreslår. Uden ordentligt indblik i produkterne og efterfølgende
opsætning, så lyder det meste grej dårligt....

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

HBP405
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2006
Sendt: 24 September 2013 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hmm okay, så skal man altså ud i noget spotyfi, som jeg har haft nogle år, men da jeg fik tdc opsagde jeg det :-( da jeg troede tdc kunne det samme.

Jeg har været igang med at lave nye højtalerkabler, samt flyttet tvét lidt op og fået centerhøjtaleren op under tvét, det er da godt nok en verden til forskel.

Jeg har fået en Samsung bd-f7500 afspiller til en god pris, så nu kører meget af det hele sammen da jeg også har samsung ue46d8005 fjernsyn og samsung note10.1 tablet så det er lækkert

Når jeg streamer musik fra min nas synes jeg ved høj lydstyrke sommetider at mine fronthøjtaler skratter ikke sådan vedvarende, men sommetider. og ved andre numre gør de det ikke, skal man ikke tolke det som at der evt. er fejl i nummeret??? eller hvordan

Med hensyn til nethandel så er stort set al mit setup købt i Hifiklubben, da jeg ikke mener man kan købe disse ting uden at have set og hørt dem

Har købt min NAD og mine Dali, samt mit Tv ved Hifiklubben

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes