| Sendt: 23 September 2013 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
daniels skrev:
Mercury skrev:
Har du helt glemt Compound princippet ???
Der er 4 stk ATC Pa75 til salg for 3000 kr på ksb.
Så har du da kompetente identiske enheder som i compound sagtens ville kunne gøres i et "mindre" kabinet.
mvh. Asger |
|
|
Compound (isobarisk) "æder" jo desværre bare en del af følsomheden. Det kan man så måske klare med mere effekt, men det er ikke helt godt at starte med at sænke følsomheden, når det netop er SPL jeg søger
Har du simuleret noget på de enheder ud fra dine udtalelser?
Kender ikke selv T/S på dem (og kan ikke lige finde det).
De er også ret gamle, så tror ikke det er noget for mig... |
|
|
Kan godt ske de har et par år på bagen, men den har en lyd "sound" hvor den stadig giver baghjul til det meste. den blev bare lavet rigtigt førstegang. det af finde frem til en enhed- er jo ikke bare at samle data, for at klemme den ned i et kabinet. |
|
|
Men hvis du har fulgt med i tråden, så vil du også vide at jeg ikke bare samler data for at klemme enheder ned i et kabinet.
Jeg har testet rigtigt mange enheder (og har også mange liggende) og skriver også flere gange at jeg altid tester i flere kabinetter inden jeg finder det rigtige kabinet.
Problemet er tid og penge... Jeg har simpelthen ikke tid og penge til at teste alle enheder i denne verden, så derfor håbede jeg på jeg kunne få nogle tips, så jeg kunne indskrænke feltet lidt.
Ud fra hvad jeg kan se på de ATC, så er det ikke subenheder, og flere bruger dem også i hornkonstruktioner. Umiddelbart lyder det ikke som noget der rigtigt passer ind i de kriterier jeg har sat.
Målet er fortsat mindst 110dB/20Hz, helst ikke over 150 liter - helst lukket kabinet (ikke ufravigeligt krav) og lav forvrængning.
Det er fortsat primært de Scan-Speak 23W enheder (flere sat sammen) som er front runners.
Peerless XXLS, Dayton Titanic 15" er under overvejelse.
Jeg søger stadig efter den "perfekte" enhed til projektet... __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|