Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 05:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Mit første Hifi? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JK-68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2014 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Tror man skal tilbage til topic nu
Til top Vis JK-68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JK-68

JK-68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Januar 2014 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nu også anbefale streamimg, musikken er i fin kvalitet og der åbner sig en ny verden af ny musik. Havde aldrig haft en chance for at opdage alt
det musik, som jeg har efter jeg gik fra cd til spotify
Til top Vis JK-68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JK-68

nicolaidenmark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2013
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Januar 2014 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Kan man klare sig med en alm. HDD- hvordan browser man så igennem bibliotekerne på den med sin normale forstærker?

Hvis vi son far bare siger forstærker og højtalere, så skal jeg også kunne høre radio- gerne DAB, da det vist er bedste kvalitet.
Hvordan løser man dette problem?
Til top Vis nicolaidenmark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicolaidenmark

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 08 Januar 2014 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

nicolaidenmark skrev:
Kan man klare sig med en alm. HDD- hvordan browser man så igennem bibliotekerne på den med
sin normale forstærker?

Hvis vi son far bare siger forstærker og højtalere, så skal jeg også kunne høre radio- gerne DAB, da det vist er bedste kvalitet.
Hvordan løser man dette problem?

Er du Mac / iTunes bruger?

Et Airport Express med en tilhørende fornuftig DAC er et aldeles fint streaming setup, som samtidig er utroligt alsidigt - både
hvad kilder og fjernstyring angår

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Januar 2014 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Det er nok den største fordel med streaming... At der åbnes op for nye kunstnere... Nye musikgenre... Bredere musiksma
Men så skal man også have et abonnement . Ellers mest til cd eller vinyl, hvor man kan have coveret i hænderne... Lade øjnene
dvæle ved kunstnerne... Måske følge med i teksterne... Tja måske skråle med... Nyde den kunst mange omslag faktisk er...

Struktøren

Klasse D... Det er det min Pioneer receiver kører med... Stram og tør...? Hmm... Så er det lidt ligesom med vin... Den smager som en sydfransk
kostald, hvor en ung jomfruelig kvinde har siddet og rullet en cigar på inderlårene, samtidig med hun har tygget et solbær, med enden solidt plantet i
en saddel... Eller den korte version... Den kan jeg lide ... Jep Stram, eller hård, og det skal forståes på den måde at tale og musik står skarpt,
hvor man f.eks. Ved rør har en mere rund/blød afrunding... Tør... Av... Her er det modsatte våd... Hmm... Den kan jeg ikke forklare... Men er det
vin, så er det at sammenligne med en god bourgogne eller Amarone... Igen den korte... Den kan jeg også lide...
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

nicolaidenmark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2014 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Strukturen: Hvilken Pioneer har du?

Jeg bruger MAC, men HADER Itunes.

ER der nogen der ved, hvor man får fat I et godt CD syatem (altså til de fysiske CD til at hænge på væggen eller lignende?

Jeg overvejer også KEF KLS50 (jubilæumsmodellen), men det er så for at spare plads. Er i tvivl om, hvor vidt jeg har plads til floor
stands, selvom det er dét, jeg helst vil have.

Hvad er jeers holding tip at købe via f.eks. Ebay. Så er der jo noget bøvl ved evt. garantiarbejde- men også penge at spare....
Til top Vis nicolaidenmark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicolaidenmark

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2014 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har Pioneer sc lx 75 i mit surround set up. Det har som front B&W cm 9. I mit stereo setup er der Vincent SA T1 forforstærker og SP T-100...
Du har selv nævnt Pioneer... Har hørt dem en enkelt gang, ganske vellydende og de test der med dem lover også godt... Men som jeg plejer at sige,
hør det selv... Forståelse af lyd er forskelligt fra person til person. Mit stereo er klasse A og AB og mit surround er Klasse D... Og jeg nyder begge
systemer... I mine øjne lidt ligegyldigt hvilken klasse forstærker du bruger... For højttaler og kilde har utroligt meget at sige her... Andre har nævnt at
Pioneer er meget lys i klangen... Det har CM 9 også ry for... Men oplever det faktisk ikke sådan... Hører det som en fast, kontant lyd... Let lys, men
ikke så det virker skinger, men nok mere klar er det ord jeg vil bruge...
Cd system... Jeg holder meget af de AT-BO jeg har hængende.. De er i lys bøg, men kan skaffes i andre sorter eller farver.. Købt brugte, og kan til
tider findes til rimelige penge, da mange er i gang med at afvikle deres cd samlinger , dem om det..
Jeg har som sagt både gulv og stander højttalere... Syntes faktisk, at med det udvalg af standere man kan få, er det ofte kønnere end mange
gulvhøjttalere... Og lyden er også ofte sublim...
E-bay... Bød på en SME serie 3 arm engang for ikke lang tid siden... Der var så en robot i den anden ende som overbød... Det er noget man selv kan
lave, så man derved kan sætte en mindstepris på varen... I mine øjne usmageligt, så det gider jeg ikke bruge tid på... Jeg køber brugt/nyt her i
landet, enten over nettet eller ved personlig fremmøde... ( har dog købt innerslevees og knosti pladevasker i tyskland... ) men det var fordi jeg på
det tidspunkt ikke kunne finde Knostien... Og kunne ligeså godt bestille lidt ekstra... Fragten kostede det samme
Håber det gav mening...
Struktøren

nicolaidenmark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2014 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Er der nogen, der kan stille nogle konkurrenter til Pioneer A-70 op (altså integreret stereoforstærker til et maks på de 10K)?

Jeg vil klart undersøge denne nærmere, men det er faktisk kun på lyd og billede, den får top karrakter, så jeg er lidt "loren" ved,
om den nu også ER god.

Derudover er Hegel 80 jo kommet, og den er L&B også meget glade for. Jeg synes dog, den virker lidt begrænset mht. tilslutninger
osv.

Kigger man på de engelske sider, er de (sjovt nok- jeg kender ingen, der er så glad ved deres egne produkter som englænderne)
meget glade for mange engelske produkter. Bla. Arcam og Cyrus ligger meget i top.

PT tænker jeg at det, når tiden kommer, i hvert fald er Hegel 80 og A-70 fra Pioneer, der skal testes. Hvis I har andre gode bud er
jeg meget modtagelig.

Det lader til, at Marantz er gode til CD-afspillere, er det her, man skal kigge for at få noget godt? Havde kig på Pioneers PD-50
også, men på trods af at denne (sammen med A-70) har fået EISA Award vurders den ikke til top ret mange steder. Er Marantz
toppen af poppen mht. CD-afspillere?

Højtaleres følsomhed:

Igen med udgangspunkt i L&B overvejer jeg System Audio Mantra 50, men de har en følsomhed på 89 DB, og L&B skriver at
højtalere i dag typisk er på 90 DB. Når man vælger en forstærker med begrænset antal Watt, handler det (vel?) om at vælge
følsomme højtalere, så nu er jeg usikker på, om Mantra 50 er et godt bud? Tannoy SE får top på whathifi.

Med hensyn til højtalere er 16K mit maksimum (for et sæt).

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2014 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Husk at fordi et produkt har fået top karakter et sted, kan den sagtens ligge lavere et andet sted... Du skal, undskyld det formynderiske , selv ud
og lægge øre og tid til, men et godt råd med på vejen, er højest 3 forstærkere at vælge mellem. Ellers begynder det nok at blive for svært at kunne
skelne mellem de forskellige klange. Husk nu også at valg af højttaler er nok af endnu større betydning for hvorledes det endelige resultat ender ud
med. Så sæt dig ned, og tænk/læs om hvilke features din fremtidige forstærker skal have, om der skal være usb stik, tilslutning af pladespiller og
hvad du nu kan komme i tanke om. Undersøg om den har nok power til at kunne trække de højttalere du måske bestemmer dig for, og det kunne
være en fordel at de forhandlere du nu vælger at aflægge visit, også har nogle af disse lydkasser til fremvisning, evt. Ring til forhandleren og aftal en
lyttetid, så han også er forberedt . 89 eller 90 Db, der er ikke den store forskel, så det vil jeg ikke tænke over, når du er i denne ende af Db-
skalaen. Tannoy kunne være et spændende valg, men der skal du også lægge ører til.
Men hvorfor ikke en Marantz cd afspiller og måske en Pioneer eller Hegel forstærker? Prøv at se efter Scala hifi og Tapeconnection og når du alligevel
er på Havnen, Hifi-forretningen der kalder sig for klubben , jeg kunne personligt godt bruge timer disse steder, hver .

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2014 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Creek, Rega, Rotel, Yamaha, NAD, Denon Og Cambridge, for at nævne nogen, så er det op til dig hvad du syntes lyder bedst

wiljens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 10 Januar 2014 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Hej nicolaidenmark

Hvis du har mulighed for tage et lyt til Yamaha a-s 1000 forstærker kunne det også være et bud på en god forstærker ,den spiller med en meget naturlig lyd ,og til en pris på 8.kilo som ny ,har ganske få gange set denne model til salg brugt .

Mvh.Michael
Til top Vis wiljens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wiljens

nicolaidenmark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2014 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

At blande mærkerne er bestemt en mulighed- jeg vil have gode enheder- hvis det kræver, tingene blandes, er det fint med mig.

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Januar 2014 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

+1 til Yamaha a-s1000.

Nyder min 2. uge med min, hvor der dukker mange nye oplevelser op i musikken. Riiaen er også ganske god, så der er også kommet gang i den gamle pladesamling igen.

Lyttede inden da desuden til Croft, parasound (begge pre- og effekt), amc, nad, cambridge, rotel, Hegel og Onkyo. Alle modeller i prisklassen tættest på 10kkr.

Alle amp's var gode, men i mine ører skilte parasound, onkyo og yamaha sig ud som de klart bedste. I sidste ende stod valget mellem onkyo og yamaha.

Kan kun anbefale at du giver den en lyt.
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

nicolaidenmark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2014 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke god til at høre forskel ppå lyd, og jeg kan slet ikke huske variationerne i lyd, så det bliver lidt svært at skelne det ene fra
det andet- specielt, hvis man skal i flere forskellige butikker, for at prøve det hele igennem.

Jeg har en Denon DP29F (tror jeg, den hedder) pladespiller, som skal kunne bruges med indkøbte system.

Selvom jeg tror jeg lever lykkeligt med nyindkøbte i yderligere 15 år, skal der alligevel være opgraderingspotentiale i det.

Det skal kunne afspille digitale flac-filer. Jeg hører mest rock (Bryan Adams, Bruce Springsteen, Bon Jovi og Blues), men det skal
være en god, alsidig forstærker, som også tager godt i mod andre typer musik (også gerne klassisk i ny og næ.

Derudover skal systemet fungere som lydkilde til TV/DVD.

Jrg vil gerne give en del for noget, der er godt, men jeg vil ikke give 200 procent mere, for noget, hvor den reelle forbedring måske
kun er 2 procent eller lignende. Tænker bang for the buck. Jeg håber/tror at selv entry hifi vil være en forbedring i forhold til
nuværende Sony, som jeg ellers har været rigtig glad for.

Sillen
Branchemedlem
Branchemedlem

Hifi&Surround

Bruger siden: 16 September 2013
Lokalitet: Denmark
Sendt: 11 Januar 2014 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg har selv været nybegynder for ikke så længe siden, og hvis du ikke har brugt tid hos en forhandler...kan du så komme
afsted!
Det hjælper ikke meget at læse den ene test efter den anden, der er helt præcis kun en, som kan bestemme om det lyder
godt, og det er dig!
Der er blevet nævnt nogle rigtig gode forhandler i tråden...smut nu forbi dem, og nyd det der er det bedste af det hele...af
lytte til en masse forskelligt grej

Testene, dem læser man bagefter, hvis man stadig er i tvivl om hvad man skal vælge...eller for at nyde at man har fundet
det bedste man kunne

Mvh
Sillen
Til top Vis Sillen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sillen

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Januar 2014 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Helt enig med Sillen

Når du lægger vægt på at få både phono og digitale indgange, bør du bl.a. tage Onkyo 9070 med i lyttetesten.
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

Sillen
Branchemedlem
Branchemedlem

Hifi&Surround

Bruger siden: 16 September 2013
Lokalitet: Denmark
Sendt: 11 Januar 2014 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Og glemte lige at skrive...

At det med at ikke kunne høre forskel...det komme altså med tiden, jo flere forskellige slags grej man får hørt, jo mere forskel
kan man høre.

Til top Vis Sillen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sillen

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2014 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Husk at melde tilbage når du køber noget og evt. Hvorfor
Altid rart at høre om andres erfaringer og oplevelser.

Struktøren

Kim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Januar 2014 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Sillen: "At det med at ikke kunne høre forskel...det komme altså med tiden" - Ja, høresansen skal trænes, sker kun ved
at lytte, lytte og høre meget musik !

Hvis du vil træne din høresans, er du nødt til at bruge tid og energi. Din evne til at høre forskelle, er nok større end du
tror. Det vanskelige er at huske forskellene, det kræver øvelse ! Derfor må du ud at lytte hos butikker; brug evt. nogle
aftener før butiks-besøg, på at besøge forskellige hifi-nørder, så er du bedre rustet til at bedømme det du hører i
butikkerne !

Du er velkommen her til en lytte- og demo-aften af lydforskelle - jeg bor ca. 20 km fra Århus.

nicolaidenmark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2014 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Måske nok et dumt spørgsmål: får man mere bang for the buck, ved at gå entry level? Man når jo et punkt med deminished
return...

kan man stadig få god lyd fra en forstærker til 3K fra ny?

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes