Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Mit første Hifi? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2014 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Du mener om du får mest ved at købe nyt til 3000kr?
I forhold til brugt med det udvalg der er... Næ, tror jeg ikke, men du får noget nyt og noget som andre ikke har haft. Men på den anden side, kan du
være heldig og få noget der er nedsat grundet demo eller udsalg til 3000 der er super.
Men det kan da godt være jeg misforstår dit spørgsmål, så du må være lidt mere præcis
Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

nicolaidenmark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2013
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Januar 2014 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Ja: en A-akkord på guitaren er en A akkord uanset om du spiller på en forst. til3 eller 100 K. Det er min opfattelse, at jo dyre, jo
mere fine tuner man produkterne. På et tidspunkt, når man vel et niveau hvor disse småjustering er så små i forhold til at en
forstærker uden dem kan fås til 10% af prisen?

Eller sagt på en anden måde: er en forstærker til 12K dobbelt så god som en til &K, eller er den, alt andet lige, måske kun 5-10
procent bedre?
Til top Vis nicolaidenmark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicolaidenmark

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2014 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Pris og kvalitet hænger som regel rigtig godt sammen her. Hvis du har fulgt vores opfordringer med at tage ud og lytte på forskellige forstærkere og
højttalere, har du nok kunnet konstatere, at for det meste stiger præstationerne, nydelsen sammen med prissedlen. Kan det måles i procenter spørger
du til? Det bliver svært at skulle udrede hvormeget eller hvor lidt noget lyder bedst, men jeg vil hellere anskueliggøre det på en anden måde!
Hvor mange penge vil du bruge på dit anlæg? Hvad skal det kunne, såsom streaming? Cd? DAB? Stereo? Mange valg, men de skal synliggøres
Hvilken typer musik lytter du til og sådan fremdeles skal ønskerne udpensles for at kunne vælge det rigtige... Og når man så har været gennem
processen, har man garanteret læst og lyttet en masse og så kan man jo prøve at se hvad der cil ske hvis man bruger en tusse mere på
forstærker og så fremdeles . Når man vælger forstærker, skal man ikke stirre sig blindt på hvor mange watt der er til hver kanal, bedre at se hvor
meget strøm den kan generere, for så kommer der mere kraft til højttalerne, lyden bliver mere klar, ren, ja kald den mere naturlig, og så stiger
prisen. Højttalerne det samme, hvor mange Ohm og hvormange Db, det fortæller lidt om den skal have en kraftig forstærker eller man kan nøjes med
en mindre kraftig. Hvor store er enhederne og i hvilke kvaliteter er de i? Igen noget som har kraftig indflydelse på prisen..! Så det er din økonomi og
din måde at nyde lyden der kan sætte loftet hvor langt man vil gå. Da jeg hørte TAD til Hifi messen, fik jeg en musikalsk oplevelse, men samtidig er
jeg også realistisk og siger at det anlæg jeg har nu, fuldt ud opfylder mine kriterier, men drømmene er der og jeg kan ikke sætte procenter på
noget der i kvalitet ligger et helt andet sted end mit eget anlæg.

Struktøren
Men jeg føler du er inde i et dødvande i forhold til starten af tråden, og du nok er mere forvirret end godt er?

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2014 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej igen
Du skrev i starten at du gerne vil have stereo men også gerne surround. Du har kigget lidt på Pioneer, hvorfor så ikke kigge på deres surround serier,
gerne dem der starter med sc-lx ## Her får du noget godt for pengene, især fordi der er flere steder der kører med tilbud. CD kunne være en Marantz
6005, super spiller til de penge . Højttalere stereo kunne være Boston? Dynaudio? Monitor Audio enten som gulv eller standere, og hvis det
skulle være surround Q-Acoustics? B&W? Eller Dali? Disse er tænkt hvis det skulle være nyt , og ja, jeg er farvet med valg af Pioneer, og der
kommer nok andre på banen med andre alternativer, men jeg syntes Pioneer har lavet nogle hamrende gode produkter i deres recievers, som er
knaldgode og især til de priser de sælges til på bud
Jeg kan godt komme med eksempler på brugt? Men jeg har valgt disse produkter, fordi som du skriver er du gangbesværet, og alle disse kan købes
ved iDanske forhandlere og i deres ditto netbaserede forretninger, hvor du har mulighed for at få det tilsendt

Struktøren

nicolaidenmark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2014 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Jeg tror, jeg hælder til stereo, da det mest er musik, jeg går efter. Dog vil det stadig blive brugt til at køre lyd fra fjernsyn/apple TV/
TV over...
Til top Vis nicolaidenmark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicolaidenmark

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2014 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hej igen
Så vil jeg købe den Pioneer forstærker du selv har nævnt, og vil du på et tidspunkt have surround, kan du stadig bruge den, fordi den netop kan
tilsluttes en reciever , du kan evt. Købe den streamer Pioneer har lavet N-50, så skulle du være dækket ind på streaming og internet radio
Og så kunne du måske tage Dynaudio exicte som højttalere , så er du køren... Øhh spillende

Struktøren

nicolaidenmark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2014 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Problemet er: at N-50 streamer fra et andet sted. Jeg ville optimalt set have en enhed med intern HDD, hvor jeg kunne lagre mit
musikCD'er digitalt. Jeg synes, det er upraktisk, at en anden enhed skal være tændt, før N-50 er noget ved. med mindre den kan
streame fra en lille bærbar HDD. Men det kan A-70 jo også. Hvad er det for en receiver, du snakker om A-70 kan sluttes til? En
Surround? Men så har man vel to forstærkere stående.

Hvorfor er DU fan af Pioneer- er det god lyd, og hvordan vil du karakterisere den?

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2014 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Jep, så har man 2 forstærkere stående , men du kunne også købe en af de nævnte recievere? Men netop disse fra Pioneer har indbygget pre out,
dvs. Man kan tilslutte effekt forstærker, og det kan du bruge denne A-70 til, og så evt. Nøjes med en billigere reciever , så har du stereo i kvalitet,
og kan se tv med surround og god lyd her også, da det oftest er front højttalere der bruger mest power . Min mening om Pioneer lyd er, at den er
til den lyse side, stemmer står klart, bassen er stram, meget musikalsk, og det er også det de får ros til i diverse test. Det med at streame, var også
kun et bud, det kan sagtens gøres anderledes og måske lettere/bedre Har du været ude og lytte/sondere markedet?

nicolaidenmark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2014 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Men der er mere bang for buck i stereo, ikke? (Mere simpelt system)? Og skal jeg så videre byggesurround fra stereo står jeg med
2 yderligere dele: en rigtig receiver og en effektforstærker? (Hvad gør den)?

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2014 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Afhængig af modellerne. Den SC LX 75 har udgjorde i nogle år også vores stereo set-up, og jeg klager ikke , masser af overskud og god lyd,
selvom det er B&W CM 9 den skulle lægge kræfter til, at jeg har købt et stereo setup, er fordi så kan andre se tv og jeg høre musik Det jeg
mente at have en forstærker sammen med en reciever, er at netop der er flere kræfter til at trække fronterne, det gør stereo forstærkeren fordi der er
pre out/in, og den har netop dette overskud og kan derfor bruges netop til musik lytning, men ved tv og snurrerundt, så er det processoren i
recieveren der styrer løjerne, og alle andre højttalere, undtagen netop fronterne hvor der er masser af kraft stadig, og man derfor kan spare penge
ved at købe en billigere reciever. Her har man også tuner osv.
Nå, sengen kalder, og søde drømme skal til.
Men vi skrives ved

Struktøren

nicolaidenmark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2014 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Indtil videre er PIONEER A-70 og HEGEL H-80 i hvert fald på listen over ting, der skal prøves. Hegel virker bare begrænset i
tilslutningsmuligheder.

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2014 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Hegel er nok mere kvali, men tror ikke du går helt galt i byen med Pio
Da jeg købte min Pio i sin tid, var det simpelthen med bind for øjnene, havde ikke hørt den, men læst om den, og det var hvad jeg habde at gå efter,
har dog lyttet lidt til Yamaha, Denon og NAD, og jeg har ikke fortrudt mit køb...

Struktøren
Sidder stadig og er lidt høj over den rødvin jeg nyder og glæden over at der nu er jord i min stikkontakt i mit lytterum

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 18 Januar 2014 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Ja, pas nu på, der ikke kommer radiser ud af den stakkontikt......

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2014 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Plante smil, plante solskin, plante hverdag om til fest...
Og så uden at få stød når man spiller vinyl
Herligt med sådan en stakitkonta, øh statiko, komitstati, hrmf statikona, ej stikkontakt
Ikke et øje er tørt, og vi fører i håndbold over Spanien... Ole'
Og rødvinsflasken er tom

Struktøren

nicolaidenmark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2014 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til, Marantz skal tjekkes yderligere ud:

http://www.marantz.co.uk/uk/products/pages/productdetails.as px?
catid=hifi&subcatid=amplifier&productid=pm6005#innerdivSecti on2

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2014 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig skal de da det

Er du ved at danne et billede af hvad du skal have eller? Du kunne overveje måske at købe det meste ved en forhandler og måske kunne snakke dig til en rabat?

Struktøren

nicolaidenmark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2014 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Hvordan er pålideligheden af Marantz kontra Pioneer?

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2014 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke du skal bekymre dig om pålideligheden, det er 2 stærke mærker

Du skal vælge efter hvilken lyd du vil gå efter. Her kan der være en fordel at læse forskellige brugeranmeldelser, evt. hvis du har mulighed for det, tag ud og lytte. Pioneer kan du vel høre i Tapeconnection, mener de har A-70 hjemme og du kan evt. kontakte Hififreaks, mener de stadig kører ud, så du kan teste det hjemme

nicolaidenmark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2014 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

De er vist ikke i Midtjylland.

Hvad kan I sige om Hegel H80, Marantz PM6005, ArcamFj19 Rotel R11 og R12 samt Pioneer A-70 i forhold til hinanden? Det
generer mig meget, at Pioneer kun har fået 100 i Lyd og billede og derimod "kun 4 ud af 5 på WHF, 80/Gut på Audio.de og 8/10 på
AVForums.

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2014 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hmm. Det er mange du sætter på spil. Det er nok de færreste, eller alle der har hørt dem alle på en gang, for at kunne skille dem ud. Tror
du skal nøjes med 3, som har de dyder du går efter. Om de har det ene eller andet i diverse test, fortæller kun hvad den pågældende har testet og
hørt, evt. Haft gennem diverse måleinstrumenter, men det er dine ører der i den sidste ende skal høre på det, igen og igen. Tag nu kontakt til
Tapeconnection som kan sætte Pioneer A-70 op så du kan lytte tid den, og dermed danne et indtryk som du kan bruge i din søgen. Der har de
garanteret andre produkter indenfor samme pris som du kan teste op mod, og dermed blive det klogere. Ellers er jeg bange for at du ender med at
tage røven på dig selv, forstået på den måde, at du jagter noget som du ikke er helt klar over hvad er, men som andre, læs:blade, siger er det bedste.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes