| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 25 September 2013 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående Denon/Aragon/Ruby, så var det en sammensætning i klubben.  Man kan jo mene præcist hvad man lyster. Jeg syntes da, Denon S1 tror jeg den hed, havde noget focus på mellemtonen, så der kom lidt varme her. Det funkede da derinde i klubben. Nåh, men det var jo ikke hvad tråden som sådan handlede om, men forsøgte blot, at give PTHJ lidt hjælp, hvis han stadig havde A3i, hvilket han så ikke har. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
dipolist Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 September 2013 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 25 September 2013 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Angående Denon/Aragon/Ruby, så var det en sammensætning i klubben. Man kan jo mene præcist
hvad man lyster. Jeg syntes da, Denon S1 tror jeg den hed, havde noget focus på mellemtonen, så der kom lidt varme her.
|
|
|
Har selv haft DCD S1eren og der bliver bestemt ikke lagt varme til med den
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2013 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske brugte du meget stramme og detaljerede kabler. I så fald er Ruby kablets lidt romantiske spillestil jo en god måde at få lidt varme i klangen. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 September 2013 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Måske brugte du meget stramme og detaljerede kabler. I så fald er Ruby kablets lidt romantiske spillestil
jo en god måde at få lidt varme i klangen.  |
|
|
Det kabel er ødelæggende for alt andet end mellemklasseanlæg der nærmest skriger.
Det hører slet ikke hjemme i den opsætning som beskrevet
Det er alt for rundt og uldent i lyden
Jeg brugte Audioquest Diamond
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2013 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamond kablet er jo et ret godt kabel. Ja, Ruby er noget blød i kanterne. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 25 September 2013 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har erfaring, med nogle Sonus Faber Stradivari lignende clones/diy ? .. Er også blevet lidt varm på ideen med at køre bassen aktivt, med f.eks Hypex moduler .. Nogle gode/dårlige erfaringer med det  ?
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal det være en lukket konstruktion?
Du kunne kunne på OB. Så får du da bred baffel.
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
skal det være en lukket konstruktion?Du kunne kunne på OB. Så får du da bred baffel.
|
|
|
OB falder ikke så godt ind, under mit ønske om en placering tæt på bagvæg
|
| Til top |
|
| |
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
Nogen der har erfaring, med nogle Sonus Faber Stradivari lignende clones/diy ? .. Er også blevet lidt varm på ideen med at køre bassen aktivt, med f.eks Hypex moduler .. Nogle gode/dårlige erfaringer med det ? |
|
|
Uden at have erfaring med Hypex, må jeg dog lige gøre opmærksom på at switch mode strømforsyninger muligvis påvirker lyden af de andre enheder der er koblet på samme gruppe. Prøv at sluk for PC'en og noget af det andet grej der kører og lyt efter om lyden ændrer sig. mvh. kris
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hasselbaink skrev:
PTHJ skrev:
Nogen der har erfaring, med nogle Sonus Faber Stradivari lignende clones/diy ? .. Er også blevet lidt varm på
ideen med at køre bassen aktivt, med f.eks Hypex moduler .. Nogle gode/dårlige erfaringer med det ? |
|
|
Uden at
have erfaring med Hypex, må jeg dog lige gøre opmærksom på at switch mode strømforsyninger muligvis påvirker lyden af de
andre enheder der er koblet på samme gruppe.Prøv at sluk for PC'en og noget af det andet grej der kører og lyt efter om lyden
ændrer sig.mvh.kris
|
|
|
Hypes moduler behøver ikke være med SMPS
|
| Til top |
|
| |
ux226 Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
Nogen der har erfaring, med nogle Sonus Faber Stradivari lignende clones/diy ? .. Er også blevet lidt varm
på ideen med at køre bassen aktivt, med f.eks Hypex moduler .. Nogle gode/dårlige erfaringer med det ? |
|
|
Jeg kører med 2 stk. 10" Scanspeak basser isobarisk koblet til en transmissionslinje og trukket af Hypex. Det fungerer rigtig
godt. Mellemtone og diskant er Accuton enheder i 42cm bred baffel med meget runde "hjørner" så det må vel gå under
"Wide baffle" kategorien.
Mellemtone og diskant trækkes også af hypex til baggrundsmusik og når ungerne spiller Kaj & Andrea eller andet spas, men
ellers er tanken at de skal trækkes af den rørforstærker jeg er i gang med. Jeg bruger Hypex PSC2.400d og der er det nemt
med de 4 presets at skifte mellem "fuldt aktiv" og kun aktiv bas.
Det er rigtigt at nogle SMPS kan have en dårlig indflydelse på andet grej, men udover at køre på separate grupper kan man
nå rigtig langt med netstøjfilter på SMPS og skærmede netkabler. __________________ Bjørn Aaholm
Intet slår trioder...
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ux226 skrev:
PTHJ skrev:
Nogen der har erfaring, med nogle Sonus Faber Stradivari lignende clones/diy ? .. Er også blevet lidt varm
på ideen med at køre bassen aktivt, med f.eks Hypex moduler .. Nogle gode/dårlige erfaringer med det ? |
|
|
Jeg kører med 2 stk. 10" Scanspeak basser isobarisk koblet til en transmissionslinje og trukket af Hypex. Det fungerer rigtig
godt. Mellemtone og diskant er Accuton enheder i 42cm bred baffel med meget runde "hjørner" så det må vel gå under
"Wide baffle" kategorien.
Mellemtone og diskant trækkes også af hypex til baggrundsmusik og når ungerne spiller Kaj & Andrea eller andet spas, men
ellers er tanken at de skal trækkes af den rørforstærker jeg er i gang med. Jeg bruger Hypex PSC2.400d og der er det nemt
med de 4 presets at skifte mellem "fuldt aktiv" og kun aktiv bas.
Det er rigtigt at nogle SMPS kan have en dårlig indflydelse på andet grej, men udover at køre på separate grupper kan man
nå rigtig langt med netstøjfilter på SMPS og skærmede netkabler. |
|
|
Lyder rigtig spændende
Er lidt hugged på de Accuton, og har også gået og tænkt på enten en 10" eller 12" .. bruger du aktiv eller passiv deling ?
|
| Til top |
|
| |
ux226 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
Lyder rigtig spændende
Er lidt hugged på de Accuton, og har også gået og tænkt på enten en 10" eller 12" .. bruger du aktiv eller passiv deling ?
|
|
|
Aktiv på bassen... Dvs. det er DSP-delen i Hypex-dimsen der klarer det.
Mellemtone/diskant har passivt delefilter men ikke noget højpas på mellemtonen. Den ruller naturligt af nedadtil med lidt hjælp
fra kabinetstørrelsen. __________________ Bjørn Aaholm
Intet slår trioder...
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ux226 skrev:
PTHJ skrev:
Lyder rigtig spændende
|
|
|
Aktiv på bassen... Dvs. det er DSP-delen i Hypex-dimsen der klarer det.
Mellemtone/diskant har passivt delefilter men ikke noget højpas på mellemtonen. Den ruller naturligt af nedadtil med lidt hjælp
fra kabinetstørrelsen. |
|
|
Uha, er ikke så meget inde i det  .. DSP-delen i Hypex, hvordan fungerer det ?
Vil du løfte sløret for hvilke Accuton enheder du bruger .. og er de nemme at få til at fungere ?
|
| Til top |
|
| |
ux226 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2013 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hypex PSC2.400d er en "plate-amp" med et DSP-modul, to 400W klasse-D amps og en Switch Mode forsyning.
DSP-modulet bruger jeg så ind til videre kun som lavpasfilter (og et subsonisk højpasfilter) selvom det kan meget mere.
Jeg bruger C173-6-090 og C25-6-013. Diskanten er nem nok, men mellemtonen kræver noget arbejde. De er desværre blevet
ret dyre efter Kina har skruet prisen op på neodymium.
__________________ Bjørn Aaholm
Intet slår trioder...
|
| Til top |
|
| |