| Forfatter |
|
michaelg Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 16 November 2013 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
Godaften!Jeg har et spørgsmål til jer der har fået det til at virke: skriver jeres afspiller af den spiller en 1411
kbit fil (eller fx 900 VBR) når i afspiller en sang fra WiMP Hi-Fi? Jeg har Wimp hi-fi abonnement, og jeg har fundet indstillingen til
"FLAC or MP3", men hvis jeg starter en sang i browseren på min mac, så skriver den øverst ovre i afpiller-siden, at der afspilles
en "256k CBR, MP3"På forhånd tak//Allan |
|
|
På LMS websiden står der 'PCM VBR, FLAC'. Før jeg fik det til at virke, stor der 256k MP3.
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 16 November 2013 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
michaelg skrev:
Alland skrev:
Godaften!Jeg har et spørgsmål til jer der har fået det til at virke: skriver jeres afspiller af den spiller en 1411
kbit fil (eller fx 900 VBR) når i afspiller en sang fra WiMP Hi-Fi? Jeg har Wimp hi-fi abonnement, og jeg har fundet indstillingen til
"FLAC or MP3", men hvis jeg starter en sang i browseren på min mac, så skriver den øverst ovre i afpiller-siden, at der afspilles
|
|
På LMS websiden står der 'PCM VBR, FLAC'. Før jeg fik det til at virke, stor der 256k MP3. |
|
|
Mange tak for svaret!! Jeg kører serveren fra Synology NAS, så måske jeg skal lede lidt efter en beta-opdatering der, for den hedder kun 7.7.2.. Kan du også se på sangen inden du starter afspilning om den er i FLAC, altså i venstre side i webinterfacet? //Allan
|
| Til top |
|
| |
michaelg Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 16 November 2013 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
michaelg skrev:
Alland skrev:
Godaften!Jeg har et spørgsmål til jer der har fået det til at virke: skriver jeres
afspiller af den spiller en 1411
kbit fil (eller fx 900 VBR) når i afspiller en sang fra WiMP Hi-Fi? Jeg har Wimp hi-fi abonnement, og jeg har fundet
indstillingen til
"FLAC or MP3", men hvis jeg starter en sang i browseren på min mac, så skriver den øverst ovre i afpiller-siden, at
der afspilles
|
|
På LMS websiden står der 'PCM VBR, FLAC'. Før jeg fik det til at virke, stor der 256k MP3. |
|
|
Mange tak for
svaret!! Jeg kører serveren fra Synology NAS, så måske jeg skal lede lidt efter en beta-opdatering der, for den
hedder kun 7.7.2.. Kan du også se på sangen inden du starter afspilning om den er i FLAC, altså i venstre side i
webinterfacet?//Allan |
|
|
Nej, det mener jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 16 November 2013 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, prøvede lige at installere 7.8 server software på mac'en og så koble min ene touch på den.. Nu kan jeg godt se nogle sange er i flac, men jeg kan ikke afspille dem.. Touch'en kommer med en fejl der hedder: "missing or invalid track id". Nogen der kender løsningen?
PFT //Allan
|
| Til top |
|
| |
Mr. Ice Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 17 November 2013 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
Mr. Ice skrev:
Har i øvrigt bedt Wimp support om hjælp vedr. problemet for to dage siden og har ikke hørt noget endnu - ikke
måden at få nye kunder på... |
|
|
Forventer du at WiMP support skal supportere dit Logitech produkt, eller er det mht. opsætning af din WiMP HiFi konto? |
|
|
Jeg har en forventning om, at et firma der vil have mig til at betale 199,-/md for en abonnement kan fortælle mig
om der er visse minimumkrav der skal være opfyldt for at det virker.
På Wimp's hjemmeside vedr. Squeezebox (opdateret 27. feb.) står der intet om dette.
Jeg har fået mere info. fra brugerene på HiFi4All end fra Wimp.
Så jeg lægger bare mine penge et andet sted, hvilket Wimp åbenbart har det fint med. __________________ QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Nu-Vista 800.2, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 17 November 2013 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nok lidt misvisende - WiMP hifi er såvidt mig bekendt aldrig officielt annoncerer som supporteret på Squeezebox. Omvendt er det meget at
forlange, at det skal virke hvis din Squeezebox er tweaket ud over standard konfiguration.
Prøv at afinstaller alt nonstandard og genoprette standardindstillinger.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2013 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror i øvrigt man får hurtigere svar ved at spørge på forums.slimdevices.com
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 17 November 2013 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Ice skrev:
Så jeg lægger bare mine penge et andet sted, hvilket Wimp åbenbart har det fint med. |
|
|
Med den fornærmede holdning kommer du sku ikke langt, hvis du vil have hjælp ... __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
Mr. Ice Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 17 November 2013 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
Mr. Ice skrev:
Så jeg lægger bare mine penge et andet sted, hvilket Wimp åbenbart har det fint med. |
|
|
Med den fornærmede holdning kommer du sku ikke langt, hvis du vil have hjælp ... |
|
|
Jeg er en potentiel kunde i deres butik som ikke har fået deres produkt til at virke og som har bedt om support.
Hvis det er fornærmende efterfølgende ikke at ville købe deres produkt, synes jeg du bør undersøge konceptet kundeservice. __________________ QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Nu-Vista 800.2, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 17 November 2013 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Ice skrev:
Peiter skrev:
Mr. Ice skrev:
|
|
Med den fornærmede holdning kommer du sku ikke langt, hvis du vil have hjælp ... |
|
|
Jeg er en potentiel kunde i deres butik som ikke har fået deres produkt til at virke og som har bedt om support.
Hvis det er fornærmende efterfølgende ikke at ville købe deres produkt, synes jeg du bør undersøge konceptet kundeservice. |
|
|
Lige netop kundeservice (herunder konflikthåndtering) er jeg uddannet i og bruger hver eneste dag på support/konsulentydelser af IT løsninger til dansk detailhandel. Det du gør nu, er at du "går efter manden" og ikke er med på "at spille bolden". __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
Don Junker Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 29 November 2013 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pt. bruger jeg en WDTV live hub som FLAC lager, og smider det digitale output over i en Audiolab M-DAC.
Jeg vil gerne gå over til WIMP istedet for lokallagrede flac-filer, men er virkelig i tvivl om, hvilken streamer der er bedst at købe, når man ikke har behov for analog outputs, og gerne vil styre det hele via android på mobilen.
Jeg har kigget på Sonos Collect, men det virker som om man kommer til at betale en masse ekstra penge for den analoge elektronik. Samme med Bluesound.
Så jeg har set squeezebox duet'en, som virker som en prisbillig løsning, og hvor man så vidt jeg har læst kan styre via. android når den er sat op vha. fjernbetjeningen.
Vil I vurdere det er den bedste løsning i mit tilfælde?
EDIT: jeg kan læse på wimp.dk, at det kun er squeezebox touch og radio som kan køre wimp direkte, og at man med andre modeller skal bruge squeezebox server på computeren, og den er jeg ikke interesseret i at være afhængig af.
Med dette i tanken, hvad er jeres anbefaling?
|
| Til top |
|
| |
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 29 November 2013 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Squeezebox Touch
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2013 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt forstå du overvejer at gå all ind på streaming. Min stemme går også til Touch, men er nok lidt biased.
|
| Til top |
|
| |
Don Junker Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2013 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også kigget på Touch. Det eneste jeg har noget "imod" den er faktisk at den har skærm og receiver bygget sammen.
Den vil jo permanent være placeret og forbundet ovre ved anlægget, og der virker skærmen noget malplaceret.
Jeg tror egentlig bare det er at gå i hifiklubben og tage enten bluesound eller sonos afhængig af hvilket design der er pænest
:)
Indtil videre er mine indtryk:
Sonos connect: stabil, kun 16bit/44.1kHz, godt interface via android, der har været påpeget et højt jitter-niveau på
digital output
Bluesound node: historik med mindre stabilitet, 24bit, 96kHz (ikke relevant, kører alm. FLAC), rimelig ok interface på
android men ifølge anmeldelser ikke helt så godt som Sonos'en, mindre jitter, bedre analog udgang (ikke relevant)
Da den skal tilkobles en Audiolab M-DAC, som skulle have en god jitter-attenuation, har jitter måske ikke så stor betydning.
|
| Til top |
|
| |
merz Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 30 November 2013 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart Touch, den har en meget høj kvalitet på digital udgang. Jeg bruger selv ekstern dac.
Kan styres via Android, mener skærmen kan slås fra.
|
| Til top |
|
| |
Don Junker Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2013 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
merz skrev:
Helt klart Touch, den har en meget høj kvalitet på digital udgang. Jeg bruger selv ekstern dac.
Kan styres via Android, mener skærmen kan slås fra. |
|
|
Nu er der tre, som har anbefalet Touch :) Har den virkelig bedre kvalitet på output end Bluesound? Jeg har ikke kunnet finde
sammenligninger, kun at Sonos'en har relativ høj jitter-niveau.
Hvad er argumenterne for Touch? Jeg er lidt bekymret over, at Logitech har droppet Squeezeprogrammet i 2012 :)
Så vidt jeg har kunnet læse, kræver det 3parts software for at slå skærmen fra + evt. de analoge udgange.
|
| Til top |
|
| |
merz Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 01 December 2013 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Don Junker skrev:
merz skrev:
Helt klart Touch, den har en meget høj kvalitet på digital udgang. Jeg bruger selv
ekstern dac.
Kan styres via Android, mener skærmen kan slås fra. |
|
|
Nu er der tre, som har anbefalet Touch :) Har den virkelig bedre kvalitet på output end Bluesound? Jeg har ikke kunnet finde
sammenligninger, kun at Sonos'en har relativ høj jitter-niveau.
Hvad er argumenterne for Touch? Jeg er lidt bekymret over, at Logitech har droppet Squeezeprogrammet i 2012 :)
Så vidt jeg har kunnet læse, kræver det 3parts software for at slå skærmen fra + evt. de analoge udgange. |
|
|
Ja, det har Touch, altså på digital udgang. En af de bedste til menneskepenge, der er lavet. Jeg har også en og den virker
perfekt, fint forum etc hvis behov.
|
| Til top |
|
| |
rosie Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 21 Januar 2014 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kigger på at afprøve Wimp HiFi. Jeg har ikke Touch men en Duet med Squeezebox Receiver. Jeg har læst at med produkter
af ældre dato kan det betale sig at køre LMS da det giver en lidt større buffer, hvilket er en fordel, når store filer skal streames.
De nyere produkter har allerede en stor nok buffer og kan fint bruge mysqueezebox.com alene.
Det lyder til at jeg skal køre LMS, og her har jeg læst at det er LMS 7.8 der understøtter Wimp HiFi, men på
mysqueezebox.com/download står Logitech Media Server v7.7.3 som nyeste version???
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2014 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
WiMP HiFi virker slet ikke uden LMS på den gamle enheder.
7.7.3 er nyeste version - og sidste - produktet findes jo ikke længere :)
Uanset, 7.8 kan hentes her:
http://downloads.slimdevices.com/nightly/?ver=7.8
|
| Til top |
|
| |
rosie Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 21 Januar 2014 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar! Og med "gamle enheder" menes alt før Touch (og Radio)?
Af denne beskrivelse får man ellers det indtryk at man muligvis kan køre et mysqueezebox.com setup:
http://www.lydogbillede.dk/nyheter/wimp-borster-stovet-af-sq ueezebox/
|
| Til top |
|
| |