Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 03:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Én stor sub eller 2 mindre? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2013 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

DJ Green..

Prøv at lav nogle superchunks i hjørnerne, det vil uden tvivl rette op på mange unoder i din bass.
Og det er utroligt billigt i forhold til at begynde at skifte udstyr.. Livet er for kort til dårlig lyd så gør noget ved dit rum, snarest
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

dipolist
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 September 2013
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Oktober 2013 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Ja rummet har utrolig meget at sige:

Til top Vis dipolist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dipolist

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Oktober 2013 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Man kommer vel heller ikke helt uden om at tænke pris og kvalitet ?

Kort sagt, hellere 1 god end 2 dårlige.

Dermed ikke sagt at små subwoofere nødvendigvis er dårlig kvalitet, men man betaler jo så også for 2 kabinetter, 2 strømforsyninger o.s.v.

En subwoofer til f.eks. 8000 kr adskiller sig vel fra en til 4000 kr på andet end membranstørrelse.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
DJ Green.. Prøv at lav nogle superchunks i hjørnerne, det vil uden tvivl rette op på mange unoder i din bass. Og det er utroligt billigt i forhold til at begynde at skifte udstyr.. Livet er for kort til dårlig lyd så gør noget ved dit rum, snarest

Er det sådan noget her du snakker om?

http://www.gearslutz.com/board/bass-traps-acoustic-panels-fo am-etc/666557-my-diy-superchunks-plus-soffit-corner-traps-pi cs.html
Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

@DJ Green:

Det er lige præcis de chunks jeg tænker på.. De virker rigtig godt i bassen og faktisk ret dybt.. Mit 45hz pukkel er blevet en del mindre, kan tydeligt hører forskellen i musikken.. Bassen er stram og knastør, så du er slet ikke i tvivl om du er på rette vej.

DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
@DJ Green: Det er lige præcis de chunks jeg tænker på.. De virker rigtig godt i bassen og faktisk ret dybt.. Mit 45hz pukkel er blevet en del mindre, kan tydeligt hører forskellen i musikken.. Bassen er stram og knastør, så du er slet ikke i tvivl om du er på rette vej.

Lyder som en mulighed. Skal det være i alle fire hjørner, eller bare foran anlægget?
Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun i 2 hjørner, men det er fordi jeg ikke har muligheden for at have i alle 4..

Så hvis Du har muligheden for at lave i 4 hjørner, then go for it, det ville jeg til en hver tid gøre

Dupont-DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2013
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 November 2013 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Hej med jer.

Er helt ny her inde og bestemt ikke den store Hi-Fi nørd men, har dog også en mening omkring enden 1 eller 2 Sub.

Jeg har for kort tid siden købt mig et par Dali Concept 6 til front. I det tilbud fulgte også en Dali Concept Sub med. Før i tiden brugte jeg en Argon Sub ( vist nok 10 tommer ) og mine Dali Concept 2 som front. Concept 2 er nu flyttet ned som bag højtaler og er rigtig godt tilfreds. Satte Argon Sub til salg, men fik ikke nogen henvendelser så tænke at jeg måske kunne sætte den sammen med resten og lige teste hvor stor en forskel der ville være.

Hold nu lige op en forskel   Dali Concept Sub er ganske ok, især til musik men til film synes jeg der lige manglede en mavepuster lige meget hvor meget power jeg gav den. Men nu hvor det for lidt hjælp er det bare så lækkert at se film, at jeg har lyst til at se film døgnet rundt

Det giver så meget at jeg faktisk er helt udmattet når jeg har set bare en film, man er ligesom helt mæt

Til top Vis Dupont-DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dupont-DK

jilm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2009
Sendt: 13 November 2013 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Dupont-DK skrev:
Hej med jer.Er helt ny her inde og bestemt ikke den store Hi-Fi nørd men, har dog også en mening
omkring enden 1 eller 2 Sub.Jeg har for kort tid siden købt mig et par Dali Concept 6 til front. I det tilbud fulgte også en Dali
Concept Sub med. Før i tiden brugte jeg en Argon Sub ( vist nok 10 tommer ) og mine Dali Concept 2 som front. Concept 2
er nu flyttet ned som bag højtaler og er rigtig godt tilfreds. Satte Argon Sub til salg, men fik ikke nogen henvendelser så
tænke at jeg måske kunne sætte den sammen med resten og lige teste hvor stor en forskel der ville være.Hold nu lige op en
forskel   Dali Concept Sub er ganske ok, især til musik men til film synes jeg der lige manglede en mavepuster lige
meget hvor meget power jeg gav den. Men nu hvor det for lidt hjælp er det bare så lækkert at se film, at jeg har lyst til at se
film døgnet rundt Det giver så meget at jeg faktisk er helt udmattet når jeg har set bare en film, man er ligesom helt
mæt

Fedt at høre

kan du forsøge at beskrive hvordan de 2 subs er placeret i forhold til resten af setup?

Mvh

Jesper
Til top Vis jilm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jilm

Dupont-DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2013 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Det kan du tro. Har lige taget et hurtigt billede med mobilen. beklager rodet hehe

jilm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2009
Sendt: 13 November 2013 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Fedt at se. har selv samme tanke.. få du dit punch nu så?

Mvh

Jesper
Til top Vis jilm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jilm

Dupont-DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2013 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

JA mega luftpuster. Nu skal jeg så bare lige fintune lyden i forhold til Hz´en. Har lavet et andet indlæg hvor jeg spørger lidt til det.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=98009&K W=Dupont-DK Hvis du måske ved lidt om det

Så har jeg jo også mit mega lærred som giver total bio fornemmelse men påtænker at male væggen helt sort for lige at give det sidste. Men kommer råd, kommer dåd.

Lige en lille sidebemærkning, her hvor vi bor ( er kun min søn på 13 år og jeg, er fuldtidsfar ) der bor vi i stuen, så ingen under os klager, min overbo er aldrig hjemme, min bagbo er en enlig uge dame der altid er ude og til den anden side er de heller aldrig hjemme, så har aldrig fået klager . Så vi hygger os rigtig i vores drengerøvs lejlighed. Vi også snart oploade et par billeder af hele vores hjemme bio.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes