Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Faldende aktivitet på H4A? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

hej

jeg har tænkt her over en længere periode på  om hifi4all har ændret sig  her de sidste år..

jeg har været her inde nogen år efter hånden og har nydt at mange dele ud af deres viden ..  men syntes der er mange som  ikke skrive indlæg mere..  det er synd .. for mange af den havde stor viden om mange ting .

hvad er det som er sket...????? er det krisen eller hvad er det .. ???

nogen som har bud  på dette..??

dipolist
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 September 2013
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis dipolist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dipolist

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Niveauet herinde er faldet til et plan, hvor det efter min opfattelse er kedeligt at deltage i diskussionerne. Mange af os har været med i hifi i både 30 og 40 år. Vi har nok ikke den store interesse i at diskutere om en 40 watt forstærker er bedre end en 30 Watt eller om hvorfor en højttaler skal være 4 ohm og hvad det betyder. Mange af dem der er her er vokset op i en verden hvor svar SKAL findes på nettet. At gøre sine egne erfaringer er udelukket.

Det hele er blevet noget forfladiget, men af og til dukker der noget spændende op under DIY og det er den primære grund til jeg stadig er her. Ellers holder jeg til på andre fora, samt min egen hjemmeside.

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Alting ændrer sig. Vi følger bare med tiden, dog har jeg det svært med alt det " nye ". Tror man skal finde svaret i årstiderne.
om sommeren kigger vi jo nok mere højttalere, altså dem nede på stranden.
Hifi er for min skyld vintersyssel og fordybning .
At det er moderator, dertil vil jeg nok sige nej.
Der findes her på fora god viden , som er værd at lure på.
Viden er ikke baseret på endelig løsning , men erfaring med de enkelte produkter.
Hifi er lige så indviklet som, at sætte 2 guitarister sammen, de er ligeså uenige om strengetykkelse, kontra hvilket instrument der er Bedst.
Alle sites rammes af modgang og medgang , dertil skifter moden hele tiden.
Jeg har ikke lyst til streaming eller alt det der nymodens pjat, men det må og skal der også være plads til, så må man jo tilpasse sig.
mvh Space

Janop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Det er jo ikke kun dem som skriver indlæg der falder fra, førhen var der tæt på 500 online, nu er tallet faldet til næsten 300,
som Spaceman skriver, er der ingen grund til at bebrejde Mikkel Gige for det, men jeg er helt enig med Jan, alle de indlæg der
handler om hvorvidt man skal købe enten den eller den forstærker til en bestemt højttaler eller omvendt, her er det jo næsten
umuligt at give svar, folk må selv gøre deres erfaringer, for mig er det i hvert tilfælde keeeeedelig læsning, heldigvis dukker
der da stadig spændende læsning op, og derfor hænger vi lidt ældre entusiaster stadig ved

Jens Mortensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er enig med Jan og Jan, at mange indlæg handler om en skal bruge dette eller hint, og det er ikke mere så interessant for mig, som har været med i mange år. Selv er jeg mest med p.gr.a. KBS, og så er er af og til et skarpt indlæg.

Med venlig hilsen

Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg er glad for, at der er en moderator, der tør tage det ansvar, at være klar til at lukke emner eller slette indlæg, når tingene går over gevind.... Der er mange på andre foraer der giver dette skylden... Men det er i min objektiv ikke retfærdigt eller korrekt... Men man sidder nu foran et instrument , ipad, iphone, eller en computer hvor man kan søge om alt muligt, og derved gøre sig klogere netop på et spørgsmål, som nager en... Derfor vil aktiviteten være nedadgående... Samtidig med at en større del af brugere stiller tilfreds med mere eller mindre nemmere løsninger... Men derfor er vi da stadig en del, der er klar til at hjælpe, at give råd, gode som dårlige... At udstille egne erfaringer, eller mangel på samme..
Og her om 14 dage afholdes der, efter min mening, en af de mest spændende udstillinger på Hi-fi, der nogensinde er repræsenteret på dansk jord, undskyld hotel ... Og jeg har bestemt mig til at tage derover, velvidende om, at mange af disse produkter der vises frem, bliver ikke indkøbt af mig, grundet økonomi... Men det viser at interessen lever... Og den skal tages seriøs... Super...!
Med venlig hilsen
Struktøren...
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Er Hifi som Hobby ikke ved at uddø, de unge ved snart ikke hvad et hifi anlæg er, og dem der gør synde at det er noget gamle, store og grim, de mere mere til musik over mobiltelefon.

Hifi fabrikanter har jo set det, da der komme mere og mere udstyre ud der er rette mod mobiltelefon bruger, og som ikke fylder meget, desværre så gå det ud over lyd kvalitet, så om nogle få år er der sikker en generation der ikke ved hvordan at musik skal lyde.

Og selv musik og film på fysisk medie er dømt ud for længe siden, så det er vel kun en spørgsmål om kort tid, før at man ikke mere kan købe CD, DVD og Blu-ray.

Så dette forum i denne form, tro jeg ikke kan leve ret meget længer, ikke uden at man gå direkt mod den unge generation, og som tit ikke er interesse i lyd kvalitet eller teknik.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Oktober 2013 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

lille_smed,..... godt spørgsmål, og dog.......
Hver gang der er efterårsferie, sommerferie, vinterferie eller andet, går der knap et par dage, før en eller anden ryger på forum og mener, at niveauet er faldet. Heldigvis besinder de sig de fleste gange og finder ud af, at det er på plads igen.
Ud over det, må jeg så gi´ nogle af skribenterne i tråden ret, det handler om hviken viden, du søger. Vi er en del herinde med adskillige år på bagen (fy faen, men ikke desto mindre sandt), selv analogman mener at jeg er så gammel, at jeg ikke kan høre en skid længere. Nogle af de spørgsmål, der bli´r stillet af "youngsters" tænker jeg...... det er der nok en anden, der svarer på. Men rolig nu, hvis der er nogle spørgsmål på banen, hvor jeg tror, at min viden kan gøre en forskel, melder jeg helt sikkert meget gerne ind.

PS.... Nu er det efterår, skal du stadig forbi og høre MG-12 på et par MAA-1000???

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

ja da  hvis jeg må ..  jeg nyder at høre andet end det jeg er har der hjemme, ,men da jobbet desværre  tager for meget at fine fritid .. så kan jeg ikke lige så hvordan skal skulle nå det i år ..  lige om på den anden side af nytår  så skulle der være mere tid.... (måske) der komme en lille ny til verden i hjemmet her til foråret .. så mon ikke konen  lige syntes der er noget som skal være klar.

når jeg kigger tilbage i gamle tråde .. kan jeg se at det er mange af dem som bød  ind i samtalerne .. er blevet udlukket.. syntes det er synd,  for der er meget viden som er væk der..
har også selv prøvet turet.. (fordi man ikke var helt enig)  men hvis man bare holder sig til en god tone går det )..   men synd så meget viden er væk.. det gør jeg ikke kigger her inde så meget som tidligere. .. der er for få der ved noget om det jeg har brug for .  

men hvis der  nogen som kender steder hvor viden findes så skriv lige en pb.

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Hvor viden findes og deles...
Google... og vupti bliver man beriget med mange tråde, også til tidligere skriblerier her på sitet... Også til andre hjemmesider, hvor tonen kan blive hård, fordi man går efter manden, og ikke bruger tid på det væsentlige... At hjælpe... Med at løse de problemstillinger vedkommende nu har...
Tag bare de gange der er nogen der vil have svar på kabler ... Det siger jo næsten alt... og så går det seriøse væk når der mundhugges... Om viden er væk...? Nej det tror jeg ikke, for mange af dem der måske er udelukket her, kan, så vidt jeg er oplyst, få lov til at komme tilbage... Hvis de skriver til redaktøren, og beder om lov
God søndag
Struktøren

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Kunne være interessant med en lille undersøgelse af folks alder. Er selv årgang 1956.

Mvh
Bob
Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan skrev:
Kunne være interessant med en lille undersøgelse af folks alder. Er selv årgang 1956.

Mvh
Bob

Den er lavet :

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=95486&P N=1

Jeg er årgang 1958.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

akseldalgard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan skrev:
Kunne være interessant med en lille undersøgelse af folks alder. Er selv årgang
1956.

Mvh
Bob

Ja det kunne være meget sjovt. Jeg synes mest man hører om mænd der har passeret de 40 som
interesserer sig for Hifi. Er selv fra 1999 og jeg håber der kommer flere unge snart

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv 23
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Dåbsattesten siger 45... Men mine børn siger jeg er pinlig, så det er vel starten af tyverne...

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Den oprindelige tråd, er jo stadig aktiv, så hvorfor ikke fortsætte dér. Bare klik på Stanley's link.

Tubetram
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2012
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Man bliver vel aldrig for gammel til nyt legetøj
årg 55
Til top Vis Tubetram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tubetram

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

lille_smed, med sådan en opfordring er du s´gu da selv med til mindske indsatsen på forum´et. Først efterlyser du mere trafik, så siger du, at du ikke rigtig gider mere og be´r om links til andre sites????
Strukturen....... du har så ikke helt lært det endnu, ingen børn = ikke nogen, der kalder dig pinlig, det skulle så være niecer og nevøer, men da man har været "stjernen" i deres liv fra fødslen (ham der havde råd til de fede gaver, fordi han ingen børn havde) har de ingen lyst til at kalde mig pinlig.... tværtimod
Der står årgang 53 på dåbsattesten, f**k, det indbragte mange gode flasker m.m. her i august

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 27 Oktober 2013 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

.....der står 63 på min......

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum