| Forfatter |
|
oink Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 02 November 2013 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Tak for hjælpen. Jeg holder fast med nyere pick-up. Men ideen med bedre riaa er jeg også med på. Hvilke skal jeg kigge efter.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 02 November 2013 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror du undervudere hvor vigtig en riaa er.jeg ved godt det er sjovere at købe nye pu'er,men køb en rigtig god riaa så behøves
du
ikke at tænke på det mere
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 02 November 2013 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Riaa'en betyder lige så meget for lyden/pickuppen som en forforstærker gør for effekttrinnet. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 02 November 2013 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså:SUPER VIGTIG (undskyld her råbes)
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 02 November 2013 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Det var mere i overført betydning . Har været omkring meget Ortofon siden FF-15 og VMS-20, og er endt op med den
konklusion, at Ortofon er helt slut for mig. Der er så mange andre derude, der gør det langt bedre (og ovenikøbet til prisen).Ingen tvivl om, at det
bedste jeg nogensinde har haft på, er min nuværende Sumiko Pearwood Celebration II. Nogle vil nok synes, at den er voldsomt dyr, men alt er
relativt. MUNKEBO har f.eks købt storebroderen, som er deres dyreste, or vist nok vææææææældig tilfreds .Audio Technicas AT-33 serie
(EV/PTG/PTGII) kan luskes hjem fra Japan for 550-600$, hvilket gør dem til et superfund til prisen, de er nemme at sætte op, sporer perfekt fra
start, har en fremragende homogen (sammenhængende) lyd og et kanon perspektiv.På mm siden har jeg lige taget Nagaoka MP-200 af igen til
fordel for Sumikoen. Det er der vel ikke noget at sige til, 2K kontra 17.5K. Det fjerner ikke det faktum, at den spiller forrygende, masser af krop,
mangler lige den sidste opløsning i toppen, men er så absolut til at leve med (og mere til)
.
Værs´go´ , det var så Søndagens inspiration   |
|
|
Boydk jeg er helt enig sumiko spiller fantastisk godt og jeg har kun godt at sige om min Palo Santos. Jeg synes næsten den spiller lige op med min
Shelter Harmony, som er noget dyere. En ting er sikkert Sumiko Palo Santos tilgiver ikke små fejl i pladerne den trækker alle detaljer frem både de
gode, men sandelig også de dårlige. Jeg synes at man skal starte med at have en god riaa, inden man giver en masse penge ud på dyre pickupper.
Jeg havde tidligere en perraux riaa som kan købes for rimelige penge, det kunne være et godt udgangspunkt.
Jeg solgte forøvrigt min perraux for to dage siden, her på sitet
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 10 November 2013 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle. Tak for indlæg. Min Cadenza Red glippede, så jeg har fået Ortofon Valencia istedet. Mit grej kan sagtens følge med, alt
er mere præcist nu. Men vi skal tilbage til RIAA. Som flere af jer har nævnt. Jeg har kigget på disse:
Trichord Dino & Diablo (plus sep forsyning)
Heed
Primare R32
Parasound Zphono
så lidt forvirret er man jo blevet igen, så skriv hvad i kender til disse, nævn evt flere.
Til sidst, har set nævnt man kan modificere DALI RIAA. Hvor meget/lidt kan der hentes. Fortæl fortæl
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 10 November 2013 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ASR. Kanon riaa!
|
| Til top |
|
| |
andersen31 Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 10 November 2013 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Munkebo's perreaux hygger sig nu hos mig og ja den gør det ganske fornuftigt...
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 10 November 2013 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går ud fra, det er Mini Basis, du refererer til? Basis ligger vist noget over budget. Foretrak i øvrigt Rossner & Sohn i forhold til ASR Basis Exclusive
i min opstilling ... men hvis Mini Basis ligger tæt på Basis Exclusive, så er den vældig god
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 10 November 2013 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Jeg går ud fra, det er Mini Basis, du refererer til? Basis ligger vist noget over budget. Foretrak i øvrigt Rossner & Sohn i forhold
til ASR Basis Exclusive
i min opstilling ... men hvis Mini Basis ligger tæt på Basis Exclusive, så er den vældig god  |
|
|
Jeg tror man bliver glad uanset model :-) Jeg foretrak en mini basis frem for en Tron seven som var 3 gange dyrere.
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 10 November 2013 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersen31 skrev:
Munkebo's perreaux hygger sig nu hos mig og ja den gør det ganske fornuftigt...
|
|
|
Det lyder rigtigt godt, jeg var også ret glad for den og den gør det faktisk rigtigt godt prisen taget i betragtning.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 10 November 2013 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu spørger du til max pris til PU.
Hvad jeg lige kan anslå, så har du givet lige så meget for din PU(eller mere?) , som for dine højttalere. Det er IMO en
forkert fordeling af budget til anlæg.
For mig svarer det lidt til at smide en carbon hækspoiler på en mellemklassebil. Ser det fedt ud ? Ja, rykker det for
alvor mht til performance? Nej... Og nej jeg har slet ikke råd til at have bil...
Er jeg den eneste på forum som tænker i de baner?
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 10 November 2013 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Er jeg den eneste på forum som tænker i de baner?
|
|
|
Måske  , det er nok mere et spørgsmål om at finde de ting, der matcher i ens ører, mere end det er et spørgsmål om pris på de forskellige enheder. Mine monotrin koster 40.000,-, nyprisen på pick-up´en er 17.500,-, og højttalerne var der en fliiiiiinke fyr, der syntes jeg måtte få for 3000,- for dem begge  . De rykker til gengæld kun røv, fordi jeg har de monotrin, har prøvet rigtig mange pick-up´er, og den nuværende Sumiko er absolut det bedste til dato, så IMHO hænger pris på de enkelte enheder og ydelse ikke sammen med noget som helst  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 10 November 2013 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er noget "hooked" på ASR fra tyskland. Wow. Mht min højttaler pris kontra pick-up pris. Der forstår jeg ikke rigtig indlægget
med jeg har givet mere for pick-up end for mine højttaler. Jeg har betalt 350euro for VALENCIA, nypris i tyskland svinger
mellem 8-900euro. Mine højttaler kostede 12000 sættet da de var på markedet, samt mine AE stativer (32kg/stk) kostede
7000kr (sælger viste kvittering). Forøvrigt må det jo blive guf, hvis første led i kæden er super.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 10 November 2013 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Ja, det var et lidt provokerende indlæg.
OK, ja jeg så også at den valencia PU kostede 900 euro- 350 euro er jo en helt anden pris...
Er enig i at ingen led er bedre end det svageste. Hvis signalkilden er tvivlsom, så bliver resten derefter. Men
stadigvæk, så synes jeg, at mesteparten af energien skal rettes mod højttaleren og rummet ikke at forglemme.
Jeg har ikke hørt dine højttalere, men ud fra de komponenter, og den ekspertise der er bag dem, skal du nok op
og
investere en del, for at få en ny højttaler, der er ligeså god. Eller det oplagte - At købe en større højtaler, hvis du
altså har plads
Boydk skrev:
og højttalerne var der en fliiiiiinke fyr, der syntes jeg måtte få for 3000,- for dem begge
|
|
|
Det var da en ikke helt kedelig handel
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 12 November 2013 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohhhh Yeeaaah, ville helt vildt gerne ha´ en større højttaler, det kan kun blive Magnepan 3.6, 20.6 ell. 20.7    , har effekttrinene der kan trække dem, men ingen af dem har jeg plads eller råd til  . POKKERS __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 12 November 2013 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mest interessante er nu at vide hvilken type LP plader du spiller.. ??
Der er ingen optimal løsning til alle plader..
|
| Til top |
|
| |