Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 19:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Max pickup pris? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 02 November 2013 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Tak for hjælpen. Jeg holder fast med nyere pick-up. Men ideen med bedre riaa er jeg også med på. Hvilke skal jeg kigge efter.
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 02 November 2013 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

jeg tror du undervudere hvor vigtig en riaa er.jeg ved godt det er sjovere at købe nye pu'er,men køb en rigtig god riaa så behøves
du
ikke at tænke på det mere

__________________
-etwas Kultur muß sein   
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 02 November 2013 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Riaa'en betyder lige så meget for lyden/pickuppen som en forforstærker gør for effekttrinnet.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
diamondduck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1321
Sendt: 02 November 2013 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

altså:SUPER VIGTIG (undskyld her råbes)

__________________
-etwas Kultur muß sein   
Til top Vis diamondduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diamondduck
 
MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 02 November 2013 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Det var mere i overført betydning. Har været omkring meget Ortofon siden FF-15 og VMS-20, og er endt op med den
konklusion, at Ortofon er helt slut for mig. Der er så mange andre derude, der gør det langt bedre (og ovenikøbet til prisen).Ingen tvivl om, at det
bedste jeg nogensinde har haft på, er min nuværende Sumiko Pearwood Celebration II. Nogle vil nok synes, at den er voldsomt dyr, men alt er
relativt. MUNKEBO har f.eks købt storebroderen, som er deres dyreste, or vist nok vææææææældig tilfreds.Audio Technicas AT-33 serie
(EV/PTG/PTGII) kan luskes hjem fra Japan for 550-600$, hvilket gør dem til et superfund til prisen, de er nemme at sætte op, sporer perfekt fra
start, har en fremragende homogen (sammenhængende) lyd og et kanon perspektiv.På mm siden har jeg lige taget Nagaoka MP-200 af igen til
fordel for Sumikoen. Det er der vel ikke noget at sige til, 2K kontra 17.5K. Det fjerner ikke det faktum, at den spiller forrygende, masser af krop,
mangler lige den sidste opløsning i toppen, men er så absolut til at leve med (og mere til)
.


Værs´go´ , det var så Søndagens inspiration



Boydk jeg er helt enig sumiko spiller fantastisk godt og jeg har kun godt at sige om min Palo Santos. Jeg synes næsten den spiller lige op med min

Shelter Harmony, som er noget dyere. En ting er sikkert Sumiko Palo Santos tilgiver ikke små fejl i pladerne den trækker alle detaljer frem både de
gode, men sandelig også de dårlige. Jeg synes at man skal starte med at have en god riaa, inden man giver en masse penge ud på dyre pickupper.
Jeg havde tidligere en perraux riaa som kan købes for rimelige penge, det kunne være et godt udgangspunkt.

Jeg solgte forøvrigt min perraux for to dage siden, her på sitet
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO
 
oink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 10 November 2013 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Hej alle. Tak for indlæg. Min Cadenza Red glippede, så jeg har fået Ortofon Valencia istedet. Mit grej kan sagtens følge med, alt
er mere præcist nu. Men vi skal tilbage til RIAA. Som flere af jer har nævnt. Jeg har kigget på disse:

Trichord Dino & Diablo (plus sep forsyning)
Heed
Primare R32
Parasound Zphono

så lidt forvirret er man jo blevet igen, så skriv hvad i kender til disse, nævn evt flere.

Til sidst, har set nævnt man kan modificere DALI RIAA. Hvor meget/lidt kan der hentes. Fortæl fortæl
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 10 November 2013 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

ASR. Kanon riaa!
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
andersen31
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 10 November 2013 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Munkebo's perreaux hygger sig nu hos mig og ja den gør det ganske fornuftigt...
Til top Vis andersen31's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersen31
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 10 November 2013 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
ASR. Kanon riaa!

Jeg går ud fra, det er Mini Basis, du refererer til? Basis ligger vist noget over budget. Foretrak i øvrigt Rossner & Sohn i forhold til ASR Basis Exclusive
i min opstilling ... men hvis Mini Basis ligger tæt på Basis Exclusive, så er den vældig god
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 10 November 2013 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
sigma6 skrev:
ASR. Kanon riaa!

Jeg går ud fra, det er Mini Basis, du refererer til? Basis ligger vist noget over budget. Foretrak i øvrigt Rossner & Sohn i forhold
til ASR Basis Exclusive
i min opstilling ... men hvis Mini Basis ligger tæt på Basis Exclusive, så er den vældig god


Jeg tror man bliver glad uanset model :-) Jeg foretrak en mini basis frem for en Tron seven som var 3 gange dyrere.
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 10 November 2013 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

andersen31 skrev:
Munkebo's perreaux hygger sig nu hos mig og ja den gør det ganske fornuftigt...


Det lyder rigtigt godt, jeg var også ret glad for den og den gør det faktisk rigtigt godt prisen taget i betragtning.

Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 10 November 2013 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Nu spørger du til max pris til PU.

Hvad jeg lige kan anslå, så har du givet lige så meget for din PU(eller mere?) , som for dine højttalere. Det er IMO en
forkert fordeling af budget til anlæg.

For mig svarer det lidt til at smide en carbon hækspoiler på en mellemklassebil. Ser det fedt ud ? Ja, rykker det for
alvor mht til performance? Nej... Og nej jeg har slet ikke råd til at have bil...

Er jeg den eneste på forum som tænker i de baner?


Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 10 November 2013 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Er jeg den eneste på forum som tænker i de baner?




Måske, det er nok mere et spørgsmål om at finde de ting, der matcher i ens ører, mere end det er et spørgsmål om pris på de forskellige enheder. Mine monotrin koster 40.000,-, nyprisen på pick-up´en er 17.500,-, og højttalerne var der en fliiiiiinke fyr, der syntes jeg måtte få for 3000,- for dem begge. De rykker til gengæld kun røv, fordi jeg har de monotrin, har prøvet rigtig mange pick-up´er, og den nuværende Sumiko er absolut det bedste til dato, så IMHO hænger pris på de enkelte enheder og ydelse ikke sammen med noget som helst

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
oink
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 10 November 2013 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Jeg er noget "hooked" på ASR fra tyskland. Wow. Mht min højttaler pris kontra pick-up pris. Der forstår jeg ikke rigtig indlægget
med jeg har givet mere for pick-up end for mine højttaler. Jeg har betalt 350euro for VALENCIA, nypris i tyskland svinger
mellem 8-900euro. Mine højttaler kostede 12000 sættet da de var på markedet, samt mine AE stativer (32kg/stk) kostede
7000kr (sælger viste kvittering). Forøvrigt må det jo blive guf, hvis første led i kæden er super.
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 10 November 2013 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Ja, det var et lidt provokerende indlæg.
OK, ja jeg så også at den valencia PU kostede 900 euro- 350 euro er jo en helt anden pris...

Er enig i at ingen led er bedre end det svageste. Hvis signalkilden er tvivlsom, så bliver resten derefter. Men
stadigvæk, så synes jeg, at mesteparten af energien skal rettes mod højttaleren og rummet ikke at forglemme.

Jeg har ikke hørt dine højttalere, men ud fra de komponenter, og den ekspertise der er bag dem, skal du nok op
og
investere en del, for at få en ny højttaler, der er ligeså god. Eller det oplagte - At købe en større højtaler, hvis du
altså har plads

Boydk skrev:
og højttalerne var der en fliiiiiinke fyr, der syntes jeg måtte få for 3000,- for dem begge


Det var da en ikke helt kedelig handel
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 12 November 2013 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Ohhhh Yeeaaah, ville helt vildt gerne ha´ en større højttaler, det kan kun blive Magnepan 3.6, 20.6 ell. 20.7, har effekttrinene der kan trække dem, men ingen af dem har jeg plads eller råd til. POKKERS

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 12 November 2013 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Det mest interessante er nu at vide hvilken type LP plader du spiller.. ??

Der er ingen optimal løsning til alle plader..
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes