| Forfatter |
|
Jens Mortensen Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 483
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sendt 650 til ham for en Supra strømskinne, som aldrig er leveret. Den var opgivet til at skulle være i Aarhus.
Han har opgivet sit telefonnummer til 24752695, og hans bankkontonummer er 2267 36822524111. Telefonnummeret er rigtigt, jeg har talt med ham, men jeg har ikke kunnet opspore ham.
Han kaldte sig Allan Poulsen, men hvad han egentlig hedder, ved jeg ikke.
Gør ikke handler med ham.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
ChristianHansen Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tillige haft en ubehagelig "handel" med den selv samme person.
|
| Til top |
|
| |
cadmann Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er trals i den grad De ødelægger bare så meget for de seriøse HI-FI int.
Husk at spørge her i forum om personen er kendt
Havde dog en god oplevelse Fik en head amp leveret uden betaling Du betaler bare hvis den er oki sagde han Selvfølgelige gjorde jeg det
Venlig
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for den løftede pegefinger .
Håber han rydder op efter sig, så i får jeres ting eller penge retur.
|
| Til top |
|
| |
RockMedØerne Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan ikke siges tit nok - brug ALDRIG bankoverførsel, når i handler med personer/firmaer i ikke kender og har tillid til !!!
Pengene kan jo være betalt for hvad som helst og kan ikke føres tilbage af eksempelvis banken, da der totalt mangler dokumentation !
Leveringen af varen kan ret beset bestå af en mursten i en papæske, hvis man overhovedet modtager noget
Personlig levering/afhentning af en vare er klart det sikreste og at foretrække
Men advarslen er noteret ialtfald - håber så også du får din vare
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige været i kontakt med manden, da vi har aftalt en byttehandel. Det lader til han har været udsat for en svindler, der har brugt hans navn og telefonnr .. og det opgivne kontonr er heller ikke hans!
Ikke sjovt at blive hængt ud for den slags, hvis det er sandheden
|
| Til top |
|
| |
Lars.no.1 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
RockMedØerne det er selvfølgelig nemt at sige at man ikke skal overfører til fremmed konto, men hvilken model vil du så
bruge hvis man bor hver sin ende af landet ? Jeg har købt og solgt ting herinde 5-6 gange i år bla. overført 12000kr. for en
forstærker uden nogen sikkerhed ;), sov lidt uroligt om natten godt nok. I mine handler skriver jeg først en del med folk,
taler i telefon med dem, samt jeg har deres navn og adresse. Det er ikke en sikkerhed er jeg klar over, men jeg kan ikke lige
se hvad løsningen er ud over en stor grad af tillid. Er mere tryg ved at handle herinde end Den Blå Avis. MEN, når det så er
sagt frygter jeg da også den dag jeg bliver snydt, så er åben for gode forslag.
Jeg har handlet med Allan Poulsen uden problemer, men det er ikke første gang der er ugler i mosen ovre omkring Århus så
vidt jeg kan forstå  . Måske har han en ond tvilling ? Man må da kunne spore navnet på det konto-nr svindleren bruger,
banken kan vel hjælpe i et eller andet omfang. Politiet har sikkert for travlt til den slags.
|
| Til top |
|
| |
RockMedØerne Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2013 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siger bare at overførsel via bankkonto ikke gir nogen sikkerhed overhovedet, man kunne måske overveje at verificere kontonummeret, hvis det
endelig skulle være ! Selv bruger jeg personligt fremmøde ved større handler og lever med risikoen, hvis handlerne er meget små, eller vælger
forsendelse pr. efterkrav  Men det er da svært at sikre både køber og sælger i en handel, ingen tvivl om det !
I det givne indlæg, hvor pengene er overført til en bestemt konto, ville jeg nok vælge at overdrage sagen til politiet, såfremt der ikke findes en løsning
- så må de om at udrede sagen ! Om de vil tage sig af det, må jo komme an på en prøve
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er DBA jo ganske sikker, hvis man bare holder sig fra nyoprettede brugere.
|
| Til top |
|
| |
dichael Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har handlet alt muligt på DBA i mange år og er aldrig blevet snydt.
Det kan jeg selvfølgelig blive en dag, men føler mig nu alligevel trygved at handle der......
Det er selvfølgelig surt, at blive snydt, men det skal omvendt ikke sætte hele brugtbranchen i bad standing.
Det er fint nok med info....men man skal fandeme være sikker i sin sag, inden man offentliggør noget.
Mvh. Michael.
__________________ Mvh. Michael B.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
Har lige været i kontakt med manden, da vi har aftalt en byttehandel. Det lader til han har været udsat for en svindler, der har brugt
hans navn og telefonnr .. og det opgivne kontonr er heller ikke hans!
Ikke sjovt at blive hængt ud for den slags, hvis det er sandheden  |
|
|
Hvis det er tilfældet, så er der tale om identitetstyveri, og hvis han samtidig under dække af anden identitet har narret penge fra andre, så er det
pænt alvorligt.
Hvis jeg havde været udsat for nogen af delene, så ville jeg ikke tøve med at melde ham til politiet.
Hvis han har et kontonr., så er banken vist nok forpligtet til at oplyse navn og adresse, så det burde være til at finde frem til ham. Jeg mener også, at
der er hjemmel i lovgivningen til, at banken skal oplyse navn og adresse på kontohaver til privatpersoner, hvis man har overført penge til hans konto.
Prøv at forelægge sagen for banken og se, hvad de foreslår.
Men som sagt er det nok bedst at melde sagen til politiet - der kommer sjældent noget godt ud af at forsøge at løse den slags ting på egen hånd.
|
| Til top |
|
| |
Jens Mortensen Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 483
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den med at andre har anvendt hans telefon og kontonummer holder ikke - det er løgn. Det hele har været kørt via KSB, og der var link til hans mail, og det er via hans mail, at telefonnummer og kontonummer er fremkommet. Det kan jeg dokumentere, for jeg har hans mails. Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6419
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ, det skulle vel ikke være den samme som hér??? Synes der er lidt ligheder. I så fald er det måske noget for Gige at se på, med hensyn til lidt oprydning i et par brugerprofiler???
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=98353&P N=1
Rettet.... Ved nærmere eftersyn er hans 3 annoncer slettet på DBA, det var de ikke for et par dage siden
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
dichael skrev:
Jeg har handlet alt muligt på DBA i mange år og er aldrig blevet snydt.
Det kan jeg selvfølgelig blive en dag, men føler mig nu alligevel trygved at handle der......
Det er selvfølgelig surt, at blive snydt, men det skal omvendt ikke sætte hele brugtbranchen i bad standing.
Det er fint nok med info....men man skal fandeme være sikker i sin sag, inden man offentliggør noget.
Mvh. Michael. |
|
|
Lige mine ord!  Med internettet er folk blevet alt for hurtige på aftrækkeren. Først ytre sig, og under 'eventuelt' tænker man så(måske) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
second Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er måske fint nok at udlevere folks oplysninger? …. Hvis man ikke har no**** til at handle brugt, så skal man holde
snitterne fra det og handle i en butik i stedet.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk må man slet ikke videregive personoplysninger på disse sider, hvad enten man er sikker i sin sag eller ej. Det er i strid med persondataloven.
Nok kun et spørgsmål om tid inden hr. Gige lukker tråden, så der ikke opstår konflikter i forhold til lovgivningen.
Som sagt: Hvis man er blevet snydt, så meld det til politiet!
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4904
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk givet trådstarter lov til, at lægge disse oplysninger ud, da sælger ikke har returneret pengene til køber, som det har været aftalt.
Og hvis man ikke vil forstå, så må man mærke...
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun anbefale, at du kontakter din bank med henblik på, at de kontakter den bank, som pengene er overført til for at få
udleveret navn og adresse på deres kunde. På den måde kan du selv forsøge at inddrive pengene via retten (naturligvis).
Bankerne har lov til at videregive oplysninger om navn og adresse, medmindre personen har navne- og adressebeskyttelse.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
Jeg har faktisk givet trådstarter lov til, at lægge disse oplysninger ud, da sælger ikke har returneret pengene til køber, som
det har været aftalt.
Og hvis man ikke vil forstå, så må man mærke... |
|
|
Mikkel, du er altså ikke hævet over lovgivningen, så hvordan du kan give lov, forstår jeg ikke helt. Kan du også give folk lov til at bryde
hastighedsgrænserne
Hvis du medvirker til den slags, så kan det da godt være, du får en løftet pegefinger fra Datatilsynet
De opdager det dog næppe ... lidt lige som, når man bryder hastighedsgrænserne
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 05 November 2013 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg nysgerrig, hvad er det præcist i persondataloven der er overtrådt ?
Det er højst sandsynligt et fiktivt navn, et reelt telefonnummer (Muligvis taletid ikke sporbar) og et reelt kontonr. ?
Hvorledes er koblingen så til persondataloven ?
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |