| Forfatter |
|
Hilowfi Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 549
|
| Sendt: 06 November 2013 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror det er samme fyr som jeg desvære har handlet med se link
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=98353&P N=1
meld ham til politiet og skriv til dba så vi kan få gjort kort proces med denne narrøv
han har i 2 andre tilfælde kald sig allan rossted og Allan Laursen
VH T __________________ Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
|
| Til top |
|
| |
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 06 November 2013 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis audiobumsen dealer i forskellige varer her på sitet, så kan det undre, at han ikke fortæller sin historie her.
Ikke mindst kan han jo fortælle, om han har haft de varer til salg, som flere tror, at de har købt.
Så måske administrator skulle sende audiobumsen en privat besked og henlede opmærksomheden på denne tråd.
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 06 November 2013 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gjorde ham opmærksom allerrede igår da tråden startede, som du kan se, hvis du kigger efter ;-)
det undre også mig at han ikke reagere!!.. For hvis jeg uretmæssigt blev hængt ud på denne måde, så var jeg blevet stik tosset
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
| Sendt: 06 November 2013 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg ikke har hørt fra sælger siden i morges, har jeg trukket pengene retur til egen konto igen.
De blev indsat i mandags på sælgers konto, nåede dog som sagt at få dem retur via min bank idag.
Jeg hører vel fra ham når han ser pengene ikke dukker op. 
jeg ved dog stadig ikke om salget er godt nok eller ej, men vil bare ikke løbe risikoen. Finder anden løsning.
krydser fingre for de af jer, der har et mellemværende. Samt at der findes den eksakte røde tråd med alle Allan`erne!
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2013 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis pengene er gået ind på hans konto, kan de vel ikke trækkes retur
|
| Til top |
|
| |
Lars.no.1 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 06 November 2013 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arrgghh Andromeda, nu var vi lige så stolte af dig, at du turde kaste dig ud i at overfører pengene til ham. Om igen, vi
støtter dig moralsk hele vejen til netbank, du skal ikke være bange  . Vi har brug for at vide om det hele er en stor
misforståelse.
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 06 November 2013 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
Hvis pengene er gået ind på hans konto, kan de vel ikke trækkes retur  |
|
|
Har gjort det før og gjorde det igen!! Men det kan kun laves indenfor nogle dages tid. Ved ikke hvordan banken gør det. Men frækt det er det 
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 06 November 2013 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 06 November 2013 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andromeda skrev:
PTHJ skrev:
Hvis pengene er gået ind på hans konto, kan de vel ikke trækkes retur
smileys/smiley3.gif"> |
|
|
Har gjort det før og gjorde det igen!! Men det kan kun laves indenfor nogle dages tid. Ved ikke hvordan banken gør det. Men
frækt det er det 
|
|
|
Det er altså ikke korrekt.
Hvis sælger har samme bank, som dig, kan rådgiveren godt tilbageføre beløbet. Det må han bare ikke. Rådgiveren må ikke røre en
kundes konto, medmindre har har fået kundens samtykke.
Hvis sælger er kunde i en anden bank, kan rådgiveren ikke trække beløbet tilbage fra modtagers konto, hvis beløbet er gået ind på
sælgers konto. En rådgiver i Danske Bank kan jo ikke disponere over en kundes konto i Nordea.
Det, som rådgiveren kan gøre, er at trække et tilsvarende beløb på en trækseddel hos sælgers bank. Resultatet er, at sælgers bank
- ikke sælger - bliver belastet af tilbageførslen.
Jeg tvivler dog på, at nogen rådgiver vil gøre dette. I mange banker er dette fyringsgrundlag, hvis det sker uden samtykke fra
sælgers bank, og sælgers bank vil næppe gå med til at blive belastet af beløbet, for de må ikke hævet beløbet på sælgers konto
uden sælgers samtykke.
Det, som køber kan gøre, er at kontakte sin bank med henblik på, at denne kontakter sælgers bank for at få oplyst sælgers navn og
adresse. Det er der hjemmel til i lov om finansiel virksomhed. En undtagelse er dog, hvis sælger har navne- og adressebeskyttelse.
I så fald må banken ikke udlvere oplsyningerne.
Når køber så har fået navn og adresse, kan han tage kampen op mod sælger ved et civilt søgsmål.
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 06 November 2013 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske var pengene ikke nået frem?! Jeg ved det jo ikke, men de var i hvertfald væk fra min konto i én dag. Det er det jeg ved. Skal gerne forhøre banken om hvorvidt det går til, evt. Sort på hvidt. Sagens kerne er at jeg helst ikke skulle løbe en risiko - for at få jeres alle sammens nysgerrighed, retfærdiggjort. Med "frækt" mente jeg; sejt, fedt, super etc. - skulle du misforstå
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 06 November 2013 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Penge kan tilbageføres indenfor 2-3 hverdage (mener jeg det er) uden videre, hvis de skal tilbageføres efter disse dage så skal
der foreligge nogle dokumenter der beskriver hvorfor. Hvordan skulle det ellers foregå hvis din konto blev hacket og de førte
pengene ud af din konto og du først opdagede det en uge efter?  penge kan tilbageføres, der er bare lovgivning inde over!
ps. Hvor pokker var i i søndags Andromeda?? ku ikke finde jer på messen
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2013 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Handler næsten altid på den måde, med at overføre, eller få overført penge .. ville da ikke være særligt fedt at se pengene på kontoen .. udlevere varen .. for så næste gang at opdage de var væk igen
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 06 November 2013 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
Penge kan tilbageføres indenfor 2-3 hverdage (mener jeg det er) uden videre, hvis de skal tilbageføres
efter disse dage så skal
der foreligge nogle dokumenter der beskriver hvorfor. Hvordan skulle det ellers foregå hvis din konto blev hacket og de førte
pengene ud af din konto og du først opdagede det en uge efter? penge kan tilbageføres, der er bare lovgivning inde over!
ps. Hvor pokker var i i søndags Andromeda?? ku ikke finde jer på messen  |
|
|
Det er altså noget vrøvl. Hvor har du dette fra?
I teorien kan pengene selvfølgelig godt tilbageføres, men sådan fungerer praktikkens verden bare ikke. Hvis pengene er gået
ind på en konto i en anden bank, er det altså kun den anden bank, som kan tilbageføre beløbet. Længere er den ikke. Problemet er
dog, at hvis bankerne begynder at overføre penge fra kundernes konto uden kundernes samtykke, så er de i STORE problemer. Så
det bør ikke forekomme. Hvis det gør, så mener jeg, at rådgiveren gambler med sit ansættelsesforhold.
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 06 November 2013 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
Penge kan tilbageføres indenfor 2-3 hverdage (mener jeg det er) uden videre, hvis de skal tilbageføres efter disse dage så
skal
pengene ud af din konto og du først opdagede det en uge efter? penge kan tilbageføres, der er bare lovgivning inde over!
|
|
2-3 bankdage lyder som det jeg har lært, men ikke lige læst nærmere om
Jamen, ska du se... Vi var sådan't et par unge flotte fyre, m. Navneskilte på, dog kun den første lille time nede i baren, ovre ved "sofa" arealet..
Faktisk liidt bag baren - heelt eksakt!!
Ledte efter andre potientielle h4a'ere  med blikke ud over baren i ca. En halv time. Jeg fandt Kenneth Rytter!, ved at trave rundt og kigge på
navneskilte, for hvad ellers kan man gøre??! Vi sad så og self. Håbede på at andre så os.
Jonas Bojer herinde fra kom også, men det meget kortvarigt.
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 06 November 2013 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
LoudandClear skrev:
Penge kan tilbageføres indenfor 2-3 hverdage (mener jeg det er) uden videre, hvis de skal tilbageføres
efter disse dage så skal
|
|
Det er altså noget vrøvl. Hvor har du dette fra?
I teorien kan pengene selvfølgelig godt tilbageføres, men sådan fungerer praktikkens verden bare ikke. Hvis pengene er gået
ind på en konto i en anden bank, er det altså kun den anden bank, som kan tilbageføre beløbet. Længere er den ikke. Problemet er
dog, at hvis bankerne begynder at overføre penge fra kundernes konto uden kundernes samtykke, så er de i STORE problemer. Så
det bør ikke forekomme. Hvis det gør, så mener jeg, at rådgiveren gambler med sit ansættelsesforhold. |
|
|
Måske beløbet først ryger i en form for pulje.. Ved det ikke.
|
| Til top |
|
| |
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
| Sendt: 06 November 2013 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke undersøgt det nærmere, så dette er rent gæt  :
Det er et faktum at en af bankernes mange måder at malke os alle sammen på, er ved arbejde med såkaldte valørdage i eget favør. I praksis betyder det, at de hæver pengene på betalers konto, mindst 1 bankdag før de sætter dem ind på modtagers konto. I nogle tilfælde kan det dreje sig om flere dage. Systemet er en reminisens fra den gang penge rent faktisk var penge, der fysisk skulle flyttes fra en bak til en anden.
Ved at fastholde princippet, kan bankerne i disse elektroniske tider, konstant disponere over en pæn del af kundernes penge, som de naturligvis investerer/låner ud eller på anden måde har fortjeneste af.
Som det fremgår, er jeg ikke nogen stor fan af systemet, da jeg desværre er kunde og ikke bank = jeg betaler de tjener
Men for at komme til sagen, er mit gæt at det kan være muligt at annullere en overførsel i denne periode, hvor de er forsvundet fra egen konto, men endnu ikke insdat på modtagers. Muligvis er der også forskel fra bank til bank på hvad der er muligt.
For jeg er helt enig med dem der har skrevet, at hvis først pengene er indsat på modtagers konto, kan de ikke trækkes ud igen (med mindre banken har sat dem ind ved en fejl. Så kan de sjovt nok godt hæve dem igen  )
Men det er godt nok træls, at det i praksis er umuligt at handle på tværs af landet, på grund af nogle få brodne kar. Jeg håber det lykkes at få retsforfulgt så mange som muligt af svindlerne.
Indtil da må vi andre jo bare tage vores forholdsregler.
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2013 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også nogle gange en fornemmelse af at det er sådan det fungerer  .. Dog må jeg sige at det var lidt overraskende, at en overførsel fra en konto i Sverige, til min konto, fornylig .. kunne gøres på 2 dage
|
| Til top |
|
| |
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 07 November 2013 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh handler denne tråd ikke om, hvorvidt en af profilerne misbruges eller er en bandit ?
Er konklusionen ikke, at denne tråd har kørt i flere dage, at den omtalte profil ved, at han hænges ud, at han ikke har reageret,
nogen har gode oplevelser, andre er blevet snydt.
|
| Til top |
|
| |
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 07 November 2013 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
Hvordan skulle det ellers foregå hvis din konto blev hacket og de førte
pengene ud af din konto og du først opdagede det en uge efter? penge kan tilbageføres, der er bare lovgivning inde over!  |
|
|
Fordi banken har erstatningsansvar, det er jo ikke din skyld at banken er blevet hacket. Medmindre man selv har lavet noget man ikke skulle ha'
gjort...
Har selv fået nappet mine kortnumre - pludselig havde jeg spillet for ca. 3000,- i på en pokerhjemmeside - også det helt rigtige sted at vaske penge
rene!
Få dage efter var penge tilbage på kontoen - fra banken/forsikring selvfølgelig. __________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 07 November 2013 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny status;
Min bank havde desværre lavet en fejl - så Allan har stadig mine penge
Nu jeg sådan set ligeglad. Skriv hans eller et af hans numre, så skal jeg prøve at finde ud af noget. Arbejder i telebranchen, måske kan det ladesig
gøre.
Jeg har solgt noget til en betjent (mener jeg han var), som afhenter imorgen. Hvis i, der er involveret i denne sag, vil sende mig oplysninger på jeres
handler med Allan'erne!!! - så vil jeg kort foreligge det for ham når han kommer efter det han har købt af mig.
Var det en idé?
|
| Til top |
|
| |