| Forfatter |
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 13 December 2013 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
få jeg den så komme den ingen steder .. så skal den blive ved mig i mange år .. men men nu må vi se hvad det bliver til .. han ringer til mig i morgen og han har fået bedre bud.. .. så er det lige med og jeg vil byde over,, ved ikke hvad der er rimeligt .. af pris .. hvis man ser på dem man kan købe af ny .. om man får samme kvalitet
syntes den er pæn at se på .. og hvad jeg kan læse mig til er det virkelig . en super spiller ..
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 13 December 2013 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt at vide - så véd jeg, hvad jeg skal byde
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 December 2013 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan tilføje, at versionen uden sug sædvanligvis bliver solgt for mere end dit bud. Og den her er endda med ekstra leje, pladetallerken, to tonearme og
ekstra armbaser.
Har du set på den, siden du tør byde? Jeg ville aldrig købe en pladespiller uden at have tjekket centerlejet først. Jeg har kigget på rigtig mange
pladespillere, der var 100 pct. i orden - lige indtil lejeakslen blev hevet op ad lejebrønden, så man ved selvsyn kunne konstatere deforme lejekugler
og slidte lejeforinger. Og så bliver det i bedste fald rigtig dyrt, og i værste fald står man med en pladespiller, der aldrig kommer til at køre ordentligt.
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2013 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu må jeg se hvad det bliver til,, om prisen stiger så meget at jeg hopper fra.. nå har du også budt på den
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 December 2013 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope - jeg drillede kun. Den slår alligevel ikke min Hyperspace, so why bother
Og så bliver man træt af vakuumsuget, da det sjældent får lp'erne til at lyde bedre ...
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2013 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er desværre andre som vil have den ..
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 13 December 2013 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et leje i en Micro Seiki er ret over dimensioneret, så kan man overhovedet regne med, at der skulle være problemer her? Det hele bliver mere veldefineret med sug. De fine detaljer i diskanten kommer mere fri af hvad, der sker i hele bas området. Og så bliver transienter bedre også. Det var det jeg fik ud af det, da jeg fik sug på min maskine. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2013 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Et leje i en Micro Seiki er ret over dimensioneret, så kan man overhovedet regne med, at der skulle være problemer her? Det hele bliver mere veldefineret med sug. De fine detaljer i diskanten kommer mere fri af hvad, der sker i hele bas området. Og så bliver transienter bedre også. Det var det jeg fik ud af det, da jeg fik sug på min maskine.  |
|
|
hvad siger du til mig bud.. er det for højt eller lavt __________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 December 2013 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Et leje i en Micro Seiki er ret over dimensioneret, så kan man overhovedet regne med, at der skulle være problemer her? Det
hele bliver mere veldefineret med sug. De fine detaljer i diskanten kommer mere fri af hvad, der sker i hele bas området. Og så bliver transienter
bedre også. Det var det jeg fik ud af det, da jeg fik sug på min maskine.  |
|
|
Altså præcis det modsatte af, hvad der sker på en Luxman og en Micro Seiki
Dårlige lejer skyldes for det meste ikke dimensioneringen, men manglende vedligeholdelse. Så jeg regner ikke med noget som helst, hvorfor jeg altid
tjekker, da jeg heller ikke aner noget som helst om, hvordan tidligere ejere (eller tidligere ejer) har serviceret "spillen".
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 December 2013 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
allanowich skrev:
Et leje i en Micro Seiki er ret over dimensioneret, så kan man overhovedet regne med, at der skulle være problemer her? Det hele
bliver mere veldefineret med sug. De fine detaljer i diskanten kommer mere fri af hvad, der sker i hele bas området. Og så bliver transienter bedre
også. Det var det jeg fik ud af det, da jeg fik sug på min maskine.  |
|
|
hvad siger du til mig bud.. er det for højt eller lavt |
|
|
Jeg har vist allerede indikeret, at det er alt for lavt.
Hvis du får den til 9.000 kr., så slår jeg dig ihjel
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2013 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 13 December 2013 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pyt... Du dør som en glad mand... Med en pladespiller til 9k...
Hmm... Måske man så kan købe den billigere af arvingerne...?
Nå, men held og lykke med "jagten"...
Med vanlig venlig hilsen
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 December 2013 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er der nu i vejen med en pladespiller til 9K?!? Jeg har da p.u.'er til det dobbelte
Og tonearme ...
Tænk, hvis jeg havde brugt alle de penge på noget mere fornuftigt end hifi
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2013 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep Analoguemand... Havde vi bare brugt pengene til noget andet... Så havde vi ikke været så glade og lykkelige...
Vi kunne have brugt dem på en større bil... Hvor værdien ret hurtigt ville falde  Samtidig med buler og andet skrammel ville ærgre os...
Vi kunne have brugt dem på rejser og fester... Men det er som regel her i nuet man glædes... Ellers kommer ærgelser og samvittighed igen i spil... Ej
jeg skulle have set... Hvorfor drak jeg nu igen så meget... Ak nej
Større hus... Hvad skal vi med al den plads... Det er kun til konens/kærestens fordel... Mere at gøre rent...
Antikviteter... Ak ak ak... Tænk hvis der kom en og stjal...  søvnløse nætter...
Nej, heldigvis... Anlæg, plader og diverse skrammel for at frembringe så autentisk lyd, som vi tror det skulle lyde... Hvis kunstnerne og komponisterne
var i samme rum... Som os selv... Bedre at bruge pengene her... For så kan alle der tjener pengene på os, investere i ovenstående... Og have disse
ærgelser for dem selv...
Med venlig hilsen, og det koster ikke spor...
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
.. så har jeg fået snakket med sælger af den fine spiller .. .. da han var blevet kimet ned at alle mulige, personer .. dag og nat .. så har han at fjerne den fra nette .. men den er ikke solgt.. han skulle lige komme som over at der var så mange der vil købe den.. men han vil ringe tilbage til mig når ham var kommet sig lidt .. ( nok også for at finde ud af hvad de bliver solgt til i udlandet).. men er meget overbevist om at den bliver meget dyr.. , nok også mere end det 10- 15,000 jeg vil give for en spiller..
men er den den høje pris værd
så er det bare .. kan man købe nogen .. som spiller lige så godt og har det sammen udstyr, og kvalitet til den pris.. hvis ja .. hvilke ..
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig kan du det! Hvis du vil give 15.000 kr. for en brugt pladespiller, så er der mange muligheder.
Kan du specificere nærmere, hvad du mener/forstår ved "samme udstyr"?
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
rx der var sug på .. ved ikke om det er godt eller ej .. spilleren .. skulle gerne .. spille godt på mine magnepan .. 3,3
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha... 10 - 15000 kr til pladespiller... Der er mange muligheder... Brugt Thorens... Rega er der også mulighed for... Acoustic Solid måske også...?
Ellers er der også en Micro til salg herinde... Til en høj pris, men skriv da til sælger... Kunne være han er flink..?
Med venlig hilsen
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er der også Luxman... Tror du der skal op i en model 300 ... Har hørt en for mange år siden... Og drømte netop engang om sådan en selv... Men
som tidligere skrevet... Er det Thorens der nu er toneangivende i det bette hjem... Men det er vel stadig en halvautomatisk model du går efter..?
Mvh
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 15 December 2013 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en RX1500 med vacum. Jeg har ikke brugt vacumpumpen i mange år. Jeg har haft den i over 20 år, men alligevel fik
jeg lyst til at prøve noget andet. Så jeg købte en Nottingham analogue hyperspace for 9000,- Den spiller også fint, men der er
ikke så meget knald på, som min rx1500. Så du kan sagtens få noget til 10-15000 der er ligeså godt.
|
| Til top |
|
| |