Det godt nok noget teknisk men der nogle ting jeg gerne vil kommentere
1) Jeg vil stadig mene at der er tale om et RIAA filter. Forskellen på om den øverste knækfrekvens er 2122 eller 2150Hz er 0,154dB hvor den falder
med 6dB /oktav, det nok ikke særlig hørbart. De eneste afvigelser jeg kender på de RIAA kurver er om der skal være en ekstra pol på 20Hz eller ej.
2) For at det viste filter overholder frekvensgangen er det antaget at det at den impedans den fødes med er 0ohm og det er den langt fra i en krystal
pickup, i dette tilfælde skal der sættes 1nF i serie med generatoren og så ser frekvensgangen helt anderledes ud, prøv evt. at sætte værdierne ind i
et et simulerings program og se (5spice kan downloades i en prøversion).
3)
Dette er nok nærmest en præcisering, ækvivalent diagrammet for en krystal pickup er kondensator og en belastningsmodstand (den der er i
forstærkeren) de giver tilsammen et højpas filter hvor afskæringsfrekvensen er bestemt af de to, jo større de er, jo lavere er den. De 1000pF lyder
rigtig og Philips må have designet den sådan er frekvensgangen passer med en belastning på 500k, jo lavere belastningen er jo højere er
afskæringsfrekvensen, så hvis man belaster den med f.eks. 50Kohm bliver den 10 gange højere, så mit gæt er at du vil mangle en del bas. Dette
forklarer også hvorfor indgange til denne type er så højimpedante.
4) Det er korrekt at der før i tiden havde næsten hvert pladeselskab deres egen equalisering kurver og det var det RIAA organisationen fik ryddet op
i, det har bare ikke noget med pickup typen at gøre.
Det eneste råd jeg kan give er: Prøv det og hør hvordan det lyder, nogle påstår også at man bare skal tilslutte det til den normale grammofon
indgang og måske sætte en ekstra belastningsmodstand over (10kohm har været nævnt), moderne forstærkere er bare ikke særlig velegnet til at
tilslutte den slags pickup'er.