| Forfatter |
|
Jacob V Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uuuh Dire Straits er bare guf! Det er bare en skam at den ellers gode Knopfler er faldet af på den siden han lagde Dire Straits på hylden, men sjovt nok er det primært gamle Dire Straits numre han spiller når han giver koncert, det kan jo bringe stof til eftertanke.
Jeg synes det er svært at nævne et eller to albums frem for andre, de er alle rigtig gode, og som tidligere nævnt fås de for 50 kr stykket nede i stereo studio, så det er bare med at kridte skoene og komme afsted, har selv en komplet samling af de nye remastered udgivelser, som alle har glimrende lydkvalitet.
Dog kan jeg også anbefale soundtracket til filmen Cal som Knopfler lavede musik til, det er et rigtig behageligt album, ret stille men usædvanlig smukt, primært med instrumentale numre, men når man hører dem, ved man at man har hørt dem før, og at man vil spille dem igen og igen og igen. Dette album fås i HDCD og kan ofte findes til de førnævnte 50kr
MVH Jacob V.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil godt gentage min anbefaling af den gamle live-skive "Alchemy" (dob. cd) Musikken (stemningen) er efter min mening bedre en på "On the night" - man kan sq høre de har det sjovt
Andre MK soundtracks som er værd at anbefale er "Wag the Dog" og "A Shot at Glory"
/U.
PS: Selvom DS/MK er god musik så er jeg da lidt enig i klagerne om det "ensformige". Selv Claptons "Layla" kan Knopfler få til at lyde af Dire Straits  (se "music for montserrat"-DVD'en)
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Hvis den ikke hedder andet end Dire Straits så er det debut-albummet.
Samtlige plader er gode, selvom deres musik på sigt går hen og bliver en smule ensformigt. Mark Knopfler gik solo bl.a. for at kunne komme til at lave musik 100% efter hans hoved, men heller ikke han kan sige sig fri for stadig at være kendt for "Dire Straits-lyden" og den tilhørende ensformighed - men fed musik, ja!
|
|
|
hold kæft noget øregas Ronin......... han skulle have holdt sig til "dire straits-lyden".. de gamle plader er fede...... de nye er røv kedelige..... gab
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
[U.
PS: Selvom DS/MK er god musik så er jeg da lidt enig i klagerne om det "ensformige". Selv Claptons "Layla" kan Knopfler få til at lyde af Dire Straits (se "music for montserrat"-DVD'en)
[/QUOTE]
Det der kendetegner en god guitarist er hans evne til skabe sin egen spillestil, sound etc, lige det, der altid gør at man kan høre at det er dem der spiller, uanset i hvilken sammenhæng de spiller i og sådan skal det sku være, der går jo mindst 10.000 guitarister rundt du overhovedet ikke kan høre forskel på. Knopfler og Clapton har ved utalige lejligheder spillet sammen, faktisk har clapton spillet med i dire straits ved en enkelt lejlighed og Knopfler har faktisk været anden guitarist på en Clapton turne i 87, ens for dem begge er jo at de sætter deres præ på hinandens musik. Om dette er ensformigt er en smagssag,jeg syntes det ikke, jeg syntes det er et ekstra krydderi.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Point taken
/U.
|
| Til top |
|
| |
msuhrk Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes der steder, hvor der kan købes Knofler/Dire Straits brugt - så vil jeg gerne høre omkring det - jeg er fattig studernede, men er vild med det guitar spil!
Mvh. Msuhrk __________________ "Det er en giraf!!!"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
mon ikke du kan finde noget hos MobyDisc.dk eller hvis du er heldig på dba.dk
ellers havde Stereo Studio (mener jeg det var) tilbud sidst jeg var forbi.
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|