Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector el. Sonus faber (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 April 2014 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Arne s skrev:
Jeg havde en gammel plade med fra Manic street preachers hvor vi hørte "If tou tolerate this your childeren
will be next " .. Det lød bestemt ikke godt i diskanten på AV. Det lyder nu heller ikke super godt på mine Infinity men bedre.

DEN må du sgu ikke bruge som reference plade! Jo værre diskanten lyder jo bedre (mere afslørende) diskant er der garanteret
på højtaleren

Den er rystende ringe indspillet
Til top Vis Jannikh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannikh

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 April 2014 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Arcam og Audiovector er da ellers et godt match Normal    jeg har både haft S3A og S3Signature og var mest glad for Signature udgaven

den har en silkeblød diskant og en god dynamisk mellem tone og både hurtig og stram bas   mange ting som jeg savner lidt i dag........ men jeg har så fået så meget andet godt i mine dipoler

Du skriver du spiller Infinity i dag    det er ikke mange højtaler som har det slam i bunden jo nogle enkle JBLer men de skriger sku i toppen

Noget som du skal være opmærksom på når de spiller Audiovector    de elsker gode kobber kabler ;-) jeg kan anbefale Chord Signature eller Kimber TC 12 nok mest Chord men de er rette stive men tæmmer toppen og giver meget i bunden

men giv dig tiden og lyt mere end et par timer før du træffer dine beslutninger
Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

Hifitossen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life

Bruger siden: 02 December 2012
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 April 2014 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hørt! Darwin

og dog

Har haft mange ht. Nye som brugte
men ingen har givet mig så meget
underholdning og musikglæde som Infinity Kappa 8.1 i som
jeg ikke for længe siden fik lyst til at
prøve for sjov. De fejede sgu benene væk
under mig....

Synes det var svært at finde noget hvor
dynamik, soundstage, musikalitet og især stram dybbas var
til stede og vel og mærket til at betale. Det har jeg så
fået i disse smukke amerikanske egetræs kasser.

Mange af nutidens ht er mere baseret
på flotte former og pianolak. Alt sammen noget
der sælger sammen med pling pling lyd som imponerer i starten
og alt andet end fyldigt og organisk men uhyggeligt slankt
og øretrættende iforhold. Mange nye ht
er samtidig meget lidt tilgivende overfor
kildematerialet og grej, kabler etc. 10 cder i samlingen
resten er prut....det er sjælden at glæden
ved at høre musik er stor hvis det er tilfældet.

Kan man finde noget gammel velholdt
vintage er der stadig meget vellyd i den
katagori, men knap så meget WAF-:) hvis konen
bestemmer hehe

Til top Vis Hifitossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hifitossen

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2014 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Hej Hifitossen

det siges Jo at du mærker vibrationerne gennem gulvet husker sidst ude ved dig at dine dør var på vej ud af fatningerne   havde det være glas som at sat fast med kit så vil der ikke være en rude tilbage......

men ja dine kappa er sku ret fede og gør det godt

Hifitossen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life

Sendt: 05 April 2014 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:
Hej Hifitossen

det siges Jo at du mærker vibrationerne gennem gulvet husker sidst ude ved dig at dine dør var på vej ud af fatningerne   havde det være glas som
at sat fast med kit så vil der ikke være en rude tilbage......

men ja dine kappa er sku ret fede og gør det godt

Nu var mit indlæg måske lidt sort/hvidt og
en anelse provokerende

Alt handler om system match men min
oplevelse med mine kappa som allround ht
er ikke til at tage fejl af.

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2014 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

de er gode..........det bedste jeg har hørt hjemme hos dig men det ved du jo også godt...også den lille bastard af en gato   utroligt men sandt

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 April 2014 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Audiovector <3

Specielt Signature modellen er lækker, der sker ufattelig meget fra Super og op til den... Men jeg må indrømme, jeg elsker det
drive Mi3 modellerne har, noget som jeg synes Si modellerne har tabt en lille smule, til fordel for lidt mere rent musik til gengæld...

Men mi3 serien har lidt mere drive i sig, lidt mindre politisk korrekt :)
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2014 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:
Audiovector <3

Specielt Signature modellen er lækker, der sker ufattelig meget fra Super og op til den... Men jeg må indrømme, jeg elsker det
drive Mi3 modellerne har, noget som jeg synes Si modellerne har tabt en lille smule, til fordel for lidt mere rent musik til gengæld...

Men mi3 serien har lidt mere drive i sig, lidt mindre politisk korrekt :)

ja jeg har hørt det samme og kunne godt finde på at prøve ud en Mi3 serie men dog som anden opsæt, jeg elsker musik men ikke HIFI synes jeg har hørt meget af det og det er langt mellem folk er tilfreds næsten uanset pris..synes mange som er der oppe sidder og lytter efter fejl i stedet for at nyde musiken

Svoldgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 April 2014 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Arne s skrev:
I dag hørte vi Audiovector si3 signatur ... Da sælger gjord opmærksom på at højttaler er meget pladseringsvenlig da basport vendte ned mod gulvet og ikke ind mod væg så blev højttaler plaseret 30 cm fra væg.
Audiovectoren har en rigtig god bas, men der var en del resonans så højttaler blev flytte 50 cm fra væg .. det hjalp lidt men slet ikke nok. Problemet er måske at afstand fra bas port til gulvet er for lille.

Diskanten er for skarp/spids så det er ikke lige den rigtige højttaler til mig.

Jeg havde en gammel plade med fra Manic street preachers hvor vi hørte "If tou tolerate this your childeren will be next " .. Det lød bestemt ikke godt i diskanten på AV. Det lyder nu heller ikke super godt på mine Infinity men bedre.

Pink Floyd "Hey you" lyder super godt hvis man ser bort fra den resonans man hørte.

Har du lyttet til den nye revel performa3 f208 den kunne godt være et godt bud på en afløser til dine Inifinty.

Til top Vis Svoldgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svoldgaard

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 April 2014 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Arne s skrev:
I dag hørte vi Audiovector si3 signatur ... Da sælger gjord opmærksom på at højttaler er meget pladseringsvenlig da basport vendte ned mod gulvet og ikke ind mod væg så blev højttaler plaseret 30 cm fra væg.
Audiovectoren har en rigtig god bas, men der var en del resonans så højttaler blev flytte 50 cm fra væg .. det hjalp lidt men slet ikke nok. Problemet er måske at afstand fra bas port til gulvet er for lille.

Diskanten er for skarp/spids så det er ikke lige den rigtige højttaler til mig.

Jeg havde en gammel plade med fra Manic street preachers hvor vi hørte "If tou tolerate this your childeren will be next " .. Det lød bestemt ikke godt i diskanten på AV. Det lyder nu heller ikke super godt på mine Infinity men bedre.

Pink Floyd "Hey you" lyder super godt hvis man ser bort fra den resonans man hørte.

Okay jeg er sådan set enig i at diskanten på audiovector er skrap/spids , men på den gode måde.
Min Audiovector Mi3 signatur SE var meget afslørerne i diskanten og jeg må indrømme at der blev smidt en del udstyr og kabler ud fordi det bare ikke lød godt... feks. gik jeg fra en rotel surround til et rent dac + forforstærker + effektforstærker fordi min AV'ers diskant afsløret at det lød hårdt før og lød bedre med nyt grej :-)
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

Arne s
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2014
Sendt: 06 April 2014 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Hej med jer ..

Jannikh .. Det var helt bevist jeg tog Manic street preachers med, ja du har ret .. det er en dårlig indspillet cd og jo bedre højttaleren er jo værre lyder cd.

Men jeg syntes nu også at diskant var lige i overkanten til Pink Floyd.Resonans fra basse kan jeg slet ikke leve med, jeg spiller over middel når jeg høre musik. jeg vil have lydtrykket med når jeg høre musik.

Audiovector si3 blev spillet på NIAM udstyr .. kabler ved jeg ikke hvilken mærke der blev brugt.

Hifitossen ... Jeg kender godt Infinity Kappa 8.1.. Det er en super højttaler som mange nye højttaler til samme pris har svært ved at MATCH. Det sjove er at kappa 8.1 kostede 32.000 for et sæt som nye, i dag kan du få et sæt audioector si3 signatur til samme pris...smil. Kappa højttalerens kabineter blev lavet i dk så de er da lidt DANSKE.

rotelman .. De nye højttaler skal passe til mit anlæg, jeg syntes ærlig talt det er lidt tosset at købe nye højttaler og så skifte anlæg ud bagefter. Men vi er jo alle forskellige ang. lyd/musik.

Torsdag i næste uge får jeg besøg af poul fra Audiovison, han har 2 sæt højttaler med til hjemme test. Dynaudio focus 340 og Revel performa3 f208 .. Det bliver vildt spændene at høre de 2 sæt højttaler.
Til top Vis Arne s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arne s

Audio Niller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2014
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 April 2014 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

jeg har selv et par Audivector SI3 Avantgarde, og er ligeledes blevet opfordret til og købe Naim, men syntes altså at det er alt
for tørt og stramt til Audiovector.

Har ikke hørt Arcam - Audiovector sammen, men har læst mange steder at det skulle være et godt match.

jeg syntes selv at Audiovector kan lyde både ganske forfærdligt, og ganske vidunderligt, afhængigt af hvad der spændes foran.

Tricket er hvis du spørger mig, og finde noget som fremhæver bassen og tøjler diskanten, så det ikke lyder for forvrænget når
man feks spiller Manic street.....

Til top Vis Audio Niller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio Niller

Hifitossen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life

Sendt: 06 April 2014 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Audio Niller skrev:
jeg har selv et par Audivector SI3 Avantgarde, og er ligeledes blevet opfordret til og købe Naim, men syntes altså at det er alt
for tørt og stramt til Audiovector.

Har ikke hørt Arcam - Audiovector sammen, men har læst mange steder at det skulle være et godt match.

jeg syntes selv at Audiovector kan lyde både ganske forfærdligt, og ganske vidunderligt, afhængigt af hvad der spændes foran.

Tricket er hvis du spørger mig, og finde noget som fremhæver bassen og tøjler diskanten, så det ikke lyder for forvrænget når
man feks spiller Manic street.....

Enig, men faktisk er den bedste oplevelse jeg har har haft med Audiovector faktisk med Naim. ingen anmasethed overhovedet.

Det var på S6 arrete som jeg har hørt ved andre lejligheder være meget pågående..

Arne s
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2014 kl. 05:32 | IP-adresse registreret  

Torsdag aften fik jeg besøg af poul fra Audiovison, han havde 2 sæt højttaler med... Dynaudio focus 340 og Revel performa3 f208.

Revel højttaleren er nye så de skal lige spilles lidt til før de skal testes i påsken sammen med 340`eren

Hvis i ser billede af sonus faber og Revel så har de næsten samme størelse, men Revel højttaleren vejer 36 kg så det er en stor tung højttaler.

Revel ( sort ) og Dynaudio.

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 12 April 2014 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Arne s skrev:
kappa 8.1 kostede 32.000 for et sæt som nye

Kappa 8.1 kostede faktisk kun 15.000. kr. For et sæt i start 90'erne. Og de blev billiger, jeg købte et sæt nye 8.2i for bare 8.000 kr. På hifi- messen i
1997 i Falconercentret.
Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Sendt: 12 April 2014 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Nu handler det hele jo om matchning og det er et stykke tid siden jeg har lyttet til Arcam, Audiovector, Naim. Dengang var det bedste match helt klart imellem Naim og Audiovector til min smag.

Så hvilken lyd går du efter og hvor stort er dit rum?

Jeg har flere gange lyttet til Sonus Faber, og med rigtig matchning lyder højtalerne rigtig godt. De er generelt efter min smag mere helstøbte end Audiovector, hvor man dengang jeg lyttede til Audiovector skulle højt op i pris før man fik noget der hang ordentlig sammen og samtidig skulle man investerer i noget dyrerer Naim udstyr.

Jeg mener altså at Sonus Faber generelt giver mere for pengene og passer til en bredere, merer varieret udvalg af forstærkere.  Lige så sent som i går lyttede jeg til et par Sonus Faber Venere 3.0. i et 150 kvm. stort rum. Selvfølgelig kunne de ikke spille rummet op og de blev presset for hårdt efter min mening, MEN man fik helt klart en formodning om hvad disse højtalere kunne og at det de kunne var helstøbt og sammenhængende. Jeg syntes det er et par rigtig fine højtalere og er noget du skulle tage ud og lytte på.

Men det hele er jo meninger som måskel ikke passer i overensstemmelse med dit lydideal og derfor skal du selvfølgelig tage ud og lytte på begge højtalere. Ved i øvrigt ikke om High Performance stadigvæk kører rundt og giver demo her i Jylland. 

Arne s
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2014 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Morten A .. Jeg købte et sæt nye kappa 6.1i til 10.000 kr... ang. pris på kappa 8.1i så husker du forkert.

Det er muligt at du gav 8.000 kr. for et sæt demo 8.2i men de var heller ikke i samme klasse som kappa 8.1i. jeg kender flere der var skuffet over 8.2 i forhold til 8.1i ... men det er jo en smags sag hvad man er til.

DPetersen ... Jeg har hørt Sonus faber hos mig selv, hvis du læser hele indlæget så kan du se at jeg har haft besøg af morten fra Hige performance.

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 12 April 2014 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Arne - Det var ikke et demo sæt, men bare de sidste få sæt 8.2i i DK der blev solgt til den pris, inden de nye Kappa modeller 60, 70, osv. Kom. Det
var i øvrigt dem der var ringere end de tidligere Kappamodeller, 8.2i er en forbedrede version af 8.1i.

Mht. Nypris på 8.1 må du forveksle dem med Kappa S eller Renaissance modellerne der lå i det prisleje du snakker om. Har lige været i arkivet, her er
vejl. pris i 95 for et stk. Kappa 8.1i 7500 kr. Tjek selv i Hifi-revyen 1995 http://www.worldofhifi.dk/?page=galleries&album=hele_hi-fi_o
g_video_revyen-95

Hvis du har givet 10.000 kr. For et sæt 6.1 er det helt i tråd med at et sæt 8.1 så koster 15.000.
Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 April 2014 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Lyttede engang til audiovector, kan ikke huske om det var en blå serie eller noget ligende, var dog ikke den dyreste serie, i
odense koncert hus til kt radios hifi udstilling, i gamle dage brugte audiovector arcam og netop denne kombination, som jeg
syntes var imponerende, for med de "billige" højtaler var der var ingen påtrængende metallisk,øretrættende gengivelse af
toppen,forstærkeren var endda kun på 50 watt men kunne spille højt, diskanten var der bare og jeg lagde ikke mærke til den
som man ofte gør med billige højtaler.

Seneste brugte de naim som jeg synes fik diskanten til langt fra at lyde langt fra lige så behalig som man forventer en
båndiskant vil være,lyde, om diskanten med naim og audiovector var mere analytisk skal jeg ikke kunne sige, men
silkeblød,neutral og behalig som f.eks mine adam A5X (nye) mindes jeg ikke den var.

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Sendt: 12 April 2014 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Ok, læste kun øverst side 1.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave