| Forfatter |
|
Svoldgaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 23 April 2014 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du fundet en løsning der kan bruges, eller leder du stadig efter nye højttaler????
har set dem her på dba dem ville jeg gerne høre Tannoy__________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 23 April 2014 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm
Gad vide hvilke kasser der står i baggrunden af disse Tannoy
Men Svoldgaard, giv ham et bud og du kan høre dem, pg fortælle mig netop om de andre kasser
|
| Til top |
|
| |
Svoldgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2014 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2014 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm
Det er da et fristende tilbud  , men ak på dagpenge, jeg nøjes
Men spændende ser de ud, gad vide hvor lang tid de hænger på endnu
|
| Til top |
|
| |
Arne s Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2014 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 27 April 2014 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynaudio 340 er en rigtig go højttaler med fine detaljer i toppen og en go stram bund .. Men Revel 208 lyder bare bedre, man kan sige at der er mere af det hele .. Lydtrykket fra Revels 2 stk. 8" bas kan Dynaudio 340 slet ikke hamle op med .. Bassen er stram/dyb og sikke en lydtryk den kan levere.
Når man tænker på at Dynaudio 340 og Revel 208 koster det samme så er valget ikke svært for mig, man får efter min mening mere for pengen ved at vælge Revel.
Tin pan alley er blevet spillet rigtig meget på de 2 sæt højttaler, når power er oppe over middel kan jeg høre at 340eren begynder at få problemer i bunden .. Revel klare samme power uden problemer, men med større lydtryk.
Pink Floyd "Hey you" Lyder rigtig godt på begge højttaler, men igen Revel har det større lydtryk.
under test havde jeg besøg hvor vi bla. hørte Hey you på begge højttaler, anden gang vi hørte Hey you på Revel fik den lige lidt mere power .. kæresten og min gæst spurgte begge hvad jeg gjord for det var da et vildt lydtryk .. Jeg svarede at jeg gav dem da bare noget mere power .. De så helt forskrækket ud ..GG
Det værste er desværre at jeg har opdaget at halvdelen af mine cd-dvd/Blu ray ikke lyder super godt på nogle af de højttaler .. Kvaliteten er for ringe.
Når man tænker på at Tin pan alley er 30 år og i super kvalitet .. så kan det undre at meget nyt ikke er bedre bla. på bluray.
Joe satriani - Sarah brightman - Adel var også noget af det der blev spillet. Min gæst spiller selv elgitarre så han var helt oppe og ringe da vi hørte Joe satriani "Ice 9 - Crushing day"
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 27 April 2014 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arne s skrev:
Dynaudio 340 er en rigtig go højttaler med fine detaljer i toppen og en go stram bund .. Men Revel 208 lyder bare bedre, man
kan sige at der er mere af det hele .. Lydtrykket fra Revels 2 stk. 8" bas kan Dynaudio 340 slet ikke hamle op med .. Bassen er
stram/dyb og sikke en lydtryk den kan levere.
|
|
|
Jo jo, men Revel har jo også 1.5dB bedre følsomhed for samme input. Det, sammen med et større membranareal (dyn 18cm
vs. rev 20cm) er sandsynligt med til det federe indtryk :-) __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
Arne s Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2014 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej flemming .. Det har du sikkert ret i at det er der forskellen ligger, men for at få 8" bas i en Dynaudio så skal jeg op i en focus 380 til 8.000 kr. mere for et sæt.
Det var ikke lige meningen at jeg skulle over 40k for et sæt
|
| Til top |
|
| |
Arne s Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2014 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
I morgen søndag skal jeg en tur forbi High End Sound til en demo af PSB Synchrony One og ProAc Response D28 ..
|
| Til top |
|
| |
Arne s Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2014 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer .. Søndag var jeg til en lille demo hos Gert fra High End Sound,ProAc er en 2-vejs højttaler så den blev hurtig valgt fra.
PSB Synchrony One var mere interssant så vi aftaldte at Gert skulle kigge forbi med højttaleren til en længer test hos mig.
Her er par billeder af PSB Synchrony One, jeg syntes de er super flotte .. Front hvor enhederne er monteret er af Alu samt bagstykket hvor port bla. er monteret. jeg syntes at det sorte alu passer rigtig godt til det sorte ask.
Front stoffet sidder inden i alu så kant af frontstoffet er skjult, det er en rigtig go detalje.
Det bliver spændene at teste højttalerne de næst dage, det er jo lyden der er den vigtigste
|
| Til top |
|
| |
Arne s Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2014 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2014 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem tror jeg du vil blive glad for
Har smuglyttet lidt til dem.
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
Svoldgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2014 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor køber du så ikke bare de Revel?????? __________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2014 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, eller prøver B&W CM10?
|
| Til top |
|
| |
Arne s Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2014 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige pt. så er Revel 208 favorit højttaleren, men kæresten har lufte tanken om at det nok var en go ide at høre Dynaudio focus 380.
Ang. B&W så skal man op i 800 serien før man får noget der lyder af noget.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2014 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan da godt være du skal op i 800 serien, men igen, det skader jo ikke at prøve? Men Dynaudioen virker nu også spændende
|
| Til top |
|
| |
Arne s Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2014 kl. 06:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
For et stykke tid siden snakkede jeg med en go ven der arbejder i klubben, til mig ville han anbefale B&W 804 eller DALI EPICON 6 .. Det er 2 højttaler der ikke er helt billige, så jeg er starte længer nede for at se hvad jeg kan finde.
Tid her jeg nok af, det er mere vigtig at finde de rigtige højttaler
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2014 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut skal du bruge tid, og super du har det budget at gøre med, for de højttalere man i nuet lytter til, måske ved forhandleren eller hjemme ved
sig selv, kan efter et par timer eller dage virke for skingre, for sløve eller al muligt andet, så tiden skal være til det. Men fortsat god jagt.
|
| Til top |
|
| |
Arne s Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2014 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle her inde der kender dem her .. http://www.vienna-acoustics.com/products/piano_white/Piano_W hite_Edition.php .. De er super flotte i hvid
Ifølge data så kan de gå langt ned i bas 30hz, men hvordan lyder de ??
Jeg har lige hørt ..System Audio Explorer Master.. dem var jeg ikke imponeret af, jeg syndes de lyder lidt underligt i bassen .. men de lyder da bedre end audiovector si3 sig.
|
| Til top |
|
| |
Hifitossen Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life
Bruger siden: 02 December 2012 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 30 Maj 2014 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Arne s Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2014 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op de ser godt ud
Hvad har du givet for at få dem malet, er de malet med enhederne i kabinet .. jeg har tænkt tanken om at købe et sæt kappa 8.1i og så få dem malet hos en auto maler i en soft hvid som System Audio.
|
| Til top |
|
| |