| Sendt: 29 Januar 2014 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have sovet på det, er jeg nok rimelig overbevist om, at jeg vil have en ny receiver uanset om 507'eren kan
kombineres med effektforstærker eller ej. Jeg tror umiddelbart jeg starter ved det, og så kan jeg tilføje en effektforstærker
senere (eller med det samme hvis jeg går helt bananas). Det er jeg da i hvert fald blevet noget klogere på nu, tusind tak for
undervisningen
Har kig på en XTZ AP-100 da den findes brugt til 3.600 kr., den har følgende specs:
2x50W 8 Ohms (Class A)
2x110W 8 Ohms
2x180W 4 Ohms
2x350W 2 Ohms
I og med at I har været så flinke til at hjælpe, og allerede har den nødvendige information fra mig, prøver jeg at spørge til
valg af højtalere i denne tråd også. Jeg har som sagt overvejet XTZ 99.36 (der bliver svær at komme ud at høre) og så
Monitor Audio fx. RX8. Vil I tro at der er bund nok i disse så en sub ville kunne undværes? Mange tror at vi der hører
elektronisk gerne vil have så voldsom en bass som muligt, men jeg foretrækker nu at den "potent, men stram". Idéelt set vil
jeg gerne have lyden fra mine BeyerDynamic DT990 overført til anlægget, dvs. en detaljeret, "luftig" og dynamisk lyd. Jeg
kan dog vælge at beholde min M&K sub og de 2 baghøjtalere.
|