| Forfatter |
|
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 18 Februar 2014 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det mener du så ikke den kan komme til "nils valla"?
Må nok sige den er mulig at hive endog meget vellyd ud af!!! Men ja, det kommer ikke forærende. Noget arbejde skal der forventes...
__________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 18 Februar 2014 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke folk anfægter at den kan komme til at spille igen, med knofedt og lidt special lavet komponenter.
tror måske mere, det ligger i forgudelsen af gamle ting, der kan få status af det eneste saliggørende der er blevet lavet. Det er altså ikke altid at gammelt er bedre.
nogle gange skal man nok kalde tingene hvad de er..!? en gammel pladespiller der kan komme til at spille igen (hvis man orker)
At den kunne gøres bedre var vel også derfor hr. Mørch lavede GS-6 og måske senere fandt ud af hans kompetence mere lå i armene.
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 18 Februar 2014 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære venner!
Grizzlybear har reddet en pladespiller fra skrotning, og pladespilleren har tydeligvis familiehistorie og dermed også affektionsværdi.
Kan de af jer, der blot har negative, nedladende og hånlige bemærkninger hertil, ikke bare holde fingrene fra tastaturet? I bidrager faktisk ikke
voldsomt meget til trådstarters indledende anmodning om hjælp til istandsættelsen. Jeg synes faktisk, det er at vise total mangel på almindelig pli og
respekt over for trådstarter og hans efterspørgsel.
Det er lige præcis den slags, der kan være med til at gøre kredsen af hifi- og vintageinteresserede mindre og mindre. I skulle da hellere glæde jer
over, at Grizzlybear med sin erhvervelse måske får sparket gang i en interesse, der ellers ikke ville være blevet vakt.
Blot mit synspunkt - og nu tilbage til emnet (hvis dette altså var off topic?)
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 18 Februar 2014 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var dog noget af et frontalt angreb på
folk, der ytre deres mening på et forum. Du får det til at lyde som om folk er
imod restaureringen af pladespilleren…! Måske nogen bare vil gøre opmærksom på
at det kan blive en bekostelig og omstændig affære.
Og ja senere i tråden kommer en historie
frem om dens oprindelse- og fordi andre (stadig mener at det kan blive en lidt
lang tur efter vand) så skal du ikke få folk til at fremstå som om de ingen
medfølelser har og bruge ord som ” mangel på almindelig pli”
Måske den interesse kunne blive sparket i
gang, med et mindre buget, og når dagen kommer, kan man kikke på den gamle
Mørch, at råde manden til at finde Ortofon SPU pickupper for at det virkelig
synger (disse hænger ikke just på træerne så vidt jeg ved http://hifistore.dk/ortofon-23/ortofon-spu-28/
)
Citat: Blot mit synspunkt - og nu tilbage
til emnet
Hvem har gjort dig til ordstyre her.
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 18 Februar 2014 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Kære venner!
Grizzlybear har reddet en pladespiller fra skrotning, og pladespilleren har tydeligvis familiehistorie og dermed også affektionsværdi.
Kan de af jer, der blot har negative, nedladende og hånlige bemærkninger hertil, ikke bare holde fingrene fra tastaturet? I bidrager faktisk ikke voldsomt meget til trådstarters indledende anmodning om hjælp til istandsættelsen. Jeg synes faktisk, det er at vise total mangel på almindelig pli og respekt over for trådstarter og hans efterspørgsel.
Det er lige præcis den slags, der kan være med til at gøre kredsen af hifi- og vintageinteresserede mindre og mindre. I skulle da hellere glæde jer over, at Grizzlybear med sin erhvervelse måske får sparket gang i en interesse, der ellers ikke ville være blevet vakt.
Blot mit synspunkt - og nu tilbage til emnet (hvis dette altså var off topic?)  |
|
|
Jeg var lige ved at ta´ bladet fra munden/fingrene, du kom mig i forkøbet  , sjovt at det overhovedet skal være nødvendigt  , synes bl. a. at Hermann´s indlæg er decideret under lavmålet, når nu Grizzlybear´s ønske er tips til at få renoveret en gammel Mørch-grammo. (for min skyld må du hjertens gerne være ordstyrer)      . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 18 Februar 2014 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen har gjort mig til ordstyrer - så ville jeg da også få alt for travlt ...
Jeg har den klare opfattelse, at en del af bemærkningerne i denne tråd er negative. Er helt på det rene med, at mange er bekymrede omkring tiden,
energien og ressourcerne, der skal bruges på istandsættelsen, men der er jo mange måder at skrive det på - og nogle af disse har efter min bedste
vurdering en noget negativ klang.
Men det er min vurdering. Og tager jeg fejl, er du - og alle andre for den sags skyld - velkomne til at afskrive mig som en landsbytosse, der blot laver
støj på linjen ... eller forsøger at agere ordstyrer ...
Peace
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 18 Februar 2014 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Peace  |
|
|
Touchè  __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3051
|
| Sendt: 18 Februar 2014 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen grizzbear.
mit forige indlæg var bare for sjov.
jeg er sikker på den nok kan blive en god spiller igen.  .
mvh nils
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 18 Februar 2014 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg ser sådan en gammel perle, og møder en ejer som oven i købet har modet på og lysten til at få den op igen, kan jeg kun fyldes med DYB respekt! Derfor også min (måske lidt for hurtige) sidste post!  Når det er sagt, håber jeg at trådstarter vil fortælle lidt om hvad han har af tanker om restaureringsprojektet. Og ikke mindst hvilket anlæg han ellers spiller på, samt hvilken musiksmag der normalt bliver luftet i det lille hjem. Grammofonen skal jo gerne synge på den rigtige måde, inden vi når vejs ende...  __________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
LM3886lover Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 14 Februar 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 18 Februar 2014 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Grizzlybear Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2014 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 18 Februar 2014 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da en voldsom interesse der er herinde for sådan en gammel beskidt pladespiller, som jo mest af alt er lige til at
smide på lossepladsen ;)
Der ligger så et par ortofon pickupper og en hel bunke plader vist mest klassisk som er blevet lagt til side til mig til næste
gang jeg besøger min farmor, som måske bliver lidt før jeg havde regnet med.
Tonni skrev:
Når jeg ser sådan en gammel perle, og møder en ejer som oven i købet har modet på og lysten til at få den
op igen, kan jeg kun fyldes med DYB respekt! Derfor også min (måske lidt for hurtige) sidste post! Når det er sagt, håber
jeg at trådstarter vil fortælle lidt om hvad han har af tanker om restaureringsprojektet. Og ikke mindst hvilket anlæg han
ellers spiller på, samt hvilken musiksmag der normalt bliver luftet i det lille hjem.Grammofonen skal jo gerne synge på den
rigtige måde, inden vi når vejs ende...  |
|
|
Som svar til Tonnis spørgsmål vil jeg da gerne komme med lidt info om restaureringsprojektet, mit nuværende anlæg og min
musiksmag. Selvom de ting vil egentlig høre hjemme i en selvstændig tråd under emnet "billeder af mit Hifi anlæg" som jeg
kan se de fleste af jer har herinde. Men jeg kan vel altid f¨lavet en sådan tråd senere.
Først og fremmest har jeg ikke tidligere været den store hifi-nørd og desuden spiller økonomi også en rolle inden for mit valg
af anlæg, jeg har været på SU de sidste 7 år (det sidste år uden SU) så der har ikke rigtig været den store plads i budgettet
til investering af nyt lækkert anlæg.
Mit nuværende anlæg er sammensat på følgende måde:
Forstærker: Pioneer stereo reciever sx-254r
Lydkilde: NAD DVD/CD/ MP3 player T 562
Lydkilde: Technics SL-BD22d
Højtalere: Eltax gulvhøjtalere (ved ikke lige hvad de hedder)
Ved godt det ikke er noget særligt prangende setup jeg har, men det kan da spille nogenlunde og et eller andet sted skal
man jo starte.
Med hensyn til min musiksmag er den generelt meget bred, men især er jeg til indierock og folkrock. Hvis jeg skal nævne
kunstnere som er repræsenteret i min CD og (meget lille LP) samling så vil jeg nævne: The National, Sigur Ros, Bon Iver,
Iron and Wine,The Kooks, The tallest man on earth, Jose Gonzalez, Animal Collective, Bjørk, P.J Harvey, Queens of the
Stone Age, Pearl Jam, The White Stripes af ældre kunstnere kunne det fx. være Bob Dylan eller Neil Young men dem går jeg
lidt ud fra alle herinde kan lide så det siger jo ikke så meget.
|
| Til top |
|
| |
akseldalgard Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2013 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 19 Februar 2014 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at det lyder som et rigtig fint setup du har. Jeg kan rigtig godt lide når der kommer nye
unge (selvom du er en del ældre end mig selv  ) som der interesserer sig for HiFi
Næste skridt må da være nogle nye højtalere? Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken model dine eltax er,
men jeg har generelt ikke så meget til overs for mærket.
Ps. Det er bare min subjektive mening __________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
| Til top |
|
| |
Grizzlybear Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2014 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Aksel
Så gammel føler jeg mig nu ikke  , men nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er.
Er enig i at de højtalere snart skal opgraderes til noget bedre, og det var egentlig også planen, men nu må jeg jo lige overveje
hvad der evt. kan passe sammen med den Mørch pladespiller, så de hårdt tjente penge bliver forvaltet på den bedste måde.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 19 Februar 2014 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ak ja.
At man tør give sig i kast med sådan et projekt virker hovedløst, men jeg syntes det er fedt
Jep, man kan købe mange pladespillere for de penge der måske bliver brugt i dette projekt, men man har ikke historien med. Man har ikke den sjæl
sådan en spiller nu enhang har, uden at gøre den helt menneskelig
Jeg skulle have 1 pladespiller, og nu har jeg 4  Har brugt på den forkerte side af 20000 ialt på pickups, kabler, pladespiller og RIAA, og nu ender
der snart en tonearm til en af dem, og så skal der nok investeres i en anden pickup, på et tidspunkt
Hvorfor? Fordi jeg kunne, og jeg kan lide synet af disse Thorens. Men en sjælden gang falder tankerne på: Havde jeg bare købt en Rega? Eller en Pro-
ject. Men det har jeg så ikke
Så gå i gang, og se hvor det bærer henad
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
akseldalgard Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2013 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 19 Februar 2014 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grizzlybear skrev:
Så gammel føler jeg mig nu ikke , men nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er.
|
|
|
Jeg føler mig sikker på at du er mere end 14 __________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
| Til top |
|
| |
Grizzlybear Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2014 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Jeg føler mig sikker på at du er mere end 14  [/QUOTE]
Ja det har du så ret i. nærmer mig de 30 år, så faktisk dobbelt så gammel, men stadig en af de unge
|
| Til top |
|
| |