| Forfatter |
|
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 19 Februar 2014 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Min Kenwood KD-8030, købt som ny i 1994, kører nu på 19. år uden nykker. Den er utrolig stabil og let at justere ind.
KD-8030 erstattede min 1975 ERA Mk.6 m. SME 3009MK-II arm m. fast hus. Pludselig blev bassen stram og kontant med samme Pickup's som tidligere anvendt.
KD-8030 spiller fint sammen med bl.a. Ortofon's MC Pickup'er. En samlet Pickup/hus vægt på ca. 16-20 gram er fint til Kenwood armen.
Alt i alt en pladespiller der absolut ER anbefalelsesværdig. Den er bygget som en kampvogn, vejer ca. 12 kg. og holder til næste århundrede skift.
Mener den kostede 3500 kr. på tilbud dengang - dog uden Pickup. Måske jeg skulle have købt 2 stk. dengang :)
Eneste anke er låget, som er ultra-let-ridsbart, men det er til at leve med efter snart 20 år.
|
|
|
Tak for oplysningerne, der står endda at den vejer lidt over 14 kg, ja den er meget nem at sætte op, 16 - 20 gram det er noteret.
VH. madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 20 Februar 2014 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Madsen. Vil lige tilføje at brochuren siger vægten er 13,7 kg.
En anden ting er, at Kenwood nævner målet 51,2 mm som optimalt; målt fra Pickup-nål til bagstykket af Pickup-huset.
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2014 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
@Madsen. Vil lige tilføje at brochuren siger vægten er 13,7 kg.
En anden ting er, at Kenwood nævner målet 51,2 mm som optimalt; målt fra Pickup-nål til bagstykket af Pickup-huset. |
|
|
Ok ja du har ret, der skal en pladestrammer til for at nå over 14 kg 
Ja 51.2 mm jeg har målt concorden den er faktisk ok, men ikke helt præcis, jeg afventer stadig headshells, men ellers har den spillet lystigt
Udover det har jeg justeret værk - plint idet den cirkulære udskæring i plinten ikke sad helt lige i forhold til armbasen, jeg har ikke de 4 transportskruer som man måske evt kan bruge til korrekt centrering, men det gik fint alligevel
Jeg leder stadig efter en 8030 manual, men det går dog fint med 990 manualen på tysk
Det er lidt pudsigt at man udbalancerer med loddet i pos. 1 gram og derefter sætter loddet til 0, det må jo være ok
Og låget kan let afmoteres, den tidligere ejer havde sat dobbeltklæbende tape i klemme på de2 flapper der går ned i hængslet på plinten, det var sejt at få op 
VH. madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 21 Februar 2014 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en manual i overskud, men den er på tysk. Den kan jeg sende til dig u/b
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2014 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
| Jeg har en manual i overskud, men den er på tysk. Den kan jeg sende til dig u/b |
|
|
Pænt af dig, men jeg fandt en på tysk idag, så den er klaret, som jeg skrev ang. låget så jeg at det kunne afmonteres, så nu er den snart komplet, dog uden org. headshell og transportskruer
Den spiller virkelig med et godt basdrive, dj PUen kører fint, den har arbejdet godt de sidste par dage, er meget tilfreds med den.
Vh. madsen __________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 21 Februar 2014 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at høre Madsen!!! Skal blive spændende at høre mere, når du får en god PU på!
__________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 26 Februar 2014 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot sag!
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2014 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, så er Kenwood 8030 endelig blevet afprøver med et par MM Puer, Ortofon Om 10 og 30 , det gik lige, med et Jelco hus landede vægten på 13 gram, og ifølge HI FI News testplade lander lander jeg på 8- 9 Hz, (OM 30) men som det kan ses kan kombinationen næsten ikke være lettere med det eks. lod
Den spiller rigtig godt :
VH. madsen

__________________ Nyd musikken, glæd dig over teknikken
|
| Til top |
|
| |