Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 15:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Dyr DVD-afspiller, hvorfor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Adam skrev:

Ja ja, når man ikke kan komme med saglige argumenter, er man nødt til at bruge personangreb. Det forstår jeg godt.

Hurtig har i denne tråd brugt en forlængst udgået model som argument for, at nuværende Denon DVDer i prisklassen generelt er dårlige. Hvis det er sund debat, så vil jeg nødig se en usund debat fra hans side.

Ja, det er da lidt underligt i sådan en diskussion, at man ikke kan komme med saglige argumenter. Det har jeg også brokket mig over.

Men prøv at kigge på cybertainment. Så ka du finde hele historien (Hvis ikke det er røget ud grundet negativ-censur), hvor jeg meget konkret og sagligt har udpenslet hele problematikken. Bl.a. om, at der er masser af upræcise og direkte forkerte oplysninger i produktomtalerne.

De eneste der i denne tidligere diskussion ikke har været saglige og konkrete er efter min mening HIFI Klubben. De har aldrig svaret på mine spørgsmål. Til gengæld er de kommet med en masse udenomssnak, og til tider direkte forkerte oplysninger. Men OK... sådan reagerer folk jo typisk når de tages med bukserne nede! Og de ville selvfølgelig kun udtale sig på deres eget forum... meget smart... så kunne de nemlig lukke mit brugernavn ned, når jeg skrev noget der ikke lige passede i deres markedsføring.

Men det er en gammel diskusion mellem mig og HIFI Klubben (som i øvrigt bakkede ud), som jeg IKKE gider starte igen. Jeg vil blot give min mening om, at Denon ofte er et får i ulveklæder.

Jeg kender godt historien og kan da godt forstå din ophidselse over den fadæse, men det er jo stadig kun en enkelt model ud af et helt program. At modellen også er udgået og erstattet af en anden, som har masser af lækre komponenter, og som har fået gode anmeldelser fra alle kilder jeg har set, viser vel, at det er forkert at konkludere, at Denon's DVD-afspillere generelt er dårlige?

Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg haft et par Denon produkter igenem en 8 år og der er ikke en af dem der har været på værkstedet eller fejlet noget endnu så det med at du siger at de heletiden går i stykker kan jeg ikke bruge til noget. 
Til top Vis meyer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meyer

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg lige læst tråden igennem og finder det lidt komisk at det er de samme brugere som skriver i denne tråd. Kunne det betyde at andre finder det lidt latterlig?

Hurtig: Vi kan med det sammen være enige om at Denon DVD-1600 ikke er de 6.000 kr. værd.  For et år siden så jeg DVD-1600 i Tyskland til under 3000 kr.

Du skriver også at bl.a. Sony og Pioneer til 5.000-6.000 kr. er bedre end en Denon DVD 3800. Den holder heller ikke. Selv Denon dvd-2200 vil være mindst lige så konkurrencedygtig, hvis ikke bedre. Da du nu har så meget erfaring med de forskellige elektronik-dele, så synes faktisk at du skulle tag et kig på indmaden på bl.a. Denon dvd 2900-3800-A11-A1. Du vil blive imponeret. 

Jeg har læst dine meget lange indlæg inde på cybertainment og der er ting jeg følger med dig og så er der ting jeg ikke følger med dig. Men derfor er der ingen grund til at se ned på de andre denon modeller.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:
Nu har jeg haft et par Denon produkter igenem en 8 år og der er ikke en af dem der har været på værkstedet eller fejlet noget endnu så det med at du siger at de heletiden går i stykker kan jeg ikke bruge til noget. 

Jamen det syntes jeg da bare du skal glæde dig over.så er du en af de heldige og dem er der da sikkert også mange af, der sælges jo meget denon trods alt.

Men når en tekniker der har arbejdet på hifiklubbens værksted siger at denon tit går i stykker, så går jeg ud fra at han ved hvad han taler om.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Hej,

tror ikke at jeg vil blande mig i ovenstående, det hygger i jer vist alt for meget med...

Jeg så bare at sonys 7700 blev nævnt, den har jeg selv haft, og det er en udemærket maskine... virkelig lækkert opbygget, og har man ikke brug for progressivt scan, fås de næppe bedre...

Jeg skiftede dog sel den ud, og købte en sony 730p med progressive scan, og det give *sf* et klart bedre billede på min projektor.

smølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Hej.

jeg har lige løftet låget på en denon dvd1500 (pris 2002 ca 5000 så vidt jeg husker) samt en A11 og der er himmel til foreskel. A11 er bare iorden ingen diskusion her.

men dvd 1500 har et standart dvd drev som man kender fra pcér, en noname strømforsyning (china) lyd/video delen lader til at være ok den har component og der sidder lidt fra Analog Devices samt samsung (ic) men helhedsindtryket viker lidt billigt.

Jeg vil give mange ret i. At denon til tider er alt for dyre, set i forehold til andre mærker når det gælder indmad og lyd/billed kvalitet.

jeg havde den meget sære oplevelse med min første dvd afspiller, en Denon DVD3000 som blev røst til skyerne, men efter at have den til rep 2 gange ville jeg selv lave den, jeg løftede låget og fandt til min store overraskelse, at alt eletronik stort set var fra panasonic. strømforsyning. videodel osv. jeg har senere også haft lingende oplevelser med andre videoer og TV.

men det giver lidt stof til efter tanke især når man sviner andre mærker til.

MVH Simon

Til top Vis smølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af smølf

Sinan_Tamer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er glad for, at der er nogen, som tør stå frem og advare, om bestemte produkter. Og hvorfor skulle de heller ikke have ret til det, især nu da de også kan argumentere så godt for det. Det gør det lidt lettere for os andre, der ikke har så meget erfaring.

Hurtig . Jeg er sikker på, at du har sparet mig en masse penge i det lange løb.
Til top Vis Sinan_Tamer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sinan_Tamer

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Det er da sagligt og god info fra Hurtigs side (kender ikke hans tidlige indlæg). Måske er det DINE fordomme der lukker dine øjne....

Hvad er dine egne erfaringer??

Så skulle du måske læse dem før end du udtaler dig så specifikt. 

og mht. mine egne erfaringer, så vil jeg mene at det fremgår ret tydeligt af denne tråd!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

de lære det?.

Jeg fatter heller ikke hvad folk ser i det denon bras, bevares deres makiner ser pæne ud, måske defor. Jeg forestrækker til hver en tid en Sony hvis vi taler dvd afspillere og modsat Denon står de sjældent på værksted.

Viser temmelig tydeligt at du ikke har de store erfaringer med denon. 

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Ved du hvad Slips??? Jeg giver dig 100% ret.

Fatter heller ikke hvad folk ser i Denon. Det kan godt være Denon for 15 år siden lavede nogle OK produkter. Men i dag er de totalt kørt bagud. Det kan godt være det ser pænt ud. Og hva så!

fortæl endelig hvilke andre modeller til samme pris, der overgår eksempelvis 2900 og A11 ?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Men efter min bedste overbevisning ville en SONY eller Pioneer til 6.000,- være endnu bedre. Den ville måske ikke se så enorm, mastodont og voldsom ud. Men det er jo ikke det der får den til at performe godt. Og ved at købe eks. SONY ville sandsynligheden for at skulle en tur på værksted være væsentlig mindre. For som Slips siger, så er Denons maskiner kendt for at gå i stykker. Og det koster! Havde det været en Bilka til 500,- havde du bare fået en ny med hjem med det samme. Det får du helt sikkert ikke med en Denon!

Men mange selvudnævnte hifi-kloge-hoveder (Selv en del hifi anmeldere) falder for det flotte ydre, den enorme opbygning osv som en DVD3800 har. Måske de skulle prøve en blindtest...

Helt ærlig....den 3800 har efterhånden et par år på bagen, så det er ikke helt fair at sammenligne med nyere modeller.

Og det er simpelthen for let at sige, at alle (eller de fleste) anmeldere er usaglige! 

Jeg vil til enhver tid stole på en anmeldse fra et af de gode og anerkendte magasiner, frem for en eller anden "min brors værksteds-historie" eller div.  opfordringer til blindtests.

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Angående det med at Denon hele tiden ryger på værkstedet hører nu fortiden til. Læg mærke til at denne tråd handler om gamle modeller.

Der er indtil videre ikke nogen store problemer som er værd at diskutere om de nyere modeller.

Mr TGS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Ja,det er kun folk herinde, som har forstand på tingene

Aldrig har jeg hørt nogle størrere bedrevidende klogehoveder end her!

Det er fuldkommen usagligt at svine et mærke som Denon til på den måde.Det er jo ikke sådan at Sony er 10 gange bedre end Denon og Pioneer 5 gange bedre end en Sony vel?

I nogle prisklasser kan et mærke være bedre på nogle punkter end et andet produkt, men at høre på at Denon bare er noget skrammel er fuldkommen useriøst. Denon har en stor markedsandel i Danmark især i de dyrere modeller og at nogen så kan konkludere at de bare er noget skrammel. Ja hvad skal man næsten sige? (Nogen må jo have jord i hovedet istedet for hjeme). Alle meldinger fra ind og udland viser jo klart, at Denon er med i front sammen med Pioneer, Yamaha etc.

Hvad skal vi med et forum hvor det kun handler om at gøre opmærksom på ens egne præferencer hvor intet andet kan bruges og hvor holdningen er, at hvis det sælger ( jo flere stk der bliver solgt jo dårligere er produktet holdninger)er det noget l**t! Tag jer sammen for h......

Hvis en her i forummet spørger hvad han skal vælge for et produkt ud af 2-3 mulige får han straks 20 andre valgmuligheder af de sædvanlig kloge hoveder. Man skulle ikke tro det var voksne mennesker, som gav deres meninger til kende men istedet en flok børnehavebørn på skovtur hvor pædagogerne er blevet væk.

Find sagligheden frem igen, tak!

Til top Vis Mr TGS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr TGS

LarsChristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Mr TGS:

Jeg er ganske enig på nær de sidste linier:

Hvis en her i forummet spørger hvad han skal vælge for et produkt ud af 2-3 mulige får han straks 20 andre valgmuligheder af de sædvanlig kloge hoveder.

De fleste af de indlæg du refererer til bærer et stærkt præg af at de lige har været inde i HiFi-Kluben og fundet de produkter som falder inden for den ønskede prisramme. Det er ikke fordi der er noget i vejen med disse produkter, med hifi verdenen er bare så meget større. Hvorfor ikke udvide horisonten lidt...

Een af glæderne ved denne hobby er da netop den indkøbsrunde hvor man lytter og vurderer til alle de apparater man kan komme i nærheden af, for at finde ud af hvilke der passer en bedst. Det kan da også være tilfældet i denne type indlæg, det virker bare ikke sådan.

mvh

Et usædvanlig klogt hoved...

Til top Vis LarsChristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsChristensen

Mr TGS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Man bliver ikke nødvendigvis klogere af at have lyttet til 20 højttalere ( faktisk tværimod mere forvirret) inden man beslutter sig for hvad man skal have. Naturligvis er det spændende at undersøge forskellige produkter inden man beslutter sig, men det er nødvendig at indgrænse det for ellers har man så mange ting at tage hensyn til, at man ikke kan træffe beslutningen. Hvis man først skal høre 10 forskellige højttalere med 10 forskellige forstærkere og 10 forskellige cdafspillere, så har man så mange muligheder, at man skal bruge mange måneder på at beslutte sig og man får næsten med sikkerhed ikke valgt det rigtige.

Hvis en person har indgrænset sit valg til 3 forskellige modeller er han noget meget langt og så er det bestemt ikke nogen hjælp at få 10-20 nye muligheder.

LarsChristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Jeg tror slet ikke vi er uenige i at det på et eller andet tidspunkt bliver nødvendigt at indgrænse sine valg muligheder. Men når jeg ser et indlæg a'la:

hvad skal jeg dog vælge: 1) denon xx 2) denon yy eller 3) nad zz

så spekulerer jeg på om forfatteren har kendskab til andre steder end een forhandler og om begrænsningen har fundet sted uden at lytte til andet, hvilket er en skam. Når 20 kloge hoveder kommer med gode råd er det ikke for at være på tværs men fordi de vil være behjælpelige med at udvide horisonten lidt. Hvor ligger børnehaven gemt i det?

Lars

Til top Vis LarsChristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsChristensen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Ikke Slipsefyr skrev:

de lære det?.

Jeg fatter heller ikke hvad folk ser i det denon bras, bevares deres makiner ser pæne ud, måske defor. Jeg forestrækker til hver en tid en Sony hvis vi taler dvd afspillere og modsat Denon står de sjældent på værksted.

Hvad ved du om det?Måske du lige skulle tage og læse tråden igennem en gang inden du skyder løs fra hoften.

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

LarsChristensen skrev:

Jeg tror slet ikke vi er uenige i at det på et eller andet tidspunkt bliver nødvendigt at indgrænse sine valg muligheder. Men når jeg ser et indlæg a'la:

så spekulerer jeg på om forfatteren har kendskab til andre steder end een forhandler og om begrænsningen har fundet sted uden at lytte til andet, hvilket er en skam. Når 20 kloge hoveder kommer med gode råd er det ikke for at være på tværs men fordi de vil være behjælpelige med at udvide horisonten lidt. Hvor ligger børnehaven gemt i det?

Lars

Hørt!!!

Egentlig kunne jeg havde skrevet det samme ved dit forrige indlæg, men man jo vælge af og til

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2004 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
jdg1 skrev:

Ikke Slipsefyr skrev:

de lære det?.

Hvad ved du om det?Måske du lige skulle tage og læse tråden igennem en gang inden du skyder løs fra hoften.

Lad mig omformulere; Viser temmelig tydeligt at du ikke har de store erfaringer med dvd-afspillere fra denon. 

Og hvis det modsatte skulle være tilfældet, så fortæl endelig.  Jeg kan kun se noget on en gammel cd-afspiller og "min vens værksted".

Mr TGS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

LarsChristensen skrev:

Lars

Det er jo netop her problemet ligger! Du vil bestemme, at det valg han har foretaget er forkert fordi han ikke har kigget andre steder ( hvilket han iøvrigt sagtens kan have gjort). Hvis man spørger om fordele og ulemper ved produkt a-b-c,  er det det man burde være behjælpelig med og ikke straks foreslå nye ting for det er kun til gene for den som spørger om hjælp.

Hvis vedkommende spørger om andre alternativer er det fuldt på sin plads at komme med andre muligheder, men du må da kunne se at det kun giver forvirring at skulle tage stilling til 20 nye ting igen og igen.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes