Emne: Dyr DVD-afspiller, hvorfor? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
jdg1 skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
de lære det? .
Jeg fatter heller ikke hvad folk ser i det denon bras, bevares deres makiner ser pæne ud, måske defor. Jeg forestrækker til hver en tid en Sony hvis vi taler dvd afspillere og modsat Denon står de sjældent på værksted.
|
|
|
Viser temmelig tydeligt at du ikke har de store erfaringer med denon.
|
|
|
Hvad ved du om det?Måske du lige skulle tage og læse tråden igennem en gang inden du skyder løs fra hoften.
|
|
|
Lad mig omformulere; Viser temmelig tydeligt at du ikke har de store erfaringer med dvd-afspillere fra denon.
Og hvis det modsatte skulle være tilfældet, så fortæl endelig. Jeg kan kun se noget on en gammel cd-afspiller og "min vens værksted".
|
|
|
Min vens værksted??, jeg har skutte nogen værstedsvenner, det omtalte værskted er intet mindre end High-end musik service i vanløse, men lad nu det ligge, teknikeren var bare ikke videre begejstret for denon.
Du har ret i at jeg ingen speciel erfaring har med denons dvd afspillere, men jeg har altså både øjne og øre osv og bla. herinde i forumet er der jo altså også en del der har denon der ikke køre så stabilt og hvorfor skulle deres dvd afspillere være anderledes end alt det andet de laver?.
Jeg har både venner og famile der igennem 30 år har haft Denon, de har altid været fan af hifi klubben og dem er der også en del af herinde åbenbart og dem om det, der er nu ikke meget klub i det mere, men mere et pengegrisk fortagene der kun vil sælge produkter de har eneret på og kan tjene flest kroner på.
6000 kroner for for en dvd1600 der nærmest er lavet af legetøjselektronik, bør sku da få enhver til lige at tænke sig to gange om før de køber Denon.
Heldigvis er der jo en del gode dvd afspillere af anden herkomst end Denon, så hvorfor fare folk hen og køber det mærke mon??, kan du fortælle mig det.?? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
smølf skrev:
|
Hej.
jeg har lige løftet låget på en denon dvd1500 (pris 2002 ca 5000 så vidt jeg husker) samt en A11 og der er himmel til foreskel. A11 er bare iorden ingen diskusion her.
men dvd 1500 har et standart dvd drev som man kender fra pcér, en noname strømforsyning (china) lyd/video delen lader til at være ok den har component og der sidder lidt fra Analog Devices samt samsung (ic) men helhedsindtryket viker lidt billigt.
Jeg vil give mange ret i. At denon til tider er alt for dyre, set i forehold til andre mærker når det gælder indmad og lyd/billed kvalitet.
jeg havde den meget sære oplevelse med min første dvd afspiller, en Denon DVD3000 som blev røst til skyerne, men efter at have den til rep 2 gange ville jeg selv lave den, jeg løftede låget og fandt til min store overraskelse, at alt eletronik stort set var fra panasonic. strømforsyning. videodel osv. jeg har senere også haft lingende oplevelser med andre videoer og TV.
men det giver lidt stof til efter tanke især når man sviner andre mærker til.
MVH Simon
|
|
|
Denon DVD-3000 var en Panasonic DVD-A350 i lidt anderledes klæder, og en Denon DVD-1500 var en Panasonic DVD-A360 i andre klæder. Denon DVD-3300 er en Panasonic DVD-A7 i andre klæder, og derefter begyndte Denon at komme med deres egne i de store modeller.
Denon´s 3800-model, for at tage et eksempel, er ikke udklassificeret af en Pioneer eller Sony til 6000 kr. De er lige gode men på forskellige måder - fokus er lagt på vidt forskellige ting jvf. med producenternes filosofier, og det der virkelig er lagt noget i i DVD-3800 er evnen til at afspille cd-plader som væsentligt dyrere cd-afspillere, hvilket den gør ganske godt. Billede-delen er heller ikke at pege fingre ad, men her vægtes mange af de samme ting som også Sony og Pioneer gør.
Konstruktionsmæssigt er det hverken værre eller bedre med de forskellige mærker, og Denon er bestemt ikke "kendt" for at være dyre at reparere på. Prøv at få skiftet laser-blokken i en Sony DVP-S7700 og kig på regningen bagefter - sammenlign den med laseren i en Denon DVD-3800, og fortæl mig så hvilken der er dyrest. Kig samtidig på antallet af Sony 7700, 715, 725 osv og se hvor mange der efterhånden her også begynder at komme forbi værkstederne. Min kammerats DVP-NS900 røg efter 10 dage - ny laser, men det betyder vel ikke at det er en møgafspiller, vel? Min kørte jo perfekt i det år jeg havde den - der er altid gode og dårlige eksempler blandt alle mærkerne.
En ting er dog sikkert, og det burde de fleste have lært nu. En dvd-afspiller skal bedømmes på performance og IKKE på hvad der er proppet i den. Hvis de kan konstrueres med de billigste komponenter tunet til max ydelse, så bliver de det. Omkostningsprocenten på en dvd-afspiller er efterhånden skræmmende lav, og stadig skal de yde mere og mere, og det er ganske vist at hvis Pioneer og Sony yder det maksimale, så kan man være sikker på at Denon og de andre også gør. De lurer allesammen hinanden af, for de vil alle være i front og forsøge at komme med det nyeste og vildeste først for at være de nye referencer. Denne udvikling betyder at alle komponenter efterhånden biver kogt ned i komponenter der bliver mindre og mindre, bedre og bedre og samtidig endnu billigere efterhånden som udviklingen går sin gang - således er fakta.
Den er, for mange, svær at indse at det ikke længere er tiden at fokusere på store trafoer, glasfiber-print og no-nonsense konstruktioner - kan det koges ned i små dimsedutter der kan afløse mange andre så sker det - således er udviklingen. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Heldigvis er der jo en del gode dvd afspillere af anden herkomst end Denon, så hvorfor fare folk hen og køber det mærke mon??, kan du fortælle mig det.??
|
|
|
Fordi at man ikke kan få en bedre DVD-afspiller til prisen i øjeblikket.
DVD-2200, DVD-2900 og DVD-A11 sidder alle tungt på 1. pladsen i hver deres prisklasse når det gælder billede og multikanallyd. Andre DVD-afspillere i prisklassen har muligvi s flere features, men er til gengæld ikke så gode i ren ydelse. At folk gerne vil have de bedste apparater til prisen er vel ikke noget nyt.
At DVD-1600 så var prissat alt for højt i Hifiklubben og havde dårlige komponenter, har jo ikke en pind med de nye modeller at gøre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Heldigvis er der jo en del gode dvd afspillere af anden herkomst end Denon, så hvorfor fare folk hen og køber det mærke mon??, kan du fortælle mig det.??
|
|
|
DVD-2200, DVD-2900 og DVD-A11 sidder alle tungt på 1. pladsen i hver deres prisklasse når det gælder billede og multikanallyd. Andre DVD-afspillere i prisklassen har muligvi s flere features, men er til gengæld ikke så gode i ren ydelse. At folk gerne vil have de bedste apparater til prisen er vel ikke noget nyt.
At DVD-1600 så var prissat alt for højt i Hifiklubben og havde dårlige komponenter, har jo ikke en pind med de nye modeller at gøre.
|
|
|
Er det de såkaldte hifi magsiner du referere til når du taler om 1 klasse eller hvad? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke sagt noget om om klasse.
Antyder du nu, at man ikke kan bruge anmeldelser til noget som helst? Det er det jo ret svært at tage alvorligt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam skrev:
|
Antyder du nu, at man ikke kan bruge anmeldelser til noget som helst? Det er det jo ret svært at tage alvorligt.
|
|
|
Nææ, undskyld, du skrev 1 pladsen.
Jeg tror du skal tage anmelderlser med en vis skeptisk, specielt de tyske, de er vidst ikke helt fine i kanten har jeg læst.
Men ta ´nu og elske jeres Denon, bare jeg bliver fri for at få det ind for mine døre igen.
Men prøv dog at udvide jeres horisont lidt næste gang i skal ud have nyt grej, det kunne være i blev overasket. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Adam skrev:
|
|
|
|
Nææ, undskyld, du skrev 1 pladsen.
Jeg tror du skal tage anmelderlser med en vis skeptisk, specielt de tyske, de er vidst ikke helt fine i kanten har jeg læst.
Men ta ´nu og elske jeres Denon, bare jeg bliver fri for at få det ind for mine døre igen.
Men prøv dog at udvide jeres horisont lidt næste gang i skal ud have nyt grej, det kunne være i blev overasket.
|
|
|
Ja selvfølgelig skal man ikke bare sluge alle anmeldelser råt, men hvis et produkt udelukkende får fremragende anmeldelser fra ALLE kilder, så er det jo nok ikke fordi det er noget bras.
Igen, så henfalder du til en usaglig og nedladende holdning. Har du overvejet, at folk måske godt kan finde ud af, at researche flere forskellige mærker inden de køber? Jeg har kigget på stort set alle DVD-afspillere i prisklassen 5000-10000kr og ja der er mange gode apparater, men de eneste der rigtig står frem og glimrer i udførelsen af alle deres understøttede formater, er tilfældigvis DVD-2200 og DVD-2900. Det kunne ligeså godt have været et andet mærke. Hvis jeg havde researchet for et 1½ år siden havde resultatet været noget helt andet, og hvis jeg gør det om 1 år igen, bliver det nok også anderledes.
Hvorfor skal man gøres til Denonfanatiker, fordi deres DVD-afspillere tilfældigvis er gode i øjeblikket??
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Når du nu mener Denon er fantastisk... hvorfor tror du så De tidligere har været nødt til at sælge Panasonic modeller under eget navn??? Det siger mig at Denon er lidt bagud!
Og når man kan lave så stor en brøler, som jeg vitterlig anser DVD1600 for at være (klart ringere rent teknisk og performance-mæssigt end en Bilka-model til under 1/12 pris), så beviser man, at man ikke er kompetent til at lave High End grej.
Det er meget muligt at DVD2200, DVD2900 og DVD-A11 er ganske gode... men det nytter jo ikke noget hvis SONY eller Pioneers maskine i samme kvalitet kun koster det halve, og i øvrigt ikke er kendt for at gå i stykker!
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Når du nu mener Denon er fantastisk... hvorfor tror du så De tidligere har været nødt til at sælge Panasonic modeller under eget navn??? Det siger mig at Denon er lidt bagud!
|
|
|
Hvad er det for en måde at argumentere på?! Det er da helt ude i hampen! Du mener, at fordi der for år tilbage er blevet brugt Panasonic modeller, så er alle nye Denon DVD-afspillere dårlige? Hvordan hænger det lige sammen?
Hurtig skrev:
|
Og når man kan lave så stor en brøler, som jeg vitterlig anser DVD1600 for at være (klart ringere rent teknisk og performance-mæssigt end en Bilka-model til under 1/12 pris), så beviser man, at man ikke er kompetent til at lave High End grej.
|
|
|
Igen, det er jo rystende dårlig argumentation. Det er helt nede på 5 årig niveauet. Du er sur på Denon, så derfor må deres udstyr være dårligt.
Hurtig skrev:
|
Det er meget muligt at DVD2200, DVD2900 og DVD-A11 er ganske gode... men det nytter jo ikke noget hvis SONY eller Pioneers maskine i samme kvalitet kun koster det halve, og i øvrigt ikke er kendt for at gå i stykker!
|
|
|
Du har stadig ikke kunnet nævne en eneste Sony eller Pioneer afspiller til bare samme pris som har tilsvarende ydelse, så den udtalelse er da ikke til at tage alvorligt.
Med ovenstående indlæg, så har du efter min mening mistet enhver troværdighed, Hurtig.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Adam skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Det har ikke det fjerneste at gøre med at være bagud - lad være med at skyde lavere end nødvendigt. Da dvd´en begyndte at komme var der kun ganske få, der som med alt andet gennem tiden, havde teknikken. Panasonic af gode grunde eftersom de er blandt ophavsmændende til formatet. En del producenter får produceret apparaterne som OEM-produkter, og der er talrige eksempler herpå. Sådan kører det indtil de selv har fået den fornødne viden og erfaring med tingene - jeg kan nævne massevis af mærker der har gjort og stadig gør det på den måde, og din påstand holder ganske enkelt ikke - hvis der er en ting Denon ikke er, så er det bagud på det område. At de stadig laver dyre maskiner hvor der ikke er sparet på samme områder som hos andre producenter, kan de vel ikke klandres for. Det ville være det samme som at sige at Mark Levinson burde stoppe med at lave forstærkere, for man kan få en kinesisk forstærker til 4500 kr mod ML´s 45000 kr, og den kinesiske har også et par ladelytter, et par transistorer og en strømforsyning, og så der er ingen grund til at give så meget for ML.
Teknisk brøler er vist så meget sagt, men ingen producenter gennem tiden kan sige sig fri for at have haft et eller andet broget i sortimentet. Men det er da imponerende læsning at du kan falde på halen over en 500 kr´s maskine - jeg mangler stadig at se en der performer rigtigt godt udover princippet "du får hvad du betaler for", men måske du kan fortælle mig hvilken en der er værd at kigge nærmere på. Min soveværelsesmaskine er ihvertfald ikke blandt verdens vidundere, hverken performance- eller teknisk set, men den var billig. (Det er en Daytek et-eller-andet)
Prismæssigt følges modellerne fra de forskellige producenter nu ellers meget godt hinanden afhængig af hvilke features man vil have. Pioneer 868, Denon DVD-A11 og Sony DVP-NS999ES ligger omtrent i samme leje - det er udelukkende et temperamentsspørgsmål hvad man foretrækker af disse maskiner, som alle sammen iøvrigt er fremragende maskiner.
|
|
|
Det er tydeligt at det ikke er objektiviteten der skinner igennem i denne tråd - det er bare endnu en af slagsen hvor der er noget negativt der skal kværnes igennem uden hensyntagen til andres meninger. Vær nu lidt friske, gutter  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Mr TGS Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne sige tak for Ronins saglige indlæg
Desværre må vi jo igen opleve at folk vil forblive usaglige og hellere vil diskutere udgåede maskiner og sammenligne dem med nye og hvad vi ellers skal være vidne til.
Jeg mener ikke det er vi andre som skal udvide vores horisont, men derimod skulle "Ikke slipsefyr" overveje at bruge slips og udvide sin horisont lidt
Historien med at Hi-Fi Klubben skulle være mere pengegrisk end alle andre virksomheder er jo taget ud af den blå luft, da især når snakken går om eneforhandling som det store problem. For enhver ved jo, at det er et princip Hi-Fi Klubben har haft lige fra starten og eftersom du selv siger at de var så gode i 80'erne så har det jo ikke ændret sig. Verden har ændret sig og hvis Hi-Fi Klubben kun skulle henvende sig til HiFI-nørder og ikke alm. forbrugere som jo udgør ca. 95% af alle dem som køber sig et anlæg, så havde de forlængst måttet lukke biksen. For 15 år siden var HiFi det helt store for drengebørn i alle aldre og det var in at diskutere enhver komponent og transistor. Idag er det ikke længere HiFi, men computere og spillemaskiner der er det store hit. De som idag gerne vil have god lyd interesserer sig ikke synderligt for hvad der er indeni, men kun for det som betyder noget:
Spiller det godt/ viser det et godt billede
Har det de funktioner jeg har brug for
Ser det pænt ud
Om det er Hi-Fi Klubben, Scala HiFi eller "Nørre snedes Super Hifi" er ide'en jo for alle, at man skal tjene penge ellers var der jo ingen butik. Nogen gange spekulerer man på om alle HiFi nørder i dette forum er offentlig ansatte og gammel kommunister, for hvis en virksomhed giver overskud er det virkeligt noget svineri.
Nå, nu har jeg ikke flere sure opstød og glæder mig til en forhåbentlig positiv debat fremover.
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fakta:
Pris og ydelse hænger ikke sammen. Se f.eks. test af Denon dvdafspillere på:
http://www.homecinemachoice.com/testbench/
Her er f.eks. en dvd-3000 model der tager førstepræmien med
7422.8 picoseconds peak-to-peak jitter
En dvd-2800 klarer sig med de 900 stykker.
En A1 Audio jitter: 574.4ps
Sony 999, gode 500 ps
En helt ny Sony M50 2000 ps !
Mens eks. en Sony ns305 til kr. 999 kan nøjes med 183 ps
Og så er det på sin plads at sige at det gælder om at have det mindste tal :)

LOL
Det er en forskel der rykker til noget !
Og den er vel at mærke i det fleste tilfælde omvendt proportional med prisen !!! ha-ha
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Kramer, for jitter er jo den perfekte måde at vurdere en DVD-afspillers ydelse
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr TGS skrev:
|
Idag er det ikke længere HiFi, men computere og spillemaskiner der er det store hit. De som idag gerne vil have god lyd interesserer sig ikke synderligt for hvad der er indeni, men kun for det som betyder noget:
Spiller det godt/ viser det et godt billede
Slips:Når vi taler dvd maskiner er det eneste der er interresant for mig billedet, der er aligevel ingen af dem der kan tilfredstille mig som cd afspiller.Så her har vi to bare forskelig præference.
Har det de funktioner jeg har brug for
Ser det pænt ud
Slips: Det er aldrig nogen skade til at det er pænt at se på, men det afgørende må nu een gang være apperatets ydelse, ellers køber man totalt i blinde.
|
|
|
Jeg kommer kun til at bruge slips den dag jeg bliver gift. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
Fakta:
Pris og ydelse hænger ikke sammen. Se f.eks. test af Denon dvdafspillere på:
http://www.homecinemachoice.com/testbench/
Her er f.eks. en dvd-3000 model der tager førstepræmien med
7422.8 picoseconds peak-to-peak jitter
En dvd-2800 klarer sig med de 900 stykker.
En A1 Audio jitter: 574.4ps
Sony 999, gode 500 ps
En helt ny Sony M50 2000 ps !
Mens eks. en Sony ns305 til kr. 999 kan nøjes med 183 ps
Og så er det på sin plads at sige at det gælder om at have det mindste tal :)

LOL
Det er en forskel der rykker til noget !
Og den er vel at mærke i det fleste tilfælde omvendt proportional med prisen !!! ha-ha
|
|
|
Kanon! Jeg er helt enig i, at pris og kvalitet ikke altid følges ad... ofte langt fra!
Det kunne være sjovt at tappe digitalsignalet ud af både Denon DVD3000 og den billige SONY ns305, og sende det igennem en ekstern D/A-converter. Lad så et par selvudnævnte hifi-hoveder lytte lid frem og tilbage. De flesteville naturligvis sige, at de klart kunne høre forskel, og at Denon var den bedste. Dette ville formentlig skyldes folks forudindstilling til den "lækre" Denon model.
Sjovt kunne det så være, hvis man byttede om på kablerne, så folk vitterligt lyttede til SONY'en når de troede det var Denon der spillede. Mit bud er så, at selvsamme personer ville pege på SONY'en (som de tror er Denon'en) som den bedste. Det er en sjov tendens... når folk kan høre en forskel på to produkter, så antages det altid at det e den dyre der er bedst. Prøv en blindtest, hvis I tør!
En af de tidlige CD-afspillere fra Philips, mener den hed CD00, er et tydeligt tegn på, at rigtig mange lytter mest med øjnene (også dem der påstår kun at bruge ørerne). Har selv haft denne maskine, og den spillede egentlig udemærket på det tidspunkt (bedre en min gamle båndoptager). Men på den anden side ikke imponerende. Prisen var så vidt jeg husker ca. 1.000,- og til den pris var den OK.
Lidt senere lancerede QUAD Deres CD66, som på det tidspunkt kostede over 8.000,-. Til den pris var der mange der anså den som et godt køb. Sjovt nok er der tale om 100% samme maskine som Philips CD200. Sjovt ikke?? At en maskine pludselig kan blive så meget bedre, fordi der kommer et nyt navn på, og prisen 8-dobbles!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam skrev:
Ja Kramer, for jitter er jo den perfekte måde at vurdere en DVD-afspillers ydelse  |
|
|
Fornemmer en del ironi... men det er også træls når de tekniske data pludselig går imod en.
Og jeg ved godt, at man ikke kan forklare billed/lydkvalitet med tekniske data. Men det er nu en gang sådan, at jitter i dag anses som det største problem i forbindelse med genskabelse af digitale signaler tilbage til det analoge domæne. Det kan ikke diskuteres!
Og når man har så meget jitter på dn digitale udgang, vidner det jo om at konstruktionen generelt ikke er særlig gennemført. Bortset fra det lækre kabinet. Og for mange er det jo i virkeligheden også det der gør, at den spiller så godt!
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er underholdende læsning det her 
Jeg har før haft DENON og har anbefalet DENON til mange af mine venner. Ingen af de maskiner vi har haft er gået i stykker endnu og de har da efterhånden et par år på bagen, så at DENON er et mærke der går i stykker hele tiden, den holder ikke.
At Hi-Fi Klubben ikke er en klub mere men en pengemaskine, kan jeg heller ikke helt følge, Hi-Fi Klubben har og vil altid gå efter at tjene penge, helst så mange som muligt, det prøver alle, så hvorfor ikke dem?
Ud over alle de underholdende (læs tåbelige) indlæg om at DENON er noget bras er det rigtig rart at læse RONIN's indlæg, her er det velformuleret saglighed der kommer frem stik modsat af hvad der kommer fra Hurtig og Ikke slipsefyr. Kunne i ikke bare danne en "Vi hader DENON klub" og have det godt med det 
|
| Til top |
|
| |
Kim G Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
meyer skrev:
| Nu har jeg haft et par Denon produkter igenem en 8 år og der er ikke en af dem der har været på værkstedet eller fejlet noget endnu så det med at du siger at de heletiden går i stykker kan jeg ikke bruge til noget. |
|
|
Jamen det syntes jeg da bare du skal glæde dig over.så er du en af de heldige og dem er der da sikkert også mange af, der sælges jo meget denon trods alt.
Men når en tekniker der har arbejdet på hifiklubbens værksted siger at denon tit går i stykker, så går jeg ud fra at han ved hvad han taler om.
|
|
|
Sagde han sit job op, eller blev han fyret?
Var han bitter, eller 100% troværdig?
Laver denon selv de drev/lasere som sidder i deres maskiner, eller køber de dem samme steder som alle andre producenter?
Folk siger så meget, afhængig af deres interesser og personlige historie. Hvis du havde haft HFK's statistik over defekte lasere i henholdsvis Denon/NAD/Onkyo/Harman/Marantz CD-afspillere, så kunne vi bruge det til noget. Din egen erfaring med en(!) enkelt maskine og en bitter reperatør, som rakker ned på sin tidligere arbejdsgivers produkter kan vi jo bruge til lige præcist nul!
Venligst
Kim
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizard skrev:
|
Det er underholdende læsning det her 
Jeg har før haft DENON og har anbefalet DENON til mange af mine venner. Ingen af de maskiner vi har haft er gået i stykker endnu og de har da efterhånden et par år på bagen, så at DENON er et mærke der går i stykker hele tiden, den holder ikke.
At Hi-Fi Klubben ikke er en klub mere men en pengemaskine, kan jeg heller ikke helt følge, Hi-Fi Klubben har og vil altid gå efter at tjene penge, helst så mange som muligt, det prøver alle, så hvorfor ikke dem?
Ud over alle de underholdende (læs tåbelige) indlæg om at DENON er noget bras er det rigtig rart at læse RONIN's indlæg, her er det velformuleret saglighed der kommer frem stik modsat af hvad der kommer fra Hurtig og Ikke slipsefyr. Kunne i ikke bare danne en "Vi hader DENON klub" og have det godt med det 
|
|
|
Nu kan jeg kun svare for mig selv og der ikke noget had til noget eller nogen, jeg kommer bare med min mening om et mærke, ligeså vel som andre kommer med deres,at det så lyder tåbeligt beklager jeg, men vi har altså ytringsfrihed her i landet. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|