Emne: Dyr DVD-afspiller, hvorfor? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim G skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
meyer skrev:
| Nu har jeg haft et par Denon produkter igenem en 8 år og der er ikke en af dem der har været på værkstedet eller fejlet noget endnu så det med at du siger at de heletiden går i stykker kan jeg ikke bruge til noget. |
|
|
Jamen det syntes jeg da bare du skal glæde dig over.så er du en af de heldige og dem er der da sikkert også mange af, der sælges jo meget denon trods alt.
Men når en tekniker der har arbejdet på hifiklubbens værksted siger at denon tit går i stykker, så går jeg ud fra at han ved hvad han taler om.
|
|
|
Sagde han sit job op, eller blev han fyret?
Var han bitter, eller 100% troværdig?
Laver denon selv de drev/lasere som sidder i deres maskiner, eller køber de dem samme steder som alle andre producenter?
Folk siger så meget, afhængig af deres interesser og personlige historie. Hvis du havde haft HFK's statistik over defekte lasere i henholdsvis Denon/NAD/Onkyo/Harman/Marantz CD-afspillere, så kunne vi bruge det til noget. Din egen erfaring med en(!) enkelt maskine og en bitter reperatør, som rakker ned på sin tidligere arbejdsgivers produkter kan vi jo bruge til lige præcist nul!
Venligst
Kim
|
|
|
Man behøver ikke så mange statistikker fra HIFI Klubben. Jeg tror heller aldrig de ville udlevere dem.... det vil nok være lidt pinligt vil jeg tro.
Men tag og kig en gang i mellem i den blå avis. Man ser MEGET ofte afspillere fra Denon til salg, som lige har fået ny laser monteret. Det gælder i øvrigt også for mange af TEAC's VRDS drev. Til gengæld ser man sjældent en SONY med ny laser.
Og jeg tvivler MEGET på, at det skyldes at Denon ejere er helt vild med at skifte laser, uden den fejler noget!
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Det der provokere mig er at fanatikere udåber alle deres produkter som det bedste i dens prisklasse og lidt over, for det har de læst i en reklame fra klubben og for at være sikker har de lige sammenlignet den med en cambridge |
|
|
Jeg håber ikke du snakker om mig. For så er det helt skudt ved siden af! Der er så vidt jeg kan se, ingen i denne tråd der har brugt hifiklubben's reklamer som kilder til noget som helst. Igen så er det trist, at folk ikke kan forholde sig nøgternt til et emne, men ser sig nødsaget til, at beskylde andre for at være fanatikere. Især ikke når man gentagende gange må påpege, man hverken har sagt at mærket er fantastisk, eller selv ejer den omdiskuterede model.
Hele denne her diskussion går på, at Hurtig mener man kan konkludere at alle DVD-afspillere fra et bestemt mærke er dårlige, fordi en gammel udgået model er det. Det kræver ikke den store fornuft, at se det latterlige i dette. Hvilket mærke det så drejer sig om, kan sådan set være ligemeget.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim G skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
meyer skrev:
| Nu har jeg haft et par Denon produkter igenem en 8 år og der er ikke en af dem der har været på værkstedet eller fejlet noget endnu så det med at du siger at de heletiden går i stykker kan jeg ikke bruge til noget. |
|
|
Jamen det syntes jeg da bare du skal glæde dig over.så er du en af de heldige og dem er der da sikkert også mange af, der sælges jo meget denon trods alt.
Men når en tekniker der har arbejdet på hifiklubbens værksted siger at denon tit går i stykker, så går jeg ud fra at han ved hvad han taler om.
|
|
|
Sagde han sit job op, eller blev han fyret?
Slips: Hvor i alverden skulle jeg vide det fra, jeg kender ikke manden personligt.
Var han bitter, eller 100% troværdig?
Eftersom han ingen økonomisk interesse har i produktet syntes jeg det lød troværdigt.
Laver denon selv de drev/lasere som sidder i deres maskiner, eller køber de dem samme steder som alle andre producenter?
I en DCDS1 og S10 er det en sony KS151A laser der sidder i. Så vidt jeg ved er der kun problemer med denne laser i disse modeller fra Denon samt nogle Teac drev, laseren holder mange år i andre produkter.
Folk siger så meget, afhængig af deres interesser og personlige historie. Hvis du havde haft HFK's statistik over defekte lasere i henholdsvis Denon/NAD/Onkyo/Harman/Marantz CD-afspillere, så kunne vi bruge det til noget. Din egen erfaring med en(!) enkelt maskine og en bitter reperatør, som rakker ned på sin tidligere arbejdsgivers produkter kan vi jo bruge til lige præcist nul!
Venligst
Kim
|
|
|
Du har faeme en god fantasi om en reperatør der skulle være bitter og jeg ved da ikke hvad, hvor køber man sådan en fantasi henne.?
Det er muligt min indlæg er tåbelige, men dit kommer fint op på siden af mine tror jeg. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam: hvis du læste ovenover stod der at jeg hverken tror Denon er dårligere eller bedre end tilsvarende mærker.. men de (få) modeller jeg har hørt af recievere og dvdér har simpelthen ik sagt mig noget..
Desværre er der alt for mange der blindt køber i klubben uden at se på andre alternativer.. ikke en hentydning til at du er en af dem Selv med et Nad og Denon anlæg 
|
| Til top |
|
| |
Kim G Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da også gerne sende et venligt nik med kasketten til Ronin for at bringe blot en smule objektivitet ind i en tråd der vist for længst er løbet løbsk med usaglige og manipulerende påstande, som ikke udretter meget andet end at etablere det som et faktum (hvis vi ikke vidste det) at hurtigkarl ikke kan lide Denon (eller Hi-Fi klubben for den sags skyld).
Hvornår er det lige at en DVD-1600 har kostet 6000 kroner? - ALDRIG!
Den kostede det meste af sin levetid i DK 3999, og hurtigknægten købte sin for 1999. Men lad os ikke holde tilbage fra manipulation, hvis vi kan svine Hi-Fi klubbens produkter, vel hurtig?
Og hvem er det lige som har produceret DVD1600? Denon? Guess again. Det er igen en rebranded Panasonic maskine. Det gør ikke maskinen bedre, men det gør alle overvejelser om at "Denon-maskiner går altid i stykker" meningsløse.
Denons første selvproducerede DVD var DVD-2800, som på sit introduktionstidspunkt var blandt de allerførste med component og progressive scan i DK. I øvrigt med en udmærket SiL603 chip, som ellers kun fandtes i en Iscan scaler til samme pris som DVD-afspilleren. Det er da teknologi der vil noget.
Måske det var på tide at Hurtig droppede sit Denon korstog, som så vidt ses kan spores tilbage til et enkelt apparat, som blev købt ubeset, og uden at have lyttet til det, på trods af at der var 14 dages returret.
I øvrigt venlige hilsner 
Kim
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Adam skrev:
Ja Kramer, for jitter er jo den perfekte måde at vurdere en DVD-afspillers ydelse  |
|
|
Fornemmer en del ironi... men det er også træls når de tekniske data pludselig går imod en.
|
|
|
Heh, eftersom jeg ikke er Denon-fanatiker der påstår hele mærket er fantastisk, og kun har forholdt mig til de nuværende modeller, DVD-2200, DVD-2900 og DVD-A11, så kan jeg ikke se, at det skulle gå mig imod, at en oldsag af en Denon DVD har høj jitter på sin digitaludgang.
Hurtig skrev:
|
Og jeg ved godt, at man ikke kan forklare billed/lydkvalitet med tekniske data. Men det er nu en gang sådan, at jitter i dag anses som det største problem i forbindelse med genskabelse af digitale signaler tilbage til det analoge domæne. Det kan ikke diskuteres!
|
|
|
Der er to meget vigtigere ting ved en DVD/DVD-A/SACD afspiller end jitter: Billedekvaliteten, og hvor gode audiokonverterne er.
Hurtig skrev:
|
Og når man har så meget jitter på dn digitale udgang, vidner det jo om at konstruktionen generelt ikke er særlig gennemført. Bortset fra det lækre kabinet. Og for mange er det jo i virkeligheden også det der gør, at den spiller så godt!
|
|
|
Og igen så bruger du en udgået forældet model som argument for, at nogle nye, komplet anderledes opbyggede modeller skulle være dårlige. Til din oplysning kan det siges at min NAD T550 ikke ligefrem er pæn, men den spiller sgu godt musik fra CD, i forhold til mange andre DVD-afspillere. Min NAD receiver kan heller ikke påstås at være valgt med udseendet som prioritet. Så det er noget forfejlet, at antyde jeg "lytter med øjnene".
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Adam: hvis du læste ovenover stod der at jeg hverken tror Denon er dårligere eller bedre end tilsvarende mærker.. men de (få) modeller jeg har hørt af recievere og dvdér har simpelthen ik sagt mig noget..
Desværre er der alt for mange der blindt køber i klubben uden at se på andre alternativer.. ikke en hentydning til at du er en af dem 
|
|
|
Ok, fair nok.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim G skrev:
|
Jeg vil da også gerne sende et venligt nik med kasketten til Ronin for at bringe blot en smule objektivitet ind i en tråd der vist for længst er løbet løbsk med usaglige og manipulerende påstande, som ikke udretter meget andet end at etablere det som et faktum (hvis vi ikke vidste det) at hurtigkarl ikke kan lide Denon (eller Hi-Fi klubben for den sags skyld).
Den kostede det meste af sin levetid i DK 3999, og hurtigknægten købte sin for 1999. Men lad os ikke holde tilbage fra manipulation, hvis vi kan svine Hi-Fi klubbens produkter, vel hurtig?
Og hvem er det lige som har produceret DVD1600? Denon? Guess again. Det er igen en rebranded Panasonic maskine. Det gør ikke maskinen bedre, men det gør alle overvejelser om at "Denon-maskiner går altid i stykker" meningsløse.
Denons første selvproducerede DVD var DVD-2800, som på sit introduktionstidspunkt var blandt de allerførste med component og progressive scan i DK. I øvrigt med en udmærket SiL603 chip, som ellers kun fandtes i en Iscan scaler til samme pris som DVD-afspilleren. Det er da teknologi der vil noget.
Måske det var på tide at Hurtig droppede sit Denon korstog, som så vidt ses kan spores tilbage til et enkelt apparat, som blev købt ubeset, og uden at have lyttet til det, på trods af at der var 14 dages returret.
I øvrigt venlige hilsner 
Kim
|
|
|
Du har ganske ret i, at jg kun gav 1.999,- for min DVD1600 (og det lykkedes mig at sælge den vidre til 1.700,-, pyha). Jeg købte den mens jeg var ude at rejse på den anden side af jordkloden, og prøvede den ørst halvanden måned senere, og havde derfor ikke mulighed for at returnere den. Grunden til at jeg skyndte mig at købe den var, a der iflg sælgeren kun var ganske få tilbage til denne fantastiske lave pris af 1.999,- imod normalprisen på 5.999,-.
Og ja, det kan godt være et lyder naivt. Men jeg snakkede med HIFI Klubben i Århus pr. telefon, og de forsikrede mig om, at den var imponerende god. Både billedmæssigt, men så sandelig også lydmæssigt. Faktisk mente de dengang, at den spillede bere end min Marantz CD63SE. Den byggede jo på Denons stolte traditioner for lyd, påstod sælgeren.
Men nu siger du, at den aldrig har kostet mere end 3.999,-. I så fald har HIFI Klubben jo benyttet sig af en falsk førpris. Det må man jo ikke! Og yderligere siger du at DVD1600 også er e Panasonic maskine med Denon skilt på. Hmmmm hvorfor påstod sælgeren så, at den var baseret på Denons stolte traditioner og ekspertise??? Det var jo så også løgn! Ligesom de fine convertere og alt det andet, som HIFI Klubben tilfældigvis ikke har lyst til at kommentere!!
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam skrev:
Hurtig skrev:
Adam skrev:
Ja Kramer, for jitter er jo den perfekte måde at vurdere en DVD-afspillers ydelse  |
|
|
Fornemmer en del ironi... men det er også træls når de tekniske data pludselig går imod en.
|
|
|
Heh, eftersom jeg ikke er Denon-fanatiker der påstår hele mærket er fantastisk, og kun har forholdt mig til de nuværende modeller, DVD-2200, DVD-2900 og DVD-A11, så kan jeg ikke se, at det skulle gå mig imod, at en oldsag af en Denon DVD har høj jitter på sin digitaludgang.
Hurtig skrev:
|
Og jeg ved godt, at man ikke kan forklare billed/lydkvalitet med tekniske data. Men det er nu en gang sådan, at jitter i dag anses som det største problem i forbindelse med genskabelse af digitale signaler tilbage til det analoge domæne. Det kan ikke diskuteres!
|
|
|
Der er to meget vigtigere ting ved en DVD/DVD-A/SACD afspiller end jitter: Billedekvaliteten, og hvor gode audiokonverterne er.
Hurtig skrev:
|
Og når man har så meget jitter på dn digitale udgang, vidner det jo om at konstruktionen generelt ikke er særlig gennemført. Bortset fra det lækre kabinet. Og for mange er det jo i virkeligheden også det der gør, at den spiller så godt!
|
|
|
Og igen så bruger du en udgået forældet model som argument for, at nogle nye, komplet anderledes opbyggede modeller skulle være dårlige. Til din oplysning kan det siges at min NAD T550 ikke ligefrem er pæn, men den spiller sgu godt musik fra CD, i forhold til mange andre DVD-afspillere. Min NAD receiver kan heller ikke påstås at være valgt med udseendet som prioritet. Så det er noget forfejlet, at antyde jeg "lytter med øjnene".
|
|
|
Prøv at se den dokumentation igen.
Noter, at det ikke kun er den gamle oldsag der måler elendigt på jitter. Det er også nogle at de nye. 
Det korte af det lange er, at det her kan måles og dokumenteres. Og jitter giver direkte forringelse af lyden. Eller billedet, hvis det nu var her som målingerne dækkede. Se gerne de resultater også.
Giv mig gerne et andet mål end jitter for hvordan vi skal se på de digitale signaler - så vi kan tale om det sammen. Og jeg vil her gerne være fri for det subjektive helvede - som vi let kan havne i hvis det kun er personlig smag der er afgørende.
Og ja konverteren betyder også noget, hvis du bruger den analoge indgang på din reciewer. Værsgo. Hvis du gør det vil jeg anbefale dig at gå fra pro-logic ind i AC3 verdenen.
Hvis du bruger din dvd som cdkilde vil jeg anbefale at prøve en cdafspiller af rimelig kvalitet - de fåes billigt brugt.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Kim G skrev:
|
I øvrigt venlige hilsner 
Kim
|
|
|
Du har ganske ret i, at jg kun gav 1.999,- for min DVD1600 (og det lykkedes mig at sælge den vidre til 1.700,-, pyha). Jeg købte den mens jeg var ude at rejse på den anden side af jordkloden, og prøvede den ørst halvanden måned senere, og havde derfor ikke mulighed for at returnere den. Grunden til at jeg skyndte mig at købe den var, a der iflg sælgeren kun var ganske få tilbage til denne fantastiske lave pris af 1.999,- imod normalprisen på 5.999,-.
Og ja, det kan godt være et lyder naivt. Men jeg snakkede med HIFI Klubben i Århus pr. telefon, og de forsikrede mig om, at den var imponerende god. Både billedmæssigt, men så sandelig også lydmæssigt. Faktisk mente de dengang, at den spillede bere end min Marantz CD63SE. Den byggede jo på Denons stolte traditioner for lyd, påstod sælgeren.
Men nu siger du, at den aldrig har kostet mere end 3.999,-. I så fald har HIFI Klubben jo benyttet sig af en falsk førpris. Det må man jo ikke! Og yderligere siger du at DVD1600 også er e Panasonic maskine med Denon skilt på. Hmmmm hvorfor påstod sælgeren så, at den var baseret på Denons stolte traditioner og ekspertise??? Det var jo så også løgn! Ligesom de fine convertere og alt det andet, som HIFI Klubben tilfældigvis ikke har lyst til at kommentere!!
|
|
|
Men det korte af det lange er, at du slet ikke har købt den i Hi-fi klubben, men på den anden side af jord-kloden.
Hvorfor i al verden raser du så over Hi-fi klubben! Dem har du jo ikke købt den af.
Selvfølgelig siger sælger at det er en god maskine, ellers for de sku ikke nogen omsætningsfremgang.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo.. jeg har købt den af HIFI Klubben! Men jeg bestilte den mens jeg sad på den anden side af kloden. Altså købt af HIFI Klubben i Århus på Europaplads.
Og jeg ved godt, at sælger selvfølgelig skal snakke godt om sine produkter. Men han bør ikke lyve:
Og det er det efter min opfattelse, hvis man fremhæver, at en "særlig fin maskine" fra Denon bygger på Denons stolte traditioner og ekspertise, og det så viser sig at den slet ikke er lavet af Denon. Men at det er en standard OEM-afspiller fra et helt andet mærke.
Det er også løgnagtigt når man siger, at en afspiller har kostet 5.999,- selvom den aldrig har kostet mere end 3.999,-.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
En helt anden ting... Er der nogen der har prøvet en B&O DVD1 afspiller?
I så fald... hvad synes I om den?? I hvilken prisklasse ligger dens konkurrenter??
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Jo.. jeg har købt den af HIFI Klubben! Men jeg bestilte den mens jeg sad på den anden side af kloden. Altså købt af HIFI Klubben i Århus på Europaplads.
|
|
|
Sorry...  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
|
Noter, at det ikke kun er den gamle oldsag der måler elendigt på jitter. Det er også nogle at de nye. 
Det korte af det lange er, at det her kan måles og dokumenteres. Og jitter giver direkte forringelse af lyden. Eller billedet, hvis det nu var her som målingerne dækkede. Se gerne de resultater også. |
|
|
Der er en A1 (som jeg ikke har snakket om), som ser ud til at måle ok, og en DVD-2900 som måler "Excellent" med jitter på 171.2ps. Det resultat kan man vist ikke diskutere? De andre er udgåede modeller.
kramer71 skrev:
|
Og ja konverteren betyder også noget, hvis du bruger den analoge indgang på din reciewer. Værsgo. Hvis du gør det vil jeg anbefale dig at gå fra pro-logic ind i AC3 verdenen.
|
|
|
LOL! 
Hvor i alverden er det lige pro-logic kommer ind i denne sammenhæng? Det lyder ikke til, at du har det mindste forstand på emnet, når du kan komme med sådan en udtalelse. Har du hørt om 5.1 udgange og indgange, og at bruge DVD-afspillerens DD/DTS dekoder? Hvad med DVD-A eller SACD multichannel, siger det dig noget?
kramer71 skrev:
|
Hvis du bruger din dvd som cdkilde vil jeg anbefale at prøve en cdafspiller af rimelig kvalitet - de fåes billigt brugt.
|
|
|
Tak, men i modsætning til de fordomme mange har om DVD-afspillere, findes der faktisk nogle der er hæderlige som CD-afspillere. F.eks. NAD T550 som spiller CD'er ligeså godt som en C540.
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
|
|
|
Hvad sagde du til køber om DVD-afspilleren da du solgte den videre for 1700kr.?
Burde han ikke være gået i Bilka 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
JO... han skulle helt klart være gået i Bilka. Men... han havde også Denon forstærker, og ville derfor have en Denon DVD. Og så er man jo selv ude om det!
|
| Til top |
|
| |
Kim G Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Du har faeme en god fantasi om en reperatør der skulle være bitter og jeg ved da ikke hvad, hvor køber man sådan en fantasi henne.?
Det er muligt min indlæg er tåbelige, men dit kommer fint op på siden af mine tror jeg.
|
|
|
Wow, tak for sangen... Jeg mindes ikke på noget tidspunkt at have sagt at dine indlæg er tåbelige, eller i øvrigt på anden måde gjort mig fortjent til sådan en tilbagemelding.
Jeg forsøgte såmænd blot at bringe lidt objektivitet ind i sagen ved at spørge til hvad der kunne være hans motivation til at sige at Denon går ofte i stykker. Igennem årene har jeg hørt så mange udsagn om så mange forskellige produkter, forhandlere og producenter, at jeg har lært ikke at tage særlig meget for gode varer, men forholde mig meget kritisk til hvad folks bevæggrunde kan være til at sige hvad de siger.
Jeg har faktisk helt konkret mødt en mand som havde arbejdet på HFK's værksted, og svinede deres produkter til, for et godt ord. Sjovt nok fandt jeg senere ud af at han var blevet fyret fordi hans reparationer havde det med at komme hurtigt tilbage til gen-rep.
Tilsvarende gælder antallet af folk som kan fortælle mig at Sony er noget l**t, Marantz strømsvage, B&W skingre, at Linn er det eneste som spiller musik, at Klasse D forstærkere er fremtiden og så videre...
Oftest har folk en investeret interesse i at sige det de siger, særligt, hvis det forekommer ensidigt og uden nuancer. Det er for mig tilfældet, når nogen siger at Denon altid går i stykker, eller at deres DVD-maskiner er elendige. I hurtigs tilfælde drejer det sig om en enkelt DVD-1600 (panasonic maskine) som har skuffet ham fælt, og medført hans (IMHO) korstog, som vi alle til stor morskab har fulgt på Cybertainment og her. Men det er altså ikke særlig ærligt at bruge et enkelt eksempel på et produkt man ikke kan lide til at svine et helt mærke tid - det værende Denon eller et hvilket som helst andet mærke.
Tilsvarende kunne jeg godt have din reparatør mistænkt for at have en lidt ensidig holdning til sagen når han siger at Denon går ofte i stykker. Jeg har hørt tilsvarende udsagn om Marantz, NAD, Rotel, Thomson, Kiss og Pioneer. Det får mig ikke til ukritisk at viderebringe det, så længe det er noget som jeg har fra en enkelt kilde eller to. Det er simpelthen et for dårligt statistik grundlag, og man kommer let til at give et helt firma et dårligt ry, uden at der nødvendigvis er et faktuelt grundlag for det.
Det var egentlig alt hvad jeg forsøgte at sige..
Venligst
Kim
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim G skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Det er muligt min indlæg er tåbelige, men dit kommer fint op på siden af mine tror jeg.
|
|
|
Wow, tak for sangen... Jeg mindes ikke på noget tidspunkt at have sagt at dine indlæg er tåbelige, eller i øvrigt på anden måde gjort mig fortjent til sådan en tilbagemelding.
Jeg forsøgte såmænd blot at bringe lidt objektivitet ind i sagen ved at spørge til hvad der kunne være hans motivation til at sige at Denon går ofte i stykker. Igennem årene har jeg hørt så mange udsagn om så mange forskellige produkter, forhandlere og producenter, at jeg har lært ikke at tage særlig meget for gode varer, men forholde mig meget kritisk til hvad folks bevæggrunde kan være til at sige hvad de siger.
Jeg har faktisk helt konkret mødt en mand som havde arbejdet på HFK's værksted, og svinede deres produkter til, for et godt ord. Sjovt nok fandt jeg senere ud af at han var blevet fyret fordi hans reparationer havde det med at komme hurtigt tilbage til gen-rep.
Tilsvarende gælder antallet af folk som kan fortælle mig at Sony er noget l**t, Marantz strømsvage, B&W skingre, at Linn er det eneste som spiller musik, at Klasse D forstærkere er fremtiden og så videre...
Oftest har folk en investeret interesse i at sige det de siger, særligt, hvis det forekommer ensidigt og uden nuancer. Det er for mig tilfældet, når nogen siger at Denon altid går i stykker, eller at deres DVD-maskiner er elendige. I hurtigs tilfælde drejer det sig om en enkelt DVD-1600 (panasonic maskine) som har skuffet ham fælt, og medført hans (IMHO) korstog, som vi alle til stor morskab har fulgt på Cybertainment og her. Men det er altså ikke særlig ærligt at bruge et enkelt eksempel på et produkt man ikke kan lide til at svine et helt mærke tid - det værende Denon eller et hvilket som helst andet mærke.
Tilsvarende kunne jeg godt have din reparatør mistænkt for at have en lidt ensidig holdning til sagen når han siger at Denon går ofte i stykker. Jeg har hørt tilsvarende udsagn om Marantz, NAD, Rotel, Thomson, Kiss og Pioneer. Det får mig ikke til ukritisk at viderebringe det, så længe det er noget som jeg har fra en enkelt kilde eller to. Det er simpelthen et for dårligt statistik grundlag, og man kommer let til at give et helt firma et dårligt ry, uden at der nødvendigvis er et faktuelt grundlag for det.
Det var egentlig alt hvad jeg forsøgte at sige..
Venligst
Kim
|
|
|
Mine indlæg er blevet beksyldt for at være tåbelige, men det var så ikke dig, men tråden er også gået i selvsving og det er svært at følge med i hvem der siger hvad snart. .De er nok også tåbelige, men jeg fatter heller ikke hvorfor jeg skal sidde og forsvare min holdning til Denon bare fordi nogen mener noget andet.Det må de hjertens gerne, jeg forlanger ikke dokumention herom.
Jeg er nu ikke uenig i dit sidste indlæg her, men kun sige at folk må drage deres egne erfaringer, min Denon maksine var til reperation 5 gange og vi taler altså om en DCD S1 der har kostet 28.000 kroner, derfor har jeg ikke fidus til det mærke og jeg ved de har problemer med deres lasere i nogle af deres dvd maskiner også.
Alt kan gå i stykker, bevares, men noget gør det altså mere end andet og er man ejer af denon og aldrig haft problemer er det selvfølig svært at forstå at andre kan have haft det.
Mere er der vel ikke at sige så meget til det mere,jeg holder pause fra denne tråd nu tror jeg. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Kim G Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
|
|
|
Well, jeg kan bestemt ikke være uenig i at den sælger er et snothoved af værste skuffe. Det er den slags der gør at vi alle er så skeptiske når vi snakker med sælgere generelt. Hvis du ved hjem det er burde du melde det ind til HiFi klubben.
Jeg er dog ikke enig i at man kan afskrive HiFi klubben eller Denon af den grund. Selv i de bedste butikker har jeg enkelte gange mødt elendig betjening, og selv en Mercedes kan bryde sammen efter få kilometer. Det er bare ikke ofte det sker :-)
Venligst
Kim
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adam skrev:
kramer71 skrev:
|
Det korte af det lange er, at det her kan måles og dokumenteres. Og jitter giver direkte forringelse af lyden. Eller billedet, hvis det nu var her som målingerne dækkede. Se gerne de resultater også. |
|
|
Der er en A1 (som jeg ikke har snakket om), som ser ud til at måle ok, og en DVD-2900 som måler "Excellent" med jitter på 171.2ps. Det resultat kan man vist ikke diskutere? De andre er udgåede modeller.
Fint. Så er vi enige om, at det her godt kan måles.
Men vil du nu, efter du har set på resultaterne, købe en brugt denon afspiller - eks. 2800 ?
kramer71 skrev:
|
|
|
|
LOL! 
Hvor i alverden er det lige pro-logic kommer ind i denne sammenhæng? Det lyder ikke til, at du har det mindste forstand på emnet, når du kan komme med sådan en udtalelse. Har du hørt om 5.1 udgange og indgange, og at bruge DVD-afspillerens DD/DTS dekoder? Hvad med DVD-A eller SACD multichannel, siger det dig noget?
Jeg har ganske rigtigt ikke den store erfaring med 5.1 udgang fra dvdafspilleren som sendes ind i en reciewer med elektrisk eller digital volumenkontrol.
kramer71 skrev:
|
|
|
|
Tak, men i modsætning til de fordomme mange har om DVD-afspillere, findes der faktisk nogle der er hæderlige som CD-afspillere. F.eks. NAD T550 som spiller CD'er ligeså godt som en C540.
|
|
|
Det er mere end svært at få en dvd til at lyde hæderligt. Årsagen er blandt mange er, at spilleren skal kunne afspille forskellige frekvenser. Det betyder at clocken bliver delt - manipuleret - så at der kommer mere jitter. Jitter giver direkte forvrængning på lyden. Det er grunden til, at der kan være bedre økonomi i at købe evt. en godt brugt cdspille og kombinere det med en ny billig dvd.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|