Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 17:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Øde-ø album (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brisse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 April 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Hmmm...

Police : Laservillians (Live at the Polytechnic)

Den eneste live-cd jeg har med police. Godtnok er det en bootleg men stemningen og energien er i top og bringer glade minder om mit gamle police-kopi-band  (Det savner jeg sgu lidt )

Til top Vis Brisse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brisse

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 April 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Øde ø, hmmm......

Det må blive Counting Crowes - On a wire, live in New york, nej for trættende i længden, hvad med Kim Larsen - Det var en lørdag aften, arrhh ok for vulgært.....

Min Sibelius 5 cdbox med orkester værker og violin concert og det hele, jeps det bli'r den !

Der er både glad, trist, spændende og kedelig musik på Big smile

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 April 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Santana: Caravanserai

Og så håber jeg, Miles Davis' Kind of blue kommer forbi bundet til en flaskepost..

Mvh Søren

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 April 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Gasolin: GAS5, fedeste rockalbum der er lavet herhjemme.Det var det første album jeg fik,købte det da jeg var 5 år gammel på vinyl i 1975 og den sidste remasterring af albummet på the black boks er meget meget tæt på den orinale lp lyd fra den gang. 

Hej Slips

I 1975 og 1976 var jeg til Live-koncert med Gasolin, der er intet andet der overgår den oplevelse ! Billetten kostede i 1975´, 45 kr. og året efter var det 55 kr. - det var noget af en sum for en knægt på 10 år.

Måske lige da jeg var til Jerry Lee Lewis koncert og jeg kom bag om scenen og hilste pænt på ham og roste koncerten, det var også fedt !

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Ikke Slipsefyr skrev:
Gasolin: GAS5, fedeste rockalbum der er lavet herhjemme.Det var det første album jeg fik,købte det da jeg var 5 år gammel på vinyl i 1975 og den sidste remasterring af albummet på the black boks er meget meget tæt på den orinale lp lyd fra den gang. 

Hej Slips

I 1975 og 1976 var jeg til Live-koncert med Gasolin, der er intet andet der overgår den oplevelse ! Billetten kostede i 1975´, 45 kr. og året efter var det 55 kr. - det var noget af en sum for en knægt på 10 år.

Måske lige da jeg var til Jerry Lee Lewis koncert og jeg kom bag om scenen og hilste pænt på ham og roste koncerten, det var også fedt !

Hej Alex.

Jeg har selv været til gas koncerter i 76&77 i tivolis koncertsal og det står også som noget af det bedste jeg har oplevet, (lige på nær Dire Straits i 92) de havde simpelhen et helt specielt drive de gutter. Jeg var for nylig til Larsen koncert og han spillede faktisk en række Gasolin numre og det var da fedt, men til trods for at han i dag har dygtigere musikere med på scenen , så spillede de ikke numrene med den samme energi og drive og glæde som gasserne gjorde det.

Gasolin bliver aldrig slået, uanset hvor gode eller dårlige de var som musikere, så kunne de bare det gylle sammen, de formårede helt at skabe deres egen sound, noget som man kan savne i dag hvor alt lyder totalt ens i mine øre.

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 April 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Ikke Slipsefyr skrev:

Hej Slips

Hej Alex.

Jeg har selv været til gas koncerter i 76&77 i tivolis koncertsal og det står også som noget af det bedste jeg har oplevet, (lige på nær Dire Straits i 92) de havde simpelhen et helt specielt drive de gutter. Jeg var for nylig til Larsen koncert og han spillede faktisk en række Gasolin numre og det var da fedt, men til trods for at han i dag har dygtigere musikere med på scenen , så spillede de ikke numrene med den samme energi og drive og glæde som gasserne gjorde det.

Gasolin bliver aldrig slået, uanset hvor gode eller dårlige de var som musikere, så kunne de bare det gylle sammen, de formårede helt at skabe deres egen sound, noget som man kan savne i dag hvor alt lyder totalt ens i mine øre.

Sjovt som minderne vælter frem, var selv 10 år dengang i 75' da jeg gik til gasolin koncerter i holstebro (det var en stor ting i holstebro dengang, nåreja, suzi Qartro og sweet spillede der osse.  (men de kommer IKKE med på øen)

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 April 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

noget Best Of med straits, Hendrix eller Black Sabbath...

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Sendt: 29 April 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

godt være at selvom at larsen har bedre musikere med i dag end den gang er der ikke den samme enrgi/drive. men må da sige at når larsen spiller et af de gamle gas numre er der stadig knald under. han vrænger stadig guitaren og stemmen der'udaf. gasolin lavede et knald godt koncept der stadig holder - imponerende

Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez

Postmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg stået og kigget på cd´erne i et par min. Det er sgu svært kun at vælge en. Men mon ikke det ville blive Eric Gadd - The Right Way. Er tosset med den mand... Eller hvertfald med hans musik

Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
Til top Vis Postmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Postmanden

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 April 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Deep Purple - Machine Head

Totalt alletiders ynglings cd. Også på en øde ø.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Postmanden skrev:
Nu har jeg stået og kigget på cd´erne i et par min. Det er sgu svært kun at vælge en. Men mon ikke det ville blive Eric Gadd - The Right Way. Er tosset med den mand... Eller hvertfald med hans musik

Eric Gadd er også fed live, jeg var til hans koncert i Ringsted for nogle år siden, han er faktisk bedre live end jeg har regnet med, KANON ! 

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

A Vedel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2004
Sendt: 29 April 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

"Amused to death" fremragende valg!!
Thomas skrev:
hvad skal jeg bruge et album til hvis øen er
øde??? :-)
Hvis den ikke er mere øde end der er et anlæg tror jeg nok jeg vil
vælge Led Zeppelin 1 eller amused to death med Roger Waters..
lidt snyd at udpege 2, men det er godt nok også en svær opgave
Til top Vis A Vedel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A Vedel

jan n
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 April 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Min vil være: Simple Minds "New gold Dream" ( ikke opsamlingen)

Den er fra mellemperioden hvor de skifter fra avangarde til europop/rocktrash 

Jeg hænger musikalsk ikke specielt i fortiden.....men den plade glædes jeg altid over  .... også er det den eneste rigtig gode de har lavet !!

Til top Vis jan n's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan n

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 April 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Den er svær, for der er sgu mange - jeg ville nok tage Ivan Pedersen´s "Monogram". Og det er jo en dobbeltplade, så det passer oven i hatten

Og jeg som troede at jeg var alene om denne her. Som tingene står lige nu, så ville det blive den, da den er i maskinen konstant for øjeblikket, selvom det ikke længere er Ivan's nyeste.

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 30 April 2004 kl. 05:00 | IP-adresse registreret  

"Yessongs" et fantastisk 3 dobbelt live album med "yes" jeg bare ikke kan blive træt af   
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

PalleC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004
Sendt: 30 April 2004 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Helt afgjort noget af MOZART. Det var den lette del, det bliver straks værre at vælge mellem alle de mange gode sager den mand har skrevet. Hælder nok mest til Klaversonaterne spillet af Gould, eller klaverkoncerterne med Murray Perahia, eller måske Figaros bryllup, eller......

Nej det må nok blive klaversonaterne med Gould. De er lidt aparte, men samtidig med en dybde som jeg ikke synes jeg finder i andre indspilninger. Når man sætter sig i stolen, skruer op og lukker øjnene er der både til de store smil og tårer ned ad kinderne i den musik.

Til top Vis PalleC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PalleC

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 April 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

jan n skrev:

Min vil være: Simple Minds "New gold Dream" ( ikke opsamlingen)

Den er fra mellemperioden hvor de skifter fra avangarde til europop/rocktrash 

Jeg hænger musikalsk ikke specielt i fortiden.....men den plade glædes jeg altid over  .... også er det den eneste rigtig gode de har lavet !!

Det var da utroligt... troede aldrig at Simple Minds skulle nævnes herinde, men det er fedt og fuldt fortjent. Jeg synes dog at "Good News From The Next World" er det absolut bedste album de har lavet og jeg ved godt mange er imod dette, men det er et album i verdensklasse. "Real Life" og "Once Apon A Time" er også rigtig fede... ærgeligt de ikke er så meget fremme mere, men de sidste album de gar lavet er også rimelig ringe... desværre! Kunne de bare lave et nyt "Good news..." ;-)

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 03 Maj 2004 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Én cd...   kun en skaldet cd  ...   hmm...  valget står helt sikkert mellem Pink Floyd og Meat Loaf, men hvilket af de mange gode albums skal man vælge

...  Pink Floyd - The Final Cut ...   den var med mig på den anden side af jorden (den ikke så øde ø, kaldet New Zealand) i 3 mdr, og blev hørt i hvert fald en gang om dagen som afslapning før sengetid, så den holder sku 100% ... selv om Welcome to the Neighborhood med Meat Loaf heller ikke ville have været at foragte på en øde ø  så det må nok blive The Final Cut...kunne også være det blev nødvendigt med et Final Cut efter for lang tid på den øde ø ...  men så skulle det nok have været "The Wall" man havde med, så man kunne høre "Goodbye cruel world"

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 03 Maj 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Rod Stewart - Every Picture Tells A Story  fra 1971
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes