Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 10:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD 3020 eller?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Asbjørn skrev:

Kjeldsen skrev:
Asbjørn skrev:
3020 basker desværre 320BEE ret langt væk. 3020 er mere dynamisk, lineær, musikalsk og så går den dybere. 320BEE har ligesom et par krøller på frekvensgangen her og der.

Nu har jeg desværre ikke mulighed for at lave en direkte sammenligning mellem 3020 og 320BEE. Men 3020 har været anmeldt flere gange i nyere tid pga. den kultstatus den har fået. Og resultatet er altid faldet ud til de moderne varianters fordel.

I know! Var derfor jeg prøvede 320BEE i sin tid. Og hvis du spørger nede i klubben så siger de helt sikkert også at den nye lammetæsker den gamle.

Sådan forholder det sig desværre bare ikke i virkeligheden. Hvis du hører dem op imod hinanden vil du opleve at den nye er knapt så opløst. Den har ligesom nogle pukler/krøller her og der. En slags egenlyd / forvrængning der skinner igennem på alle numre - noget 3020 er fri for.

At der så mangler dybbas og sammenhæng skyldes nok at der i 3020 sidder en bedre strømforsyning (især i nogle af de aller første der kom frem).

Som effektforstærker (har ikke beskæftiget mig ret meget med preampen delen i den) mangler 3020 dog noget "storhed" og top. Den er ikke super velopløst når vi nærmer os toppen, og det går lidt udover lydbilledets størrelse. Tilgengæld har jeg hørt den opimod en nyere digital amp med masser af hestekrafter, men 3020 huggede altså bedre igennem i bunden.

Kjeldsen skrev:
320BEE kender jeg udemærket, og det er en fremragende lille forstærker der i mine ører (og på målebladet) absolut ikke lider af ulinearitet eller manglende dynamik. 

Jeg skal da med glæde støve min 3020 frem og se om den stadig vil starte hvis du er frisk på en test. Det er altid lidt sjovt at opleve sådan en gammel sag tage ved!

Vis mig iøvrigt lige en amp der ikke måler lineært indenfor det hørbare område på "målebladet".  

Jeg er helt enig, solgte min 3020 med sølv front for 800 kr for en tid siden, og som altid fortryder man når det er væk, men hvad, man kan jo ikke have alt til at ligge.  3020 er en glimrende forstærker, heroppe i Norge mente de dog den nye 320 BEE var bedre, denne har jeg ikke hørt dog, men, jeg har brugt 3020 på Carlsson OA 50.2 (funker ikke så godt), på Audiostatic ES 100 DCI elektrostater og IMF Tls 80 transmissionlinier. På elektrostaterne var lyden utrolig flot, stram, detaljeret og meget lyttevenlig uden at være analytisk. Jeg blev meget overrasket her. Med IMF´erne var der bas i bøtte og spand, rigtig boogie, og dette kunne spille højt !  Jeg blev ved at hive plader på pladespilleren, måtte bare lige høre én mere.  3020 har utrolige kræfter og jeg kunne sagtens leve med sådan 5 som effektforstærkere i mit hjemme bio system.   Med hensyn til Tandberg, så må det bare opleves, mere siger jeg ikke. Jeg har siddet og faldet i staver i flere timer lyttende til børne programmer fra en TR 2060, TPT 3011A eller min nye 3001A .  Lyden er som et åbent vindue, en frisk brise, fra kælderdyb bas til højeste diskant, en lyd man aldrig bliver træt af.  

Niels.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg anskaffet mig en NAD 3020 uden nogen bogstaver efter nummeret.

Den ser lige så gammel ud som den er, og trænger til en afvaskning, og en vatpind hist og her, men den spiller godt, uden knas i diverse kontakter og volumenkontrol.

Så nu går jagten ind på højttalere

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes