Kjeldsen skrev:
Asbjørn skrev:
| 3020 basker desværre 320BEE ret langt væk. 3020 er mere dynamisk, lineær, musikalsk og så går den dybere. 320BEE har ligesom et par krøller på frekvensgangen her og der. |
|
|
Nu har jeg desværre ikke mulighed for at lave en direkte sammenligning mellem 3020 og 320BEE. Men 3020 har været anmeldt flere gange i nyere tid pga. den kultstatus den har fået. Og resultatet er altid faldet ud til de moderne varianters fordel. |
|
|
I know! Var derfor jeg prøvede 320BEE i sin tid. Og hvis du spørger nede i klubben så siger de helt sikkert også at den nye lammetæsker den gamle.
Sådan forholder det sig desværre bare ikke i virkeligheden. Hvis du hører dem op imod hinanden vil du opleve at den nye er knapt så opløst. Den har ligesom nogle pukler/krøller her og der. En slags egenlyd / forvrængning der skinner igennem på alle numre - noget 3020 er fri for.
At der så mangler dybbas og sammenhæng skyldes nok at der i 3020 sidder en bedre strømforsyning (især i nogle af de aller første der kom frem).
Som effektforstærker (har ikke beskæftiget mig ret meget med preampen delen i den) mangler 3020 dog noget "storhed" og top. Den er ikke super velopløst når vi nærmer os toppen, og det går lidt udover lydbilledets størrelse. Tilgengæld har jeg hørt den opimod en nyere digital amp med masser af hestekrafter, men 3020 huggede altså bedre igennem i bunden.
Kjeldsen skrev:
| 320BEE kender jeg udemærket, og det er en fremragende lille forstærker der i mine ører (og på målebladet) absolut ikke lider af ulinearitet eller manglende dynamik. |
|
|
Jeg skal da med glæde støve min 3020 frem og se om den stadig vil starte hvis du er frisk på en test. Det er altid lidt sjovt at opleve sådan en gammel sag tage ved!
Vis mig iøvrigt lige en amp der ikke måler lineært indenfor det hørbare område på "målebladet".
|