Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 12:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Talk 3 højtalerkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Jeg leder igen efter nyt kabel nu jeg har fået ny forstærker (marantz PM6005) og
føler Supra classic 2.5 er lidt for standard,gennemsnitligt, alm i forhold til resten af mit anlæg

Hifi4all har testet dette Talk 3 kabel. Det koster 59kr. incl fri fragt ved køb af minimum 4 meter (om det findes billiger i dk ved jeg ikke,har jeg ikke undersøgt)

Tilfældigt finder jeg dette Custom Cable og de har kablet til en god pris, især hvis man skal have f,eks 2x4 meter eller mere, (især hvis man skal bruge det til et godt surround anlæg så kan f.eks 200kr i fragt sagtens betale sig), så vil det stadig være billigere end hifistore, selv om man skal betale for fragten, hvor den billigste fragt til danmark er 7.99£ som er 80.37kr

Dem af jer med erfarringer med kablet hvordan vil i beskrive lyden?

Whathifi skriver følgende: It’s not the last word in finesse, but at just 60 per cent of the price of
the Chord Carnival Silver Screen, this is a fine first cable upgrade.

Ved så ikke helt hvad de mener med det men ellers ikke noget negativt omkring kablet

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Stille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2014
Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 02:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har noget liggende herhjemme. Det er ærlig talt ikke noget særligt og lever slet ikke op til den hype, der var omkring det på et tidspunkt. Det kom hurtigt ned i pulterrummet i kassen med kobberrester.
Til top Vis Stille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stille

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger pt Talk3 kablet og der er megen hype omkring dette kabel.

Til 59,- kr meteren der er det et et fint kabel, heller ikke mere. Om du kan få bedre i det prisleje skal jeg ikke gøre mig klog på
Jeg har valgt at lægge det dobbelt, så jeg bruger et kabel til + og et til -. Det gjorde en verden til forskel, men så koster det jo også lige pludselig
118,- kr pr meter. Derudover så har jeg sat WBT spader på istedet for nogle billige. Her var der er også noget at her.

Nu kan jeg se du er fra Fyn, det kunne måske godt arrangeres at du kom forbi og lånte mit kabel for en dag.

PerBerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Check dette link

http://www.roger-russell.com/wire/wire.htm

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Nogle gange kan der gøres kup på brugt marked?.....selvom du er på Fyn!
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Har kigget lidt på brugt kabel men skal bruge 2x4 meter og ikke alle bruger så langt kabel

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har også Talk 3 og synes det er et godt kabel. Må indrømme at jeg bare købte det og har brugt det uden at tænke meget over hvordan det lyder. Nok fordi det ikke lyder af noget (=neutralt). Det gengiver blot musikken som det skal og uden at rette fokus på et bestemt frekvensområde. Betyder også at det ikke har nogen "wow" effekt - som man i øvrigt altid bliver træt af i længden.

Har skiftet højttalere, signalkabler og dac flere gange siden og har tydeligt kunne høre hvad der skete med lyden. Jeg synes i den grad at Talk 3 leverer varen - især til prisen.

Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Talk 3 er et fremragende kabel, og ikke bare i sin prisklasse! Dem der mener, at det er middelmådigt og fint til prisen, er med stor sandsynlig dem, der tidligere har haft ht-kabel til flere tusinde kroner pr. meter.

Og gud forbyde, at man indrømmer, at man har ladet sig narre af kejserens nye klæder...

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg så experimenteret lidt med den her cd (tidal hifi) og min gamle forstærker fra denon, dra-f109
har læst at Denon
skulle have mere lys lyd end marantz

Der er ikke meget forskel om det er dyrt eller billigt(laangt) mini jack til phono imellem en dragonfly og min Marantz PM6005

Synes toppen bliver mindre påtrængende med argon red optisk kabel imellem bundkort og marantz PM6005
(forskellen skulle ikke være meget anderledes med min lille dra-f109)
men synes på en eller anden måde at der lidt mere forvrængning
(jitter?) og mindre detaljer (mere hørbar med dragonfly og den lidt højere top ?).

Prøvede med jen tech sky 4.0mm kabel (synes det gav noget men kan ikke rigtig sige hvad)
det gjorde ihvertfald at jeg kiggede efter 6.0 mm kabel for jeg tænkte
6.0 mm kabel det må da være tilpas anderledes end 2.5mm og gi en forskel alene pga tykkelsen
(ud over måske et andet mærke) og følte som nævnt at 4.0mm kabel gjorde et eller andet ved lyden i forhold til 2.5mm
(sikkert bare placebo effekt).

Så prøvede jeg denne cd (stadig tidal hifi)

Så fik jeg mere behalig top (selv om der max er 4 instrumenter og 4 stemmer+ publikum synes jeg lyden er god)

Skal måske prøve talk 3 kabel hos Custom cable
(ca 370kr for 2x4meter incl fragt) Har man et sæt højtalere, som godt kan tåle et ekstra skud i bassen, og måske er lidt hårde i toppen,
så er talk 3 et oplagt valg, hvis man samtidig gerne vil beholde alle facetter i musikken.
(citat:Mikkel Gige og den karakteristik passer godt til mit anlæg) eller måske noget pris rimeligt 6.0 mm højtalerkabel

Gaffatape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 August 2015
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

Talk 3 er et fremragende kabel, og ikke bare i sin prisklasse! Dem der mener, at det er middelmådigt og fint til prisen, er med
stor sandsynlig dem, der tidligere har haft ht-kabel til flere tusinde kroner pr. meter.

Og gud forbyde, at man indrømmer, at man har ladet sig narre af kejserens nye klæder...

Er det så sandheden for alle eller for dig ?

Jeg mener nu heller ikke det er så voldsomt godt som hypet til, måske fordi jeg kun bruger 1 1/2 meter pr side.
Et Dali Boa lyder efter min mening bedre på samtlige punkter og til 89,- meteren

Bruger selv kabler til under 200,- meteren så ingen kejserklæder her
Til top Vis Gaffatape's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gaffatape

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Jeg anfægter slet ikke dit valg/din smag af kabler... men hvis man ser helt objektivt på det, og kun vurderer ren ydelse, så er der mange dyre kabler, som bør ryste i buksen, når Talk 3 nærmer sig deres domæne! Og dermed ikke sagt, at andre prisrimelige kabler ikke kan det samme.

Kabler kan bruges på mange måder... nogen bruger dem til at rette "fejl" på deres setup. Andre gange sikrer et kabel blot, at al information/detaljer slipper igennem. Talk 3 hører til sidstnævnte...

BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

. Andre gange sikrer et kabel blot, at al information/detaljer slipper igennem. Talk 3 hører til sidstnævnte...

indtil man har hørt et mere afslørende kabel
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Talk 3 gjorde det som sådan ikke noget forkert i mit anlæg men det var bare lidt gråt lidt ligsom en gråvejrsdag den er der jo heller ikke noget i
vejen med bare lidt kedelig, men det kan sagten være lige det skal til nogen gang og til prisen syndes jeg det er et fint kabel.

Det rigtige kabel på det rigtige sted kan gøre underværker.
Det behøver ikke at være det dyreste og det kan sagtens være et der ikke lyder godt andre steder.
Det svære er at find det rigtige kabel men når det sker er man ikke i tvivl.
(Lige end til man finder et der er endnu bedre på det sted)

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Et afslørende kabel "afslører" sådan set bare det, der sendes ud af apparatet. Og hvis det ikke er iorden, ja så lyder det også derefter.

Og hvis lyden bliver grå og kedelig med Talk 3, så er det fordi, at ens anlæg er gråt og kedeligt! Talk 3 tillægger højst noget fylde i bassen, derudover er det meget neutral, og gengiver derfor blot det, det modtager!

Så de to forrige indlæg understreger blot, at kabler også bruges til, at trimme lyden med...

Kan vi ikke bare blive enige om, at Talk 3 ikke passer på nogle systemer, fordi de disse ikke kan leve op til kablets kvalitet?

Jeg har lyttet til flere kabler, end jeg bryder mig om, at tænke på. Og jeg har lyttet til rigtig meget forskelligt udstyr gennem mine år som anmelder, og sikkert også mere udstyr end de fleste herinde. Så I må stole på det, jeg skriver her.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

Jeg anfægter slet ikke dit valg/din smag af kabler... men hvis man ser helt objektivt på det, og kun vurderer ren ydelse,
så er der mange dyre kabler, som bør ryste i buksen, når Talk 3 nærmer sig deres domæne! Og dermed ikke sagt, at andre prisrimelige kabler
ikke kan det samme.

Kabler kan bruges på mange måder... nogen bruger dem til at rette "fejl" på deres setup. Andre gange sikrer et kabel blot, at al
information/detaljer slipper igennem. Talk 3 hører til sidstnævnte...

Gælder det så også når man kun har en fornuftig men billigt anlæg som jeg har eller
er det bare noget man kun for gavn af,passer til et dyrt anlæg?

Tænker et kabel skal være ekstra godt for at man kan høre forskel på et godt og et meget godt kabel
når man har et alm anlæg, hvor det er nemmere at høre den forskel det måtte være med et nyt "bedre"
højtalerkabel hvis man har et dyrt anlæg.

Måske derfor de fleste med alm anlæg skriver at man bare køb noget billigt kabel der er tykt nok og
fra et kendt mærke, det gør ingen forskel om det er dyrt eller billigt,
måske fordi de anlæg de har ikke kan gengive den forskel der måtte være?

Ved ikke hvad der kan gi mest, højtalerkabel eller signalkabel, men oplever tit at mange skriver som nævnt,
bare købe et billigt kabel fra et kendt mærke der er tykt nok,det gir ikke nogen forskel om det er dyrt eller billigt

Gaffatape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 August 2015
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 15 Oktober 2015 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk engang købt et Taralabs højttalerkabel til ca 500,- meteren og signalkabler til ca 1000,- sættet og med det på blev det hele faktisk så
meget anderledes, løst, flagrende at jeg synes det alt i alt blev dårligere end mine dengang billige Audio Quest kabler.

Så jeg tør godt stå inde for at dyrere ikke altid er bedre, det kan sagtens gå den anden vej.

Og med kabler til 10.000,- + kan jeg kun selv
Til top Vis Gaffatape's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gaffatape

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

MR.Mikkel G Vi kan godt blive enige om, at Talk 3 ikke passer på nogle systemer, Men ikke at det er på grund af kablets kvalitet
eller anlæggets kvalitet for den sags skyld.
Der er bare nogen ting der ikke passer sammen og nogen der gør så simpelt er det    

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

Du misforstår... lige præcis Talk 3 kablet gør ikke noget forkert. Ergo er det udstyret den er gal med, hvis det lyder gråt og kedeligt med Talk 3.

Det har ikke noget at gøre med generel synergi mellem apparater. Selv om du har ret vedr. dette generelt. Det har bare ikke noget med denne debat at gøre.

Man kan nærmest sige, at dem der har dårlige oplevelser med Talk 3, allerede har dårlig synergi mellem deres apparater, og det kan et godt kabel ikke rette. Så skal man i stedet have et kabel, der farver lyder... altså et ikke-korrekt kabel. Og dem findes der mange af, uanset pris!!!

Det er dét, der gør Talk 3 kablet usædvanligt... det gør det usædvanlig godt til en fornuftig pris, selv på meget dyre systemer.

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Det er da altid noget at vi kan være enige i at ikke være helt enige Men ja til prisen er det et fint kabel,
Har hørt det fungere godt nogen steder og ikke så godt andre steder men sådan er det med kabler.
Jeg har aldrig mødt et kabel der bare var godt over alt hvor det blev sat ind

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

The Real Wiz skrev:
Har hørt det fungere godt nogen steder og ikke så godt andre steder men sådan er det med kabler. Jeg har aldrig mødt et kabel der bare var godt over alt hvor det blev sat ind

Nej, sådan er det med anlæg!!!! For hvis anlægget har unoder, så bliver det også afsløret af et godt kabel. Og det er dét, du har oplevet med Talk 3!!!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes