Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 21:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Talk 3 højtalerkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Som skrevet i et tidligere indlæg, så bruger jeg Talk 3.
Jeg er en af dem som har haft meget dyre kabler i mit setup og ved hvad der kan ske.

Mikkel du siger at Talk3 er neutralt og viser fejl på setuppet. Det kan godt være at det er rigtigt, men nu kommer min oplevelse.

Med Talk3 der manglede jeg dataljer og åbenhed. Flowet i musikken var heller ikke rigtigt og det dynamiske slag i mellemtonen var også meget tilbagelænet.

Så lagde jeg Talk3 dobbelt, så jeg brugte et kabel til + og et til - på hver side. Det gjorde en del forskel. Bedre hul igennem, livet kom tilbage i musikken og slaget i mellemtonen var der lige pludselig også.

Nu var det lige pludselig et ok kabel, men jeg havde lidt andre liggende også. Godt nok for korte som setuppet står, men med lidt flytten rundt så kunne de andre kabler også nå.

Det er ikke high end kabler til flere tusiende kr meteren men heller ikke billige kabler.

Mikkel du siger at Talk3 er neutralt og gør ikke noget forkert. Kan du så forklarer hvordan andre kabler kan lukke flere detaljer igennem, være mere åbent og kontrolleret i bassen.
Mig bekendt så kan et kabel kun trække fra og ikke lægge til.

Ved at lække det dobbelt, så blev det næsten dobbelt så godt. Det viser jo bare at kablet er en flaskehals som musikken skal igennem.
Talk3 er ikke dårligt, derfor sidder det jo nok stadigvæk i setuppet. Men neutralt vil jeg på ingen måde kalde det, da det er tydeligt at det holder informationer tilbage og når det gør det - Ja så kan det vel ikke være neutralt.

Vi er enige i at er der fejl i et setup, så gør Talk3 nok ikke noget ved det og på den måde kan man vel godt kalde det neutralt - men måske "neutralt med tynd flaksehals" var mere korrekt

Miav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

The Real Wiz skrev:
Har hørt det fungere godt nogen steder og ikke så godt andre steder men sådan er det med
kabler. Jeg har aldrig mødt et kabel der bare var godt over alt hvor det blev sat ind

Nej, sådan er det med anlæg!!!! For hvis anlægget har unoder, så bliver det også afsløret af et godt kabel. Og det er dét, du har oplevet
med Talk 3!!!

Det er eddermame noget af en påstand du der fremfører, jeg vil sige det mere handler om synergi mellem komponenter, kabler og den der
lytter til musikken.
At Talk 3 kablet så i dit setup performer perfekt, er ikke lig med den skinbarlige sandhed. Der er mange faktorer der spiller ind her,
komponenternes egenlyd, vores personlige præferencer. Det som jeg finder neutralt, behøver ikke være det samme som du finder neutralt,
vi er trods alt forskellige individer, der har den fælles interesse der hedder HIFI, men der hører lighederne så også op.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Lyder godt nok interessant - det med at lægge kablet dobbelt. Jeg var så forudseende at jeg købte 12 m Talk 3 for evt at kunne biwire. Mine HT har
dog ikke mulighed for biwire. Så vil helt klart prøve dobbelt-træk.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas

BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Talk3 er et godt mellemklasse kabel til en god pris
det er vist noget nær identisk med Naim A4 og Linn K20 som startede fremstillingen hos BICC i UK under finurlige omstændigheder i 80'erne, Linn har stadig K20 på prislisten hvor Naim for længst gik over til A5 som er et stivere kabel med færre og tykkere ledere.

Vigtigt er det at godt loddede stik er monteret, helst banan hvis forstærkeren har denne facilitet.
Stikkene og termineringen kan oftes gøre forskellen mellem godt og skidt
da dette er et sted der sjuskes meget hvor valid er folks "erfaring" så

Der findes langt mere afslørende kabler på markedet, indrømmet ofte til en vanvittig pris
Prøv et sæt Vertere, Naim Lumina eller Chord Sarum
Om nogle af disse er pengene værd skal være op til den enkelte at afgøre

Desuden er jeg helt enig i, at der er så mange faktorer som spiller ind når man snakker kabler
kabel X" kan for nogen være det bedste, kabel Y" kan være for andre - der er ingen nemme genveje og hvor mange meter bruges der ?
Hvad mange overser er belastningen af visse forstærkere, denne ændres når længden af kablet ændres så det er en videnskab
Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund

BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Dalgas skrev:
Lyder godt nok interessant - det med at lægge kablet dobbelt. Jeg var så forudseende at jeg købte 12 m Talk 3 for evt at kunne biwire. Mine HT har
dog ikke mulighed for biwire. Så vil helt klart prøve dobbelt-træk.

Biwire og dobbelttræk tror jeg er kejserens nye klæder

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Nu skriver at du "tror" det er kejserens nye klæder. Det må jo så betyde at du ikke har prøvet og derved gætter

Jeg har som skrevet lagt mit dobbelt. Som enkelt kabel ville jeg på INGEN måde havde det i setuppet, men som dobbelt træk der gør det det ganske godt og får lov til at blive - Indtil videre

BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

jeg har prøvet biwire masser af gange og det er et no go for mig

Jeg kan ikke med min bedste vilje se hvorfor dobbelttræk skulle være bedre men hvis det virker for dig så hvorfor ikke

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Det er lige præcis derfor, jeg afskyr kabel-debat og -test!!! Der er altid 47 eksperter derude, som ved bedst selv... roger over and out!  

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes