Som skrevet i et tidligere indlæg, så bruger jeg Talk 3.
Jeg er en af dem som har haft meget dyre kabler i mit setup og ved hvad der kan ske.
Mikkel du siger at Talk3 er neutralt og viser fejl på setuppet. Det kan godt være at det er rigtigt, men nu kommer min oplevelse.
Med Talk3 der manglede jeg dataljer og åbenhed. Flowet i musikken var heller ikke rigtigt og det dynamiske slag i mellemtonen var også meget tilbagelænet.
Så lagde jeg Talk3 dobbelt, så jeg brugte et kabel til + og et til - på hver side. Det gjorde en del forskel. Bedre hul igennem, livet kom tilbage i musikken og slaget i mellemtonen var der lige pludselig også.
Nu var det lige pludselig et ok kabel, men jeg havde lidt andre liggende også. Godt nok for korte som setuppet står, men med lidt flytten rundt så kunne de andre kabler også nå.
Det er ikke high end kabler til flere tusiende kr meteren men heller ikke billige kabler.
Mikkel du siger at Talk3 er neutralt og gør ikke noget forkert. Kan du så forklarer hvordan andre kabler kan lukke flere detaljer igennem, være mere åbent og kontrolleret i bassen.
Mig bekendt så kan et kabel kun trække fra og ikke lægge til.
Ved at lække det dobbelt, så blev det næsten dobbelt så godt. Det viser jo bare at kablet er en flaskehals som musikken skal igennem.
Talk3 er ikke dårligt, derfor sidder det jo nok stadigvæk i setuppet. Men neutralt vil jeg på ingen måde kalde det, da det er tydeligt at det holder informationer tilbage og når det gør det - Ja så kan det vel ikke være neutralt.
Vi er enige i at er der fejl i et setup, så gør Talk3 nok ikke noget ved det og på den måde kan man vel godt kalde det neutralt - men måske "neutralt med tynd flaksehals" var mere korrekt