Bruger siden: 29 August 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 59
Sendt: 12 November 2024 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
Hej
Mindes at fagbladet "Ny elektronik" engang havde en artikel om en selvbygget RIAA-forstærker baseret på en opamp? Er der nogen, der ligger inde med
artiklen? Det kunne være sjovt at prøve at lave den
Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3356
Sendt: 12 November 2024 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
Når nu du vil bygge RIAA med opamp er der jo også denne blandt så mange andre ideer.
Fordelen ved denne er at den anvender passiv RIAA korrektion hvor andre har den siddende i feedback kredsløbet.
RIAA
Sendt: 13 November 2024 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
Med mindre der er tænkt på Mantra Sound RIAA, vist i Ny Elektronik nr. 1 1978, jeg solgt i Audioscan.
Er det tilfældet, er dens force lav støj, høj slewrate og lav TIM.
Præcis de egenskaber der er fordelene ved mit ovenfor viste diagram fra Texas Instrument.
Her er der blot gjort yderligere ud af at forbedre disse forhold. Med nyere og bedre OPAMPs og frekvenslineær feedback.
Sendt: 13 November 2024 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
Endelig kan det ønskede være fra den endelige udgave fra det ongoing forforstærker projekt
1981 udgave 7/8 Side 32 hvor man efter flere eksperimenter kommer frem til en endelig løsning med OPAMP.
Uden at det ændrer noget ved mit ovenstående forslag
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum