Emne: Specielle netkabler ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Rockefoten Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
i en perfekt verden så har du nok rett. jeg tror bare at lytteren
er for lite statisk til at det funker helt. man lytter forskellig på et
stykke musikk første gangen i forhold til 5 gangen man hører det
aktuelle stykket i et kort tidsrom. bare det vil påvirke mye.
ellers så er det et annet problem med nettkabel og det er at det virker
svært forskjellig på forskjellige apparater. det virker som om billige
strømforsyninger ofte påvirkes mer. det er ihvertfall min erfaring.
noen mener også at enkelte SWM som ICe påvirkes veldig mye, mens f.eks
Linn Klimax ikke påvirkes..
Mye rart her...
__________________ liker du prog? http://flying.to/seid
|
| Til top |
|
| |
kvs78 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rockefoten skrev:
i en perfekt verden så har du nok rett. jeg tror bare at lytteren
er for lite statisk til at det funker helt. man lytter forskellig på et
stykke musikk første gangen i forhold til 5 gangen man hører det
aktuelle stykket i et kort tidsrom. bare det vil påvirke mye.
|
|
|
Jeps, men det påvirker tilsyneladende ikke nok, til at folk undlader at konkludere, at de hører forskel i de ikke blindede tests __________________ /Karsten
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
HAR FULGT DENNE TRÅD MED INTERESSE.
JEG HAR TIT UNDRET MIG OVER PRISEN PÅ ET " GODT " NETKABEL, OG HAR PRØVET FLERE AF SLAGSEN, BLA. SUPRA LO-RAD,NORDOST SHIVA,VAN DENHUL MAINSTREAM, ALLE HAVDE EN HØRBAR VIRKNING PÅ LYDEN, MEN IKKE ALTID I POSITIV FORSTAND, LO-RAD VIKEDE MEGET DÆMPET I LYDEN, NORDOST TILFØRTE EN LETTERE HYSTERISK TONE TIL LYDEN, VAN HUL VAR KLART DEN BEDSTE AF DISSE 3 KABLER, OG ÅBNEDE MEST OP FOR LYDEN.
MEN JEG MENER FAKTISK DER ER EN BEDRE VEJ TIL REN STRØM OG BEDRE LYD, JEG HAR EN GOD VEN I DET SYDLIGE JYLLAND, SOM HAR UDVIKLET EN 500 VA ISOLATIONS/SKILLETRAFO (PRODUCERET HOS TRANS-ELECTRO I RANDERS), PRIMÆRT BEREGNET TIL SIGNALKILDER, NÅR DEN ER KOBLET IND MELLEM NETTET OG MIT ANLÆG, KAN JEG IKKE HØRE FORSKEL PÅ NOGEN AF DE OVENNÆVNTE NETKABLER OG ALM NETKABLER, OG LYDEN ER GANSKE ENKELT FREMRAGENDE, MED DYB SORT BAGGRUND, REN OG KLAR SOM KILDEVAND.
DET VAR MÅSKE VÆRD AT OVERVEJE AT BRUGE PENGENE PÅ EN GOD SKILLETRAFO ISTEDET FOR ET DYRT NETKABEL, DET KOSTER CA. DET SAMME CA. 3000-5000,- KR + EN SIKKER KASSE OG GODE NETSTIK
PS. ER DER NOGEN DER HAR ERFARINGER MED ISOLATIONS/SKILLETRAFO´ER ?
__________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
|
HAR FULGT DENNE TRÅD MED INTERESSE.
JEG HAR TIT UNDRET MIG OVER PRISEN PÅ ET " GODT " NETKABEL, OG HAR PRØVET FLERE AF SLAGSEN, BLA. SUPRA LO-RAD,NORDOST SHIVA,VAN DENHUL MAINSTREAM, ALLE HAVDE EN HØRBAR VIRKNING PÅ LYDEN, MEN IKKE ALTID I POSITIV FORSTAND, LO-RAD VIKEDE MEGET DÆMPET I LYDEN, NORDOST TILFØRTE EN LETTERE HYSTERISK TONE TIL LYDEN, VAN HUL VAR KLART DEN BEDSTE AF DISSE 3 KABLER, OG ÅBNEDE MEST OP FOR LYDEN.
MEN JEG MENER FAKTISK DER ER EN BEDRE VEJ TIL REN STRØM OG BEDRE LYD, JEG HAR EN GOD VEN I DET SYDLIGE JYLLAND, SOM HAR UDVIKLET EN 500 VA ISOLATIONS/SKILLETRAFO (PRODUCERET HOS TRANS-ELECTRO I RANDERS), PRIMÆRT BEREGNET TIL SIGNALKILDER, NÅR DEN ER KOBLET IND MELLEM NETTET OG MIT ANLÆG, KAN JEG IKKE HØRE FORSKEL PÅ NOGEN AF DE OVENNÆVNTE NETKABLER OG ALM NETKABLER, OG LYDEN ER GANSKE ENKELT FREMRAGENDE, MED DYB SORT BAGGRUND, REN OG KLAR SOM KILDEVAND.
DET VAR MÅSKE VÆRD AT OVERVEJE AT BRUGE PENGENE PÅ EN GOD SKILLETRAFO ISTEDET FOR ET DYRT NETKABEL, DET KOSTER CA. DET SAMME CA. 3000-5000,- KR + EN SIKKER KASSE OG GODE NETSTIK
PS. ER DER NOGEN DER HAR ERFARINGER MED ISOLATIONS/SKILLETRAFO´ER ?
|
|
|
Hej!
Har du prøvet almenlig NKT enkelt kåre 1.5mm, det kunne være sjovt at høre din mening jeg bruger ikke annet.
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
En skilletrafo foran hele anlægget er ikke den rigtig vej i følge mine erfaringer og min lyd ideologi, da netop baggrunden bliver kulsort, og alt liv og dynamik forlader musikken, sikkert på grund af den store dæmpning der er bagud til nettet, dette gør så at apparaterne ser hinanden meget tydeligere, og derfor også påvirker hinanden mere.
Hvis man skal bruge isolations/skilletrafo'er skal der buges et stk. pr. apparat, så sker der ting og sager, det lover jeg dig. Her ser apparaterne næsten ikke hinanden, derfor liver lyden op, og bliver mere dynamisk og letflydende (musikalsk). Dette opnår man også lidt ved brug af længere netkabler, i f.eks. tykkelsen 1,5mm2 og 1,5 - 4 meter's længde, nemlig en dæmpning mellem apparaterne, så giver mindre påvirkning apparaterne i mellem. Så kan man diskutere om man kan lide lyden fra det ene kabel eller det andet, og om det skal være skærmet eller ikke, det vil ofte være lidt forskelligt fra opsætning til opsætning, men ofte er der nogle klare forskelle kablerne i mellem, som går igen fra anlæg til anlæg.
:-):-) , jeg har prøvet både 1,5 og 2,5, ja og endda 4mm2 solidkore ledninger som netkabel, dette giver rigtigt nok sort baggrund, men desværre ikke liv og lethed over musikken, så dette er bedst inde i væggen, hvor det jo reelt også hører til.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
|
En skilletrafo foran hele anlægget er ikke den rigtig vej i følge mine erfaringer og min lyd ideologi, da netop baggrunden bliver kulsort, og alt liv og dynamik forlader musikken, sikkert på grund af den store dæmpning der er bagud til nettet, dette gør så at apparaterne ser hinanden meget tydeligere, og derfor også påvirker hinanden mere.
Hvis man skal bruge isolations/skilletrafo'er skal der buges et stk. pr. apparat, så sker der ting og sager, det lover jeg dig. Her ser apparaterne næsten ikke hinanden, derfor liver lyden op, og bliver mere dynamisk og letflydende (musikalsk). Dette opnår man også lidt ved brug af længere netkabler, i f.eks. tykkelsen 1,5mm2 og 1,5 - 4 meter's længde, nemlig en dæmpning mellem apparaterne, så giver mindre påvirkning apparaterne i mellem. Så kan man diskutere om man kan lide lyden fra det ene kabel eller det andet, og om det skal være skærmet eller ikke, det vil ofte være lidt forskelligt fra opsætning til opsætning, men ofte er der nogle klare forskelle kablerne i mellem, som går igen fra anlæg til anlæg.
:-):-) , jeg har prøvet både 1,5 og 2,5, ja og endda 4mm2 solidkore ledninger som netkabel, dette giver rigtigt nok sort baggrund, men desværre ikke liv og lethed over musikken, så dette er bedst inde i væggen, hvor det jo reelt også hører til.
mvh.
|
|
|
jeg bruger kun skilletrafo´er til signalkilderne cd,dvd,pladespiller,riaa og en trafo separat til hver linie, og trukket fra 2 forskellige elgrupper, da det var det der lød bedst,( jeg er klar over at 300 og 500 VA er overkill, men jeg fik et samlet tilbud på 1 stk 300 VA og 2 stk 500 VA som jeg ikke kunne sige nej til, det var før jeg fandt ud af at de ikke var det rigtige til forstærkere og effekttrin) så jeg er klar over de punkter du nævner.
jeg har prøvet skillefrafo på effekttrin og forstærkere, og er ligeledes nået til den konklusion, at det fjerner næsten alt hvad der hedder dynamik og nærvær i lyden, dette gælder også for div. netfiltre, og her også på signalkilder,bare endnu mere udpræget, så netfiltre er bandlyste i mit lytterum.
skilletrafoer giver endvidere den fordel at man slipper for det meste af det snavs der ligger på elnettet f.eks DC reststrøm, grimme spikes fra maskinfabrikker, defekte køleskabe og hvad der ellers er af gode sager på det elnet, det er derfor anlægget lyder bedst om natten, indtil man får fat i nogen gode skilletrafoer 
vedr. nkt 1,5 og 2,5 singlecore-installationskabler, har jeg prøvet dem som netkabler, men synes ikke de umiddelbart tilfører nogen fordele, andet end klassisk blød engelsk lyd, hvilket ikke lige er min stil 
er der andre der har nogen erfaringer med hensyn til strøm og hifi ? __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|