Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Barco Data 801s (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2004
Status: Offline
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:

Jeg har lige købt en BenQ 8700+ til 24000 og er ovenud tilfreds og lykkelig. Den ligger efter min mening lige i numsen af en CRT.

Oliver

Af hvilken CRT?

Til top Vis Peter Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Jensen

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:

moviedude skrev:
Jeg vil da mene DLP'ere er dyrere i vedligeholdelse end CRT'ere blandt andet pga. pære udskiftning. Man kan godt forvente en CRT køre 10.000 timer efter fremstilling uden at skulle bruge en kr. på vedligeholdelse.

En ny lampe (3000timer) til en DLP kan anskaffes for ca. 3.500 kr i DK (dyreste løsning) - anskaffer man lamper til LCD/DLP fra udlandet kan det gøres til ca. det halve + dansk moms og fragt (ca. 75-80% af købsprisen i DK).

3 nye rør(10.000timer) til f.eks. en Barco 801s koster i omegenen af 20.000-25.000 kr - ret mig hvis jeg tager fejl, da jeg selvsagt ikke er CRT ekspert..

Med de beregninger får jeg følgende tal: 1,17 kr/time for DLP og 2-2,5 kr/time for CRT - dvs. et forhold i omegnen af 1:2 i driftsomkostninger mht lampe/rør.

vh Thomas

Hvorfor tror folk altid, at man skal købe et "sæt" rør?

Rør slides ikke ens - man skal aldrig skifte dem alle - det er ikke engang sikkert man kommer til at skifte ét.

Det blå rør slides mest, dernæst grøn og så rød.

Hvis man kommer til at skulle skifte et rør - så bliver det 98% sikkert det blå.

Rør til 800/801 kan fås fra 300$....

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 Juli 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Luc_DK skrev:
Har du nogle erfaringer med DVDO linedoubler ?

DVDO modeller er jo ekstrem billige ifht de modeller som man ellers kender, fx. Faroudja.

DVDO'en laver kun om til progressive scan - det er næsten falsk markedsføring at kalde dem for linedoublere. Faroudja Linedoublere laver flere linier efter "line insert" princippet, hvor et sæt hlt nye linier beregnes som mellemværdier af de linier de indsættes imellem. Det giver en reel forbedring, men koster desværre også kassen.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Lumagen ??
Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
Agent Cooper skrev:

moviedude skrev:
Jeg vil da mene DLP'ere er dyrere i vedligeholdelse end CRT'ere blandt andet pga. pære udskiftning. Man kan godt forvente en CRT køre 10.000 timer efter fremstilling uden at skulle bruge en kr. på vedligeholdelse.

En ny lampe (3000timer) til en DLP kan anskaffes for ca. 3.500 kr i DK (dyreste løsning) - anskaffer man lamper til LCD/DLP fra udlandet kan det gøres til ca. det halve + dansk moms og fragt (ca. 75-80% af købsprisen i DK).

3 nye rør(10.000timer) til f.eks. en Barco 801s koster i omegenen af 20.000-25.000 kr - ret mig hvis jeg tager fejl, da jeg selvsagt ikke er CRT ekspert..

Med de beregninger får jeg følgende tal: 1,17 kr/time for DLP og 2-2,5 kr/time for CRT - dvs. et forhold i omegnen af 1:2 i driftsomkostninger mht lampe/rør.

vh Thomas

Hvorfor tror folk altid, at man skal købe et "sæt" rør?

Rør slides ikke ens - man skal aldrig skifte dem alle - det er ikke engang sikkert man kommer til at skifte ét.

Det blå rør slides mest, dernæst grøn og så rød.

Hvis man kommer til at skulle skifte et rør - så bliver det 98% sikkert det blå.

Rør til 800/801 kan fås fra 300$....

Ja, faktisk er det røde rør næsten umuligt at slidde. Man siger som regel at et rødt rør holder dobbelt op af grøn/blå. Man skal huske på at rørene har 'andre opgaver' at løse, end bare være tre farver.

Nicholas

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes