Forfatter |
|
TKhifi Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
syndes bare det er klamt at man ikke skriver at det er smasket helt vildt folk kan jo se det når de kommer ud hvor plat
VH Thomas
|
Til top |
|
|
LAST Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 639
|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Det glæder mig at høre at du har fået hul igennem Audio Note'n. Der går nok lige et par dage før den er rigtig gennem varm (min forforstærker er tændt 24-7). De ting du fremhæver kan jeg godt genkende fra min forforstærker. Hvilken CD sender du på pension ? DAC'en er det en model 1.1x ?
Hilsen LAST __________________ http://www.volbeat.dk
http://www.nationupnorth.com
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej LAST
Min pensioneret cd afspiller er en Pioneer PD-S06 som er solgt til en i Jylland.
Og ja, jeg forventer da mere af den nye afspiller, men det kræver at man er alene hjemme og at hele anlæget er godt gennemvarmt.
Det er en 1,1 X
Hilsen Henrik300
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der billeder

Kassen ankom som den skulle, godt forsejlet med mange skruger og søm.

Spændingen var stor

Vel opstillet og lyder er sødt begyndt og strømme dejlig varm lyd ud.

Et billed af mine KEF 105/3

Og lige et at hele opstillingen      

Lige et nærbilled ad Signature 1.0 og det nye Audio Note cd sæt .
Det var alt lige nu, men der kommer meget mere når det nye rum kommer i brug.
Kommentare er meget velkommen, og ja ht. bliver stillet anderledes når der lyttes seriøst. Derfor glæder jeg mig enormt til mit rum så alt står klar når musiklysten kalder.
Hilsen Henrik300
|
Til top |
|
|
LAST Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 639
|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik300
Alene hjemme? - det er da bare at sende resten af familien en tur i ZOO eller TIVOLI eller...... (gaffatape?!) så får du fred og ro til at stille dine højttalere rigtigt, lave kaffe og lyde en masse god musik (husk at pille telefonstikket ud).
Hilsen LAST __________________ http://www.volbeat.dk
http://www.nationupnorth.com
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dit Audio Note. Audio Note er bare noget gennemmusikalsk elektronik, og jeg kan da også afsløre at jeg selv buger en Audio Note DAC.
(dog modificeret lidt )
P.S Ved du hvor mange rør der sidder i din Zero DAC og er de lige til at skifte?
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej LAST
Tiden kommer og forhåbentlig på lørdag (arbejder som en hest pt. da der er meget ferie på jobbet).
Hilsen Henrik300
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fly
Har ikke haft låget af endnu men det kommer .
Hvad har du lavet med din DAC ? og hvilken forbedringer er der kommet ud af det ?.
Og lige til sidst hvilket drev har du ?
Hilsen Henrik300
|
Til top |
|
|
TKhifi Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
tillykke super fedt og jeg har sku ikke set sådanne en indpakning før hvor man skal være udd. håndværker for at åbne.
VH Thomas
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Mr. High Fly
Har ikke haft låget af endnu men det kommer .
Hvad har du lavet med din DAC ? og hvilken forbedringer er der kommet ud af det ?.
Og lige til sidst hvilket drev har du ?
Hilsen Henrik300
|
|
|
God aften igen. Min DAC er en 1.1x og den har fået to gode forbedringer. Den ene er udskiftning af to kondensatore i udgangen. Som standard sidder der to Jensen papir i olie børger, og de er nu erstattet med et par Audio Note kobber foils i en noget højre kvalitet. Senere købte jeg så en speciel selekteret konverterchip fra Analog Devices og satte i. Specielt sidstnævnte var noget der rykkede. Lyden generelt blev hævet en klasse, eller to og som man siger på hifi sprog: Det hele kom til at ånde mere frit og specielt mellemtonen blev særdeles ren, luftig og mere dynamisk end før.
Drevet er en gammel Sony 5ES. Og jeg kan i den forbindelse sige: Drev er ikke noget der bør undervurderes! (ej heller kabler, men det er en anden snak) Før brugte jeg bare min gamle Cambridge CD6 som drev til min DAC. Den blev så mæt af dage og jeg måtte finde et nyt drev. Nu er jeg hverken hel, eller halv millionær, så det måtte være et billigt drev. Jeg faldt så over denne gamle Sony 5ES. Den er godt nok oppe i årene, men bygget i meget høj kvalitet. At der var så meget forskel på lyden fra CD6 og til denne Sony, var jeg noget overasket over.
Nå, jeg må hellere slutte, øllet er ved at virke nu....

|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
nææhhh... det ser jo herligt ud! jeg er helt misundelig (igen).
men... så mange komponenter oven på hinanden? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo igen Mr. High Fly
Du skrev:
God aften igen. Min DAC er en 1.1x og den har fået to gode forbedringer. Den ene er udskiftning af to kondensatore i udgangen. Som standard sidder der to Jensen papir i olie børger, og de er nu erstattet med et par Audio Note kobber foils i en noget højre kvalitet. Senere købte jeg så en speciel selekteret konverterchip fra Analog Devices og satte i. Specielt sidstnævnte var noget der rykkede. Lyden generelt blev hævet en klasse, eller to og som man siger på hifi sprog: Det hele kom til at ånde mere frit og specielt mellemtonen blev særdeles ren, luftig og mere dynamisk end før.
Har du selv skiftet det eller har du fået hjælp udefra?. Jeg skal hermed nævne at jeg er ikke en ørn til lodekolbe osv.
Jeg vil dog i første omgang ikke lave om på DACén da jeg ønsker at lære lyden at kende inden der laves om.
Kan kun sige at ZERO drevet virker perfekt og at det jo ser rigtig godt ud som det står.
Hilsen Henrik300
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim
Du skrev:
men... så mange komponenter oven på hinanden?
Det er også kun en stakket frist. Jeg er igang med at producere en massiv bordplade med en god dybde så alle komponenter skal stå ved siden på rad og række (hvis kabellængderne tillader dette) .
Det ser ok ud som det er men langt fra optimalt...
Hilsen Henrik300
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke kun dit grej ser fint ud, men møblementet er lige min stil. Kan godt lide det lidt antikke møbel du har tingene stående på, har selv noget lignende i huset, men ikke i bioen.
Mvh Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thanks Dief
Kunne jeg findet et gl. møbel alla det jeg har nu, men bare 2,5 meter bredt ville det også være en mulighed til mit nye lytterum. Har tidligere set nogle til salg for fornuftige penge, men der havde vi ikke huset.
Har du selv et site her i dette forum. Link please
Hilsen Henrik300
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står nederst på hver kommentar jeg laver "min fremtidige bio". Du har iøvrigt skrevet til den.
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Står nederst på hver kommentar jeg laver "min fremtidige bio". Du har iøvrigt skrevet til den.
|
|
|
Det er da også helt korrekt. Har du en tidsplan hvorpå de første entré billetter bliver solgt?
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Hallo igen Mr. High Fly
Du skrev:
Har du selv skiftet det eller har du fået hjælp udefra?. Jeg skal hermed nævne at jeg er ikke en ørn til lodekolbe osv.
Jeg vil dog i første omgang ikke lave om på DACén da jeg ønsker at lære lyden at kende inden der laves om.
Kan kun sige at ZERO drevet virker perfekt og at det jo ser rigtig godt ud som det står.
Hilsen Henrik300
|
|
|
God morgen. (snork) Nej, jeg er heller ingen stor rovfulg med en tissekolbe. Næh jeg fik det lavet af en erfaren hjemmefusker, og det med chippen (og nej, den knækker ikke i dippen!) blev skiftet med et snuptag af Anders i Audio Consult.
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
Henrik300 skrev:
Hallo igen Mr. High Fly
Du skrev:
Hilsen Henrik300
|
|
|
God morgen. (snork) Nej, jeg er heller ingen stor rovfulg med en tissekolbe. Næh jeg fik det lavet af en erfaren hjemmefusker, og det med chippen (og nej, den knækker ikke i dippen!) blev skiftet med et snuptag af Anders i Audio Consult.
|
|
|
God formiddag .
Hvor meget måtte du betale for det. Det lyder som en rigtig god gevinst for et overkommeligt beløb.
Henrik300
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
|
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chippen var ret dyr. 2000 dask for sådan lille lakrids  . Men det gav også en del forbedring. Kondensatorene var lettere brugte og havde siddet i en højttaler. Jeg tror jeg gav 500,- for de to (igen  , men det virkede også  )
|
Til top |
|
|