Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 10:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Universel remote - opfordring til debat (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har her på det sidste søgt en del i universal fjernbetjeninger, da jeg til min gru opdagerede at fjernbetjeningen til min DA50ES ikke kunne lære nye funktioner, og dermed ik kunne klare mit TV.

Ret sejt alligevel, men ikke funktionel nok

Jeg har i denne forbindelse kikket på One4All's udvalg og har forelsket mig lidt i deres Kameleon 8. Er der nogen der kender den? (eller dens småbrødre 6 og 4). Så vidt jeg ved er den ikke kommet til Danmark endnu (ikke engang til Europa, men kan kun bestilles fra USA) 6 & 4 har dog være på det danske marked et stykke tid (har selv kun set dem hos AV-Connection).

Kameleon 8 8 eren (den nye)        Kameleon 6  6 eren

Personlige erfaringer med ovenstående er MEGET velkommende, da jeg regner med at købe den snart.

Jeg har også leget med tanken om den lidt ældre Sony RM-AV3000, men frygter at den bliver lidt for stor til at være rigtig praktisk? Den må der være nogen der kender.

RM-AV3000

Det var så lidt om min smag. Hvad er jeres??

Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Kan rigtigt godt lide Marantz pronto klon. Der er en herinde der har en Kameleon. Den er ikke en LCD, men bagrundsbelyst plastik. Stadig cool. Der er også en lækker thule! Den er igen en klon af Philips. Har dog ingen cradle.

Eller hvad med SUNWAVE SRC3000 fjernbetjening, den ligner meget den gamle Cambridge.

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

GTV 3,0
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Kameleon 6Jeg har haft 6 eren i ca. 1 måned

Det er alletiders remote , den ser godt ud og har en unik brugersupport.

Den virkede ikke til min helt nye Sony 6.1 receiver så jeg sendte en mail og en time efter kom der svar tilbage fra Bjørn (på deres hotline) at jeg skulle lægge telefonrøret på remoten og vips var koden overført. Han arbejder i øjeblikket med at finde en kode til min Davis projektor da jeg aldrig har haft en remote til den , han er ihærdig men det er ikke lykkedes endnu.

Den har dog sine begrænsninger. Hvis du bare vil lidt mere end det daglige brug (opsætning-specialknapper) så står den af og du må have fat i de originale remoter.

Den er desværre p.g.a. det flotte design (den ligger kun på midten) lidt dum at trykke på: DEN VIPPER så man skal have den op i hånden helst bruge begge hænder.

Jeg var også lidt lun på 8 eren men der er jo ikke nogen hotline endnu (formoder jeg) og det er jo ærgelig hvis man ikke kan få den opdateret når man køber nyt grej.

Til slut:  For det beskedne beløb den koster vil jeg bestemt anbefale den.

Til top Vis GTV 3,0's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GTV 3,0

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

GTV 3,0 skrev:

Det er alletiders remote , den ser godt ud og har en unik brugersupport.

Den virkede ikke til min helt nye Sony 6.1 receiver så jeg sendte en mail og en time efter kom der svar tilbage fra Bjørn (på deres hotline) at jeg skulle lægge telefonrøret på remoten og vips var koden overført.

Det er korrekt.. Jeg købte selv i en mindre hjerneblødning en One4All TopLine5 (som så ik kan bruges til DVD), men den support jeg fik indtil da var 100% i orden.. Ham Bjørn er sq fin nok, men han er ik meget for at sige om Kameleon 8 overhoved kan bruges på dansk elektronik.

Hele kameleon serien er forøvrigt med 2-vejs IR, så den kan lære nye funktioner af dine gamle remotes.

GTV 3,0 skrev:

Til slut:  For det beskedne beløb den koster vil jeg bestemt anbefale den.

Hmm.. Beskeden er en relativ ting når man ik har nogen penge.. Billigste Kameleon 6 jeg har set er til 800 på dansk. Mens kameleon 8 kan fås for omkring 700 inc fragt fra USA.

MEN ! Er der nogen der ved om der skulle være et problem i at bruge en Amerikansk remote på danske/europæiske apparater?

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

ADD!!!

Har lige fået svar på en mail jeg sendte til One4All, Man kan vist selv gætte hvad jeg skrev.

One4All US support skrev:

The Kameleon 8 has been created and designed exclusively for the American market. The American devices are often very different from the European ones in both function and signal type. So, it is more than likely that most of the codes matching your devices will not be pre-programmed into the Kameleon 8. Furthermore, the internet download of the European website will not be suitable for the download of codes into the American Kameleon 8.

If you would like a Kameleon remote to work in Europe your best bet would be to purchase the European version of the Kameleon - URC8040 or URC8060. You can view these remotes online at www.oneforall-int.com.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes