Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 07:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:
KasperP skrev:
super skrev:
Zanetti skrev:
wizz skrev:

He, he... ja, det sætter tingene i perspektiv. Det er nu fortsat mit indtryk - uden at have prøvet shopman - at det er de få, der bliver hørt i den sag. Men det har nok slået min tvivl om shopman fast, og så er der ikke andet at gøre, end at handle hos TC el.lign. eller i Tyskland.

Jeg må lige i gang med at undersøge hvor i Tyskland jeg så eventuelt bør købe ind... vil helst selv hente i området omkring grænsen.

Ved selvfølgelig godt at man selvfølgelig ikke behøver at få bøvl med Shopman, men med alle de tråde herinde og så den omtale de har fåt i pressen, så tør jeg simpelthen ikke løbe den risiko.

TC bliver nok der jeg køber mit. El-giganten har det som sagt også. Mht. Tyskland så ved jeg ikke rigtig hvem der har det syd for grænsen Fleggaard, Citti måske....

Hvis man bare køber på efterkrav (betaler når man har varen i hånden) så kan jeg altså ikke se det store problem i at handle ved shopman (har selv lige gjort det uden problemer) men hvis man forubetaler for at spare 30 kr så er man vel også selv lidt ude om det. kan kun grine lidt af det

Jeg ville også købe pr. efterkrav da jeg skulle købe mit tv, men efter jeg havde afgivet min bestilling hos netonnet fik jeg en mail fra dem om at jeg skulle betale forud, så det er ikke alle steder den går.

Hvordan gik din handel eller med dem?

Af samme årsag valgte jeg at annullerer den ordre. Jeg havde det ikke godt med at skulle forudbetale så mange penge til en konto et sted i tyskland.
Jeg købte hos el-giganten i stedet for til, hvad jeg selv synes er, en rigtig god pris her i danmark.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:

wizz skrev:
He, he... nej, hvorfor give mere for ringere service og dårligere garanti?!

Hvad er der galt med el-giganten?

Spørger bare af ren nysgerrighed da jeg har købt mit 32pw9509 der. 

Jeg gav i øvrigt kun ca 1000kr mere end hvad jeg kunne finde det til i tyskland (netonnet) og det vil jeg godt give for at have 30 dages fuld returret, samt en dansk forhandler der ligger lige i nærheden så jeg kan smutte derned og brokke mig hvis der skulle blive noget med det. 

Ja, det er også flot at få dem derned... er det ikke 13.999 standardprisen hedder?

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Juli 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:
KasperP skrev:

wizz skrev:
He, he... nej, hvorfor give mere for ringere service og dårligere garanti?!

Hvad er der galt med el-giganten?

Spørger bare af ren nysgerrighed da jeg har købt mit 32pw9509 der. 

Jeg gav i øvrigt kun ca 1000kr mere end hvad jeg kunne finde det til i tyskland (netonnet) og det vil jeg godt give for at have 30 dages fuld returret, samt en dansk forhandler der ligger lige i nærheden så jeg kan smutte derned og brokke mig hvis der skulle blive noget med det. 

Ja, det er også flot at få dem derned... er det ikke 13.999 standardprisen hedder?

Jeg mener den stod til 12999,- da jeg købte det.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 09 Juli 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Ja, det skal vist nok også passe, hvis mig der husker forkert... det kan jo ske her i sommervarmen eller mangel på samme!!

Laust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2004
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft mailet med Martin fra Fleggaard. Afhentet i Tyskland kan Philips 32PW9509 incl. original bord købes for 10.500 kr. Han har det om 2-3 uger.
Til top Vis Laust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Laust

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Køb Bang&Luffe igen. Synes faktisk de gør det ret godt. Det er godt nok dyrt, men til gengæld ved man at det er i orden.

Billedmæssigt synes jeg faktisk også de gør det ganske godt. Og hvem kan følge med B&O's TV på lydsiden??

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 16 Juli 2004 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Laust skrev:
Jeg har haft mailet med Martin fra Fleggaard. Afhentet i Tyskland kan Philips 32PW9509 incl. original bord købes for 10.500 kr. Han har det om 2-3 uger.

Kanon!!!!

Er det Fleggard i Flensborg der er tale om og hvad med garantier?

Laust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2004
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Zanetti skrev:

Laust skrev:

Kanon!!!!

Ja, det er hos Fleggaard. Salgsbetingelserne står på http://www.e-trade.dandiscount.dk/
Om de samme regler gælder, når varen afhentes i forretningen, er jeg ikke klar over.

Til top Vis Laust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Laust

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 16 Juli 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Laust skrev:
Zanetti skrev:

Laust skrev:

Kanon!!!!

Ja, det er hos Fleggaard. Salgsbetingelserne står på http://www.e-trade.dandiscount.dk/
Om de samme regler gælder, når varen afhentes i forretningen, er jeg ikke klar over.

Nej, det har jeg heller ikke kunne finde ud af... men et god pris må man sige!!!

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Jeg talte også med Fleggaard i sidste uge, da jeg alligevel var i området. 9.500 kr. for 32PW9509 (jeg skal ikke bruge bord). Fin pris...

Jeg tror samme vilkår gælder ved afhentning, dog har man normalt ikke returret, når der ikke er tale om køb over nettet...

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz

Bics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Jo, ifølge den danske købelovhar du 14 dages fortrydelsesret bl.a. ved køb over nettet.
Til top Vis Bics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bics

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Bics skrev:
Jo, ifølge den danske købelovhar du 14 dages fortrydelsesret bl.a. ved køb over nettet.

Ja, men ikke ved afhentning, kun ved fjernsalg. Nogle butikker giver dog også returret ved afhentning, men det er ikke noget man har krav på.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juli 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Jo man har, det er kun bestillings "måden" som gør det til fjernsalg. Hvis en butik normalt bedriver fjernsalg, så kan du sagtens bestille over nettet, afhente i butikken og stadig have 14 dages returret. Det er dog noget andet hvis butikken normalt ikke har fjernsalg og du eks. ringer og bestiller en vare og afhenter den, så har man ikke 14 dages returret.

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Pas nu på med at købe de tv i Tyskland.  Ved at man kan købe et Pana 32/36PD30 billiger i tyskland. Men der er ikke helt tale om det samme tv.

Det er sådan det ikke er ligemeget om det hedder D eller F til sidst.  D modellen har kun Tysk A2 lyd. Da det er udviklet til det Tyske marked. F modellen som jeg har, er med Nicam stereo.

Nu fik jeg mit særdeles billigt. med 6 års total forsikring. 2 fjernbetjeninger. Stand. Og Demo dvdén til tvét.  Så klager ikke. Men kan godt følge jer i at købe i Tyskland.

Nu ved jeg af gode grunde ikke hvordan det forholder sig med Philips modellen. Men den må jo også være i en A2 version. So be carefull.

Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Jo man har, det er kun bestillings "måden" som gør det til fjernsalg. Hvis en butik normalt bedriver fjernsalg, så kan du sagtens bestille over nettet, afhente i butikken og stadig have 14 dages returret. Det er dog noget andet hvis butikken normalt ikke har fjernsalg og du eks. ringer og bestiller en vare og afhenter den, så har man ikke 14 dages returret.

Det afhænger af hvilke betingelser butikken giver. Rent juridisk er det ikke fjernsalg hvis du selv afhenter varen, og derfor har butikken ret til at fraskrive returretten ved afhentning. Hvis de ikke nævner noget om det har du dog ret, så har du som udgangspunkt den samme returret som ved fjernsalg, hvis det er butikkens primære arbejdsområde.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

SandSand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Evolator skrev:

Pas nu på med at købe de tv i Tyskland.  Ved at man kan købe et Pana 32/36PD30 billiger i tyskland. Men der er ikke helt tale om det samme tv.

Det er sådan det ikke er ligemeget om det hedder D eller F til sidst.  D modellen har kun Tysk A2 lyd. Da det er udviklet til det Tyske marked. F modellen som jeg har, er med Nicam stereo.

Hmm jeg synes ikke jeg kan finde nogle F modeller i tyske netbutikker.

Desuden var jeg lige inde på www.panasonic.de og i det pdf datablad (på tysk) de har om TX-36PD30D (ja D) står der da NICAM, og ikke A2. Og der står da ikke noget om F modeller på den side.

Hvad skal man tro på ?

Hilsen Martin

Til top Vis SandSand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SandSand

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

SandSand skrev:

Hmm jeg synes ikke jeg kan finde nogle F modeller i tyske netbutikker.

Desuden var jeg lige inde på www.panasonic.de og i det pdf datablad (på tysk) de har om TX-36PD30D (ja D) står der da NICAM, og ikke A2. Og der står da ikke noget om F modeller på den side.

Hvad skal man tro på ?

Hilsen Martin

Hej Martin.

Jeg har selv Tx-36PD30F.  Og der er ihvertfald Nicam stereo.  Min baggrunds viden er fra en kammerat. Der arbejder i PANASONIC center. Lyd&billed. I vodskov. Og de siger alle at det ikke er lige meget hvad model det er.  Og det vil jo være surt at tag den risiko, og køb det. Fordi man vil tag chancen for at spare penge. Og så det viser sig at  de har ret.. Går ret stærkt ud fra at de ved hvad de snakker om. Da de er speciel forhandler af PANASONIC. Og indgår i en sammen slutning af kæder.

Her er Linket til dem : http://www.lyd-billed.dk/pages/default.asp?pageID=442&to pID=442 

Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator Send privat besked Føj til venneliste Redigér indlæg Slet indlæg

Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator

SandSand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hmm er der nogen der har købt sådan et tv i tyskland herinde ? Jeg kan nemlig ikke finde nogen F modeller i tyske netbutikker.

Til top Vis SandSand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SandSand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes