| Forfatter |
|
Whistler Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
stavefejl er hvad de er, og selv jeg staver som en hest for slet ikke at snakke om min tegn jeg sætter . men sådan er livet.
|
| Til top |
|
| |
Jako Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
All you need is love!
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er heldigvis kun en meget lille del der skriver personligt og skidt.
Jeg har f.eks. skrevet lidt med en der hedder Torben i nordjylland. Han lærte mig en hel del på meget kort tid vedr. cd transport og dac.
Sådan skal det være, og Torben hvis du læser dette så endnu engang tak.
Henrik300
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Det er jo noget snavs når "folk" ikke kan respektere hinanden bare fordi man sidder ved et tastatur og i sikkerhed bag skærmen.
Mange af de mennesker jeg debaterer med løber jeg jo på ude i den virkelige verden og bag hvert enkelt indlæg her på sightet sidder der et menneske som mig selv med en oplevelse og mening der danner grundlag for debatten.
I bund og grund tror jeg det handler om at acceptere vores forskelligheder og bare fordi at nogle skriver lidt provokerende og humoristisk behøver man ikke farer op i en spids, vi behøver ikke blive enige. Vi kan grave i hver vores grøft og aldrig mødes midt på vejen og alligevel have haft en god debat hvor vi begge har lært noget, vi behøver selvsagt ikke at indrømme det 
|
| Til top |
|
| |
Kurt Møller Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremover vil mine indlæg kun blive skrevet i It-avisen under Forum-Debat-Ordet frit. Der har jeg mange nyheder liggende, som er blevet kopieret og vist på andre website. Seneste nyheder jeg har lagt på er: Aldi tilbyder i deres tilbudsavis fra idag onsdag den 7. juli at forvandle ens computerskærm med højopløsnings TV på op til 1024x768 for 799,- kr. Der starter endnu en nyTysk HDTV kanal som på deres server har lagt 25 timer HD på, som kan hentes gratis, bl.a optagelse fra den Kinesiske have.Jeg har været en tur rundt og set de fleste indlæg og svar. Og jeg må nok sige at det er en GROV behandling man får herinde. F.eks Sezuan som skrev om sine CW højtalere, han fik af grovfilen og trak sig ud af debatten. Og fik denne salut med på vejen af en bruger " HAN ER NOK KRAVLET TILBAGE IND I BASPORTEN PÅ SINE CW". SKAM JER !!!!!!
Med venlig hilsen
Kurt Møller
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er en rigtigt god og vedkommende tråd.
Der ER simpelthen alt for meget kæphesterytteri - og ofte i en grad, hvor rytteren åbenbart har fået hestens skyklapper på.
Direkte grovheder ser man desværre jævnligt, men vi kan allesammen være med til at komme det til livs ved at melde det ind, når vi ser det.
Hold op med at være så pæne over for r..hullerne - brug 'Rapport'-knappen' og meld ind, når nogen ikke opfører sig ordentligt!
Dette skulle gerne være et forum, hvor man kan spørge om hjælp, selv om man er novice, og hvor selv dem, der mener, at de er "store ånder" kan komme i en konstruktiv diskussion med andre.
Heldigvis er der langt flere eksempler på, at det går godt end det modsatte.
Til Admin m.fl.: Tak for et godt forum! __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt Møller skrev: "Fremover vil mine indlæg kun blive skrevet i It-avisen under Forum-Debat-Ordet frit. " Mig ikke forstå ????? Hvad har det med HIFI at gøre.
Måske man kunne opfordre til at gøre flittig brug af disse små smily tingester hvis man skriver et indlæg der ikke kun skal tages for pålydende, ironi og satire kan være en lidt svær størrelse når man ikke kan høre tonefaldet og se glimtet i øjet.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Edit: Arrhg!, Undskyld!!! - flot gået "superbruger"!
I min iver for at opklare "mysteriet" glemte jeg at søge i "alle fora" - den står pr. default til at søge i "andet".
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror manden er sluppet ud fra den lukkede xxxxxxx

__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|

|
|
|
Hm! hvad var det nu lige tråden handlede om 
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Macwerk skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|

|
|
|
Hm! hvad var det nu lige tråden handlede om 
|
|
|
Jaja, men manden har 5 tråde liggene hvor han kun skriver xxx, så må man kunne tåle noget røg, vi er vel heller ikke en flok tøser der sidder og skriver herinde. Derfor går jeg da bestemt ind for et sobert forum selvom jeg ind imellem syntes der er ved at komme lidt for meget stikkeklub over det, for meget af det der sker i div. Tråde er jo i virkeligheden at folk ikke tåler når folk virkelig bare siger deres mening og defefter fare i blækhuset. Et debatforum er vel meningudvekslinger. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ikke Slipsefyr,
Som jeg forstår Kurt Møllers indlæg, er årsagen til at der står "XXXXXX" I alle hans 15 indlæg, at han har været inde og slette dem, netop fordi han blev sjoflet, af dem der svarede på indlæggene.
Med venlig hilsen
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Macwerk: He he - godt eksempel! Mon ikke Noslips har sagt det med den ironi, der netop kan være så vanskelig at se på skrift og derfor bør undgås?
Jeg har i øvrigt tilføjet, at jeg begik en fejl, så du behøver ikke gnide salt i såret ved at tilføje mit citat, men dit link kan jo bruges til at vi alle kan vurdere, hvor dårligt Kurt Møller er blevet behandlet.
Indledningsvis er mange faktuelle fejl i hans indlæg er blevet påpeget uden at han er blevet angrebet personligt. Den uforsonlige og upassende tone er tilsyneladende opstået senere fordi han ikke var villig til at komme med indrømmelser. Det er så der, de klogeste bør holde sig for gode til at komme med personlige angreb. Men jeg ved af erfaring at "bægeret kan flyde over" så der ryger en finke af panden, ref: min egen diskussion om Montana-reoler.
Generelt går det dog godt herinde. Jeg ville f.eks savne de syrligt-morsomme bemærkninger fra Kurt von Kubik og Ghammel og Suhr, hvis deres specielle tone forsvandt herfra.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal have is i maven for at her stå frem og fortælle hvad man har af udstyr!.. og samtidig ture blande sig i debatter og ytre sin mening!..
For man vil uvilkårligt blive angrebet netop på hvad man har osv... og få at vide at når man har dit eller dat udstyr så må man være tone døv og hifi ignorent og hvad ved jeg!!... for dit eller dat kan jo ikke spille musik osv... ævle bævle!!...
Og det er næsten uanset hvad man har!!...
Tak og lov er der trods dette stadig en del der tør vise og fortælle hvad de har!..
Men mange blander sig slæt ikke i debat eller ytre holdninger eller meninger...
Mange der stiller spørgsmål risikere at få uforskammede eller dum smarte svar...
Jeg har da selv været hele møllen igennem... og kender da også en del der passiv kikker med her.. men bare ikke gider det ævl og kævl der er hvis man aktivt deltager..
Det er lidt synd!! for ikke at sige MEGET!!..
Der mangler den del respekt for folks valg af udstyr og deres opfattelse af hifi og hvad og hvor meget der her skal til!...
Og for de forskellige holdninger der er til det...
Der er rigtig meget fanatisme i det!.. og det kan skræmme nogle lidt væk!!
At diskutere sagligt og seriøst div. holdninger og principper er fint og meningen med det hele.. men div. angreb og nedrakninger og spillen bedre vidende er IKKE! fint eller særligt spændende..
Så omgangs tonen bør rigtignok højnes lidt og der bør vises lidt mere respekt for andres meninger..
Positivt er dog at se mange der ytre ros eller giver skulderklap over andres udstyr når de viser dette under tråden omhandlende div. personers udstyr mm.. ( Mit HiFi / Surround anlæg ) det er posetivt at se..
Konstruktive råd mm er også rigtig posetivt og godt!!.. men sure opstød og bedre viden behøver vi sgu ikke!!..
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
| Jeg har i øvrigt tilføjet, at jeg begik en fejl, så du behøver ikke gnide salt i såret ved at tilføje mit citat, men dit link kan jo bruges til at vi alle kan vurdere, hvor dårligt Kurt Møller er blevet behandlet. |
|
|
He he - det var nu ikke for at gnide salt i såret. Linket stod bare så underligt alene.
Mr. Møller's fremfærd blev ret hårdt straffet - helt sikkeret - men måske heller ikke helt uden grund. Det vil jeg dog ikke blande mig i da jeg ikke har forstand emnet, men Ctacta plejer dog at have sit på det tørre.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Macwerk skrev:
| He he - det var nu ikke for at gnide salt i såret. Linket stod bare så underligt alene. |
|
|
Men det var nok til straks at få mig til at tjekke mit forhastede indlæg. Indtil da var jeg lige så forvirret som Lasse over hvad Kurt Møller egentlig mente, og det gik derefter op for mig at det var hans oprindelige indlæg, hele tråden tog udgangspunkt i.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oligru skrev:
|
Hej alle
Nu har jeg fulgt dette site i et års tid og selv deltaget i debatter i ca et halvt.
Det forekommer mig at tonen er blevet meget stram. Der var fx. en fyr den anden dag der kom til at udtale sig forkert om en ny type DVD film han troede han havde fundet. Han blev mildest talt haglet ned. Hvad ligner det ? Debatterne bliver da ikke mere interessante fordi der til sidst hersker en stemning hvor kun elektronik ingeniører og branchefolk tør udtale sig. Og mange ting er jo subjektive, den enes oplevelse kan altså være lige så interessant at høre som den andens.
Oliver
|
|
|
Jeg synes nu tonen er godnok .
Men kan også godt se at det er ikke godt som impotør eller forhandler at være herinde .
inten er man købmand ellers lyver man ja man skal stå model til meget .
men husk på en ting man skal tjene penge idag for at leve det skal du også ikke ? jeg kan godt forstå at mange shops og impotør holder sig fra dette forum .
Det vil jeg også går fremover og vil råde alle shops og impotør til at gøre det samme .
folk der vil mig noget kan mail til mig på rail@pc.dk eller få fat i mig på de svenske sider der kan man være alle .
Men vil da gerne takke personer som SES for nogle sjove år herinde , man har lært meget og lært en del mennsker at kende det er det gode ved det .
jeg håber også hifi4all får gang i den landsklub for det er godt og endnu bedre for dansk hifi .
Jeg har en fed hobby det er musik hifi og jeg vil for alt i verden ikke bytte den ud med andet , at have det som hobby også være impotør er ikke lett , men jeg er 100% afklaret med mig selv hvad jeg vil , er i det ? .
Der har været en del der ville høre mine setup og det har de fået lov til samt jeg har tit lånt mit udstyr ud før jeg blev impotør ,en del herinde der kan sige ja til det, jeg har haft noget de ville høre og de har lånt det , for så at fare ud at købe det i shops .
Hvem fanden i dk finder i der vil låne helt nyt udstyr ud for over 150k til folk der aldrig ville kunne få fat i penge til sådan et køb .
God sommer .
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Oligru skrev:
Hej alle
Nu har jeg fulgt dette site i et års tid og selv deltaget i debatter i
ca et halvt.
Det forekommer mig at tonen er blevet meget stram. Der var fx.
en fyr den anden dag der kom til at udtale sig forkert om en ny type
DVD film han troede han havde fundet. Han blev mildest talt haglet
ned. Hvad ligner det ? Debatterne bliver da ikke mere interessante
fordi der til sidst hersker en stemning hvor kun elektronik ingeniører
og branchefolk tør udtale sig. Og mange ting er jo subjektive, den
enes oplevelse kan altså være lige så interessant at høre som den
andens.
Oliver
|
|
|
Jeg synes nu tonen er godnok .
Men kan også godt se at det er ikke godt som impotør eller
forhandler at være herinde .
inten er man købmand ellers lyver man ja man skal stå model til
meget .
men husk på en ting man skal tjene penge idag for at leve det
skal du også ikke ? jeg kan godt forstå at mange shops og impotør
holder sig fra dette forum .
Det vil jeg også går fremover og vil råde alle shops og impotør til
at gøre det samme .
folk der vil mig noget kan mail til mig på
rail@pc.dk eller få fat i mig på de
svenske sider der kan man være alle .
Men vil da gerne takke personer som SES for nogle sjove år
herinde , man har lært meget og lært en del mennsker at kende det
er det gode ved det .
jeg håber også hifi4all får gang i den landsklub for det er
godt og endnu bedre for dansk hifi .
Jeg har en fed hobby det er musik hifi og jeg vil for alt i verden
ikke bytte den ud med andet , at have det som hobby også være
impotør er ikke lett , men jeg er 100% afklaret med mig selv hvad
jeg vil , er i det ? .
Der har været en del der ville høre mine setup og det har de fået
lov til samt jeg har tit lånt mit udstyr ud før jeg blev impotør ,en del
herinde der kan sige ja til det, jeg har haft noget de ville høre og
de har lånt det , for så at fare ud at købe det i shops .
Hvem fanden i dk finder i der vil låne helt nyt udstyr ud for over
150k til folk der aldrig ville kunne få fat i penge til sådan et køb .
God sommer .
|
|
|
Ved ikke hvad der evt. er sket, men tænk da over det en ekstra
gang. Bliver sgu kedeligt her uden dig.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen !
Kan godt forstå dit valg !
Ærgerligt at forummet mister én af sine mest markante og seriøse medspillere/profiler.
Kommer til at savne dine "Rene ord for pengene- indlæg" her på sitet !
Du er sgu en vaskeægte hifi-entusiast i ordets bedste betydning. Jeps, her bliver lidt mere kedeligt 
Bare rolig gamle dreng ! Jeg skal nok maile dig på rail@pc.dk 
God vind herfra 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |