| Forfatter |
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv, Jensen du vil blive savnet.
Ikke mindst for din fordomsfrie måde at kaste dig over forskellige produkter på. Du bekymrer dig ikke, om hvorvidt det er rør eller PWM eller om det er elektrostater ellet dynamiske højttalere: alt (interessant) får en chance og man fornemmer at du nyder at boltre dig mellem alt det varierede udstyr. Selv relativt ydmygt udstyr kan du opdage som små juveler, eksempelvis den ofte nævnte Snell E II.
Held og lykke med forretningen.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja ... det er tankevækkende!
Jeg kan godt forstå, at man ikke gider at spilde sin tid på folks angreb omkring ros af egne produkter.
Det er imidlertid ufatteligt kedeligt at netop Jensen ikke længere gider at deltage herinde. For det første er han en af de få, der åbent kritiserer udstyr han selv har stående og har til salg! Ud over det deler han gerne ud af sine erfaringer ... gode som dårlige .. istedet for at skrive køb det ene eller det andet!
For mit vedkommende så har forummet mistet en af de vigtigste medlemmer, som havde lagt øre til en ufattelig masse udstyr. Det bliver i sandhed vanskeligt at fasthold interessen for dette forum, når der ikke længere er plads til folk som Jensen.
Der er nogen gange ufatteligt lavt til loftet i Danmark.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Online Indlæg: 1998
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ærgerligt, Jensen, dine råd og hyggelige kommentarer vil blive savnet.
Du har fuldstændig ret i, at dette forum er svært at begå sig i for "branchemedlemmer".
Mon ikke du kan overtales til at komme med nogle små pip i ny og næ?
Vi er mange, der håber ...
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes tonen generelt at tonen er blevet bedre herinde selvom enkelte ikke rigtigt kender grænsen.
RAPPORTER DEM, det gør jeg.......
Trist, jensen
Jeg kan godt forstå problemet med de økonomiske interesser.
Jeg er dog totalt enig med holberg, det er et tab for sitet, men vi snakkes ved.....
Netop din vilje til at ytre dig frit, har været det fede - tak. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedeligt at Jensen ikke kan finde sig tilrette her i forum og det bare fordi nogle træhoveder ikke kan finde ud af at forhandlere, importører og fabrikanter faktisk i de fleste tilfælde er folk med en betydelig viden der kan være nyttig og altså ikke skydeskiver man nødvendigvis må tillægge de værste motiver. Oppe i venstre hjørne står faktisk hvis det er et branchemedlem man diskuterer med og dermed drage sine egne konklusioner, hvor imod når der står super bruger eller fuldt medlem så kunne man forledes til at tro at denne person ved hvad han taler om, det er dog langt fra i alle tilfælde at det er denne verdens lyseste hoveder der under dette dække spreder halve, kvarte eller direkte usandheder.
Jeg synes at vi her på HIFI4ALL er privilegeret at vi kan møde nogle af disse folk der har mere end en finger med i spillet under tilblivelsen af det grej nogle af os har stående i vores gemakker.
Så lad være med at jage dem væk bare fordi at "du" mener at de personligt skal tage ansvaret for alt fra den dårlige "sommer" til at du syndes at dit anlæg lyder lidt for luftigt efter at katten med stor ekspertise har ventileret dine højttalermembraner.
Det at høre musik skal gerne være til glæde og ikke kimen til endnu en fladpandet diskussion, hvis du vil skændes så gå til kæresten, hvis du vil snakke, diskutere eller fortælle om HIFI og musik så er du velkommen her på HIFI4ALL.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke en ide at få luget ud i dem der kører hetz på branchemedlemmerne?
Branchemedlemmer er også en slags mennesker som oftest er gamle entusiaster, der har gjort deres hoppy til en lille hobbyvirksomhed i deres stræben efter bedre lyd.
Hvis de ikke var tilstede her ... så tvivler jeg personligt på at jeg ville deltage i debatten. Man kan selvfølgelig diskutere om Duelund + slæng er privatpersoner eller branchemedlemmer ... men dte er folk som dem der gør det værd at komme her på siten! Og gu er vi da ikke enige ... Mike ... fra klippeøen og jeg har da haft nogle debatter, ligesom man tørner sammen med andre i en god diskussion. Men det er sku for trælst at se hvor mange, der blot er herinde for at finde noget at hakke på ... og for at nedgøre andres hobby ... og de penge som bliver brugt på denne.
HUSK DET ER MUSIK DET DREJER SIG OM ... og en klagesang er ikke MUSIK!!!
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Jeg synes jensen skal fortsætte. Han taler ikke ned til folk, som ikke
er enige med ham. Tværtimod tilbyder han ofte, at man kan låne hans
grej (uden forpligtelser). Duelund og slænget deromkring er mere
selvfede og burde være steder, hvor de kan filosofere med ligesindede.
mvh krydsmads
Og jensen - du bli'r bare her.
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
| Var det ikke en ide at få luget ud i dem der kører hetz på branchemedlemmerne? |
|
|

Personligt må jeg desværre nok indrømme at jeg har været ude med riven når AR gik til den (over stregen IMHO) 
Uden guru'er og branchemedlemmer var der ganske rigtigt ikke meget tilbage at komme efter.
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
brorlille skrev:
hej
Jeg synes jensen skal fortsætte. Han taler ikke ned til folk, som ikke er enige med ham. Tværtimod tilbyder han ofte, at man kan låne hans grej (uden forpligtelser). Duelund og slænget deromkring er mere selvfede og burde være steder, hvor de kan filosofere med ligesindede.
mvh krydsmads
Og jensen - du bli'r bare her. 
|
|
|
Det sidste er jeg enig med dig i men at begynde at diskreminere folk fordi man ikke lige forstår hvad de taler om er måske lige at gå over stregen. Jeg syndes at der her på HIFI4ALL er plads til alle der forstår de sociale spilleregler, der kan så være nogle man slænger bedre med end andre, så må man jo holde sig til dem.
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
brorlille skrev:
| Duelund og slænget deromkring er mere selvfede og burde være steder, hvor de kan filosofere med ligesindede. |
|
|
Hvorfor må det ikke være her på sitet?
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle kan ganske naturligt ikke være enige, men tonen på dette sted er helt klart usædvanligt grovt, og folk er så vant til det, at de slet ikke opdager det. Et af de første indlæg i denne tråd lød:
"Er du også blevet træt af de selvfede branchemedlemmer (især dem der ikke vedkender sig branchemedlemskab), som belærer os andre om, hvad der er rigtigt eller forkert? Dette foregår i øvrigt ofte i en nedladende tone fyldt med smarte udtryk og henvisen til filosoffer og lignende. Denne optræden har selvfølgeligt været kendt længe fra sælgere af især meget "rytmiske og hurtige" produkter."
Lidt af en svada, som ingen overhovedet kommenterede. (!!!) På det niveau kan man altså ikke forvente at man får en konstruktiv meningsudveksling.
Nu får Duelund så også turen her i tråden, men hvad enten man kan lide Duelund og hans meninger eller ej, har han altså lige så meget ret til at udtale sig som alle mulige andre.
Problemet som jeg ser det, er at der fra hifi4all's side ikke skrides ind før det er alt for grovt, det forleder folk til at tro at det er acceptabelt at tilsidesætte det mest almene regler for almindelig pli, for at jorde andre eller for at tale nedladende og arrogant til andre.
Brugen af kreative smileys gør det så heller ikke bedre, hvis jeg i en samtale med en person i den virkelige verden, satte et ansigt op som dette: ville den gode stemning sikkert være væk, men her inde, er det et almindeligt brugt udtryk, når man vil give udtryk for ens holdninger til andres meninger.
Med venlig hilsen
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satmit
I tilfældet Jensen, synes jeg nu aldrig man har været i tvivl om hvor han står, og derfor nemt kunne vægte hans indlæg derefter. Så han tilstedeværelse her har jeg ingen som helst problemer med. Tvært imod, så ville jeg nødig udnvære hans erfaring.
Som en tidligere skrev så er det dem der ikke står ved at de til dagligt sælger nogle bestemte produkter der kan skabe problemerne.
Og så selvfølgelig dem der ikke lige trækker vejret, og læser deres eget indlæg inden de sender. Det er jo ikk alle der opfatter tingenen lige hurtigt, og et er jo heller ikke alle her der har den samme tekniske indsigt, så bær over med dem (os?) __________________ hilsen sjorslev
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Macwerk skrev:
brorlille skrev:
| Duelund og slænget deromkring er
mere selvfede og burde være steder, hvor de kan filosofere med
ligesindede. |
|
|
Hvorfor må det ikke være her på sitet? |
|
|
hej
Det må de også gerne, men hvorfor mon de gider?
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er Forum-operatørens opgave at smide folk ud for reklame.
Ud over det så må man forvente at folk har så meget hjerne, at de kan skille gode råd og reklame fra hinanden, når de læser et indlæg fra et branchemedlem.
Jensen har ihverfald ikke holdt noget skjult vedr. sin import ... ligesom Peter AR ... som ved gud har fået nogle ordentlige gok i nøden heller ikke har prøvet at gemme sig!
Enten får man ryttet op eller også dør forummet ... i øjeblikket holder nogle få niveauet oppe så ignoranter som mig kan lære noget .... men der skal ikke forsvinde mange flere før jeg også taber interessen.
Det er mig i øvrigt en gåde hvorfor folk ikke skulle have lov til at filosofere .. en af fordelene ved et forum er træstrukturen ... tro det eller lad være, man kan faktisk lade være med at læse og deltage i tråde man ikke kan li. Det vil give en bedre kvalitet i alle tråde ...
Hvorfor er vi her .... vi er her fordi nettet gievr en mulighed for at udveksle erfaringer og diskutere ... noget der var vanskeligt da vi sad hver for sig i hjemmet uden et cyber-link!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er det en idé at hifi4all griber ind over for indlæg/brugere som skrider over kanten af god etik.
Ligeledes er det heller ikke så sjældent at debatten kommer på vildfarelse grundet meget skråsikre holdninger og disse kommer både fra folk fra branchen og menigmand.
Alt i alt bør vi i den grad tage en kikker på os selv -og lige stikke fingeren i jorden inden vi fare til tasterne.
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
| Nu får Duelund så også turen her i tråden, men hvad enten man kan lide Duelund og hans meninger eller ej, har han altså lige så meget ret til at udtale sig som alle mulige andre. |
|
|
Ingen enkelt person har ydet større bidrag til indholdet (ellers utilgængelig viden) på sitet her, end netop Duelund.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Macwerk skrev:
Thomas Sillesen skrev:
| Nu får Duelund så også turen her i tråden, men hvad enten man kan lide Duelund og hans meninger eller ej, har han altså lige så meget ret til at udtale sig som alle mulige andre. |
|
|
Ingen enkelt person har ydet større bidrag til indholdet (ellers utilgængelig viden) på sitet her, end netop Duelund.
|
|
|
ja, så kan man godt opfatte det ! - der er mange på dette forum som tilsammen gør meget for at dele deres viden og erfaringer.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Macwerk,
Du har sikkert ret ... jeg læser Duelunds skriv med interesse selvom jeg ikke forstår meget af det. Der er dog mange andre Sillesen en af dem, Peter AR en anden .. der alt andet lige har meget god viden at byde på.
Hvorfor holder folk sig ikke bare væk fra de diskussioner de synes er tåbelige istedet for at gå ind og komme med alskens personlige angreb - og andre tåbeligheder!
Lad os få en sund debat ... og Jensen tilbage!
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Måske er det en idé at hifi4all griber ind over for indlæg/brugere som skrider over kanten af god etik.
Det du anbefaler er det samme som censur, og mere udansk kan det næppe blive. Tonen her er overmåde forsigtig i forhold til f.eks. dagspressen så jeg har svært ved at se hvad er du efterlyser - hvis det da ikke er god gammeldags censur
Ligeledes er det heller ikke så sjældent at debatten kommer på vildfarelse grundet meget skråsikre holdninger og disse kommer både fra folk fra branchen og menigmand.
Du mener ikke at sikre standpunkter kan accepteres ?
Alt i alt bør vi i den grad tage en kikker på os selv -og lige stikke fingeren i jorden inden vi fare til tasterne.
Det gør vi vel alle
|
|
|
|
| Til top |
|
| |