| Forfatter |
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
sam25 skrev:
Duelund skrev:
|
Skal der sættes en streg under lidt?
mvh Steen Duelund
|
|
|
Det skulle da lige være LIDT mere viden end dig. Der er vist ikke noget der f.eks. hedder et Duelund-Steen filter, andre steder end i Herlev kaffe klub. 
Men ser du Hr. Duelund, det er nok fordi han har gået til eksamen og den slags, du ikke forstår ham 
|
|
|
Jeg ser, at min opfordring gik ram forbi. Var det ikke bedre at spørge hvorfor, der blev skrevet, som der blev? __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
sam25 skrev:
Duelund skrev:
|
mvh Steen Duelund
|
|
|
Det skulle da lige være LIDT mere viden end dig. Der er vist ikke noget der f.eks. hedder et Duelund-Steen filter, andre steder end i Herlev kaffe klub. 
Men ser du Hr. Duelund, det er nok fordi han har gået til eksamen og den slags, du ikke forstår ham 
|
|
|
STOP! ...
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
sam25 den der slags insinuationer virker ikke så smart her i dette forum, tal ordentlig eller put fingerne i lommen, fordi du ikke fåstår hvad Steen Duelund skriver om behøver det jo ikke være fordi han er dum.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giver op !!
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
Duelund skrev:
|
mvh Steen Duelund |
|
|
Nå, jeg ved da ikke Steen, han er da inde på at der skal ske så lidt forvrængning som muligt fra optagelse over bearbejdning til reproduktion, det kan da ikke være så forkert, eller hvad ?
|
|
|
Det er for ensidigt - såmænd - Det ville være død over alle rørfolk.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ikke for at træde rundt i det men det kan måske sætte dette med hvordan vi opfatter lyd lidt i relief, og tilfører lidt humør, har engang hørt et vist nok hollandsk orkester der spiller på grøntsager, hvad for lydbilleder er det lige de skaber i tilhørerens hoved. De skal forøvrigt lave deres instrumenter hver gang før koncerten, det kan man da kalde en økologisk-symfoni 
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
sam25 skrev:
Duelund skrev:
|
mvh Steen Duelund
|
|
|
|
|
|
Jeg forstår ham da udmærket - men dermed giver jeg da ikke ham ret. Han ved meget - enig - men det giver ham heller ikke ret. På højttalerområdet er han amatør som alle vi andre. Forøvrigt er der et filter, der bærer mit navn. Matematisk udviklet og ikke en tilfældighed som Linkwitz/Riely filteret, der burde have Riely som første navn.
Det jeg reagerer på at Peter skriver "lidt" når han må mene meget, siden det skulle være god læsning.
Hvid kittel gør ingen læge.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund skrev:
sam25 skrev:
Duelund skrev:
|
mvh Steen Duelund
|
|
|
|
|
|
Jeg forstår ham da udmærket - men dermed giver jeg da ikke ham ret. Han ved meget - enig - men det giver ham heller ikke ret. På højttalerområdet er han amatør som alle vi andre. Hvid kittel gør ingen læge.
mvh Steen Duelund
|
|
|
-lige så lidt som blå Kansas gør håndværker 
Lidt eksempler på, hvor han er gal på den, ville nok have hjulpet
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
eksamen ?! De gængse teknologiers teori, fredagsbar og bestået 
Har du hørt om Burt Rutan? - amatør og herre i eget hus
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
sam25 skrev:
Duelund skrev:
sam25 skrev:
Duelund skrev:
|
mvh Steen Duelund
|
|
|
|
|
|
Jeg forstår ham da udmærket - men dermed giver jeg da ikke ham ret. Han ved meget - enig - men det giver ham heller ikke ret. På højttalerområdet er han amatør som alle vi andre. Hvid kittel gør ingen læge. Og postmand Peter ved også lidt om højttalere.
mvh Steen Duelund
|
|
|
-lige så lidt som blå Kansas gør håndværker 
Lidt eksempler på, hvor han er gal på den, ville nok have hjulpet
|
|
|
Det kunne det ja! men i denne tråd?
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Orion Beethoven Phoenix behøves mere?
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle vi ikke holde os til trådens navn?
Hvad er det vi alle kan høre og hører ens? Asiater holdt lidt uden for.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sjove ved denne tråd ( hvis man da kan kalde det sjovt ) - er at den bare endnu engang beviser at "vi" er uden på tynd is, der mangler simpelthen en professor i menneskets sanseapparat som ville kunne blotlægge de kolde facts -og måske ville vi være heldige at kunne forstå en større sammenhæng ?
Lige nu ser stilling ud til at være 0-0 mellem Det blå kansas hold og anakisterne - begge hold har uddelt adskillige løse påstande, forsøgt sig med smarte driblinger men falder over sine egne ben, den bastante angriber i blå kansas har endnu ikke fået afsluttet sine driblinger og forsøger at afværger med en albue og begår frispark, heller ikke denne gang har vi nået et resultat inde for normal spilletid.
Måske skal den gamle sætning graves frem : " Skomager blive ved ..... ! "
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
| ..... har engang hørt et vist nok hollandsk orkester der spiller på grøntsager, hvad for lydbilleder er det lige de skaber i tilhørerens hoved. |
|
|
Hvis jeg ikke havde billeder eller anden info om instrumenternes art, så tror jeg min hjerne ville bruge enormt meget enegi på at finde 'clues' til lydens oprindelse. Havde jeg derimod vist at det var grønsager, så havde min hjerne nok gået indlærings mode.
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Det sjove ved denne tråd ( hvis man da kan kalde det sjovt ) - er at den bare endnu engang beviser at "vi" er uden på tynd is, der mangler simpelthen en professor i menneskets sanseapparat som ville kunne blotlægge de kolde facts -og måske ville vi være heldige at kunne forstå en større sammenhæng ?
Lige nu ser stilling ud til at være 0-0 mellem Det blå kansas hold og anakisterne - begge hold har uddelt adskillige løse påstande, forsøgt sig med smarte driblinger men falder over sine egne ben, den bastante angriber i blå kansas har endnu ikke fået afsluttet sine driblinger og forsøger at afværger med en albue og begår frispark, heller ikke denne gang har vi nået et resultat inde for normal spilletid.
|
|
|
Synkronfiltret, der til fleres store fortrydelse dukkker op igen og igen, er baseret på et uigendriveligt matematisk fundament. Mere end ét lærd hoved har forsøgt at demontere fundamentet - uden held - det opfører sig præcis som ophavsmanden påstår.
Waal
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Jeg kan varmt anbefale Dr. Blumscheins auditorieside:
http://iesk.et.uni-magdeburg.de/~blumsche/
Så vil du få indblik i at selv det klogestes viden kan ligge på et meget lille sted.
Men eller har du ganske ret. Man kunne nu også gå en anden vej end over forståelse af "mekanikken"
Det ville da være synd - så ville der jo kun være jægere, samlere og medicinmænd
mvh Steen Duelund
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
waal skrev:
micjac skrev:
Live21 skrev:
aldrig finder en højttaler der kan tilfredsstille alle
|
|
|
Jo. Hvis den kan gengive den akustiske hændelse som jo ikke oplevedes ens af forskellige tilhørere men ikke desto mindre var der kun een hændelse.
Mvh |
|
|
Bortset fra farveladetilhængerne ville resten nok vise sig at være enige hvis vi bliver præsenteret for den perfekte illusion.
En af "Duelunds konstruktioner" har faktisk snydt et uforberedt offer (kræver selvsagt at ofret ikke kan se højttalerne og ikke er forberedt) men det er en anden historie
Waal
|
|
|
Den perfekte illusion findes ikke, og den kommer aldrig som højttalere er konstrueret idag - Duelund eller ej.
Den er tættere på end du regner med
Duelunds konstruktioner kan uden tvivl et eller andet, men hvis ikke du kan acceptere "almindelige dødelige"s holdninger, skepsis og ikke mindst spørgsmål til sagerne uden at omtale dem på nedladende vis og uden at forsøge at piske folk op på negative manér med udtalelser som f.eks. "troll", som jeg ganske belejligt har slettet igen, så hold dog en pause fra tasterne.
Live 21 forsøgte at genoplive en død tråd med mit navn som emne - ren provokation for provokationen skyld, så forsøgte han her en gang til, med sam som sekundant, derfor den "høflige" version
Hvis du med "accept" mener at det ikke er acceptabet at omtale navngivne højttaleres negative så vel som positive egenskaber så må jeg skuffe dig
Det er med en optimistisk og opmuntrende tone at man opnår en fornuftig debat - ikke med nedladende kommentarer. Det er der iøvrigt en del der burde lære lidt af.
Hvis den bliver kørt ligeså langt ud som tidligere eksempler bliver tråden kvalt - det er rent tidsspilde hvis ikke folk kan finde ud af det, og vi synes efterhånden at der er spildt rigeligt med tid!
Som sagt tidligere - tag jer nu sammen og kom op med det glade stemning!! |
|
|
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gjort det tankeeksperiment, om der ikke kunne være en måde til at kortlægge hørelsen vha. hypnose? Eller er hørelsen så fundamentalt et organ at den ikke påvirkes nævneværdigt under en sådan tilstand?
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
WAAL
Live 21 forsøgte at genoplive en død tråd med mit navn som emne - ren provokation for provokationen skyld, så forsøgte han her en gang til, med sam som sekundant, derfor den "høflige" version
Hvis du med "accept" mener at det ikke er acceptabet at omtale navngivne højttaleres negative så vel som positive egenskaber så må jeg skuffe dig
waal.. hvad er det du ikke fatter ???
1 JEG HAR IKKE OPRETTET NOGEN TRÅD OM DIG !!!
2 JEG HAR HOLDT MIG TIL EMNET I DENNE TRÅD !!!!! DET KAN DU IKKE !!!
3 DU ØDELÆGGER TRÅDE MED HELE TIDEN AT TALE OM DIN HØJTTALER OG DUEN !! ( ik alt handler om dig )
HVOR HAR JEG STØTTET SAM 25 ????
se så for helvede efter før du kommer med dine latterlige kommentare !!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
waal skrev:
Ronin skrev:
waal skrev:
micjac skrev:
Live21 skrev:
aldrig finder en højttaler der kan tilfredsstille alle
|
|
|
Jo. Hvis den kan gengive den akustiske hændelse som jo ikke oplevedes ens af forskellige tilhørere men ikke desto mindre var der kun een hændelse.
Mvh |
|
|
Bortset fra farveladetilhængerne ville resten nok vise sig at være enige hvis vi bliver præsenteret for den perfekte illusion.
En af "Duelunds konstruktioner" har faktisk snydt et uforberedt offer (kræver selvsagt at ofret ikke kan se højttalerne og ikke er forberedt) men det er en anden historie
Waal
|
|
|
Den perfekte illusion findes ikke, og den kommer aldrig som højttalere er konstrueret idag - Duelund eller ej.
Den er tættere på end du regner med
Det tvivler jeg ikke på, men den bliver aldrig 100%
Duelunds konstruktioner kan uden tvivl et eller andet, men hvis ikke du kan acceptere "almindelige dødelige"s holdninger, skepsis og ikke mindst spørgsmål til sagerne uden at omtale dem på nedladende vis og uden at forsøge at piske folk op på negative manér med udtalelser som f.eks. "troll", som jeg ganske belejligt har slettet igen, så hold dog en pause fra tasterne.
Beklageligt var det, men det er der taget hånd om (lukket tråd)- beklageligt fordi tråden bare gentager debatten fra denne tråd, og derfor blev den lukket. Iøvrigt kan jeg ikke se det provokerende i den tråd - han stiller dig en række spørgsmål på almindelig høflig facon, og længere er den ikke!
Jeg mener så sandelig at det er acceptabelt at omtale både positive og negative egenskaber - eftersom intet er perfekt vil der jo altid være noget at nævne.
Det var accepten af andres holdninger jeg pejlede efter, og hvis ikke man kan acceptere andres holdninger, så er der dybest set ikke nogen pointe i at kommentere dem! Hvis vi alle skulle kommentere alle andres meninger så ville vi aldrig blive færdig med at skrive....
Så lad os nu få en sund debat med nogle gode argumenter - det er vi alle meget bedre tjent med!
Det er med en optimistisk og opmuntrende tone at man opnår en fornuftig debat - ikke med nedladende kommentarer. Det er der iøvrigt en del der burde lære lidt af.
Hvis den bliver kørt ligeså langt ud som tidligere eksempler bliver tråden kvalt - det er rent tidsspilde hvis ikke folk kan finde ud af det, og vi synes efterhånden at der er spildt rigeligt med tid!
Som sagt tidligere - tag jer nu sammen og kom op med det glade stemning!! |
|
|
|
|
|
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |