Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony KV32FQ86 eller Phillips 9509 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tumz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået den vanvittige ide at jeg bare må have mig et 32" WS TV. Nu har jeg haft mit Sony 25" Trinitron i godt 4 år så vidt jeg husker, og er efterhånden ved at være ret træt af at billedet er så pisse lille i widescreen.

Derfor har jeg kigget på disse 2 fjernsyn.

Sony KV32FQ86
Phillips 32PW9509

Efter at have læst en del tråde herinde om forskellige 100 hz fjernsyn, synes jeg det lyder til at Phillips skulle have et kanont billede, men da jeg er en stor fan af Sony og de produkter de laver, og deres fremragende design er jeg kommet lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg har ikke set nogen af de 2 TV in action endnu, men hvis nogen kunne komme med nogle fordele og ulemper ved de to vil jeg meget gerne høre om dem.

På forhånd tak.

Til top Vis tumz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tumz

tumz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Efterfølgende efter at have læst lidt på avforums.com lyder det til at ikke alle er lige lykkelige for deres FQ86. Er der nogen her som har haft mindre gode erfaringer med dette??

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hvis du læser videre på avforums vil du se, at det bestemt heller ikke er alle der er glade for phillips 9509   Begejstringen her fra hifi4all.dk deles ikke i samme omfang af de britiske brugere.
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

tumz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2004 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Nej jeg snakkede også lige med en som har arbejdet i Elgiganten og han sagde heller ikke at det var det vildeste. Det er sq svært at finde ud af hvad man skal have. Topmodellerne er jo ikke engang nok :/

tumz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Ærlig talt synes jeg det er pisse svært at vælge. Når man på de forskellige sider læser brugernes reviews af diverse 100 hz fjernsyn synes jeg tit der bliver fokuseret på de negative ting ved dem, så som artifacts og dårlige panoreringer.

Mit n00b spørgsmål er så bare om 100 hz er så meget bedre end 50 hz når folk har så meget at brokke sig over. Jeg synes sq det er et svært valg. Min viden på dette område er dog også ret begrænset, så jeg ved ikke hvor kritisk jeg vil se på sådanne problemer. Er det virkelig noget det gør en stor forskel, også for, hva skal man kalde det, ikke "high-end" brugere, hvis i forstår hvad jeg mener.

Håber ikke jeg vrøvler for meget i øvrigt hehe

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg skulle have et 32" Sony fjernsyn, ville jeg nok vælge KV-32XL90 modellen.

Den er nyere end FQ86 modellen, men koster næsten det samme. Skulle være være en anelse bedre.

Du kan få den til 11.475 kr. hos AudioSound
Eller hvis det skal være billigst, men stadig dansk forhandler led, kan du købe det til 10.232 kr hos ShopMan (denne pris er iøvrigt inkl. levering)

Er du ikke bange for at bestille direkte fra tyskland, kan du bl.a. købe det til ca. 9156kr hos Digitalo (der er iøvrigt også et godt billede af fjernsynet her)

Med andre ord, hvis du går efter Sony og går efter 10k prisklassen, vil jeg anbefale Sony's KV-32XL90 model, istedet for KV-32FQ86. Især da prisforskellen ikke er større.

Held og lykke med dit valg! :)
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

tumz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

På nuværende tidspunkt hælderr jeg mest selv til Philips fjernsynet. Men det kan jo ændre sig. Rent designmæssigt er det som XL90'eren helt klart det fedeste. Virkeligt nice design. Det bliver nok ikke noget let valg. For det er alle fede fjernsyn.

Med hensyn til de to sony'er vil jeg dog give dig ret i at man lige så godt kan bruge de extra 1000 kr, men så er det lige om det er pengene værd. Skal have læst nogle reviews på et tidspunkt, selvom det dog ikke giver noget i forhold til at se dem irl.

Min horisont er dog også blevet udvidet en del.

Pana PD30 er jo også en mulighed. Kender i øvrigt ca. priserne for standerne til de forskellige kasser?

Louis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 02 August 2004 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Hvis du læser videre på avforums vil du se, at det bestemt heller ikke er alle der er glade for phillips 9509   Begejstringen her fra hifi4all.dk deles ikke i samme omfang af de britiske brugere.

På avforums er det vist heller ikke lige Panasonic PD30, de britiske brugere er mest lykkelig for. Om PD30 har Motion Compention eller ikke er efter min mening ligegyldig. Den virker kun meget svagt.

Til top Vis Louis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Louis

tumz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg set 9509 i levende live i Elgiganten i esbjerg. Og f**k det var lækkert. Designet var genialt, og selvom jeg ikke oplevede den med en dvd til, var billedet sq stadig betydeligt bedre end på de andre modeller i butikken. Virkelig nice.

Laust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2004
Sendt: 05 August 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

tumz skrev:
Nu har jeg set 9509 i levende live i Elgiganten i esbjerg. Og f**k det var lækkert. Designet var genialt, og selvom jeg ikke oplevede den med en dvd til, var billedet sq stadig betydeligt bedre end på de andre modeller i butikken. Virkelig nice.

Hvor meget skal du betale for det hos Elgiganten i Esbjerg?
Jeg har fået et tilbud fra Expert på 12.800 kr. for Philips 32PW9509 incl. original bord og levering. Jeg ved bare ikke helt, om jeg skal slå til. Mon ikke 9509 får EISA prisen i år?

Til top Vis Laust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Laust

tumz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2004 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Laust skrev:

tumz skrev:

Hvor meget skal du betale for det hos Elgiganten i Esbjerg?
Jeg har fået et tilbud fra Expert på 12.800 kr. for Philips 32PW9509 incl. original bord og levering. Jeg ved bare ikke helt, om jeg skal slå til. Mon ikke 9509 får EISA prisen i år?

Det kostede 14k uden bord eller noget i Elgiganten :) Jeg ved ikke om de troede jeg var dum eller hvad. I øvrigt kan jeg sige dig at det fåes MEGET billigere i tyskland. Se bare her.

allankjohansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 August 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt 32pw9509 med original tv bord i Elgiganten til 10700, men det er fordi jeg arbejder der!! Jeg kan kun snakke positivt om det fjernsyn! Pixel Plus 2 er en fryd for øjet og Tv´et er også flot i sig selv!! Jeg købte Philips DVP720SA Dvd afspiller til det og det er et rigtigt flot billede det leverer!!

hvis man skal købe det som normal dødelig skal man give 15500 for sættet med origignal Tv bor og 13000 for tv´et alene! Men vi yder naturligvis pris garanti!!

Til top Vis allankjohansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allankjohansen

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 23 August 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Ifølge Philips er vejl. udsalgspris 12999,00 på 9509, så det skal helst under den pris. Jeg gav 11800 kr. for mit, og er ganske tilfreds - der vil altid være et eller andet man vil have skal være bedre. Jeg kiggede på Philips 9509 og Panasonic PX30 og PD30 da jeg skulle vælge.

Smider man det kritisk blik på, er der ingen af tv´ene der er suveræne, men det er også kun med det meget kritiske blik.

Bortset fra det skal du tænke på problemerne du får hvis du køber det i Tyskland og efterfølgende får problemer med det. Du skal selv betale fragt frem og tilbage og må sandsynligvis undvære det i længere tid end ca. 1 uge som det tager for en gennemsnitlig reparation herhjemme.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 August 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

allankjohansen skrev:
hvis man skal købe det som normal dødelig skal man give 15500 for sættet med origignal Tv bor og 13000 for tv´et alene!

Vejl. pris er 13K for tv'et og 2K for bordet. Hvordan er det nu - "det er dumt at betale for meget"...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

tumz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået mit 9509. Kanon fjernsyn. Billedet er superb, har dog et par ting jeg gerne vil spørge om, men det kommer senere idag da jeg skal på arbejde.

Gav forresten 1299,00 € for det. 9923,00 kr :)

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 29 August 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Hvis du har bestilt det i Tyskland har du naturligvis sikret dig at det har Nicam Stereo, ik `?

Efter min mening er det i tilfælde af reparationer dumt at købe det dernede - det koster en brækket arm i forsendelse, og man skal undvære det i lang tid! Der er nemlig ingen garanti for at det kan blive repareret herhjemme på garantien!

tumz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Hvis du har bestilt det i Tyskland har du naturligvis sikret dig at det har Nicam Stereo, ik `?

Der er nicam stereo, men lyden er sq ikke ret god. Meget mudret synes jeg. Ikke det som trækker op.

Ronin skrev:
Efter min mening er det i tilfælde af reparationer dumt at købe det dernede - det koster en brækket arm i forsendelse, og man skal undvære det i lang tid! Der er nemlig ingen garanti for at det kan blive repareret herhjemme på garantien!

Har du hørt at Philips har EU garanti, så det er slet ikke noget problem. Og nu har jeg heller ikke fået det tilsendt. Hentede det i mediamarkt i flensburg, hvor hende der sad ved kassen kom til at tage 100€ for lidt så vi skyndte os bare væk :)

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 August 2004 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Tillykke med købet, overvejer selv seriøst samme TV...

Til andre der overvejer, har jeg i et tidligere indlæg oplyst at: Fleggaards butik i Padborg, har tilbudt mig PW9509 uden bord til kr. 9.500,- og det gætter jeg da på, at alle andre også kan købe det til...

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz

tumz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

bordet er en investering i sig selv. Det kostede 400 € i mediamarkt. købte jeg sq ikke.

Bad_Bosni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 September 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Mr.DJ skrev:
Hvis jeg skulle have et 32" Sony fjernsyn, ville jeg nok vælge KV-32XL90 modellen.

Den er nyere end FQ86 modellen, men koster næsten det samme. Skulle være være en anelse bedre.

Med andre ord, hvis du går efter Sony og går efter 10k prisklassen, vil jeg anbefale Sony's KV-32XL90 model, istedet for KV-32FQ86. Især da prisforskellen ikke er større.

Hvordan skulle lx90 være bedre?? Du mener vel ikke billedmæssigt? For de har jo det samme billederør! De kan lave det samme billede!

Væsenligste forskel mellem fq86 og lx90 er, at lx90 har 2 tunere, lidt større billedeskærm(selvom begge 2 er 32"??)BBE Sorround højtæller, kabinettet(som også er smugle mindre), altså design, samt at lx90 har kortlæser, til digitale kamera.

Til top Vis Bad_Bosni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bad_Bosni Besøg Bad_Bosni's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes