Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Ups...plasma (PowerPlasma) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 25
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 13 August 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Der er mange nystartede firmaer der har dårlige logoer. Det beviser intet.

Selvfølgelig gør det ikke det, det er bare hæsligt at se på  især taget i betragtning af at de har en forholdsvis nydelig og fungerende hjemmeside.

Nåeh, det er heller ikke vigtigt.

Glæder mig til at følge det videre forløb.

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 August 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
Jeg vil bare lige sige til dig ctacta jeg synes du har gjort et fremragende stykke arbejde. Det er flot at du vil bruge din fritid (eller hvad det nu er ) på at være med til at forhindre at internettet bliver et klondyke for folk med mindre reelle hensigter. For os der er garvede til at handle på nettet er det måske ikke så stor en risiko, men det er godt at se at nogen vil beskytte dem der ikke har tid eller kræfter til at sætte sig ind i det "nymodens indernet".

Enig -herfra lægger vi billet ind på en EXCLUSIVE, som vi kan bringe, når sagen er afklaret. ( med mindre andre medier vil betale for den - det har CTACTA ærligt fortjent ! Vi kan jo bare ikke... )

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Fumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Fork denne PP sag tager til i styrke, den bliver sjov at følge de næste dage/uger..Hvem ved det ser ud som om jeg måske tager fejl alligevel damdamdamdamdamdam   doooh....Men det går nok.

Igen Cta min dejlige hat af for dig HooaH et stykke arbejde du laver....

www.PI-ctacta.Gotem   The Hifi detective   Kunne være en cool film

Til top Vis Fumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fumle Besøg Fumle's Websted

Zibas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Forstår ikke helt at de siger at der snart er udsolgt af deres skærme, når de skriver i Deres annonce at alle åbningstilbud gælder fra 1/8 til 1/9 ??? 
Til top Vis Zibas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zibas

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Flyveren går til Langbortistan d. 2. september....

Bliver spændende at se hvad politiet gør ved det, da jeg selv har en interesse i deres arbejde....

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 August 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
Jeg vil bare lige sige til dig ctacta jeg synes du har gjort et fremragende stykke arbejde. Det er flot at du vil bruge din fritid (eller hvad det nu er ) på at være med til at forhindre at internettet bliver et klondyke for folk med mindre reelle hensigter. For os der er garvede til at handle på nettet er det måske ikke så stor en risiko, men det er godt at se at nogen vil beskytte dem der ikke har tid eller kræfter til at sætte sig ind i det "nymodens indernet".

Jeg håber min drøm om et mindre anonymt internet går i opfyldelse, for det kunne i høj grad forhindre ihvertfald denne slags svindelnumre, der nok ville være lidt sværere at gennemføre hvis man ikke kunne optræde som et multinationalt selskab hjemme bag sin skærm. :)

L.

Jeg synes også, at ctacta har gjort et fint arbejde, men min holdning til folk, der forudindbetaler næsten 17.000 kr. til et ukendt firma for derefter at modtage noget senere, er at de selv bliver bedt om at blive røvrendt. Det er den gamle historie om, at den klogere narrer den mindre kloge.

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Nogle folk ved ikke bedre - det gør dem ikke til idioter. Det er trods alt ikke alle der har evnen til at lure plattenslagere af!

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 August 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Hermed et afskrift af en meget morsom samtale som en af mine venner stod for. Han udgiver sig for at være en hård kendt rocker.

PP: "Det er Brain"

M: "Halløjsa mand, er det Powerplasma?"

PP: "Ja."

M: "Ser du kammersjukerne påstår at I sælger billige fladskærme. Er det rigtigt?"

PP: "Ja, vi har mange gode tilbud for tiden."

M: "Okay, det er fandme også billigere end vi selv kan skaffe dem til. Ser du vi har nogle klubhuse der skal have nogle ordentlige skærme. Hvad kan du anbefale?"

PP: "Jo, vi har et rigtig godt tilbud på nogle 46" plasmaskærme til lige under 24.000,- stykket. Det er under halv pris."

M: "Okay okay, der kan man bare se, er de flotte? og hvad mærke er det?"

PP: "Ja, det er virkelig flot design, det kan du roligt regne med, og kvaliteten er i top, det er NEC fra Japan. Men med vores eget logo på."

M: "Ja, men det skal sgu ikke være for *beep*fornemt du ved, er det det?"

PP: "Nej, men det er flot"

M: "Nå, fordi det vil gutterne sgu kke sidde og glo på."

M: "Hvad kan jeg få dem til hvis jeg køber en flok på 10 stykker?"

Tavshed.

PP: "Øh, jeg tror ikke at jeg kan give dig rabat, for det er et åbningstilbud vi kører med."

M: "Nå nå nå. Sig mig er du klar over hvem du taler med?"

PP: "Næ."

M: "Det er vist nok også meget godt, men Copenhagen får måske en klokke til at ringe hos dig."

M: "Nå men det er sgu også ok, det er jo fandme billigt du.Og sådan skal det bare være."

M: "Hvornår kan du leverer?"

Tavshed.

PP: "Øh, jeg tror desværre at alt er udsolgt p.t."

M: "Hvad for noget? Og det siger du først nu! Det var godt nok lige satans. Tager du pis på mig?"

PP: "Nej, men jeg kan se her på skærmen at der ikke er flere på lager" (Man kan tydeligt høre at det er fra en bil, mon han har mobilt kontor og med onlineforbindelse? Næppe)

M: "Så må du sgu rykke nogle af de andre kunder ned i rækken, jeg skal sgu ha 10 stykker og det skal gå tjept."

Tavshed.

M: "Hvorhenne har du dem stående, for så vil jeg sende nogen ud efter dem"

PP: "Øh, det kan I ikke, for jeg har lige sagt at der ikke er flere på lager."

M: "Ja ja, den er god med dig du. Pas nu på at du ikke kommer for godt igang og bliver rigtig fræk."

PP: "Altså...."

M: "Nu skal du bare høre her kammerat, du finder 10 stykker på lageret frem og så kommer vi og henter dem på mandag, har du forstået?"

PP: "Det kan jeg altså ikke love, og vi sælger heller ikke direkte."

M: "Hvad fanden mener du med det?"

Forbindelsen afbrydes, da min ven desværre ikke kan holde masken og bryder ud i dyb latter og grin.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 13 August 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Jeg synes også, at ctacta har gjort et fint arbejde, men min holdning til folk, der forudindbetaler næsten 17.000 kr. til et ukendt firma for derefter at modtage noget senere, er at de selv bliver bedt om at blive røvrendt. Det er den gamle historie om, at den klogere narrer den mindre kloge.

Det er jeg ikke helt enig i, der er selvfølgelig grænser for hvor naiv man må være, men jeg vil da være ked af at leve i et samfund hvor man skal være mistroisk overfor alt og alle. Heldigvis er hovedparten af mennesker ærlige nok.

Mvh,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Nogle folk ved ikke bedre - det gør dem ikke til idioter. Det er trods alt ikke alle der har evnen til at lure plattenslagere af!

Nu taler vi ikke om 100 kr., men om 17.000 kr. - og jo, så nærmer det sig idiotiWink

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:
lars37 skrev:

Det er jeg ikke helt enig i, der er selvfølgelig grænser for hvor naiv man må være, men jeg vil da være ked af at leve i et samfund hvor man skal være mistroisk overfor alt og alle. Heldigvis er hovedparten af mennesker ærlige nok.

Mvh,

Karsten

Når det drejer sig om penge, er det som udgangspunkt sundt at være mistroisk. Drejer det sig om mange penge, er det direkte dumt ikke at være det...

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 13 August 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Ctacta selvom emnet er alvorligt, så er "dine" telefonsamtaler sku' sjove

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 13 August 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
StudioSound skrev:
lars37 skrev:

Mvh,

Karsten

Når det drejer sig om penge, er det som udgangspunkt sundt at være mistroisk. Drejer det sig om mange penge, er det direkte dumt ikke at være det...

Hvis du har næsten 0 erfaring omkring internethandel, har du så fortjent at blive snydt i en handel? Det mener jeg ikke. Jeg er lidt mere computerliterær end Joe Sixpack, det kan jeg vælge at benytte mig af til at tage røven på folk, eller jeg kan hjælpe dem hvis jeg har mulighed. De fleste der kender mig vil nok vide at jeg vælger at hjælpe i stedet. Vi der har erfaring med online handel bør hjælpe folk til at undgå disse faldgruber fra uærlige mennesker i stedet for at sige det bare er deres egen skyld. (Hvilket jeg synes du er meget tæt på).

Det er altid let for den kloge at le af den mindre kloge, men man gør vel i at huske at vi er alle noobs indenfor et eller andet område.
Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Ronin skrev:

Nu taler vi ikke om 100 kr., men om 17.000 kr. - og jo, så nærmer det sig idiotiWink

Så længe at Computer City også sælger plasma-tv til 17000 kr. forstår jeg godt at folk ikke tænker så meget over det, og nye firmaer der popper op med gode tilbud er jo ikke et kapitel for sig - at der så er brodne kar imellem er så en helt anden side af sagen.

Omvendt kan man så sige at folk burde lave lidt research inden for at tjekke tingenes tilstand!

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Zibas skrev:
Forstår ikke helt at de siger at der snart er udsolgt af deres skærme, når de skriver i Deres annonce at alle åbningstilbud gælder fra 1/8 til 1/9 ??? 
Det er meget normalt at angive en tidsperiode et tilbud er gældende i, ellers kan du jo komme om en måned og forlange tilbuddet til den pris.

Normalt skriver man så også "eller så længe lager haves" men det er nok ikke noget de regner med bliver et problem...

L.
Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 August 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Ctacta selvom emnet er alvorligt, så er "dine" telefonsamtaler sku' sjove

Ja. Det er åbenbart ikke alle de tør lægge ind i deres ordresystem

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 August 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
Zibas skrev:
Det er meget normalt at angive en tidsperiode et tilbud er gældende i, ellers kan du jo komme om en måned og forlange tilbuddet til den pris.

Normalt skriver man så også "eller så længe lager haves" men det er nok ikke noget de regner med bliver et problem...

L.

Du har en god pointe der, der har også undret mig, ligeledes at levering faktisk er gratis, og de kalder det SERVICEVOGN. Hm.

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
lars37 skrev:
StudioSound skrev:
lars37 skrev:

Mvh,

Karsten

Hvis du har næsten 0 erfaring omkring internethandel, har du så fortjent at blive snydt i en handel? Det mener jeg ikke. Jeg er lidt mere computerliterær end Joe Sixpack, det kan jeg vælge at benytte mig af til at tage røven på folk, eller jeg kan hjælpe dem hvis jeg har mulighed. De fleste der kender mig vil nok vide at jeg vælger at hjælpe i stedet. Vi der har erfaring med online handel bør hjælpe folk til at undgå disse faldgruber fra uærlige mennesker i stedet for at sige det bare er deres egen skyld. (Hvilket jeg synes du er meget tæt på).

Det er altid let for den kloge at le af den mindre kloge, men man gør vel i at huske at vi er alle noobs indenfor et eller andet område.

Det er vist temmelig indlysende, at vælger man at handle med en part, hvor levering først sker senere - og man skal forudbetale mange penge, så foretager man lidt research vedrørende firmaet. Evner man ikke denne banalitet, bør man holde sig til alm. butikker, hvor levering typisk følger med betaling.    

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Lars37: I øvrigt kan jeg da berette i tråd med Powerplasma at jeg er ved at købe en FP231W i tyskland. Det er en TFT skærm jeg nok skal slippe mellem 13-14.000 for - og jeg er nødt til at forudbetale da det er normen nærmere end undtagelsen i Tyskland når du handler fra Danmark. (Det har jeg måttet med 2 andre TFT'er til 10k stykket også, i to forskellige butikker). Butikken sender naturligvis først når de har modtaget din indbetaling, og du kan da godt komme til at se skærmen - hvis du har lyst til at køre til sydtyskland...

Dette er en accepteret handelsmåde når man handler internationalt, og det er samme måde Powerplasma handler på - forskellen er at Powerplasma er tydeligvis ikke reelt, mens de butikker jeg kigger på sandsynligvis er - men hvordan kan man være sikker? Især som kunde der ikke har handlet før.

Pointen med mit indlæg er at Powerplasmas forretningsmetoder - forudbetaling, levering når du har betalt, pres på for at indbetale inden lageret slipper op - ikke er unormalt, især når du handler over grænsen. På overfladen kunne Powerplasma godt være et reelt firma. Så man behøver ikke være idiot for at blive bondefanget af dem.

L.

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Lars37: Naturligvis, men hvordan vil du researche et firma som Powerplasma? ctacta's research er nok ikke noget almindelige mennesker ville kaste sig over, og de fleste ville slet ikke overveje at begynde at pumpe Told&Skat for info omkring import fra gældende CVR nr. (Jeg var ikke engang klar over det var public record).

L.

<< Forrige Side af 25 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes