Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Ups...plasma (PowerPlasma) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 25
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 August 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Der er nogle parametre her som gør at selv en uerfaren netbutik-bruger bør være ekstra opmærksom:

- Firmaet bruger ikke Dankort, hvilket er uhyre sjældent i DK når det gælder dyre produktgrupper.

- Har man bare lidt kendskab til plasmateknologi, kan man se at anført pris og produkt slet ikke kan hænge fornuftigt sammen.

- Udfra de tlf-afskrifter som ctacta har gengivet herinde, virker sælgeren ret uhøflig og er meget fokuseret på at man skal sende dem penge... 

- Der kan efterhånden købes plasma og lcd skærme til tæt på deres priser i butikkerne eller etablerede www-butikker (som tager imod Dankort!) - måske ikke så gode kvalitetsmæssigt, men de er der i det mindste... Hvorfor så tage risikoen med dette firma..?

Bruger man 17.000kr eller mere på et produkt, har man næsten pligt til at gøre det man kan, for at sikre sig at handlen er reel. Mon ikke der er nogle der har set sig blinde på priser og specs og skubbet den ubehagelige tanke om, at dette kunne være svindel i baggrunden..? Øv øv....

vh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

McKajVah
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004
Sendt: 13 August 2004 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Ville bare si at der findes 42" plasma med 1024x768 opløsning.

http://www.yellowexpress.se/system/search/product.asp?id=60& amp;container=3&

http://qpv.no/page_layout_3.htm

Til top Vis McKajVah's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McKajVah

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 August 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lade være med at tænke på at de jo nok læser alt det vi skriver, nu da de er blevet gjort opmærksom på det.

Man skal nok være rimelig hardcore hvis man ikke tænker: "WOW F*CK"!

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 August 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

McKajVah skrev:

Ville bare si at der findes 42" plasma med 1024x768 opløsning.

http://www.yellowexpress.se/system/search/product.asp?id=60& amp; amp;container=3&

http://qpv.no/page_layout_3.htm

ja men powerplasma reklamere med opløsninger på 1280x768

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

McKajVah
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004
Sendt: 13 August 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

upps...sorry
Til top Vis McKajVah's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McKajVah

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 August 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Ctacta

Når nu alt det her er overstået, kunne du så ikke smide lyden af de samtaler op, så vi andre kan høre dem? Det kunne være alt for grinern

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 August 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Helt enig, men p.t. skal de ikke have noget som de kan bruge i et evt. forsvar. Men det er ganske underholdende mp3-filer af samtalerne jeg har liggende, og de skal nok frigives, når kløerne er slået helt i dem.

15.000 ekspomeringer på 6 dage i denne tråd viser hvor stor interessen er.

Måske skal jeg udgive en Absolute PowerPlasma #1 audio-cd
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

lol .. yEar !

EDIT:

Hehe, tråden er også blevet til et prioriteret emne

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 August 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Kæresten har lige gjort mig opmærksom på en ting, en meget vigtig som selv jeg har OVERSET . Hvis man kigger på fakturaen, så er slutbeløbet 2.395,- og før moms 1.616,- og momsbeløbet skulle andrage 479,-

Det hænger jo heller ikke sammen på nogen måde!

1.616 + 479 = 2.095,- !!

Nå men Ricky får rig mulighed for at komme på regnekursus når han engang ryger ind for at skulle samle klemmer og julekalendere.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 August 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Hej ctacta,

Godt arbejde .

Regnestykket passer hvis beløb før moms er 1916.- i stedet for 1616,-, så mon ikke der er tale om en simpel trykfejl i dette tilfælde.

Med venlig hilsen
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

De har nok bare sat random tal ind ..

Nå, men det var nok ikke nok at snyde andre .. de er simpelthen så glade for at snyde at de har besluttet at snyde sig selv

EDIT: hmm .. na det kommer vel an på hvilken af ialt beløbene man skal betale

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 August 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Det er korrekt, men ALLE anvender et bogholderiprogram og der er ingen regnefejl der. Det stinker herfra jylland og hele vejen over til Valby bakke! De andre fakturaer er også fejlbehæftede kan jeg oplyse, men dem lægger jeg ikke op endnu, de skal nemlig over til kriminalpolitiet.

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 13 August 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Ja, Ricky får forhåbentlig god tid - forudsat at bagmanden rent faktisk hedder Ricky og kan findes på adressen...

Efter Tv's demonstration af, hvor let det er at skaffe sig et sygesikringsbevis i en andens navn og CPR-nr., og herefter oprette bankkonti osv., var det nok metoden jeg ville anvende, hvis jeg havde så slige planer. En falsk adresse er også ubegribelig let at dække sig ind under. Så mon denne Ricky i virkeligheden står bag, eller er det måske en falsk identitet, et alias, altså en uskyldig person, hvis navn misbruges.

Der er ikke lagt særlig mange kræfter i at gøre stuntet troværdigt, men mon ikke der er brugt bare lidt krudt, på at sikre muligheden for at gemme sig for sheriffen, Brian of Copenhagen og alle de andre vrede 150 kg. banditter med hår mellem tænderne, som han lige har snydt for 15-25 kg... ? Måske ikke, hvis man tænker på teleimport.... men hvem ved. Jeg tvivler lidt på, at det vil være så ligetil at smutte ud på adressen og lange Ricky et par kindheste!

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz

Whistler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

At skaffe sig en ny identitet er utrolig nemt især, når man skal leje en lejlighed, det kan selv den største tumpe finde ud af.

det er i sig sig skummelt at Ricki bor i hans firma, han kalder sig selv Ricki sal larsen, udfra de billeder fra PP ser det overhovedet ikke ud til at være godkendt til beboelse de lokaler.

Det er sku fustrerende at skulle se sådan ting stå på, man får mest af alt bare lyst til at tage loven i egen hånd, men det går jo bare ikke, men det kunne være lidt griner hvis nogle store rtocker lage en bestilling ind og blev snydt :) træls at skulle i fængsel for ricki hvis man skylde bandidos eller HA penge :) mon ikke de kunne rive ham et nyt røvhul? .

Til top Vis Whistler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Whistler Besøg Whistler's Websted

KristianW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Sendt: 14 August 2004 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Interessant tråd, denne her. Syntes også deres tilbud lød for godt til at være sandt!

Man burde næsten smide en mail til ejerforeningen i Valby og høre hvem det er der "låner" deres kælder eller om de overhovedet ved det?  EJERFORENINGEN@MAIL.DK

De har en fin hjemmeside: http://hjem.get2net.dk/valbygaard/

Sjovt nok, hvis man søger på deres nummer 36169010 på Krak hedder firmaet pludselig "PowerPlastma v/ Ricki Sal Larsen" ....plastma med T - selv ikke engang på Krak/telefon registreringen har de klaret ikke at lave stavefejl.  Søger man på det andet nummer 36169014 hedder de rigtig nok "PowerPlasMa.dk" - dog med stort M midt i det hele? Men hvorfor ikke have samme registrering på begge numre - det virker lidt uprofessionelt.

Ser frem til afslutnignen på denne sag.

Hilsen Kristian

Til top Vis KristianW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianW

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 August 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Det er også korrekt. Kælderlokalet, som er på - 40m2 - er udlejet til Ricki for 2 mdr. siden af en ejer der selv bor i Holbæk. I øvrigt en meget firkantet cand. jur.l Ejerforeningen har mange problemer, det sidste år har der nmelig boet  6 forskellige individer i den kælder.

Man har en kopi af lejekontrakten hvor Rickis "gamle" adr. der ligger i 2400 Kbh. NV står, samt et mobiltelefonnr. Man har hørt om de mange annoncer, bla. set dem i Valby Bladet, og undrer sig selv meget over situationen.

Jeg håber at politiet har fået fat i ham nu, vender tilbage når der er mere at berette.

Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 14 August 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Man må i sandhed sige at dette er den mest spænende tråd der nogensinde har været i dette forum. Og godt arbejde til dig ctacta!

Rent faktisk synes jeg at personen bag powerplasma har lavet et temmelig gennemført svindelnummer! (Dog uden at kende alle ctacta's informationer.)

Personen Ricki Larsen er formentlig en falsk identitet, som enten er stjålet, eller simpelthen opfundet. Denne person har så oprettet adresse, konto, firma, annoncer, hjemmeside osv. De mange fejl og skumle ting kan være lavet med vilje, netop for at undgå folk som ctacta, som rent faktisk undersøger sagen, ikke nærmer sig. Hvis jeg ikke havde set denne tråd, havde jeg personligt nok bare tænkt at det firma skulle jeg ikke handle med. Kort sagt: fejlene og de lidt skumle ting har ingen betydning, set i forhold til den potentielle kundegruppe. Og derved har personen bag, sikret sig at det for det meste kun er naive og godtroende danskere der henvender sig, og det gør faktisk svindelnummeret endnu bedre og lettere for ham selv.

De penge som folk sætter ind på kontoen kan let overføres til en anden udenlandsk konto, og alt dette kan foregå fra en bil og en bærbar pc. Der kan også være vidrestilling på telefonen, sådan at det rigtige nummer ikke findes nogle steder. 

Hvis ellers personen bag dette, stopper imens legen er god, og pengene ikke kan spores, er det hele temmelig gennemført. Men enhver svindler begår ofte en fejl, og jeg håber ikke at han slipper godt fra det her. Selvom om det tyder på at pengene nok desværre ruller ind....

MVH

Lars

Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted

Conluxa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Sendt: 14 August 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

Rolig nu

Ok - jeg er muligvis pessimist - meeen - et enkeltmands firma i en kælder i Valby? Og som har gjort meget ud af at have to telefonnumre til salgsafdeling og kundeservice , og som skriver med "vi og vores", og underskriver sig marketingschef.

Der findes mange enkeltsmand firmaer og det er der intet galt i. Det er jo ikke helt biligt at etablere sig på strøget. Der er også fint nok med 2 tlf.nr. og hvá så du !

Jeg kan også undre mig over at man kan betale med giro eller bankoverførsel, men ikke via dankort hvor PBS tar skraldet eller via. efterkrav.

Åh hvor er det synd for dig. Vil godt se dig starte et firma op fra bunden. Du får nok heller ikke PBS lige med samme ?

Varenumrene er via. Google kun kendt på hans egen side.

Desuden de modstridende oplysninger:

"Der er 14 dages fuld returret og 36 mdr. reklamationsret"

"I en periode på 24 måneder, regnet fra produktets købsdato, afhjælper Powerplasma.dk inden for rimelig tid evt. fejl og/eller mangler"

"Powerplasma.dk leverer markedets bedste garanti med mindst 35000 brugstimer
eller 3 års fabriksgaranti.
"

Ok - så der er 3 års reklamationsret, og samtidig 3 års fabriksgaranti (det er jo det samme - eller....) - men de vil kun afhjælpe fejl i 24 måneder. Derefter afhjælper alle de firmaer som kender produktet med produktnummer osv (dem var der jo mange af).

Læs og forstå: Efter 24 mdr. perioden, skal det nok repareres ved en powerplasma's angivne international reparatør !

Vær I bare optimister, men jeg tror absolut ikke på at der nogensinde bliver afsendt andet end max. en tom kasse fra det firma!

Ja selvfølgelig. Alle enkeltmands firmaer sender tomme kasser, så derfor gå ind til Fona og køb din skærm der, så slipper vi for dine "tomme" kommetarer !

Til top Vis Conluxa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Conluxa

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 14 August 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Conluxa: Du ved godt der er mere end 1 side i tråden, ikke?

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 August 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Conluxa skrev:
...så slipper vi for dine "tomme" kommetarer !

Mjaaaah, at sidde og reflektere på et 5 dage gammelt indlæg, i en tråd hvor der er løbet en del vand igennem åen ila. disse 5 dage - det er vel også en "tom" kommentar!??

Og så skal jeg beklage, at jeg netop selv har bidraget med en "tom", og uvedkommende kommentar i denne spændende tråd...

Hatten af for dig, ctacta

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre

<< Forrige Side af 25 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum